lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

marconist

DVE is van Joe Kane. Kun je makkelijk en relatief goedkoop in de USA bestellen. Gaat vlot en geen invoerrechten vanwege het geringe bedrag.
Wellicht verkoopt iemand 'm in Nederland, maar ik zou 't niet weten.
http://www.jkpi.net/products_main.php

Je kunt volstaan met de "essentials" DVD, maar afhankelijk van je apparatuur kun je natuurlijk ook voor de Blu-ray gaan.
Ik zie net dat de "essentials" er alleen nog in NTSC is. Dat is geen probleem met de meeste spelers.

De site is een beetje een zooitje ....... hier is de PAL versie:
http://www.dvdinternational.com/pd_digital_video.cfm

Davey

Citaat van: marconist op mei 12, 2010, 10:12:46
DVE is van Joe Kane. Kun je makkelijk en relatief goedkoop in de USA bestellen. Gaat vlot en geen invoerrechten vanwege het geringe bedrag.

Je kunt volstaan met de "essentials" DVD, maar afhankelijk van je apparatuur kun je natuurlijk ook voor de Blu-ray gaan.
Ik zie net dat de "essentials" er alleen nog in NTSC is. Dat is geen probleem met de meeste spelers.

Super, dank je Marconist. Ik zal vanavond is kijken welke versie en wat de verschillen zijn in prijs.

Davey

marconist

Hij komt ook met het RGB-filter erbij, dus moet m.i. goed gaan.  :)

skank1

Citaat van: Davey op mei 12, 2010, 11:27:27
Is deze goed?

dat is em idd :) en wanneer je je tv ingesteld hebt, ben ik jouw eerste kandidaat om hem over te nemen :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Meeuwtje

Citaat van: marconist op mei 12, 2010, 10:12:46

De dvd of bluray is ook gewoon bij de webshop van dhr Doorhof te koop.

http://shop.itccomp.nl/shop2/index.php?page=shop.browse&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=8&vmcchk=1&Itemid=8
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Davey

Citaat van: Meeuwtje op mei 12, 2010, 19:10:06

De dvd of bluray is ook gewoon bij de webshop van dhr Doorhof te koop.

http://shop.itccomp.nl/shop2/index.php?page=shop.browse&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=8&vmcchk=1&Itemid=8

Nog beter. Dan moet ik die maar gaan doen.
Citaat van: skank1 op mei 12, 2010, 12:56:16
dat is em idd :) en wanneer je je tv ingesteld hebt, ben ik jouw eerste kandidaat om hem over te nemen :)

Hahaha, zeker niet. Ben blij als ie helemaal goed staat dadelijk  :D

Citaat van: marconist op mei 12, 2010, 12:05:53
Hij komt ook met het RGB-filter erbij, dus moet m.i. goed gaan.  :)

Best leuk om er zelf is in te gaan duiken.

Davey

OK, hier wat eerste bevindingen. SD beelden zien er niet uit. Bij het journaal op Ned1 (die ik full HD ontvang) heb je bijvoorbeeld de beelden uit Libië en dat ziet er echt niet uit. Misschien moet ik nog wat anders instellen met upscalen. Ik heb de DM satellietontvanger ingesteld op de DVI video uitgang (er zit geen HDMI op) en de modus op de hoogst mogelijke 1080i. De ververs ratio staat op 50Hz. Nu zou volgens de reviews de VU+ Duo een veel mooier plaatje moeten neerzetten maar die heb ik nog niet.

In het menu van de LG zou ik niet weten wat ik hieraan moet doen. Moet ik dit misschien via de Onkyo gaan aanpakken?

Neazy

Die beelden uit Libië zagen er op mijn Sony beeldbuis met toeter er ook niet uit. Blijkbaar nog wat oude opname apparatuur daaro.
Sacha de Boer zag er weer wel goed uit.  ;D

marconist

Zo erg was het nu ook weer niet ......   :o

Je kunt de 50pk550 per ingang een vaste bijregeling geven. Je kunt de ingang a.h.w. afstemmen op kwaliteit van de aangesloten ontvanger, recorder, computer of wat dan ook en die instelling kun je vastleggen via het Picture Wizard menu, waar je de gewenste ingang aanvinkt. Dan wordt e.e.a. vastgelegd en hoef je niets opnieuw te doen als je weer gebruik maakt van het betreffende apparaat.

SD geeft een gewoon plaatje, uiteraard onscherper dan een HD-beeld maar in contrast en kleur uitstekend, mits goed ingesteld. Hetzelfde geldt voor de antenne (analoge) ingang.

Lees het manual op CD.

Davey

WilcoL

Citaat van: Davey op mei 12, 2010, 20:23:34
...1080i...

Ondanks dat het maar een klein puntje is, zou ik hem toch op 720P zetten dan!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Snutchz

oh dus het signaal is wel degelijk progressief?  :unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Alle Nederlandse commerciele- en publieke HD zenders zenden uit in 1080i, dus het is alles behalve een goed idee om je HD ontvanger op 720p in te stellen. Je gaat dan onnodig resolutie weggooien die de tv er weer bij moet verzinnen (en dit geldt natuurlijk helemaal als je een Full HD scherm hebt).

Het beste is om te kiezen voor de automatische stand, zodat de HD ontvanger automatisch van resolutie wisselt naar gelang het ingangssignaal (bijv. NL1-HD is 1080i, maar Ketnet/Canvas-HD is 720p). Op de meeste receivers is zo'n stand wel aanwezig (voor de Linux receivers - Dreambox e.d. - is een zgn. autoresolution plugin beschikbaar).
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Davey

Citaat van: Bengbeng op mei 13, 2010, 02:41:32
Alle Nederlandse commerciele- en publieke HD zenders zenden uit in 1080i, dus het is alles behalve een goed idee om je HD ontvanger op 720p in te stellen. Je gaat dan onnodig resolutie weggooien die de tv er weer bij moet verzinnen (en dit geldt natuurlijk helemaal als je een Full HD scherm hebt).

Het beste is om te kiezen voor de automatische stand, zodat de HD ontvanger automatisch van resolutie wisselt naar gelang het ingangssignaal (bijv. NL1-HD is 1080i, maar Ketnet/Canvas-HD is 720p). Op de meeste receivers is zo'n stand wel aanwezig (voor de Linux receivers - Dreambox e.d. - is een zgn. autoresolution plugin beschikbaar).

Die plugin is een goed idee. Ik heb 'm net gedownload en hij staat nu keurig in het "Systeemmenu" onder Audio/Video. Ik heb 'm nu aangezet en aan de instellingen niets gedaan (dus alles op default of auto). Ik ga is kijken of het goed werkt.

WilcoL

Citaat van: Bengbeng op mei 13, 2010, 02:41:32

Oh, dat wist ik niet! Ik heb uiteraard slechts een HD-Ready scherm en daar ziet 720p er beter uit dan 1080i, maar nu ik het zo typ is dat uiteraard logisch ( ;) :-X :turn: ) dus ik was iets te rap met mijn opmerking...

Excuses voor mijn loze opmerking!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Davey

Wat betreft IR bij de LG, ik zie niets. Niet eens een klein beetje wat bijvoorbeeld Nooff wel in het begin zag bij de 550 van z'n buurman. Ik had 'm een uurtje of 2 op MTV HD met uiteraard de terug geschroefte settings wat betreft contrast, etc. Voordat ik zapte naar een ander kanaal heb ik de THX Bright Room geselecteerd omdat, wanneer het logo maar iets zou blijven staan, je dan beter kan zien of er IR is. Ik zag werkelijk helemaal niets terwijl bij de Pana,van twee jaar oud die op de slaapkamer hangt, zelfs een aantal minuten nadat je 'm hebt uitgezet nog heel licht logo's, etc kan zien. Bizar he, maar wel heel goed om te weten  .

Wat betreft refelecties kan ik, maar dan moet ik er op gaan letten, het raam zien. Storend? Nee, helemaal niet. Het is dat ik er nu specifiek naar kijk waardoor het opvalt. Misschien dat ik niet beter weet omdat de vorige tv nog een glasbak was maar ook op dit punt ben ik 100% tevreden.

HD kanalen zoals die van de BBC, HD Suisse, etc zien er werkelijk fenomenaal uit.

SD kanalen zijn, door de goede tip van Bengbeng wat betreft de autoresolutieplugin, zeer acceptabel. BVN was voordat ik de plugin had gedownload, echt wazig maar is nu dus keurig. Ga je van een HD zender naar een SD zender dan is dat wel een verschil zeg  :o maar dat is de reden dat er nu een full HD LG staat  :D

marconist

Citaat van: WilcoL op mei 13, 2010, 10:57:30
Ik heb uiteraard slechts een HD-Ready scherm en daar ziet 720p er beter uit dan 1080i,

Dat is niet altijd zo. Zo'n drie tot vier jaar geleden werden er nogal wat plasma's (HD-ready) uitgebracht, die native 1080i waren. Ook die zagen er beter uit met een 1080i signaal.
Ik denk dat dat 720p min of meer standaard werd door de Amerikaanse markt en wellicht ook minder productiekosten .....

zappa

Hoe kan een HD-ready plasma native 1080i zijn ? dan is ie toch full HD

Snutchz

en hoe kan i nou in vredesnaam 'n beter beeld opleveren dan p..?  :whatsthat:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

davey,
test eens een blu-ray als het kan(cars,avatar,monsters inc, of een of ander topbluray), en bespreek eens picturequality als je zo vriendelijk wil zijn
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Davey

Citaat van: skank1 op mei 13, 2010, 12:52:17
davey,
test eens een blu-ray als het kan(cars,avatar,monsters inc, of een of ander topbluray), en bespreek eens picturequality als je zo vriendelijk wil zijn

Hahaha, die heb ik gisteren al bekeken via een game, NFS Shift en een BR van Pink. Bij beide is de detailering zoals ik nog nooit gezien heb. Bij Shift zie je zoveel detail in de auto of bijvoorbeeld de blaadjes aan de bomen die zo mooi en echt lijken. Bij de BR van Pink zijn overzichtshots prachtig of bijvoorbeeld de "echtheid" van Pink met close-up's. M'n vrouw zei gisteren nog, het lijkt bijna wel 3D :D

winegum

hey Davey,

gefeliciteerd met jouw aankoop, ik wil je 2 vragen stellen;

1] Is de PK550 geschikt voor 24FPS, is lees verschillende specs op het net?
2] Wat was jouw belangrijkste argument om voor de 550 te gaan ipv de maar €180 duurdere 750, welke m.i. een nog mooiere uitstraling heeft?

Heel veel kijkplezier met deze aankoop.

gr. Martin

marconist

Citaat van: zappa op mei 13, 2010, 12:41:51
Hoe kan een HD-ready plasma native 1080i zijn ? dan is ie toch full HD

Nee.  :)
Het type panel waar ik over spreek is 1024x1080. Werd indertijd geproduceerd door o.m. LG en b.v. toegepast in de toenmalige HD-ready Philips plasma TV's ( http://download.p4c.philips.com/files/4/42pf5331_10/42pf5331_10_pss_aen.pdf ).
Dit type panel is verdrongen door het simpelere 1024x768 panel, waar 1080i slechts met een downgrade op past. Vandaar dat 720p er beter uitziet op die schermen.

Een full HD panel is overigens 1920x1080.

1080i betekend dat het signaal interlaced is oftewel de beeldlijnen worden niet in één keer (progressive danwel 'doorgaand') uitgezonden maar om de beurt. Je zendt dan eerst de even lijnen en daarna de oneven lijnen. Deze techniek levert bandbreedtewinst op en was heel belangrijk in de dagen van de analoge televisie; en eigenlijk nog wel: bandbreedte kost nog steeds veel geld, vandaar de satellietnorm die op 1080i gebaseert is.
Het nadeel van deze techniek is, dat de lijnen heel nauwkeurig in tijd en plaats bepaald moeten zijn, anders krijg je veel last van allerlei artifacts o.m. moiré. De basis kwaliteit van een progresive scan beeld is dus fiks beter.
Dat wil zeggen ..... dit argument is 100% waar in de analoge wereld, echter bij digitale signaalverwerking en matrixweerrgave (vlakschermen dus) gaat dit argument nauwelijks meer op. De timing en plaatsing kan dan vrijwel perfect zijn. Wat resulteert is dus slechts de bandbreedtebeperking, 1080i heeft theoretisch de halve beelddefinitie van 1080p. In de praktijk valt dat nogal mee, kijk maar eens op je Blu-ray's: er zijn er heel wat waar het oorspronkelijke materiaal 1080i is en er toch (mede dank zij de beeldprocessor in de spelers) er zeer gelikt uitziet.

De nu gebruikelijke (in HD-ready) panelen van 1024x768 zijn in wezen gepushed door de computerindustrie. Computers houden niet van interlacing en het afwijkende format 1080, het maakt de interfaces ingewikkelder en duurder. Vandaar  dat 720p voor veel HD-ready schermen beter is dan 1080i. Maar een feit blijft dat 1080i een datareductie ondergaat om het fatsoenlijk als 720p op zo'n 1024x768 scherm neer te kunnen zetten.

Je moderne full-HD vlakscherm heeft uiteraard geen probleem met 1080i en zet het in volle glorie neer.
Tenzij de fabrikant uit kostenbesparing er weer iets in geknutseld heeft dat hieraan afbreuk doet. Maar dat verwacht ik eigenlijk slechts op die goedkopere schermen die zich bij het instellen ook duidelijk voordoen als gemodificeerde computermonitors i.p.v. 'echte' TV's.  :D

marconist

Citaat van: winegum op mei 13, 2010, 14:27:04
hey Davey,

gefeliciteerd met jouw aankoop, ik wil je 2 vragen stellen;

1] Is de PK550 geschikt voor 24FPS, is lees verschillende specs op het net?
2] Wat was jouw belangrijkste argument om voor de 550 te gaan ipv de maar €180 duurdere 750, welke m.i. een nog mooiere uitstraling heeft?

Heel veel kijkplezier met deze aankoop.

gr. Martin

24 FPS draait perfect! (ik betrek dat uit een Oppo BDP-83).

Volgens mij heeft de 750 internationaal een wat slechtere pers gehad en ook wordt ie nog niet formeel in Nederland geleverd. Geen idee trouwens of de beschreven problemen reëel zijn.
Hij heeft nog wat extra netwerk mogelijkheden, maar is niet full infinia! Wellicht kun je beter direct naar de 950 gaan. Nog chiquer.  ;)