lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Net berichtje gehad
Mijn LG is binnen !
Eindelijk !
Ze komen hem dinsdag leveren (vandaag kon ook maar moet helaas werken)
Dinsdag dus
Ben ook net in verlof...
Alleen zie ik wel een klein beetje op om terug die inspeelperiode af te lopen (2tal maand)

Ohja... is het terugschroeven van contrast en brightness het enige? en hoeveel?
bedankt !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op september 17, 2010, 19:15:35
Naar het menu en dan rode knop op de afstandbediening. Dan Product en Serviceinfo.

raar maar met mijn nieuwe pk950 staat dit er niet meer tussen?
ik heb firmware gecheckt en hij vind geen updates
hoe komt het dat ik "verbruikte tijd" niet meer zie?
moet ik dit ergens activeren?

enkel ESN ofzoiets staat er onder product en serviceinfo, maar geen verbruikte tijd :(
ik kan dus niet checken of hij ook effectief nieuw is
of komt dit er pas nadat hij een aantal uur gespeeld heeft?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

skank1

Citaat van: skank1 op oktober 20, 2010, 16:24:19
raar maar met mijn nieuwe pk950 staat dit er niet meer tussen?
ik heb firmware gecheckt en hij vind geen updates
hoe komt het dat ik "verbruikte tijd" niet meer zie?
moet ik dit ergens activeren?

enkel ESN ofzoiets staat er onder product en serviceinfo, maar geen verbruikte tijd :(
ik kan dus niet checken of hij ook effectief nieuw is
of komt dit er pas nadat hij een aantal uur gespeeld heeft?

niemand die me kan zeggen hoe het komt dat ik nergens meer het aantal speeluren kan vinden?
ook niet via menu en dan rode knop

skank1

Citaat van: skank1 op oktober 21, 2010, 07:55:02
niemand die me kan zeggen hoe het komt dat ik nergens meer het aantal speeluren kan vinden?
ook niet via menu en dan rode knop

niemand?

als ik menu en dan rode knop druk heb ik:

software update
beeldtest
geluidtest
signaaltest
product/service info
netwerktest

dan onder produkt/service info:

model/type: 50pk950ZA
softwareversie 04.14.01
serienummer 009MAPNDJ624
ESN: 00e0:91:da57:9e
klantenservice
startpagina

niks van tijden dus
bij demomodel stond hier verbruikte tijd tussen, nu blijkbaar niet?

Nooff

Citaat van: skank1 op oktober 21, 2010, 12:53:11
niemand?

als ik menu en dan rode knop druk heb ik:

software update
beeldtest
geluidtest
signaaltest
product/service info
netwerktest

dan onder produkt/service info:

model/type: 50pk950ZA
softwareversie 04.14.01
serienummer 009MAPNDJ624
ESN: 00e0:91:da57:9e
klantenservice
startpagina

niks van tijden dus
bij demomodel stond hier verbruikte tijd tussen, nu blijkbaar niet?
Wellicht stond hij in een andere stand dan voor particulier gebruik? Het kan natuurlijk zo zijn dat deze functie alleen mogelijk is indien de tv ingesteld staat op de winkeliers modus.

skank1

Citaat van: Nooff op oktober 21, 2010, 13:32:18
Wellicht stond hij in een andere stand dan voor particulier gebruik? Het kan natuurlijk zo zijn dat deze functie alleen mogelijk is indien de tv ingesteld staat op de winkeliers modus.
geen idee hoe hij toen stond?
denk je dat? dat dat afhankelijk daarvan kan zijn?
kan ik nog switchen tss de twee? om te zien
ik heb gemaild nr lg en kreeg dit als antwoord

Graag wil ik u bedanken dat u contact heeft opgenomen met de LG Customer Service.

De speelduur kunt u vinden bij de ISM methode.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijf ik.

Echter daar staat enkel : normaal, orbiter, white wash en color wash

weet er trouwens ook iemand hoe ik in het hotel menu geraak? misschien staat het daar ook in
ik heb de leverancier van mn tv zien in hotel menu gaan echter vergeten te vragen

Davey

Ik heb je net een PM gestuurd over het inspelen. Voor de rest is de keuze aan jou hoe jij het wilt doen maar in 8 dagen en 8 uur kan je klaar zijn  :D

Wat betreft de software update, ik weet niet welke versie ik er nu op heb staan want ik zit op het werk. Als je Nederlands hebt ingesteld als land was het bij mij zo dat ik geen software updates kreeg. Vul je bij landkeuze Duitsland in dan krijg je wel updates. Ik heb dat toen gedaan waardoor ik de allerlaatste versie had. Dit is nu zo'n 3 maanden geleden en af en toe check ik nog wel is maar tot nu toe krijg ik geen nieuwe updates te zien. NIet via Duitsland en niet via Nederland dus ik ga ervan uit dat ik nog steeds de laatste erop heb staan.

skank1

Citaat van: Nooff op oktober 21, 2010, 13:32:18

bah net mail terug gehad

Graag wil ik u bedanken dat u contact heeft opgenomen met de LG Customer Service.

Ik heb dit voor u nagevraagd en niet alle modellen hebben deze functie erin zitten.
Helaas is dit ook niet via een firmware erop te zetten.

balen
hoe weet ik dan of ik effectief een nieuwe heb? doos was wel gesloten enz  maar wou het toch eens checken
bovendien hoe weet ik dan ook wanneer ik de 200u inspeelperiode gehaald heb

skank1

Citaat van: skank1 op oktober 21, 2010, 17:51:14
bah net mail terug gehad

Ik heb dit voor u nagevraagd en niet alle modellen hebben deze functie erin zitten.
Helaas is dit ook niet via een firmware erop te zetten.

balen
hoe weet ik dan of ik effectief een nieuwe heb? doos was wel gesloten enz  maar wou het toch eens checken

ben er door verveeld :(

Nooff

Citaat van: skank1 op oktober 21, 2010, 17:51:14
Bijhouden op de kalender  ;)

Robbert54

ga gewoon uit van anderhalf a 2 maand
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

owkey
en niemand die weet hoe ik in het hotelmenu kom?

skank1

ajbeefde

Citaat van: skank1 op oktober 25, 2010, 13:14:21
niet dus :(

Wat een gedoe over het aantal uren gespeeld..... ik ben nog nooit in de menu's gekropen van de twee plasma's en ze zijn beide perfect....  ;D

Heb je het scherm aangeschaft om van te genieten of alleen maar om het menu gedeelte?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

skank1

Citaat van: ajbeefde op oktober 25, 2010, 13:30:45
Wat een gedoe over het aantal uren gespeeld..... ik ben nog nooit in de menu's gekropen van de twee plasma's en ze zijn beide perfect....  ;D

Heb je het scherm aangeschaft om van te genieten of alleen maar om het menu gedeelte?

daar niet van
die optie kan mij gestolen worden
ik wil gewoon enkel 100% zeker zijn dat ik een nieuw model heb, en geen model die teruggestuurd geweest is nr de fabriek

marconist

De "fabriek" ziet nooit een apparaat terug.

Bij een plasma staat (brandnieuw) altijd zo'n honderd uur op de teller: burn-in in de fabriek. Als dat er niet op staat is ie bij shipping gereset of het is een flutfabriek die niks aan burn-in doet.  ;D

LG heeft een urenteller in het servicemenu. Daar kun je niet in tenzij je servicecodes weet te veroveren. Afgezien van de schade die je kunt aanrichten in zo'n servicemenu heeft dat ook een registratie m.b.t. wie opent. Je garantie is dus foetsjie als je daarin gaat zitten.
Maar als je dat spannend vindt moet je op internet de cracks opzoeken.  :D

ajbeefde

Citaat van: marconist op oktober 25, 2010, 14:30:52

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

donaldk

Citaat van: marconist op oktober 25, 2010, 14:30:52
De "fabriek" ziet nooit een apparaat terug.

Bij een plasma staat (brandnieuw) altijd zo'n honderd uur op de teller: burn-in in de fabriek. Als dat er niet op staat is ie bij shipping gereset of het is een flutfabriek die niks aan burn-in doet.  ;D

LG heeft een urenteller in het servicemenu. Daar kun je niet in tenzij je servicecodes weet te veroveren. Afgezien van de schade die je kunt aanrichten in zo'n servicemenu heeft dat ook een registratie m.b.t. wie opent. Je garantie is dus foetsjie als je daarin gaat zitten.

Voor bepaalde programmeerbare afstandsbedieingingen zijn deze bekend, de links naar een Duits forum staan heel ver terug in deze thread.

skank1

laat maar :)
kga gewoon genieten nu

OMD

Bij mij kan ik gewoon menu indrukken en dan de rode knop van klantenservice... Dan zie ik het aantal uren staan. Vreemd dat dat per toestel anders is ( 50PK950 )

skank1

Citaat van: OMD op oktober 26, 2010, 09:53:26
Bij mij kan ik gewoon menu indrukken en dan de rode knop van klantenservice... Dan zie ik het aantal uren staan. Vreemd dat dat per toestel anders is ( 50PK950 )
het is wel zo

lincoln

Tevreden over de 60PK950?

Ik zit ook heeeel dicht tegen een aankoop aan namelijk.
Mag ik brutaal zijn en vragen waar je er wat voor hebt betaald? (evt via PB?)

Nog tips of do/dont's?

thnx.

edit: Zit de nieuwe " magic remote"  bij dit toestel eigenlijk?
Kan het niet duidelijk vinden op de LG website namelijk...

lincoln

Nou, mooi verhaal weer.
Ik heb de 60PK950 aan de muur hangen. Cam er in, ziggo kaart geactiveerd en er in geduwd.
Kan uiteindelijk maar 6 zenders vinden...
LG gebeld...
"Sorry" ..
Er staat wel op onze website dat de 60PK950 ziggo gecertificeerd is, maar dat is een foutje van ons.
Ook de verkoper is hierdoor op het verkeerde been gezet, en kan hier niets aan doen, dit ligt echt aan LG.
Er wordt verwacht dat LG begin 2011 (......) een software update uitbrengt om alle plasma modellen ziggo geschikt te maken, en hopelijk zit uw tv hier ook bij. Dit is namelijk wel de verwachting.

Aan wie ligt dit nou?
Ziggo, die pegels van de fabrikanten wil en een certificaat moet kopen ofzo?
Of moet er echt daadwerkelijk iets gewijzigd worden in de software van de tv zelf?

vind het een beetje heel erg jammer eigenlijk...

Heb je een 60 inch plasma hangen, kan je hem nog alleen voeden met een analoog flutsignaaltje...
(ja, uiteraard externe tuner, bla bla bla, maar daar koop je zo'n tv niet voor...)
Ik baal daar een beetje van eigenlijk... >:(

Midcall

Citaat van: lincoln op november  2, 2010, 13:52:46
Nou, mooi verhaal weer.
Ik heb de 60PK950 aan de muur hangen. Cam er in, ziggo kaart geactiveerd en er in geduwd.
Kan uiteindelijk maar 6 zenders vinden...
LG gebeld...
"Sorry" ..
Er staat wel op onze website dat de 60PK950 ziggo gecertificeerd is, maar dat is een foutje van ons.
Ook de verkoper is hierdoor op het verkeerde been gezet, en kan hier niets aan doen, dit ligt echt aan LG.
Er wordt verwacht dat LG begin 2011 (......) een software update uitbrengt om alle plasma modellen ziggo geschikt te maken, en hopelijk zit uw tv hier ook bij. Dit is namelijk wel de verwachting.

Aan wie ligt dit nou?
Ziggo, die pegels van de fabrikanten wil en een certificaat moet kopen ofzo?
Of moet er echt daadwerkelijk iets gewijzigd worden in de software van de tv zelf?

Je kan toch niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was? Het is algemeen bekend ondertussen dat het niet werkte, als een fabrikant melding maakt dat het plots wèl werkt, moet je op zijn minst een beetje achterdochtig zijn en dit geverfieerd proberen te krijgen. Dat de verkoper er niets aan kan doen vind ik eerlijk gezegd onzin, hij wist (of had zeker moeten weten) dat dit nooit heeft gewerkt en had dezelfde onderzoeksplicht met deze kennis als de koper indien hij op de hoogte was van dit probleem.

Het lijkt mij in ieerste instantie overigens een hardwareissue bij LG. Als ze een identieke decoder als in andere gecertificeerde tv's van LG hadden gebruikt, dan had het vast wel gewerkt. Dit gezegd hebbende ligt eigenlijk de oorzaak van dit probleem bij de kabelaars, die weigeren een uniform systeem te gebruiken en het voor de fabrikant niet te doen is om iedere kabelkijker in Europa te kunnen bedienen met een werkende ingebouwde decoder.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.