Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovinggecko

Zo, Rhapsody gecancelled.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#926
Tidal integratie is erg goed gedaan. :thumbs-up:  Mooi dat je favorieten gewoon tussen je reguliere albums van de verzameling op de MD staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ericbe

Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

rovinggecko

Citaat van: Maro op maart 24, 2015, 16:50:36
Tidal integratie is erg goed gedaan. :thumbs-up:  Mooi dat je favorieten gewoon tussen je reguliere albums van de verzameling op de MD staan.
Mee eens. Voor muziek die je kent en in je favo's hebt is het helemaal top.
Wat ik wel mis is de discovery kracht van Tidal die ze in hun app hebben.

Hoe klinkt ie?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik vind het geweldig klinken. Heb net ab vergelijk gedaan met een cd op schijf en geen verschil te horen!!!

Je kan in de tidal app gewoon alles uitvinden en opzoeken als je wilt en als je het onder favoriet opslaat komt het in de sooloos weer terug als favoriet. Even toevoegen en klaar.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Heb jij nog een CD speler dan?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Sorry een album op de harde schijf  :P
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Iemand de nieuwe prijslijst al gezien. Ze zijn compleet gek geworden. Belachelijk hoge prijsverhogingen.

Een 818V2 is €2.500 duurder geworden. En het is ook nog een oud model over een paar maanden.

Een V3 raakt zo compleet buiten budget. Ben al druk bezig met de dealer om te kijken of we het een en ander terug gaan draaien. Morgen hoor ik als het goed is meer.

:nopompom:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Robbo

Het pond is flink duurder geworden.

jaco

Net als de benzine vaak, koers omhoog prijs omhoog, koers omlaag, prijs niet omlaag, of in verhouding minder :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

rovinggecko

Je bedoeld de mid Feb lijst?

De pond is sinds begin van het jaar een procent of 9 gestegen. Niet de enige uplift dus.

Wel goed voor de tweede hands prijzen  :angel: , da's dan weer de upside.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ja die lijst bedoelde ik. Ook de DSP5200SE is van €13000 naar €15500 gegaan. Het voordeel is idd dat ik ze nu wel voor €2500 minder als de nieuwprijs kan verkopen :)

Waarschijnlijk ga ik dus niet meer voor de 818 of er moet nog een wonder gebeuren. Zit eraan te denken om gewoon niets meer te kopen en het geld op de bank te zetten.

Door deze belachelijke verhoging ben ik er wel even klaar mee
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Kjelt

GBP is 10% gestegen tov de euro sinds november.
Meridian heeft geld nodig, ze komen met weinig nieuwe innovaties en moeten het hebben van hun bestaande customerbase.
Voor veel nieuwe consumenten prijzen ze zich zo wel uit de markt maar laten we eerlijk zijn dat is al heel lang zo.
Mensen die 40000 euro kunnen en willen uitgeven voor een complete installatie kunnen ook wel 50000 euro uitgeven  :P

ericbe

Citaat van: thepioneer op maart 30, 2015, 21:47:06
Ja die lijst bedoelde ik. Ook de DSP5200SE is van €13000 naar €15500 gegaan. Het voordeel is idd dat ik ze nu wel voor €2500 minder als de nieuwprijs kan verkopen :)

Waarschijnlijk ga ik dus niet meer voor de 818 of er moet nog een wonder gebeuren. Zit eraan te denken om gewoon niets meer te kopen en het geld op de bank te zetten.

Door deze belachelijke verhoging ben ik er wel even klaar mee

Op de bank zetten brengt prakties niks op,
en op het end moet je der ook nog tax over betalen,
als je het niet op de bank zet, moet je hat opgeven,boven de 512€
Dus.......
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

thepioneer

10% zou ik evt mee kunnen leven maar dit kan maar zeker wil ik niet betalen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

mijkie

#940
Ze zijn niet de enige, kijk maar eens naar Lyngdorf .....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

jaco

Wat een geklaag, het komt nu toch met MQA ?
Dat mag toch wel wat kosten..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: jaco op maart 31, 2015, 08:49:42
Wat een geklaag, het komt nu toch met MQA ?
Dat mag toch wel wat kosten..
;D

road rebel

#943
De Europese bank heeft beslist om de euro-printer harder te laten draaien mensen, ga er maar van uit dat alle HiFi spulletjes die niet 100% in Europa worden geproduceerd sterk zullen stijgen in prijs...  ;)

Een dergelijke prijsverhoging doet wel veel goeds aan de restwaarde van Meridian trouwens! En het is ook niet alsof die elk jaar van model veranderen ofzo...  ;D

Edit: oei, ik loop ook wel behoorlijk achter zeg  :withstupid:

Kjelt

Citaat van: road rebel op maart 31, 2015, 09:19:51
De Europese bank heeft beslist om de euro-printer harder te laten draaien mensen, ga er maar van uit dat alle HiFi spulletjes die niet 100% in Europa worden geproduceerd sterk zullen stijgen in prijs...  ;)
Ik neem aan dat je bedoelt landen die de euro als munteenheid gebruiken, Engeland is ook gewoon Europa  :dry:

CitaatEen dergelijke prijsverhoging doet wel veel goeds aan de restwaarde van Meridian trouwens!
Het heeft twee kanten, het aantal mensen dat al Meridian apparatuur heeft zal wellicht wat componenten tweedehands willen overnemen, echter ik denk dat nieuwkomers massaal gaan afhaken. Daarnaast heb ik regelmatig meegemaakt dat hogere nieuwprijzen voor apparatuur niet automatisch tot hogere verkoopprijzen op de tweedehandsmarkt leiden. Er zijn zat databases waarin staat voor welk bedrag bepaalde apparatuur in het verleden is gekocht, dat sleept nog een hele tijd na.

road rebel

Ja euro-europa bedoel ik. Maar zo ondenkbaar is een BRexit nu ook weer niet!

Kjelt

Citaat van: road rebel op maart 31, 2015, 09:47:25
Ja euro-europa bedoel ik. Maar zo ondenkbaar is een BRexit nu ook weer niet!
Dan worden je Meridian spullen weer 20% meer waard vanwege de importheffing  ;)

ericbe

Weet iemand of het mogelijk is om Tidal aan te sturen is met de Tidal app,
(Ik krijg alleen geluid uit mijn ipad)
dus niet met de Core Control,
zoals bij Sonos of Qobus.
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

bmateijsen

Citaat van: ericbe op maart 31, 2015, 11:54:12
Weet iemand of het mogelijk is om Tidal aan te sturen is met de Tidal app,
(Ik krijg alleen geluid uit mijn ipad)
dus niet met de Core Control,
zoals bij Sonos of Qobus.

Dat is niet mogelijk...

ericbe

#949
Citaat van: bmateijsen op maart 31, 2015, 12:20:25
Dat is niet mogelijk...
Da's jammer......
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime