Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

De verdeling van de gaten viel me ook direct op. Vreemd idd
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Bas Akkerman

Citaat van: thepioneer op november 14, 2013, 18:48:12
Meridian HQ heeft aangegeven dat er een nieuw product aan komt.

Het lijkt wel op een hoofdtelefoon versterker. Ben benieuwd wat het apparaat allemaal kan.
Damn, daar had ik het laatst nog over. Plaatje doet het niet (ga zo googlen) maar is het portable? Zeg ja! :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik denk niet portable, maar 'desk-top sized'

Robbo

Ik schat AC200 formaat.

AbZ

#579
Wel interessant.  Benieuwd naar specs/features en prijsstelling
vergeleken met Senn HDVD en Oppo HA-1.

Grindtegel

Interessant, ik ben nog in de markt voor een goede amp voor mijn Fostex. Tot nu toe staat de Violectric V200 op nr 1. Ben benieuwd waar Meridian mee komt en wat het dan gaat kosten.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

AbZ

Citaat van: Grindtegel op november 15, 2013, 18:52:25
Interessant, ik ben nog in de markt voor een goede amp voor mijn Fostex. Tot nu toe staat de Violectric V200 op nr 1. Ben benieuwd waar Meridian mee komt en wat het dan gaat kosten.
Mytek niet leuk/nieuw genoeg?
Dr staan hier nog wat opties:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137876.msg2530197#new

Grindtegel

Citaat van: AbZ op november 15, 2013, 19:03:31
Mytek niet leuk/nieuw genoeg?
Dr staan hier nog wat opties:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137876.msg2530197#new

Ja mijn Mytek is goed, maar geen dedicated amp, dus ik hoop dat de Meridian dat wel is, want een dac heb ik niet nodig, de Mytek is perfect.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

AbZ

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Meridian er geen dac in stopt.
Anders heb je imho ook weinig reden om dit merk te kiezen; er zijn zoveel opties.

Grindtegel

Citaat van: AbZ op november 15, 2013, 19:14:05
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Meridian er geen dac in stopt.
Anders heb je imho ook weinig reden om dit merk te kiezen; er zijn zoveel opties.

Ik denk ook wel dat er een dac in zal zitten en er zijn uiteraard legio aan hoofdtelefoon amps, maar ik ben wel Meridian fan dus stel hij is dedicated en ook nog goed EN betaalbaar dan zou dat heel mooi uitkomen voor me.

Niet dat ik high hopes heb ofzo  :P
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Nahpets

http://www.hifi.nl/artikel/21313/Meridian-Prime-onthuld.html?utm-source=HiFi.nl+Daily&utm-medium=email&utm-campaign=New+Daily&utm-content=Stenno%40Gmail.Com

CitaatDe afgelopen week hebben we in een serie korte teasers gehint naar een nieuw product van Meridian. Vandaag kunnen we het kastje eindelijk volledig onthullen.

*tromgeroffel*

Dames en heren, een hoofdtelefoonversterker van Meridian!



De laatste jaren heeft personal audio een enorme vlucht genomen. Voor vele audiopuristen is de hoofdtelefoon verreweg de meestgebruikte weergever. Niet alleen is de keuze voor deze apparatuur een zeer persoonlijke, maar ook is de vraag naar serieuze kwaliteit en vormgeving gelijk toegenomen. Na de recente successen van Meridian's Explorer, zet Meridian nu met deze introductie een volgende stap op het vlak van personal audio.



De Meridian Prime, zoals het kastje heet, laat achter het stijlvolle metalen uiterlijk echte high end-kwaliteit schuilgaan. De Prime heeft drie ingangen; een speciaal voor USB bronnen als PC's en twee discrete, puur analoge ingangen. Een op RCA en een op 3,5m stereojack. Het digitale deel mag vertrouwen op de asynchrone 192kHz/24-bit USB aansluiting, inclusief Meridian's low-jitter clocking en Apodising filtertechnologie.



Het puur analoge deel beschikt bovendien over een vernieuwing; de uitgangen beschikken namelijk over twee Analogue Spatial Processing modes die het typische 'tussen de oren luisteren' tot het verleden moeten laten behoren. Meridian belooft ons met deze technologie een ervaring die eng dicht bij het luisteren naar een goed paar luidsprekers in de buurt komt.

Meridian Prime: vanaf december verkrijgbaar. Verwachte prijs € 1595,-.

(meer informatie via importeur Viertron)





I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Robbo


Kjelt

Vreemd dat deze geen gebalanceerde ingangen heeft, dit is typisch een kastje dat je ver van je installatie en dicht bij je luisterstoel wilt hebben staan.

Bas Akkerman

Och, best portable. :bigsmile: De ronde knop voorop lijkt me niet heel fraai.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

thepioneer

Er had ook een comms aansluiting in moeten zitten. Dan heb je indien je er een sooloos bron op aan sluit,  dat je  het volume kunnen bedienen met de ipad (ms200 voor hangt als bron)

Beetje jammer
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

donron

Citaat van: thepioneer op november 21, 2013, 19:53:00
Er had ook een comms aansluiting in moeten zitten. Dan heb je indien je er een sooloos bron op aan sluit,  dat je  het volume kunnen bedienen met de ipad (ms200 voor hangt als bron)

Beetje jammer

Als je toch op hoofdtelefoontouwtje-afstand zit, kom je ook wel bij de volumeknop lijkt me...

thepioneer

Dat is vaak wel zo maar je kan hem ook als voorversterker gebruiken en je hebt geen infrarood erop zitten om hem met de afstandsbediening te bedienen.

Tegenwoordig met het streamen en de mooie bedieningsapp is het toch een kleine moeite om de mogelijkheid te creëren om het volume op afstand te bedienen.

Met een netwerk kabel en een ms200 heb je waar je maar wilt muziek in huis. Als je een zone wilt waar je de hoofdtelefoon wil gaan gebruiken zou het toch mooi zijn dat je de volume met de app kan bedienen.  Die heb je toch paraat.  Zeker als je naar de prijs kijkt had dat wel anders gekund.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

garmtz


thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Sorry, dat is de direct web prijs bij meridian.
De viertron nl list prijs is 1595.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Viertron maakt het jullie niet makkelijk Garmt in deze digitale wereld!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Lonned

Inmiddels al enige tijd bekend maar ik zag het hier nog niet: de nieuwe special editions van de Meridian DSP5200, DSP7200 en DSP8000 zijn binnenkort verkrijgbaar: https://www.meridian-audio.com/en/campaigns/anniversary/

Ook interessant voor huidige bezitters van deze luidsprekers is dat deze kunnen worden upgegrade naar de SE edition. De Nederlandse prijzen zijn denk ik nog niet bekend maar ik hoor het graag. Als ik het goed begrijp zijn de SE versies vanaf maart dit jaar verkrijgbaar en de upgrade pakketten over een half jaar.

Ben erg benieuwd of er ergens in Nederland een demo gaat komen. Het geluid schijnt echt super te zijn (volgens Hitchhikers).

Nahpets

En wat betekend dat?

Dit dus:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bmateijsen

De SE modellen zijn weer afgeleid van de Anniversary modellen... Ik heb ze nog niet gehoord, maar er staat wel een vraag uit of ze naar NL komen ;).

Groet,

Bjorn