Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

garmtz

#500
Citaat van: thepioneer op juni 20, 2013, 22:09:24
Van mij wel :)

Je had de klant ook eerder kunnen helpen aan de volume regeling doormiddel van een verloopkabel he. Dan kun je al je klanten hun meridian apparatuur zo laten bedienen. Zelfs de 500 serie.:)

Yep, ik weet het... Maar dat is geen kabel, maar een kastje. Daar had de klant geen oren naar. Was ook meer een leuke bijkomstigheid, het ging in eerste instantie om een betere geluidskwaliteit en tegelijkertijd mogelijkheid van een 2e zone.

Kjelt

Citaat van: thepioneer op juni 20, 2013, 22:06:59
Meridian is inderdaad niet goedkoop maar wel erg mooi. Upgraden is best prijzig maar het is mogelijk. Je koopt het dus voor lange tijd.
Misschien dat ze het nu beter doen maar ze zijn een jaar of 10 geleden heel wat klanten kwijt geraakt toen ze een hele serie apparaten niet meer wilden upgraden. Ergens is het ook wel logisch want het is hun brood op de plank om nieuwe apparaten te verkopen en als ze dan steeds de oude meuk blijven upgraden.........

thepioneer

Citaat van: garmtz op juni 20, 2013, 22:10:29
Yep, ik weet het... Maar dat is geen kabel, maar een kastje. Daar had de klant geen oren naar. Was ook meer een leuke bijkomstigheid, het ging in eerste instantie om een betere geluidskwaliteit en tegelijkertijd mogelijkheid van een 2e zone.

Je kan gewoon een kabel maken om dit te bedienen. Werkt perfect. En goedkoop natuurlijk.

Heb je de 861 zo geprogrameerd dat de unit ook automatisch aangaat als er via de core control op play gedrukt word? Is ook super handig.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

garmtz

Citaat van: thepioneer op juni 20, 2013, 22:18:28
Je kan gewoon een kabel maken om dit te bedienen. Werkt perfect. En goedkoop natuurlijk.

Nouja, had gekund... Maar deze oplossing was gewoon beter voor hem... En goedkoop bovendien.

CitaatHeb je de 861 zo geprogrameerd dat de unit ook automatisch aangaat als er via de core control op play gedrukt word? Is ook super handig.

Klopt!

thepioneer

Het is mooi dat ze de V4 geschikt hebben gemaakt voor een ID40. Kleine aanpassing op de computerkaart en nieuwe software. Ook apodising is nu aanwezig in de V4.

Was de unit een originele V4 of een upgegrade V3? Ik heb mijn unit geupgrade toen bekend werd dat de ID40 in een V4 kon. De upgrade was een grote verbetering. Een ID40 is gewoon een geweldige oplossing voor het sooloos gebeuren.

De MC200 had ik ook digitaal aangesloten maar de ID40 is veel mooier. Nu zijn er ook mensen die zeggen dat een ID40 gevoed door een MD600 beter klinkt als gevoed door een MC200. Hebben jullie dat ook getest?

Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Citaat van: Kjelt op juni 20, 2013, 22:15:23
Misschien dat ze het nu beter doen maar ze zijn een jaar of 10 geleden heel wat klanten kwijt geraakt toen ze een hele serie apparaten niet meer wilden upgraden. Ergens is het ook wel logisch want het is hun brood op de plank om nieuwe apparaten te verkopen en als ze dan steeds de oude meuk blijven upgraden.........

Ik begrijp dat ze een keer moeten ophouden. Maar als je een marantz of iets dergelijks koopt kun je niet eens upgraden. Dus ja de upgrades die iemand toen heeft kunnen doen zijn mooi meegenomen. Mijn 861 zit momenteel ook aan zijn max. Maar wie weet wat er nog gaat komen. Ik ga er voorlopig vanuit dat dit het maximaal haalbare is voor een V4
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Robbo

Een andere voeding en geen analog output board voor de rest Is de MD600 intern hetzelfde als een MC200.  Kan verschil maken natuurlijk.  Maar een extra harddisk maakt ook weer meer lawaai. Daarbij is een MC200 is makkelijker weg te stoppen.

garmtz

Citaat van: thepioneer op juni 20, 2013, 22:32:53
Was de unit een originele V4 of een upgegrade V3? Ik heb mijn unit geupgrade toen bekend werd dat de ID40 in een V4 kon. De upgrade was een grote verbetering. Een ID40 is gewoon een geweldige oplossing voor het sooloos gebeuren.

Geen idee eigenlijk...

CitaatDe MC200 had ik ook digitaal aangesloten maar de ID40 is veel mooier. Nu zijn er ook mensen die zeggen dat een ID40 gevoed door een MD600 beter klinkt als gevoed door een MC200. Hebben jullie dat ook getest?

Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Nee, nog niet head-to-head getest... Maar zou me niet eens extreem verbazen als er verschil zou zijn.

thepioneer

Het zou mij ook vreemd overkomen als het wel zo zal zijn.

De mc is inderdaad makkelijk uit het zicht te plaatsen. Dat vind ik wel handig. Toch wil ik voor een md gaan omdat he dan raid1 hebt en dus een goed backup. Het kost wel een zone maar goed ik heb de mc nu ook niet als 2e zone. Ik gebruik een zelfbouw zone in de keuken. Op die manier kan de mc op een van mijn audio groepen blijven met de nodige bescherming en afscherming.

De md zal eigenlijk ergens anders geplaats moeten worden en dat zal wel in de meterkast worden.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

De kogel is door de kerk, Zojuist de MC200 ingeruild voor een MD600. Ga er 2x2TB schijven in zetten en dan ben ik helemaal klaar. Mooi in Raid 1 en natuurlijk zo nu en dan een backup maken op de server in Raid 1.

Helemaal weer happy  :pompom:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Mooie stap! Neem aan dat je Meridian de core van de md600 laat activeren en je id40 als endpoint gebruikt? Ben benieuwd hoe groot het verschil is...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Citaat van: thepioneer op juni 22, 2013, 17:17:45
De kogel is door de kerk, Zojuist de MC200 ingeruild voor een MD600. Ga er 2x2TB schijven in zetten en dan ben ik helemaal klaar. Mooi in Raid 1 en natuurlijk zo nu en dan een backup maken op de server in Raid 1.

Helemaal weer happy  :pompom:

Dat heb ik vaker gehoord... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Citaat van: rovinggecko op juli  1, 2013, 22:31:20
Mooie stap! Neem aan dat je Meridian de core van de md600 laat activeren en je id40 als endpoint gebruikt? Ben benieuwd hoe groot het verschil is...

Veel verschil zou er niet zijn omdat ik nu de MC200 ook alleen als core en store gebruik.  Krijg alleen meer opslag en raid beveiliging.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Begrijp ik. En het verschil tussen de mc200 op coax en via de id40? ( of had ik dat in je topic al ergens moeten vinden?)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

garmtz

Citaat van: rovinggecko op juli  2, 2013, 19:39:50
Begrijp ik. En het verschil tussen de mc200 op coax en via de id40? ( of had ik dat in je topic al ergens moeten vinden?)

Voor mijn beurt: dat is altijd in het voordeel van de ID40, welke 'speciale' coax kabel je ook gebruikt... ;)

thepioneer

Citaat van: rovinggecko op juli  2, 2013, 19:39:50
Begrijp ik. En het verschil tussen de mc200 op coax en via de id40? ( of had ik dat in je topic al ergens moeten vinden?)

Dat is inderdaad in het voordeel van de ID40. En ook behoorlijk hoor. Het is gewoon buiten de nieuwere ID41 om de mooiste weergave van Sooloos.

Een topic heb ik niet hier op het forum. Dus dat heb je niet gemist.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Citaat van: garmtz op juli  2, 2013, 19:45:35
Voor mijn beurt: dat is altijd in het voordeel van de ID40, welke 'speciale' coax kabel je ook gebruikt... ;)
Ipv een switch naar 861 en id40 kan je wel een kabeltje kopen ;)

Citaat van: thepioneer op juli  2, 2013, 20:54:38
Dat is inderdaad in het voordeel van de ID40. En ook behoorlijk hoor. Het is gewoon buiten de nieuwere ID41 om de mooiste weergave van Sooloos.

Een topic heb ik niet hier op het forum. Dus dat heb je niet gemist.
Thx. Misschien toch maar eens een spaardoel formuleren :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Als je naar een 861 wilt gaan in de toekomst moet je zoiezo een V4 kopen omdat daar een ID40 in past. oudere versies niet.

Maar ook zonder ID40 en de mc200 digitaal op een 861 is geweldig hoor. Mijn G02 was beter dan alle andere voorversterkers die ik heb gehad. Hij stak ook met kop en schouders boven de G61r uit die gelijktijdig staan had.

Toen heb ik beide voorversterkers verkocht om een 861V3 te kopen. De 861 en G02+G61r had ik tegelijk staan maar op surround gebied is het veel beter en stereo ging er wel zoveel op vooruit, meer dan ik had verwacht.

De 800 serie is echt geweldig.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Robbo

Meridian DMS / Sooloos nu ook compatible met QNAP

CitaatKeeping your music safe, secure and accessible, Meridian's systems, from the 5th August, will be fully compatible with selected products from leading network attached storage supplier QNAP. Now your music collection can grow almost without limit – with the security of automatic backup and the latest RAID array protection against hard drive failure. At the same time, Meridian is offering a plugin for the popular dBpoweramp Music Converter's powerful CD Ripper, to allow you to easily and quickly rip or import your music collection and enjoy all there is to know about your favourite tracks and albums, with album cover art – as well, of course, as the music itself in true CD quality
.

garmtz

Citaat van: Robbo op juli 23, 2013, 16:36:49
Meridian DMS / Sooloos nu ook compatible met QNAP
.

Ze hé, wat een nieuws!

thepioneer

#520
Het is mooi dat ze andere manieren voor opslag toe laten in de sooloos omgeving. Nu nog eens een losse core bouwen en je kan zelf iets moois bouwen :withstupid:

De opslag ruimte is nu te duur en het is goed dat ze er iets aan doen.  Ik heb de Md600 besteld om meerdere redenen maar de reden voor meer opslag had goedkoper gekund. 
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Kjelt

Dat is op zich goed nieuws. Waar begint nu dus qua € het instapmodel Sooloos streamer/renderer?

Robbo

Je hebt zoals 'thepioneer' al aangaf nog steeds een Sooloos 'core' (streamer) nodig.  Dat is een C15, MC200, MC600 of een MD600.   De MC200 is de goedkoopste core (incl 1TB drive) en kost 2750 euro.   De app is gratis.

Nu met QNAP is het goedkoper uitbreiden en makkelijker backupen.

garmtz

Citaat van: Robbo op juli 24, 2013, 09:17:01
Je hebt zoals 'thepioneer' al aangaf nog steeds een Sooloos 'core' (streamer) nodig.  Dat is een C15, MC200, MC600 of een MD600.   De MC200 is de goedkoopste core (incl 1TB drive) en kost 2750 euro.   De app is gratis.

Nu met QNAP is het goedkoper uitbreiden en makkelijker backupen.

Het backuppen naar een NAS kon natuurlijk daarvoor ook al wel...

Robbo

#524
Ik neem aan dat ControlPC niet meer nodig zal zijn.