lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

ivo1986

Citaat van: Davey op juni  9, 2010, 12:45:16
Hoi Marconist,

Een collega van mij zit te kijken naar de 50PK550. Zit hier een CI slot in? Zo ja, is die te bruiken i.c.m. een Ziggo abbo?

Groet, Dave

Ze hadden het laatst in een winkel werkend idd.
Zelf ook deze tv gekocht bij de Saturn voor een hele scherpe prijs.

Koei

Jeej, tv omgeruild. Deuk in scherm weg, hot-subpixel erbij (lijkt licht blauwig bij groene beelden, maar groen bij blauwe beelden ???. Rood, zwart wit is er niets te zien). 20cm vanaf boven en 4cm vanaf de linkerrand. Het is niet extreem storend zo te zien, morgen maar eens kijken of ik er zin heb moeite in te steken.

edit: tis net of de groene met de blauwe pixel samen is gegaan en alleen maar groen kan weergeven. Op een puur groen vlak zie je een blauwige gloed om de pixel, maar pas bij een blauwig vlak zie je 'm groen worden. Net even door wat films geskipped en hij valt 99% van de tijd niet op, maar bijv. bij Avatar zijn een aantal scenes voorzien van een paarse/blauwe gloed waarbij het dus wel enorm opvalt.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

AnubisNefer

Gewoon moeite in steken, het apparaat is spiksplinter nieuw. Jij wilt toch een 100% toestel voor je centen ?

Het enige maar volgens mij, is dat er ergens is vastgesteld hoeveel pixels/op formaat tv mogen afwijken alvorens zij actie ondernemen ...... ISO- ...... nog iets . . . .

Toch zou ik wel de moeite erin steken voor een nieuwe . . .desnoods afspreken dat je hem vantevoren mag bekijken.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Koei

Citaat van: AnubisNefer op juni 10, 2010, 20:58:27
Gewoon moeite in steken, het apparaat is spiksplinter nieuw. Jij wilt toch een 100% toestel voor je centen ?

Het enige maar volgens mij, is dat er ergens is vastgesteld hoeveel pixels/op formaat tv mogen afwijken alvorens zij actie ondernemen ...... ISO- ...... nog iets . . . .

Toch zou ik wel de moeite erin steken voor een nieuwe . . .desnoods afspreken dat je hem vantevoren mag bekijken.

Ik ga het morgenavond wel even proberen te regelen, en anders vraag ik de oude weer terug. Die deukjes zie je niet als je kijkt itt zo'n pixel (deze heeft ook een kleine vervorming in 't scherm btw).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Davey

De 60PK950 is binnen  :pompom: Wat een megaverschil met een 50" is dat zeg  8)

skank1

Citaat van: Davey op juni 10, 2010, 21:24:24

proficiat !
ik vind 50 eigenlijk al huge :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

AnubisNefer

Citaat van: Davey op juni 10, 2010, 21:24:24

FOTOS FOTOS FOTOS  :popcorn:  Veel plezier....

Mag ik vragen waarvandaan ?   MM heeft hem namelijk staan voor 2400,-

Ben benieuwd naar je bevindingen . . .vind dit namelijk een erg mooie toestel.

Davey

Citaat van: skank1 op juni 10, 2010, 21:53:31
proficiat !
ik vind 50 eigenlijk al huge :)
Citaat van: AnubisNefer op juni 10, 2010, 21:54:43

FOTOS FOTOS FOTOS  :popcorn:  Veel plezier....

Mag ik vragen waarvandaan ?   MM heeft hem namelijk staan voor 2400,-

Ben benieuwd naar je bevindingen . . .vind dit namelijk een erg mooie toestel.

Dank mannen. M'n vader heeft geholpen met het lel op de muur te hangen. Als die hangt, met het grote meubel eronder, valt het niet eens zo op dat ie zo groot is. M'n vader vond dat ook maar toen ik naast de tv stond zie je in 1 keer hoe groot ie is.

Ik denk dat m'n bevindingen hetzelfde zijn als met de 50PK950 en die hangt nu op de muur van de slaapkamer  ;)

Hier een fotootje. De rest van de foto's post ik in mijn topic. Op de slaapkamer staat het trouwens ook heel gaaf maar daar moet ik nog foto's van maken. Het was zo benauwd dat ik niet weer met het toestel naar boven wilde lopen.

De 60" en de 50" bij elkaar  8)

skank1

wat een verschil man !

die 60 zou bij mij zeker te groot zijn...
die 50 is nu al kantje boord bij ons
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Davey

Als ie aan de muur hangt en er staat geen 50" in de buurt valt het mee hoor  :D

Davey

Toch nog is de vraag die ik al is gesteld heb maar nog geen antwoord op heb. Hoe lang / hoe vaak zet je de zogenaamde "wash screens" aan voor een optimaal reslutaat? Weet iemand dit?

AnubisNefer

Volgens mij totdat je de optimale resultaat hebt.

Dus je screen is retentie -free.

Waarom gebruik je niet even de break-in dvd ?

het is maar een kleine iso-bestand . op het moment dat je gaat slapen laat je hem in een loop lopen.

Davey

Citaat van: AnubisNefer op juni 11, 2010, 12:59:48
Volgens mij totdat je de optimale resultaat hebt.

Dus je screen is retentie -free.

Waarom gebruik je niet even de break-in dvd ?

het is maar een kleine iso-bestand . op het moment dat je gaat slapen laat je hem in een loop lopen.

Ik bedoel eigenlijk de "white wash" en die andere die op de tv zelf zitten. Gebruik je die alleen tijdens de eerste 200 uur? Nee toch?

AnubisNefer

Citaat van: Davey op juni 11, 2010, 13:44:27
Ik bedoel eigenlijk de "white wash" en die andere die op de tv zelf zitten. Gebruik je die alleen tijdens de eerste 200 uur? Nee toch?

Je kan hem gebruiken wanneer je hem ook nodig acht.

Ik zelf heb hem eigenlijk nooit meer gebruikt na 300 uur spelen. Heb zelf een 50'' plasma. Soms blijft de tv wel een aantal uur op een bepaalde zender staan, dan switch ik tussen kanalen.

Dan heb ik soms een paar minuten last van retentie, dit is echter na een paar minuten verdwenen waardoor ik de whitewash dus niet meer gebruik.

tevens , heb je een link naar je topic ? ben nogal lui....  O0

Davey

Citaat van: AnubisNefer op juni 11, 2010, 14:15:16
Je kan hem gebruiken wanneer je hem ook nodig acht.

Ik zelf heb hem eigenlijk nooit meer gebruikt na 300 uur spelen. Heb zelf een 50'' plasma. Soms blijft de tv wel een aantal uur op een bepaalde zender staan, dan switch ik tussen kanalen.

Dan heb ik soms een paar minuten last van retentie, dit is echter na een paar minuten verdwenen waardoor ik de whitewash dus niet meer gebruik.

tevens , heb je een link naar je topic ? ben nogal lui....  O0

Dank je en dit is de link, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58049.msg1722996#msg1722996

FloR

werkelijk prachtig die 60" inch! En wat een verschil met de 50" zeg.

Ik was eigenlijk overtuigd om voor de Panasonic plasma G20 te gaan in 50" formaat,
maar nu begin ik te twijfelen.

Panasonic: + beter beeld + betere prijs - "maar" 50" - verouderd design
LG: + mooier design + 60" - iets duurder - speelt iets minder dan de panasonics

Denk dat ik er nog effe moet over slapen.

Voor hoeveel kan die pk 950 in 60" nu aankopen?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

AnubisNefer

Als je kieskeurig moet geloven , dan is het vanaf 1880,- ongeveer.

De eerste beste winkel/internet die ook nog is de actie van LG meeneemt is plattetv.nl

Daar is ie 1900,- en dan gaat er nog is 100 euro vanaf via lg of kies je voor de wirelless lg media/ding  :blink: :crazy: :withstupid:

OMD

net de 50pk950 binnen gekregen  :pompom:

heeft pas 10 minuutjes gespeeld maar WOW!!!

heb helaas alleen geen break in dvd oid  :(

FloR

wat zijn de verschillen tussen de pk950 en pk550?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

quyen

Ik vind dit een pracht tv ik denk dat ik ook de 60 inch koop ,ik was eerst van plan 3d plasma van panasonic ,maar toen ik hoorde van een vriend van mijn die bij de RAF dat LG samen werkt met panasonic
en dat LG pana  schermen gebruikt ,. dacht ik dat is goed zeg. dus ik ga voor LG  , eind van dit jaar of begin volgend jaar komen er ook 3d plasma's uit van LG.  maar 3d is nog niet optimaal.

AnubisNefer

Citaat van: OMD op juni 11, 2010, 16:32:38
net de 50pk950 binnen gekregen  :pompom:

heb helaas alleen geen break in dvd oid  :(

LINK BREAK-IN DVD (ISO)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089

marconist

Citaat van: quyen op juni 11, 2010, 17:18:55
Ik vind dit een pracht tv ik denk dat ik ook de 60 inch koop ,ik was eerst van plan 3d plasma van panasonic ,maar toen ik hoorde van een vriend van mijn die bij de RAF dat LG samen werkt met panasonic
en dat LG pana  schermen gebruikt ,. dacht ik dat is goed zeg. dus ik ga voor LG  , eind van dit jaar of begin volgend jaar komen er ook 3d plasma's uit van LG.  maar 3d is nog niet optimaal.

Logisch dat RAF niet meer serieus wordt bekeken.

LG heeft een heel eigen proces en fabrieken op meerdere plaatsen ter wereld.

Praat eens met iemand uit het Europese LG-management.

Niks ten nadele van Panasonic overigens! Wel zouden die Jappen graag zien dat de Koreanen een toontje lager gaan zingen.  :D

brent96

Hallo,

Ik heb een lg 50pk250 in bestelling.
Nu heb ik lang zitten twijfelen tussen deze lg en de pana 46g20.
Het relatief grote prijsverschil en de snelle ontwikkelingen (3d) etc hebben me doen besluiten om voor de lg te kiezen.

Ik weet dat plasma tv's over het algemeen last hebben van spiegeling.
Nu heb ik een zeer (ver)lichte kamer, dus dit kan een rol spelen maar ik nam dit voor lief ivm de betere beeldkwaliteit van een plasma.

Nu hoor ik links en rechts geluiden dat de pana g20 veel minder last heeft van spiegeling dan de lg.
Dit zou komen door een speciaal filter.

Heeft iemand hier concreet ervaring mee.
Graag jullie reacties.

Davey

Citaat van: OMD op juni 11, 2010, 16:32:38
net de 50pk950 binnen gekregen  :pompom:

heb helaas alleen geen break in dvd oid  :(

Geen probleem. Zet 'm gewoon op de BBC. Die gebruiken geen logo dus een ideaal kanaal om de hele dag aan te laten staan. Zet ook de orbiter aan. Als je het menu oproept van de LG zie je het blokje "Opties". Daar zie je ISM Methode staan en kan je de Orbiter aanzetten. Deze verplaatst het beeld elke 2 minuten (wat je niet merkt).

OMD

dank voor de tips :D

Hij staat nu een paar uur te draaien op gewone televisie met logo's met contrast op 40 en helderheid op 35. Wel een beetje donker beeld nu maar absoluut geen IR, zelfs na 2 uur Veronica.
Heb hem net wel op orbiter gezet ;)

EDIT:

Toch wel IR, staat 4 minuten op net 5 en het logo staat er nog na overschakelen. Toch maar op BBC gezet  :laugh: