Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbo

@jaco

Wat wordt geadviseerd voor een dergelijke setup.   Alle speakers hetzelfde formaat of LCR wat groter?

jaco

Voor Meridian ?
Liefst 5 of 7 x een dsp8000

Maar ja, dat is niet reel in een kleine ruimte. Ik draai met 3x 5200 en 4 x 3100 en klankmatig is dat prima. Ik draai verder niet enorm luid, dus dat gaat perfect zo.

Met grotere side en rear speakers krijg je ook dat je verder er vanaf moet zitten voor optimale klank.
Als je een dsp7200 op 1 meter naast je zet  is het niet optimaal denk ik.. Daar is die luidspreker niet voor bedoeld.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Nee ik bedoel de speaker groottes in een Atmos / Auro setup.   

jaco

Aha, wel niet met Meridian te maken totdat ze atmos ondersteunen maar:

Dolby atmos specs: http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos/dolby-atmos-specifications.pdf


Screen loudspeakers:
Each loudspeaker: 105 dB

Screen subwoofer
+10 dB over screen loudspeaker.

Surround luidspreker:
Each loudspeaker : 99dB
Array : 105dB

Surround subwoofer
0db compared to screen loudspeakers.

Dat zijn de bioscoop eisen.



Meridian dsp3100 zijn 105dB bijvoorbeeld.
De sw1600 haalt echter de 115 dB niet, is 107 dB

Maar logisch redenerend zou je dan tot 97 dB kunnen draaien om in balans te blijven en dat is best wel hard.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Vandaag bij Jaco geweest.  En ik heb niet de sub meegenomen maar de center  :hehe:

Erg mooie spullen staan er maar ja kon maar een ding meenemen.  Het gezin is er ook nog.

De dsp5200se zijn ook besteld.  :headbanging:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

jaco

Nog bedankt voor het meenemen van de dozen vanuit het noorden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Geen dank, kleine moeite.  :pompom:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Citaat van: thepioneer op juni  4, 2014, 19:24:56

Een exacte datum weet ik niet, maar denk dat het ongeveer 2 maanden gaat duren. Komen ze eerder dan zit het alleen maar mee. Er zit 3 week levertijd op en er moet nog even iets verkocht worden. Met een beetje geluk gaat dat ook een beetje vlot.

Zit er al schot in? :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Mijn oude spullen zijn verkocht en de dsp's zijn besteld.  Ze kunnen elk moment binnen komen
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Cool!

Prima timing met de zomer op z'n einde....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik heb afgelopen week de andere usher luidsprekers ook weg gebracht.  Ik heb de woonkamer veranderd en dacht het duurt niet lang meer dus weg is weg.

Nu heb ik nog 1.0  ;D alleen de center is er nog :D
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Vandaag te horen gekregen dat het begin volgende maand wordt.  Nu even geduld dus.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Het goede nieuws is: ze komen :).
Maar kan me wel voorstellen dat het nu wel erg rustig is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#688
http://www.hifi.nl/artikel/22415//Meridian-Promo-Tour-2014.html

Ik ga zelf even luisteren bij AA in Vries. Leuk vergelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Neem aan dat ze voor die tijd bij jou in de kamer staan :). Vlot het al?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik hoop het ook. Als het goed is zijn ze dinsdag binnen. Met een beetje geluk kan ik ze dan woensdagavond ophalen
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

En? Kunnen we al om foto's vragen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

#695
Lekker is dat. Volgens mij hebben ze gewoon verkeerd afgeleverd en staan de jouwe nu bij BBG. Je zou toch zeggen dat de importeur de klant voorop zouden stellen. Bestel je vooraf, verwacht je ook als eerste geleverd te worden, toch?  ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Nahpets

Citaat van: thepioneer op september 28, 2014, 12:15:27
Neeeeeeeeeeee :o

Oei, teleurstellend. Is er al zicht op wanneer ze wel komen? Of is het verleden tijd?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

thepioneer

blijkbaar gaan de zwarte erg hard. Als het goed is zijn ze in Nederland nu. Dus komende week zouden ze toch eens binnen moeten komen.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Vandaag te horen gekregen dat de luidsprekers woensdag bij de dealer staan :headbanging:.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat klinken allemaal. Het is al een tijdje geleden dat ik mijn oude luidsprekers heb weggebracht. Er gaan zo wat maanden overheen maar de mogelijkheid die de dealer mij heeft geboden, namelijk eerst mijn spullen verkopen voordat er nieuwe besteld werden is echt uniek. Doordat wij dit zijn overeengekomen  heb ik een hele mooie deal kunnen maken. Het enige was dat ik geduld moest hebben.

Het is alleen jammer dat ik de agenda vol heb deze week  :nopompom: Zal waarschijnlijk zaterdag worden voordat ik ze kan ophalen. Of ik moet nog transport kunnen regelen van het werk. De beide dozen passen namelijk niet in mijn auto.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

He, da's goed nieuws! Je moet maar zo denken, als je ze woensdag op haalt staan ze je de hele week aan te staren voor je tijd hebt ze op te stellen en te luisteren...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer