Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ericbe

Kijk even wat eerder geschreven is...... :smile:
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op april 19, 2015, 17:35:06
En? Wat waren de conclusies?

Ik ga niet voorkauwen wat de conclusie was ;). Je had er zelf bij kunnen zijn... Maar ik weet niet of er mensen van htforum bij die vergelijking tussen high-res en high-res MQA zaten.

Kjelt

Citaat van: ericbe op april 19, 2015, 18:04:18
Kijk even wat eerder geschreven is...... :smile:
Hi bedoel je dit:
Citaat van: ericbe op april 18, 2015, 19:27:27
Ja zie mijn reactie hierboven,
op een soort"after party" en zoek de verschillen,
bij de eerste toon wist je het al....
Dus voor mij (nogmaals) geslaagde middag
Ik vind dit nogal cryptisch. Ik kan het op meerdere manieren lezen:
a) "bij de eerste toon wist je het al"  kun je dus uitleggen dat het een groot verschil was, maar was dat positief of negatief.
b)  "een soort"after party" en zoek de verschillen"  dit leg ik dus uit als dat het lastig was verschil waar te nemen?

Wat is het nu?

jaco

Citaat van: ericbe op april 19, 2015, 16:32:17
Is niet alleen "een speaker"
Dus met voor en eindversterker😄
Tja dat weet ik ook wel, heb jaren een set met 7 dsp speakers gehad.

Ik zie de zin alleen niet als je zulke apparatuur hebt om dan het te gaan zoeken in compressie terwijl je ook full bitrate kunt afspelen. Voor iets mobiels of zo lijkt het me een prima ontwikkeling.
Maar setje 5200 aan beide oren knopen lijkt me niet confortabel.

Maarr mijn gehoor houdt waarschijnlijk al bij 15KHz op, dus het gaat alleen om de betere timing en kortere capturing van 192 KHz die verbetring brengt voor alles.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op april 19, 2015, 19:59:35
Ik ga niet voorkauwen wat de conclusie was ;). Je had er zelf bij kunnen zijn... Maar ik weet niet of er mensen van htforum bij die vergelijking tussen high-res en high-res MQA zaten.
Je hoeft niets voor te kauwen maar als je geen inhoudelijk verslag wilt doen van een happening ga dan ook niet inhoudloze fotos en niets zeggende posts posten  :nowink:

Kingpin

Citaat van: bmateijsen op april 19, 2015, 19:59:35
Ik ga niet voorkauwen wat de conclusie was ;). Je had er zelf bij kunnen zijn... Maar ik weet niet of er mensen van htforum bij die vergelijking tussen high-res en high-res MQA zaten.
Ik lees op Facebook dat er "weer" geen vergelijk was ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op april 19, 2015, 20:04:41
Je hoeft niets voor te kauwen maar als je geen inhoudelijk verslag wilt doen van een happening ga dan ook niet inhoudloze fotos en niets zeggende posts posten  :nowink:

Er zijn htforum mensen geweest, die al iets gepost hebben... ;)

bmateijsen

Citaat van: Kingpin op april 19, 2015, 20:04:50
Ik lees op Facebook dat er "weer" geen vergelijk was ...

Dat klopt ook, in de presentatie heeft Meridian geen vergelijking zitten. Waarom ze dit doen is uitgelegd in de presentatie.

Daarom staat er in mijn antwoord ook dat na de presentatie Garmt 3 stukken heeft vergeleken met dezelfde high-res bron zonder MQA.

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op april 19, 2015, 20:04:41
Je hoeft niets voor te kauwen maar als je geen inhoudelijk verslag wilt doen van een happening ga dan ook niet inhoudloze fotos en niets zeggende posts posten  :nowink:


Alpha-Audio heeft een verslag geschreven.... https://www.alpha-audio.nl/2015/04/demo-meridian-mqa/

thepioneer

Meridian gaat dsd allac en 8x sample rate ondersteunen, oh en MQA natuurlijk.

Ook word het bij de volgende update mogelijk om de core op een qnap nas te draaien. Dan ben je met een nas en een meridian eindpunt klaar om te streamen op meridian niveau
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Rusher

En zoals beloofd door het tijdschrift hvt tijdens de BB&G primeur van MQA, heb ik het magazine ontvangen waarin een ieders quote is opgenomen:

garmtz

Dank voor het delen Rusher!

thepioneer

Wat ik gehoord heb (in Vries) klonk erg goed. Waar het aan lag durf ik niet te zeggen. Het was een ruimte die ik niet ken, met luidsprekers die ik nog nooit gehoord heb.

Het viel mij wel op dat alle instrumenten goed te horen waren en dat alles erg natuurlijk klonk. Plaatsing e.d. kun je niets van zeggen aangezien je nooit op de juiste plek zit met een grote groep mensen.

Ik vraag me af of het een succes gaat worden want ze schreeuwden het van de daken maar de content is nog niet beschikbaar en een apparaat om het af te kunnen spelen is er ook nog niet echt. Alleen een explorer.

Zelf ga ik er in ieder geval niet meer in investeren door de 818 af te zeggen. Niet alleen door mqa want dat was bijzaak. Baanverlies en het starten van een opleiding heeft mij doen besluiten om voor contanten te gaan i.p.v. hardware.

Wat nu uiteindelijk de route van mqa gaat worden is erg onduidelijk. Meridian is momenteel erg dynamisch in het schaden van vertrouwen van hun gebruikers. Het HH forum staat vol met speculaties en mensen die niet meer gaan upgraden. Hopelijk komt dat wel weer op gang. Door het "vernietigen" van sooloos zijn er veel dure spullen bijna niets meer waard geworden en toekomstige updates erg vaag. Zoals het nu lijkt moet je een 818 voor €2350 verbouwen om mqa te kunnen afspelen terwijl er gezegd word dat je het zelfs software matig af zou moeten kunnen spelen.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Hi Ronald, mooi balen van je baan! Maar leuk om te zien dat je met een opleiding door pakt!

Als M op schema had geleverd hadden ze je wellicht nig als klant gehad. Zie inderdaad veel ruis rond het merk. Ze pakken het zo anders aan dan het verfrissende Roon! Kunnen ze nog wat van leren.

Qua mqa is het echt een lange adem verhaal ben ik bang.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Heb een probleempje waar ik niet uit kom. Ik krijg maar geen fatsoenlijk HD audio uit mijn Dune via de HD621. Via een simpele LG BD370 gaat het goed. Allebei ingesteld als LPCM over HDMI. Bij de LG krijg ik keurig het DD logo te zien en kan ik voor mijn favoriete Cinema stand kiezen en klinkt het waanzinnig. Ook het upsamplen naar 96Khz gaat dan goed. Bij de Dune lukt me dat niet. Zit dan vast aan het brakke PLII geluid. Ook is het geluid veel zachter en totaal geen dynamiek. Gebruik dan maar weer for the time being gewoon DTS en DD geluid maar zou toch wel graag het HD geluid willen. Iemand een tip?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Lijkt een beetje op een firmware dingetje. Zal morgen eens mijn oudere D1 proberen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Hmmm net even de D1 aangesloten maar ook dat geeft geen soelaas. Net de popcorn VTEN op de bus gedaan....grrrrr.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbo

Er is een patch voor multichannel decoding op de Dune beschikbaar.  Die even op een USB stick zetten en op je Dune 'afspelen'. Alleen dan krijg je meer dan 2 kanalen bij TrueHD en DTSMA

Maro

Citaat van: Robbo op december 30, 2015, 09:33:43
Er is een patch voor multichannel decoding op de Dune beschikbaar.  Die even op een USB stick zetten en op je Dune 'afspelen'. Alleen dan krijg je meer dan 2 kanalen bij TrueHD en DTSMA

Waar haal ik die patch vandaan? Meer dan twee kanalen bij DTSMA en TrueHD lijkt me ook juist de bedoeling toch?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbo

http://dune.do.am/dune_service_enable_multichannel_decoding.dsf

Meridian adviseert om de HD621 de upsampling te laten doen, dus zet de Dune op 48kHz.
Zet de Dune op 7.1 channel out icm 861v6 (MMHR link) en 5.1 voor andere combinaties.

Maro

Citaat van: Robbo op december 30, 2015, 09:54:29
http://dune.do.am/dune_service_enable_multichannel_decoding.dsf

Meridian adviseert om de HD621 de upsampling te laten doen, dus zet de Dune op 48kHz.
Zet de Dune op 7.1 channel out icm 861v6 (MMHR link) en 5.1 voor andere combinaties.

Super Robbo, hier heb ik wat aan. Ga ik meteen even proberen. Top. :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Het werkt.  :thumbs-up:  Toch is het geluid veel zachter als een zelfde LPCM stream uit de BR speler. Kan hem nu rustig op referentie niveau zetten als het een beetje moet knallen waar ik normaal niet voorbij de -15dB kom.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbo

Er zit een volume regeling op de dune. Deze moet op 0db staan.

Maro

Citaat van: Robbo op december 30, 2015, 10:44:17
Er zit een volume regeling op de dune. Deze moet op 0db staan.

Ga ik weer even kijken..  ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -