Blu-Ray speler, maar welke?

Gestart door lexhunt, januari 11, 2010, 11:22:59

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

En dus? ;)
We will see what the future brings! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Heeft de CA mogelijkheden voor browsen vanaf een Twonky server ?
Een paar kleine dingen (gewoon voor de informatie).

Heeft de CA :

1. Basmanagment en downconvertion naar 5.1 en level instellingen.
2. Een video equalizer, of wel de mogelijkheid om het contrast in te stellen.
3. Netwerk support via twonky media
4. Regio vrij voor DVD en BD
5. Verplaatsbare subs

Nogmaals gewoon voor de info niet om een strijd welke beter is te ontketenen want volgens mij is de CA gewoon een Oppo met andere software.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martinus

Hmm, ff volgen dit.  Ik lees jullie praten over analoge uitgang, wat is daar het nut van? Heb nu een "klassieke" Marantz 7200, die heb natuurlijk geen HDMI. Kan ik een BR speler nu via optisch of coax aansluiten en heb ik dan "normaal"  5.1 DD en DTS? 7.1 en true HD boeien me nu nog niet (lees: wil niet alles moeten upgraden ;) )
............

lexhunt

Wat 1 klein vraagje allemaal wel niet teweeg kan brengen  :hehe:

De vraag die ik mij nou moet stellen, is... wat wil ik nu?? Aan de ene kant wordt ik er gewoon nat van als alle apperatuur van dezelfde fabrikant af komt. Staat gewoon mooi. Aan de andere kant, moet er ook naar de portomonee gekeken worden.

Wil ik optimaal kunnen profitere van de BR van Cambridge, dan zal ik op termijn toch een andere reciever moeten aanschaffen. Maarja, misschien heeft CB tegen die tijd al weer een andere versie van de BR speler uit, of een iets goedkoper model.... moeilijk, moeilijk, moeilijk. Zodra ik er uit ben, dan laat ik het weten.
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

haythijs

Citaat van: Martinus op januari 13, 2010, 09:02:21
Hmm, ff volgen dit.  Ik lees jullie praten over analoge uitgang, wat is daar het nut van? Heb nu een "klassieke" Marantz 7200, die heb natuurlijk geen HDMI. Kan ik een BR speler nu via optisch of coax aansluiten en heb ik dan "normaal"  5.1 DD en DTS? 7.1 en true HD boeien me nu nog niet (lees: wil niet alles moeten upgraden ;) )

Ja, dat kan je. Als je de speler via een optische of coaxkabel aansluit op je Marantz, krijgt je receiver het 5.1 spoor van dolby of dts binnen en speelt deze ook gewoon zo af.
Als de speler analoge uitgangen heeft en de HD formaten intern kan decoderen, kan je door deze uitgangen op de 5.1 ingang van de receiver aan te sluiten, wel beluisteren. De speler decodeert dan en de receiver doet in feite niets anders dan het signaal doorgeven.
Simpel gezegd in jouw situatie : Analoog kan je de HD formaten beluisteren, coax/optisch de 'standaard' dolby/dts geluidssporen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

J.A.F._Doorhof

Verschil tussen DDHD en DTSHD is zeer behoorlijk.
En via de analoge uitgangen kun je die dan perfect beluisteren.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martinus

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 13, 2010, 09:59:47
Verschil tussen DDHD en DTSHD is zeer behoorlijk.
En via de analoge uitgangen kun je die dan perfect beluisteren.

dus zeg je nu dat als ik de bende analoog aansluit er beter geluid uitkomt dan digitaal via coax en "simple dd of dts" ?
............

J.A.F._Doorhof

Dat zeg ik :D
Ligt wel aan je bekabeling (die zeer belangrijk word bij analoog).
En de kwaliteit van de decoding in de speler.
Maar in theorie (en praktijk in mijn geval) ja.
Wat ook logisch is aangezien DDHD en DTSHD simpelweg betere systemen zijn dan DD en DTS.
Custom installer

Rene1969

Ik heb even offtopic een vraagje over bovenstaande geluidsformaten.

Heb de Onkyo 607 receiver i.c.m. een Philips BDP5000.
Nu ben ik er achter gekomen dat de blu ray speler geen DTS HD ondersteund maar alleen de DD HD formaten?
Zover ik nu heb gezien zijn juist de meeste BR films met DTS HD formaten.

Betekend dit dan dat ik slechts van gewoon DTS 5.1 geluid gebruik kan maken, of is er nog een manier om toch DD HD formaten te beluisteren?

Alles is aangesloten via HDMI en de BR speler beschikt niet over 5.1 of 7.1 analog out.

Gr.René

marconist

Als je alleen HDMI gebruikt ben je volgens mij sowieso afhankelijk van de decoder in je AVR.

tiptop

Citaat van: Rene1969 op januari 13, 2010, 10:52:07
Ik heb even offtopic een vraagje over bovenstaande geluidsformaten.

Heb de Onkyo 607 receiver i.c.m. een Philips BDP5000.
Nu ben ik er achter gekomen dat de blu ray speler geen DTS HD ondersteund maar alleen de DD HD formaten?
Zover ik nu heb gezien zijn juist de meeste BR films met DTS HD formaten.

Betekend dit dan dat ik slechts van gewoon DTS 5.1 geluid gebruik kan maken, of is er nog een manier om toch DD HD formaten te beluisteren?

Alles is aangesloten via HDMI en de BR speler beschikt niet over 5.1 of 7.1 analog out.

Gr.René
Alleen als DD-HD in het setupmenu van de disk voorkomt, kan je die afspelen. Moet je dus altijd even in het menu kijken.
Als je de DTS-HD versie kiest wordt het idd gewoon DTS verstuurd.

Ik dacht dat bij de meeste disks wel een DD-HD signaal zat. Bij jou niet dus?! Ik heb zelfs een aantal blurays die alleen maar de DD uitvoering hebben en niet de DTS-HD tracks.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: marconist op januari 13, 2010, 11:50:44
Als je alleen HDMI gebruikt ben je volgens mij sowieso afhankelijk van de decoder in je AVR.

Juist. En dit dus. Als je Onkyo alles kan decoderen dan maakt het niet uit. Als je speler het maar wel door kan sturen via hdmi.
En je receiver kan alles aan zie ik net. :)

Alhoewel ik nu ook loop te brainstormen over het feit dat sommige oudere BD-spelers het formaat uberhaupt niet konden uitlezen. En dus ook niet doorsturen. Of ben ik nu abuis?

Lees net op de philipssite dat er verschillende updates beschikbaar zijn (geweest) die, zoals het eruit ziet, ook dts-master functie geven aan deze speler!
updatenr. 919,2.

Moet je kijken of je deze kan downloaden en anders philips klantenservice bellen om 'm alsnog te kunnen downloaden. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tube-freak

LPCM kan gewoon over HDMI.  En dat is in feite ook een lossless (ofwel HD) formaat.  Maar sowieso moeten mensen ook eens van de gedachten af dat analoog slechter is dan digitaal aansluiten.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Jongens, het is ''Dolby TrueHD of DTS-HD MA/HR ;)

Citaat van: tiptop op januari 13, 2010, 11:53:55
Ik dacht dat bij de meeste disks wel een DD-HD signaal zat. Bij jou niet dus?! Ik heb zelfs een aantal blurays die alleen maar de DD uitvoering hebben en niet de DTS-HD tracks.
Tegenwoordig wordt er steeds meer DTS-HD MA gebruikt, i.p.v. Dolby TrueHD, maar alle formaten zie je langskomen, ook op nieuwe uitgaves.

Citaat van: Tube-freak op januari 13, 2010, 12:05:21
LPCM kan gewoon over HDMI.  En dat is in feite ook een lossless (ofwel HD) formaat.  Maar sowieso moeten mensen ook eens van de gedachten af dat analoog slechter is dan digitaal aansluiten.
Heb je opzich gelijk in, maar bv. bij Pioneer spelers heb je geen time-alignment... :(
En als je receiver geen processing heeft op de multichannel input, moet je echt 10 keer nadenken of je 't dan wel zo wilt aansluiten.... :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Rene1969

Dat zijn in een korte tijd een hoop reacties, bedankt daarvoor.

Dus samengevat volgende uitproberen:

- via hdmi zou mijn receiver alsnog voor de juiste codering van het geluid zorgen
- lcpm instellen via hdmi
- update philips uitproberen

Gr.René

Tube-freak

Citaat van: celerontje op januari 13, 2010, 12:08:33

Heb je opzich gelijk in, maar bv. bij Pioneer spelers heb je geen time-alignment... :(
En als je receiver geen processing heeft op de multichannel input, moet je echt 10 keer nadenken of je 't dan wel zo wilt aansluiten.... :(

Volgens mij, maar weet het niet 100% zeker, moet je de speler gewoon op PCM zetten en met HDMI aansluiten.  Dan doet de blu ray speler de decoding en stuurt hij het PCM signaal over de HDMI kabel.

tiptop

Citaat van: Tube-freak op januari 13, 2010, 12:35:57
Volgens mij, maar weet het niet 100% zeker, moet je de speler gewoon op PCM zetten en met HDMI aansluiten.  Dan doet de blu ray speler de decoding en stuurt hij het PCM signaal over de HDMI kabel.
Maar daar zat nu juist het probleem. De speler kan de decoding niet doen. De receiver wel. Dus als je bitstream uitgaat via hdmi dan doet de onkyo gewoon het decodinggedeelte. En die kan dat. :)

Rene1969

Citaat van: tiptop op januari 13, 2010, 12:42:05
Maar daar zat nu juist het probleem. De speler kan de decoding niet doen. De receiver wel. Dus als je bitstream uitgaat via hdmi dan doet de onkyo gewoon het decodinggedeelte. En die kan dat. :)

Gaat dit automatisch en hoef ik verder bij de instelling niets te doen dan?

Gr.René

tiptop

Citaat van: Rene1969 op januari 13, 2010, 12:46:30
Gaat dit automatisch en hoef ik verder bij de instelling niets te doen dan?

Gr.René
Als het goed is en hij staat niet op dolby prologic of dts neo wat massa's mensen doen, dan moet het goed komen. Gewoon de directfunctie pakken oid.
Kan je in je display van de onkyo niet zien wat hij decodeerd dan?

Shadowfox

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 13, 2010, 10:38:32
Dat zeg ik :D
Ligt wel aan je bekabeling (die zeer belangrijk word bij analoog).
En de kwaliteit van de decoding in de speler.
Maar in theorie (en praktijk in mijn geval) ja.
Wat ook logisch is aangezien DDHD en DTSHD simpelweg betere systemen zijn dan DD en DTS.

Welke analoge kabels zou je aanraden met een prijsklasse tot 80-100euro?

Rene1969

Citaat van: tiptop op januari 13, 2010, 12:51:02
Als het goed is en hij staat niet op dolby prologic of dts neo wat massa's mensen doen, dan moet het goed komen. Gewoon de directfunctie pakken oid.
Kan je in je display van de onkyo niet zien wat hij decodeerd dan?

Heb alles pas sinds enkele dagen aangesloten en moet dit dus nog in de praktijk uitproberen.
Had eigenlijk de BDP7300 willen kopen maar volgens verkoper is deze exact hetzelfde als de 5000 op de analoge 7.1 aansluiting na.
Maar na vergelijk op de site van philips zag ik dus pas dat er nog dit verschil zit in geluidscodering.

Gr.René

Raphie

Oppo BDP-83 echt de beste speler op dit moment.
JBL PRX Power!

tiptop

Citaat van: Rene1969 op januari 13, 2010, 13:06:15
Heb alles pas sinds enkele dagen aangesloten en moet dit dus nog in de praktijk uitproberen.
Had eigenlijk de BDP7300 willen kopen maar volgens verkoper is deze exact hetzelfde als de 5000 op de analoge 7.1 aansluiting na.
Maar na vergelijk op de site van philips zag ik dus pas dat er nog dit verschil zit in geluidscodering.

Gr.René

Via hdmi hoeft de speler het ook niet te decoderen. dus als je receiver dat kan is het goed. :)

celerontje

Citaat van: Tube-freak op januari 13, 2010, 12:35:57
Lezen! Ik had het over analooooooog! ;D

Tube-freak

je gaf een reactie op mijn commentaar dat LPCM over HDMi kan.  Is dat niet digitaal dan?