Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Ben benieuwd wat er straks precies op de QNAS gaat draaien. Als je er naast storage ook een core op draaien (a la MD600) dan heb je alleen nog een endpoint nodig. Met een MS200 a 725 euries list prijs zou Meridian dan in ene een heel affordable streaming oplossing hebben met een zeer gebruikers vriendelijke app.

Geluid zal ook prima zijn, alhoewel bij mij de mc200 beter klonk dan de ms200 (maar dat kan ook komen door de gebruikte kabel om naar coax om te zetten). En als je een meridian 8xx set hebt dan heb je met een ID40/41 helemaal top geluid.

Ben benieuwd wat ze gaan doen, maar gezien de explorer zou het mij niet verbazen als ze de grote markt gaan proberen aan te boren...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik denk dat er geen core gaat komen op een nas. Dat zou betekenen dat ze hun software systeem vrijgeven voor de markt om op een ander merk te gaan installeren.

Ik denk dat je de qnap actie moet zien als een twinstore. Het nadeel van een twinstore is dat die niet goed overweg kan met high rez bestanden. Als meridian dus high rez wil invoeren zouden ze daar een goede server voor moeten verkopen zoals de MD600. Niet iedereen wil en kan dat. Door deze actie kun je wel high rez bestanden draaien omdat een nas van tegenwoordig sneller is dan de twin store.

De eigen gemaakte sooloos componenten van meridian zijn wel future proof. Ook de voorversterker hun digitale gedeelte is 192 khz compatible alleen houd de firmware het momenteel begrensd tot 96khz.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

jaco

#552
192 KHz is niet standaard bijj Meridian omdat de oude manier van dsp speakers aansluiten er 2 pver 1 spdif moest lopen.
Met home run speakerlink zou dat wel kunnen, maar speakerlink hoeft niet home run ingezet te worden.

Verder zal het aandeel 192 kHz materiaal wel heel klein zijn ten opzichte van 96/88.2/48/44.1 kHz, en dan is Meridian niet zo snel met implementatie.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Kan 192khz niet over een enkele kabel?  Dat is nieuw voor mij.  Dan zijn er nog meer problemen die daarvoor opgelost moeten worden.  Sinds jaren zijn de uitgangen al high rez geschikt alleen houd meridian het bij 96khz. 

Ik moet zeggen dat ik het zo ook meer dan voldoende vind  8). Nu word een gewone cd ook geupsampeld naar 96khz.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

jaco

In je versterker wordt naar double rate gesampeld normal, dus 44.1 gaat naar 88.2 en niet naar 96 kHz.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Citaat van: jaco op juli 30, 2013, 11:27:09
In je versterker wordt naar double rate gesampeld normal, dus 44.1 gaat naar 88.2 en niet naar 96 kHz.

Gelukkig wel ja...

Maro

Zouden ze nu niet beter een soloos kaart (Interne streamer) ipv ID40 kunnen ontwikkelen? Dan is een fysieke streamer niet meer nodig? Dat hebben de mainstream merken toch ook al allemaal. Zou prima passen in het kaart opbouw principe van Meridian.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

donron

Ik ben je kwijt.. De ID40 en ID41 zijn interne streamer kaarten. En ja, ze passen in het kaartopbouwprincipe ::)

thepioneer

Wim bedoeld om ook de core in te bouwen. Dan hoef je er alleen maar een externe opslag aan te hangen
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Robbo

#559
Citaat van: Maro op juli 31, 2013, 09:30:47
Zouden ze nu niet beter een soloos kaart (Interne streamer) ipv ID40 kunnen ontwikkelen? Dan is een fysieke streamer niet meer nodig? Dat hebben de mainstream merken toch ook al allemaal. Zou prima passen in het kaart opbouw principe van Meridian.

Dat gaat niet gebeuren.   De core draait op een PC board (embedded XP).      Dit geeft teveel 'storing' aan het muziek signaal.

Om precies dezelfde reden is de HD621 ook extern.

Robbo

Citaat van: donron op juli 31, 2013, 09:56:47
Ik ben je kwijt.. De ID40 en ID41 zijn interne streamer kaarten. En ja, ze passen in het kaartopbouwprincipe ::)

Zijn geen streamer kaarten, enkel 'end-points'.   Ze kunnen van een netwerk signaal een muziek signaal maken.

Robbo

Even de link naar beneden scrollen, dan kun je zien hoe Meridian de architectuur van het  MDMS/Sooloos systeem bedoeld:

http://www.meridian-audio.com/en/collections/streaming/reference


thepioneer

Meridian heeft een nieuwe dac, de Director. Heeft het uiterlijk van de ms200 en kan in elk systeem toegepast worden.

https://www.meridian-audio.com/en/collections/products/director/37/

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

450 gbp, iets van 520 euries...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Qnap ook beschikbaar, je kan de package downloaden, krijgt dan extra storage, geen core.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Shorty


thepioneer

Ik ben benieuwd wat dan mooier is een Director of een MS200. Er zit wel iets prijsverschil in maar met de MS200 heb je ook gelijk een extra zone.

Wel een goede manier om mensen weer richting Meridian te halen. Nu de G-serie eigenlijk weg is op het surround gebeuren na is er wel een groot gat.

Ik hoop dat ze nog eens een dac maken zoals de MS600. Dan niet voor sooloos alleen maar een standalone dac met xlr analoog uit.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Ik heb vandaag een kaart gekocht voor in de 861.  Ik heb maar een optische ingang op het moment.  Ik moest er toch minimaal een bij hebben. 

Eerst zat ik te denken om en converter te kopen maar heb nu een kaart gevonden die 4 optische ingangen toevoegd aan de 861.

Zou niet weten wat er nu nog bij in zou moeten. Hij is zeer compleet nu. Moet waarschijnlijk een kaart verwijderen om hem te kunnen plaatsen.  Mooi systeem met losse kaarten.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Mooi bij Ludwig op de kop weten tikken zeker?
Goede oplossing inderdaad. En als je er een kaart uit haalt kan je die misschien ook wel weer kwijt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Citaat van: thepioneer op november 11, 2013, 22:09:00
Ik heb vandaag een kaart gekocht voor in de 861.  Ik heb maar een optische ingang op het moment.  Ik moest er toch minimaal een bij hebben. 

Eerst zat ik te denken om en converter te kopen maar heb nu een kaart gevonden die 4 optische ingangen toevoegd aan de 861.

Zou niet weten wat er nu nog bij in zou moeten. Hij is zeer compleet nu. Moet waarschijnlijk een kaart verwijderen om hem te kunnen plaatsen.  Mooi systeem met losse kaarten.

Mooi Ronald, je hebt je 861 inmiddels fully loaded zeg...nu nog HDMI inputs regelen en je hebt het beestje weer up-to-date.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Citaat van: rovinggecko op november 11, 2013, 22:16:21
Mooi bij Ludwig op de kop weten tikken zeker?
Goede oplossing inderdaad. En als je er een kaart uit haalt kan je die misschien ook wel weer kwijt.

Ja ik heb hem inderdaad bij Ludwig gekocht.  De kaart die eruit gaat is de vs20 dus daar heb je niets aan.

Het is een video switch met s-video en composiet. Ik wil ergens in de toekomst nog een hd621 kopen om ook dolby truehd te kunnen afspelen.

Die upgrade zou een tijdje op zich moeten laten wachten.  Heb nu eerst het geld er niet voorover.  Gaat 2e helft volgend jaar ergens gebeuren waarschijnlijk.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Meridian HQ heeft aangegeven dat er een nieuw product aan komt.

Het lijkt wel op een hoofdtelefoon versterker. Ben benieuwd wat het apparaat allemaal kan.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Eerst de G65, en vlak er achter nog iets nieuws. Ze zijn aardig druk bij Meridian de laatste tijd met nieuwe speeltjes... Ben benieuwd. Ziet er inderdaad uit als een headphone amp. Wel jammer dat de gaten wat raar verdeelt zitten (voor zover het nu te zien is).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ