Blu-Ray speler, maar welke?

Gestart door lexhunt, januari 11, 2010, 11:22:59

Vorige topic - Volgende topic

lexhunt

Collega's

Het is al weer lang geleden dat ik mijn set heb uitgebreid, maar afgelopen week 2 maar Monitor Audio RS5 aangeschaft. Mijn set bestaat nu uit 2 maal RS8, 2 maal RS5 en de Cambridge Audio 540R V1.

Nu ben ik op zoek naar een Blu-ray speler, maar vraag mij af, waarom zou ik een dure aanschaffen en niet een goedkopere van rond de 150 a 200 euro?
Ik heb niet zo heel veel verstand van deze dingen zoals sommige van jullie hier op het forum, dus mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Wat voor een meerwaarde heeft bv de Blu-ray van cambridge zelf tegenover een goedkoper merk. High def, is toch High def ??

Alvast bedankt voor de reacties.

gr
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

J.A.F._Doorhof

Ik ben zelf HEEL erg te spreken over de Oppo BD83.
Er zit een behoorlijk verschil tussen spelers, op zowel beeld als geluid.
Vooral de goedkopere kunnen wat soft over komen en dat is toch jammer als je niet alles uit een 1080P transfer haalt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lexhunt

Ik lees hier op het forum ook erg goede dingen over de Oppo, maar waar koop je die? Ik dacht dat deze niet in NL geleverd worden...

gr
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

Ron_Z

Tube-freak

Ik denk dat je in jouw geval wel een speler met analoge uitgangen wil want anders kan je niet profiteren van het HD geluid (DTS-HD MA en Dolby TrueHD) omdat je receiver dit niet ondersteunt.

Sowieso ook kijken naar wat je allemaal nodig vind.   Als je geen SACD of DVD-A (Zoals de Cambridge audio Azur 640BD) nodig hebt dan kan je ook een goedkopere speler speler kopen die dit niet heeft maar wel met dezelfde beeld kwaliteit.

Pioneer heeft erg mooi beeld maar hun nieuwste spelers hebben geen analoge uitgangen.  Je zou eens kunnen kijken naar een Pioneer BDP-51FD.  Dit is een iets ouder model maar heeft wel 5.1 uitgangen en een onovertroffen beeld kwaliteit en zelfs uitgebreide tweaks voor het beeld.  Met goed zoeken kan je hem nieuw nog wel krijgen voor rond de 350 euro, en anders 2e hands.

Wil je iets goedkoper nog dan zou je eens kunnen kijken naar een Samsung BDP-3600 of een Panasonic BDP-80.  Ook erg goede spelers met mooi beeld en niet al te duur.

het voordeel van de duurdere spelers als een oppo of Cambridge Audio (is gewoon dezelfde speler als je het mij vraagt) is dat er wat betere functies inzitten voor speaker levels in te stellen, of wel beter bass management dat op zich wel handig kan zijn als je analoog aansluit.

Kijk anders een op deze link:
http://www.areadvd.de/hardware/2009/bluray_vergleich_1.shtml

Dat is een uitgebreide mega test van 18 blu ray spelers. Is wel in het duits.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

lexhunt

Dank u, dat wou ik dus weten :)

Ik spreek, en lees alleen geen duits, maar zal is kijken naar de test.

bedankt
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

Tube-freak

Op de laatste pagina van de test staat een uitgebreide conclusie.  Ik weet ver niet of er een vertaal programma bestaat op internet.
Met google ofzo bijvoorbeeld.

tiptop

Als je in de Oppo geïnteresserd bent, kan je net zo goed voor de CA gaan. Past goed in je set en kan veel, is goed met geluid.

Voor hetzelfde bedrag heb je ook Marantz en die is echt heel goed met beeld (beter dan de goedkopere spelers), maar qua geluid weer ongeveer gemiddeld.

De panasonc is een goede goedkopere speler.

Let wel op: er zit veel beeldverschil tussen spelers. De duurdere zijn echt weer een stukje beter dan de goedkopere, maar ook qua smaak is er verschil.

De Denons zijn iets soft in het beeld, maar ook heel mooi. De Marantz is iets helderer maar in mijn ogen precies spot-on. Dan de CA, die is een stuk koeler qua beeld. Alsof er meer blauw in zit. Niet slechter, maar anders dus. Qua beeld vind ik dus de marantz het mooist, maar qua geluid is de CA de baas.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tube-freak

Ik weet niet of je receiver een HDMI aansluiting heeft.  Ander kan je misschien PCM over HDMI uitsturen.
Eerlijk gezegt weet ik niet of alle spelers dit kunnen en hoe dat precies werkt.  Maar dan laat je de speler de decoding doen en stuurt je een PCM signaal naar je versterker over HDMI. Indien dit mogelijk is zou je kunnen kijken naar een speler zonder analoge uitgangen.

celerontje

Citaat van: tiptop op januari 11, 2010, 20:32:11
Als je in de Oppo geïnteresserd bent, kan je net zo goed voor de CA gaan. Past goed in je set en kan veel, is goed met geluid.
Als je analoge audio belangrijk vindt wel, maar qua firmwareupdates en functionaliteit vertrouw ik liever op de Oppo. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Jbrouwer

sony bdp s760,en niet omdat deze van what hifi 5 sterren heeft gehad,maar ik spreek uit eigen ervaring,echt heel goed ;)

Tube-freak

Dat is inderdaad ook een mooie speler die Sony.  Althans veel positieve reviews. Weet jij toevallig of dat HD reality en Superbitmapping en het verscherpen nog enig positief effect heeft?  Dit zit namelijk niet op de Sony S560, maar wel op de S760).

Overigens zit er volgens mij gewoon de zelfde video processor in als de BDP-S550 dus ik snap niet zo goed waarom deze 760 (en 560) dan opeens beter zouden moeten zijn qua beeld.  

Ik geloof dat Sony ook ooit eens een BDP-S1000ES had aangekondigt maar dat ding is in geen velden of wegen te bekennen, maar die lijkt me dan ip zich nog wel intressant met zijn 14 bit/297Mhz video processor. (In USA zou ie $700 gaan kosten had ik ergens gelezen).

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 11, 2010, 22:48:36
Als je analoge audio belangrijk vindt wel, maar qua firmwareupdates en functionaliteit vertrouw ik liever op de Oppo. ;)
Want?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Is Cambridge net zo snel als Oppo met updates als een disc niet speelt? ;)
Heeft de Cambridge subtitle shift? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 12, 2010, 13:11:05
Is Cambridge net zo snel als Oppo met updates als een disc niet speelt? ;)
Heeft de Cambridge subtitle shift? ;)
Tot nu hebben alle discs nog gespeeld ;D

En ondertitels heb ik altijd nog gezien. :)

Er worden weer allemaal dingen bij gehaald die helemaal niet spelen begrijp ik. Suggestief dus. ::)

celerontje

Laat ik bv. Terminator Salvation noemen, die speelde pas goed op de Oppo na een update. ;)

Subtitle shift is erg handig hoor, zeker wanneer je projecteert.

Jbrouwer

Citaat van: Tube-freak op januari 12, 2010, 12:31:04
Dat is inderdaad ook een mooie speler die Sony.  Althans veel positieve reviews. Weet jij toevallig of dat HD reality en Superbitmapping en het verscherpen nog enig positief effect heeft?  Dit zit namelijk niet op de Sony S560, maar wel op de S760).

Overigens zit er volgens mij gewoon de zelfde video processor in als de BDP-S550 dus ik snap niet zo goed waarom deze 760 (en 560) dan opeens beter zouden moeten zijn qua beeld.  

Ik geloof dat Sony ook ooit eens een BDP-S1000ES had aangekondigt maar dat ding is in geen velden of wegen te bekennen, maar die lijkt me dan ip zich nog wel intressant met zijn 14 bit/297Mhz video processor. (In USA zou ie $700 gaan kosten had ik ergens gelezen).

Hoi,lees dit maar eens http://www.avforums.com/reviews/Sony-BDP-S760-Blu-ray-Disc-Player-Review.html

Groet,Jan

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 12, 2010, 14:08:26
Laat ik bv. Terminator Salvation noemen, die speelde pas goed op de Oppo na een update. ;)

Subtitle shift is erg handig hoor, zeker wanneer je projecteert.
Dan is de Oppo toch de mindere lijkt me. dat je constant updates nodig hebt om iets af te spelen. Ik heb hier ook terminator salvation gekeken en ging prima zonder update.
En wie zegt dat de updates van CA als die er moeten zijn niet goed zijn of onvolledig of te laat?

celerontje

Constant updates nodig?
Was alleen voor die film, hoor! ;)

Ik weet niet hoe zo'n groot ''updateteam'' Cambridge heeft i.v.m. Oppo, dus vandaar!

Tube-freak

Welke blu ray speler je ook koopt er zullen altijd wel updates nodig blijven vanwege een of andere film die niet goed afspeelt.  Maakt niet uit welk merk of welke prijsklasse. Sowieso kan een fabrikant niet anticiperen op een film die bijvoorbeeld pas over 6 maanden in de winkel ligt.

tiptop

Citaat van: Tube-freak op januari 12, 2010, 16:20:31
Welke blu ray speler je ook koopt er zullen altijd wel updates nodig blijven vanwege een of andere film die niet goed afspeelt.  Maakt niet uit welk merk of welke prijsklasse. Sowieso kan een fabrikant niet anticiperen op een film die bijvoorbeeld pas over 6 maanden in de winkel ligt.
Citaat van: celerontje op januari 12, 2010, 14:54:45
Constant updates nodig?
Was alleen voor die film, hoor! ;)

Ik weet niet hoe zo'n groot ''updateteam'' Cambridge heeft i.v.m. Oppo, dus vandaar!

@Celerontje.
Maar je brengt het een beetje van....Cambridge gaat problemen geven met updates, terwijl je dat helemaal niet weet.

Wat tubefreak al zegt en mijn vertrouwen is er nog steeds, dat als er werkelijk eentje nodig is, ik die gewoon kan krijgen van de site van CA. :)

Tube-freak

Citaat van: Jbrouwer op januari 12, 2010, 14:12:12
Hoi,lees dit maar eens http://www.avforums.com/reviews/Sony-BDP-S760-Blu-ray-Disc-Player-Review.html

Groet,Jan

Het klinkt als allemaal dingen die ook in mijn Samsung BDP-2500 zitten.  Daar zit een HDMI enhancer in en dat noemen ze dan DVD noise reduction en sharpness.  Welliswaar niet heel uitgebreid.  Ik kan aleen kiezen uit Low medium of High.  Maar het werkt als een tierelier. (Ik ik heb het op Low staan allebei).

Wellicht dat de Sony nog betere beeld processors aan boord heeft maar het geluid van de samsung bevalt dusdanig goed dat elk betaalbaar alternatief gaat tegenvallen.  Ja ik snap er ook geen drol van waarom een speler van 300 euro zo goed klinkt....

Wellicht gewoon een keer stielem een Sony lenen ergens om te proberen....

celerontje

Citaat van: tiptop op januari 12, 2010, 16:38:13
@Celerontje.
Maar je brengt het een beetje van....Cambridge gaat problemen geven met updates, terwijl je dat helemaal niet weet.

Wat tubefreak al zegt en mijn vertrouwen is er nog steeds, dat als er werkelijk eentje nodig is, ik die gewoon kan krijgen van de site van CA. :)
Kijk, ik wil geen wantrouwen uitspreken over Cambridge, maar aangezien er wat haken en ogen aan het BD formaat zitten, is BLIJVENDE support CRUCIAAL!

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 12, 2010, 16:53:09
Kijk, ik wil geen wantrouwen uitspreken over Cambridge, maar aangezien er wat haken en ogen aan het BD formaat zitten, is BLIJVENDE support CRUCIAAL!
En dus? Is CA daarin niet competent genoeg dan? Ze hebben eeen goede customerssupport dus...