lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Meeuwtje

Citaat van: mbakker2000 op april 23, 2010, 17:55:50
Ik heb de 50PK550 onlangs bij de BCC gekocht n.a.v. de prijs van Mediamarkt afgerekend (759,-).
Als je het formaat 50" interessant vind, zou ik in de prijsklasse absoluut voor dit type gaan. Heeft een THX certificering en geeft een prachtig beeld en zelfs het geluid is niet onaardig. Bluetooth aan boord en USB aansluiting.

En doet ziggo het met de ci(+) aansluiting ook??
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Alex Cremers

Citaat van: skank1 op juni 11, 2010, 06:49:37
wat een verschil man !

die 60 zou bij mij zeker te groot zijn...
die 50 is nu al kantje boord bij ons

En dat dit ... een goed DVD transfer kan nog steeds behoorlijk imponeren op een 50" scherm. Hoe zit dat met 60", huh? Daar worden de zwakten van het standaard formaat toch nog meer uitvergroot, niet?

Davey

Citaat van: Alex Cremers op juni 12, 2010, 14:29:38
En dat dit ... een goed DVD transfer kan nog steeds behoorlijk imponeren op een 50" scherm. Hoe zit dat met 60", huh? Daar worden de zwakten van het standaard formaat toch nog meer uitvergroot, niet?

Heel vervelend dat full HD op een 60". Nooit doen  :D

OMD

Nou, heb even zitten spelen met het toestel. Ik weet niet of het aan mij ligt maar naast dat ik de kleuren geweldig vind, vind ik het toestel zelf een behoorlijke lichtbron  :-\

Dit is mijn eerste plasma en ik verkoop alleen LCD's in de winkel en heb de 50pk950 in andere winkels bekeken.
Nu die zo thuis staat valt het me eigenlijk toch wel tegen. Het beeld is erg grijs en je ziet er een hoop licht van afkomen. De gemiddelde samsung LCD van dit jaar doet het beter.
Het is vooral in donkere scenes dan overheerst het licht afkomstig van de plasma zelf het complete beeld, ik zie dus weinig detail.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een geweldig toestel, maar ik had beter gehoopt.
Ik heb mijn LCD verkocht om 2 redenen, ik wilde groter en ik wilde een betere zwartwaarde. Helaas ben ik op dat 2e puntje achteruit gegaan  :-\

En het laatste punt waar ik eerst lovend over was is de IR:

mijn god zeg, contrast op 40, helderheid op 25 en na 5 minuten net 5 kijken en het logo staat er ongeveer 2 uur lang in.
Heb net voor het eerst een rondje met gran turismo gereden... 1 rondje ( dat is 1:13:00.
ik zie de toerenteller, tijdteller, logo van GT5. Dat gaat wel redelijk snel weer weg, rond de 20 minuten maar hoort dit dan?
Vreemd dat ik 2 uur Veronica heb zitten kijken zonder een centje pijn, maar echt letterlijk alle andere content is best erg zeg maar.

Hij heeft pas 10 uurtjes met de break-in dvd gedraaid, ik dorst hem niet aan te laten als ik weg ben.

of ben ik gewoon een zeikerd?  :D

Nooff

Je hebt je contrast nog vrij hoog staan voor een toestel dat ingespeeld moet worden. De zwartwaarde van de Infinia is beter dan de gemiddelde LCD. Ik weet niet wat je voor een LCD had, maar het lijkt me sterk dat deze daar beter in was. LCD's zijn juist een lichtbron, zo ongelooflijk fel! Ik ken persoonlijk alleen de PK550, maar van wat ik heb gezien, in het begin wat IR, na dik 200 uur was dit allang niet meer aan de orde. Het lijkt me dat je de settings niet goed hebt? Op welke modus is deze ingesteld? Toch niet Dynamisch he?

OMD

Iedereen raad contrast 50 aan om in te spelen. Hij kan tot 100. Ik dacht, zet hem  nog iets lager dan is het vast goed... nog maar lager zetten dus. Probleem is dan alleen dat ik bijna geen pepernoot meer zie haha.
Mode is ISF expert of standaard.

Ik wil best geloven dat de zwart waarde goed is maar ik zie alleen maar grijs  :-X

zoals de rechter dus:

instellingen:

stroombesparing: medium

contrast: 25
helderheid: 30
Scherpte: 25
dynamisch contrast: uit
Dynamische kleuren: uit
Gamma: Medium
Zwartniveau: laag

Midcall

Citaat van: OMD op juni 13, 2010, 01:13:40
Iedereen raad contrast 50 aan om in te spelen. Hij kan tot 100. Ik dacht, zet hem  nog iets lager dan is het vast goed... nog maar lager zetten dus. Probleem is dan alleen dat ik bijna geen pepernoot meer zie haha.

Ik wil best geloven dat de zwart waarde goed is maar ik zie alleen maar grijs  :-X

zoals de rechter dus:

De LG zou een van de beste zwartwaardes moeten hebben van de plasma's die er momenteel te krijgen zijn. Een lcd is al helemaal geen vergelijk. Als je aangeeft dat je oude lcd veel betere zwartwaardes had, dan staan er wat settings serieus verkeerd, of het scherm is defect. Of er is wat mis met de bron, dat kan ook nog, maargoed, dat lijkt me de meest onwaarschijnlijke reden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

OMD

nah, vaag.. het zal wel aan mij liggen, heb ik wel vaker  ;D

Kan iemand bevestigen dat als het toestel aanzet dat je dan echt duidelijk het hele scherm ziet oplichten en dan echt lichtgrijs blijft? Als die uit staat is het mooi zwart  :tongue2:
Ik kijk het nog even aan, ik ga ook nog even in een winkel kijken anders gaat die retour, dan ga ik weer voor safe, gewoon LCD dus.

Bron is het niet, heb het met 3 bronnen.

Vind het ook raar dat je de ''backlight'' niet kan aanpassen. Volgens mij kan Pana en Samsung dat wel.

nogmaals, het kan ook gewoon aan mij liggen, ik ben plasma absoluut niet gewend en qua kleuren is het echt 100x beter dan LCD.

koekymonster

@ OMD hmmmmmm dat is indd nogal ff een verschil vergeleken met je oude tv.
             Kan het misschien niet te maken hebben dat de plasma nog niet zoveel uurtjes erop heb staan,want wat ik tot zover begrepen heb worden de zwartwaardes beter naarmate de tv       
             meer uur heeft gedraaid?

Ps. ik wil niet als een zeikerd overkomen :tongue2: maar volgens mij las ik dat je een 50pk950 had aangeschaft,maar op die foto staat toch echt een panasonic volgens mij?
             Niet dat het verder wat uitmaakt hoor,maar ik dacht dat je dit probleem ervaarde met de lg.

koekymonster

Tekst staat lekker uitgelijnd zo,maargoed jullie zullen het wel kunnen lezen :angel:

donaldk

Ja maar hij had zijn LCD ook al verkocht, dus duidelijk had ie geen twee tvs meer dus zocht ie een voorbeeldplaatje online. Hier zie je ook een bluepush bij de LCD en een rood push bij de panasonic.

Davey

Vervelend om te lezen OMD. Het staat lijnrecht tegenover wat ik heb ervaren met de 50PK950 en ook nu met de 60PK950.

De 50PK950 heb ik ïngespeeld met alles op 40 en na 100 uur alles op 50. Als er iemand langskwam zette ik 'm op "Expert 2" en dat is met het contrast op 80. Het IR verhaal heb ik extra goed op gelet maar ik heb het niet kunnen waarnemen.

De 60PK950 staat nu zelfs dag en nacht aan. Voordat ik naar bed ga zet ik BBC1 aan en zet ik alles naar 35. Als ik wakker word gaat eerst de color wash 5 minuten aan en daarna de white wash 5 minuten.

Kleuren van een LCD zijn zeker anders om naar te kijken dan een plasma en misschien is het wennen maar wat jij ervaart is wel tegenstrijdig met hoe het "hoort" te zijn.

Davey

Met alles op waarde 40 heb ik op de 60PK950 Net5 een uur lang opgezet. Sorry OMD, ik heb echt geen last van IR. Misschien moet je terug met je scherm en 'm omruilen voor een ander exemplaar.

marconist

Even  afgezien van klachten over het individuele toestel:

Ik speel bij mijzelf, maar ook als ik voor anderen instel direct van uur 0 op normale helderheids en contrastinstellingen, die ik haal van een testdisc.
Niks kijken dus naar een verzwakt prutsbeeld.  ;)

Wat ik wel vermijdt is statische beelden, althans voor langer dan pakweg 1 minuut.

Tot dusver met geen enkel merk (behalve Samsung een kleine twee jaar geleden) last van inbranden. Als er al sprake is van anige retentie is dat doorgaans in een paar minuten weg. Lastiger gevallen zijn op te lossen met een halfuurtje ruis.

Als je geen instelmogelijkheden hebt gewoon die xxPK550 in één van de THX-modes zetten en zorgen dat je kamer niet feller verlicht is dan met het effect van het bekende Hollandse wolkendek.  :)  Mijn woonkamer ligt op het Zuiden.

Davey

Citaat van: marconist op juni 13, 2010, 08:58:20
Even  afgezien van klachten over het individuele toestel:

Ik speel bij mijzelf, maar ook als ik voor anderen instel direct van uur 0 op normale helderheids en contrastinstellingen, die ik haal van een testdisc.
Niks kijken dus naar een verzwakt prutsbeeld.  ;)

Wat ik wel vermijdt is statische beelden, althans voor langer dan pakweg 1 minuut.

Tot dusver met geen enkel merk (behalve Samsung een kleine twee jaar geleden) last van inbranden. Als er al sprake is van anige retentie is dat doorgaans in een paar minuten weg. Lastiger gevallen zijn op te lossen met een halfuurtje ruis.

Als je geen instelmogelijkheden hebt gewoon die xxPK550 in één van de THX-modes zetten en zorgen dat je kamer niet feller verlicht is dan met het effect van het bekende Hollandse wolkendek.  :)  Mijn woonkamer ligt op het Zuiden.

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is alleen zo dat je jezelf later niet voor je kop wilt slaan als het wel gebeurt  ;). Alhoewel ik denk dat wanneer het gebeurt je gewoon terug kan naar de winkel om garantie te claimen. Ik heb er in de gebruiksaanwijzing in ieder geval niets over gelzen.

Davey

Dit staat op de site van LG bij veelgestelde vragen:

Ik maak me zorgen over het inbranden van mijn plasmascherm.

Wanneer een stilstaand beeld gedurende lange tijd op het scherm wordt weergegeven, kan er een permanent "spookbeeld" ontstaan dat op het scherm aanwezig blijft, ook als de televisie een ander beeld weergeeft. Zorg dat de televisie nooit hetzelfde beeld gedurende lange tijd weergeeft. Om schade aan het beeldscherm te voorkomen, moet de inhoud van het scherm na maximaal 2 minuten veranderen. Met de functie White Wash kunnen permanente beelden vaak worden gewist. Opmerking: Soms kan een sterk ingebrand beeld echter ook met White Wash niet meer worden gecorrigeerd. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.

Snutchz

tja.. zit niks anders op dan zo'n LG gedurende 1½ week, 24u p/d te laten inspelen.. flink wat Pixar  :bigsmile:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: OMD op juni 13, 2010, 01:13:40
Iedereen raad contrast 50 aan om in te spelen. Hij kan tot 100. Ik dacht, zet hem  nog iets lager dan is het vast goed... nog maar lager zetten dus. Probleem is dan alleen dat ik bijna geen pepernoot meer zie haha.

Ik wil best geloven dat de zwart waarde goed is maar ik zie alleen maar grijs  :-X

zoals de rechter dus:

instellingen:

stroombesparing: medium

contrast: 25
helderheid: 30
Scherpte: 25
dynamisch contrast: uit
Dynamische kleuren: uit
Gamma: Medium
Zwartniveau: laag

Dat is ook geen eerlijk vergelijk. Overdag lijkt LCD sowieso zwarter omdat plasma gevoeliger is voor omgevingslicht, zo ook de flash op de camera in die foto. Zet ze maar eens in een volledig verduisterde ruimte en dan naast elkaar, dan weet ik zeker dat het plaatje andersom is  ;)

Overigens zou ik alle bewerkingen uitschakelen, ook de het zwartniveau en de stroombesparingsfunctie. Overigens heeft Plasma geen backlight, dus daar valt ook niets aan te passen.

koekymonster

@ donaldk,aha duidelijk

OMD

Hoe donkerder ik het maak in mijn kamer, hoe erger het wordt, met een beetje omgevingslicht wordt het al iets beter.

Maar ik heb zelfs ontzettend last van IR als ik van source verander, dan zie je al die blokjes met HDMI1, HDMI 2 etc etc. En daarna komt er bovenaan een lange balk met je source. Dat is iets van nog geen 10 seconde oid.
Hij blijft er gewoon in staan als die weg is, alles duidelijk leesbaar van 5 meter afstand. Ook al die blokjes dus.

Toevallig niemand die in zuid-holland woont met een 50pk of 60pk? Dan kan ik even vergelijken namelijk.

Hij heeft nu ongeveer 10 uur erop zitten met de Break-in, ga hem toch maar vanaf nu konstant aan laten staan voor een paar dagen.

Davey

Citaat van: OMD op juni 13, 2010, 13:51:35
Hoe donkerder ik het maak in mijn kamer, hoe erger het wordt, met een beetje omgevingslicht wordt het al iets beter.

Maar ik heb zelfs ontzettend last van IR als ik van source verander, dan zie je al die blokjes met HDMI1, HDMI 2 etc etc. En daarna komt er bovenaan een lange balk met je source. Dat is iets van nog geen 10 seconde oid.
Hij blijft er gewoon in staan als die weg is, alles duidelijk leesbaar van 5 meter afstand. Ook al die blokjes dus.

Toevallig niemand die in zuid-holland woont met een 50pk of 60pk? Dan kan ik even vergelijken namelijk.

Hij heeft nu ongeveer 10 uur erop zitten met de Break-in, ga hem toch maar vanaf nu konstant aan laten staan voor een paar dagen.

Als ik jou was zou ik terug gaan met het scherm want wat ik allemaal van je lees heb ik echt nog nooit gezien, niet bij de 50" die als 350 uur draait en niet bij de 60" die er nu bijna 50 uur op heeft zitten.

OMD

ik kijke wel gewoon eerst even hoe het gaat na een paar dagen die break in dvd.

Ik heb wat foto's opgezocht van de 50pk950 en blijkbaar is een compleet zwart scherm niet mogelijk ( dat wist ik dus niet )
Je hebt altijd wel verlichting die aan blijft, misschien was mijn verwachtingspatroon hoger dan wat in werkelijkheid mogelijk is.

Davey

Citaat van: OMD op juni 13, 2010, 14:11:10
ik kijke wel gewoon eerst even hoe het gaat na een paar dagen die break in dvd.

Ik heb wat foto's opgezocht van de 50pk950 en blijkbaar is een compleet zwart scherm niet mogelijk ( dat wist ik dus niet )
Je hebt altijd wel verlichting die aan blijft, misschien was mijn verwachtingspatroon hoger dan wat in werkelijkheid mogelijk is.

Ik heb toch het gevoel dat je baalt van je aankoop. Dat kan gebeuren maar dan zou ik persoonlijk het toestel terug naar de winkel brengen en een andere kiezen waar je je wel lekker bij voelt. Deze gedachte blijft anders toch in je hoofd zitten en je hebt nu nog de morgelijkheid om te mogen ruilen. Dadelijk is die termijn voorbij (8 dagen ofzo?).

OMD

14 dagen. Ik denk er nog wel even over, zal me niets verbazen dat ik na een aantal dagen helemaal het mannetje ben met dit toestel, thnx iig :)

Davey

Citaat van: OMD op juni 13, 2010, 14:59:33
14 dagen. Ik denk er nog wel even over, zal me niets verbazen dat ik na een aantal dagen helemaal het mannetje ben met dit toestel, thnx iig :)

Ik denk en hoop van wel natuurlijk maar ik weet ook hoe dit soort dingen kunnen blijven knagen in je kop. Met 14 dagen heb je wel lekker de tijd in ieder geval.