Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: Nahpets op februari 18, 2013, 18:04:29
En genieten maar weer :pompom:

Echt wel, ben super blij met de 800...wat een pracht machine... :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Zie ik het nu goed? Is de ID41 goedkoper dan de ID40 was?

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

jaco

Citaat van: thepioneer op februari 18, 2013, 20:29:51
Zie ik het nu goed? Is de ID41 goedkoper dan de ID40 was?
1300 euro op de prijslijst. http://www.4tron.nl/pdf/PL_Meridian.pdf
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Ik las het, maar de ID40 was uit mijn hoofd €1450
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Na wat onderzoek blijkt een ID40 niet zomaar in een 861V4 te passen. Het ligt een beetje aan in welke versie de 861 is begonnen. Mijn 861 was een V1 en zal hardwarematige  aanpassingen nodig zijn. welke dat zijn is mij nog niet bekend maar daar zoek ik nog even verder naar.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Grindtegel

Interessant linkje m.b.t. de Explorer Usb Dac

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Hier een blog-item van mij over de verschillen tussen de AudioQuest Dragonfly en Meridian Explorer:

http://www.beterbeeldengeluid.nl/blog/369-meridian-explorer-vs-audioquest-dragonfly-

Bas Akkerman

#457
Citaat van: garmtz op februari 26, 2013, 14:03:01
Hier een blog-item van mij over de verschillen tussen de AudioQuest Dragonfly en Meridian Explorer:

http://www.beterbeeldengeluid.nl/blog/369-meridian-explorer-vs-audioquest-dragonfly-
:thumbs-up: Mocht ik een baan vinden, dan zou dat zomaar een kadootje kunnen zijn om het te vieren...

Edit: ik bedoelde dat ik voor de Meridian zou gaan. Maar niet eer ik getest heb natuurlijk. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nahpets

Alleen vinden? Of moet je ook nog aangenomen worden?

Indien de eerste, http://www.nationalevacaturebank.nl/, veel plezier met je DragonFly (of Explorer).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

#459
Denk dat ik voor de Meridian zou gaan...
en zou het zeker weten als ie een degelijke USB aansluiting had in plaats van die mini-USB.

road rebel

Is er een verschil in geluid tussen USB en mini-USB? Zou dat te modden zijn?
Ik hoor alleszins geen verschil tussen de meegeleverde kabel en een aansluitkabel van mijn Garmin.
In m'n kersverse showcase topic heb ik enkele bevindingen gepost!

AbZ

Citaat van: road rebel op februari 26, 2013, 19:54:01
Is er een verschil in geluid tussen USB en mini-USB? Zou dat te modden zijn?
Ik hoor alleszins geen verschil tussen de meegeleverde kabel en een aansluitkabel van mijn Garmin.
In m'n kersverse showcase topic heb ik enkele bevindingen gepost!
Maxi USB for the Sex Pistols en mini USB voor the Dolly Dots  :headbanging:

Nee is puur een kwestie van degelijkheid vd connectie.

VlisChris

#462
Citaat van: Bas Akkerman op februari 26, 2013, 14:51:20
:thumbs-up: Mocht ik een baan vinden

Dan moet je zeker even hier kijken 8) Als je die baan niet weet te vinden . . .
Of je moet wat anders bedoelen?
Nu wordt het dus tijd om dat ding uitgebreid zelf te beluisteren en daarna aan te schaffen 8) Bedankjes mogen opgestuud worden :P
PS: is die #)(UR# CD eindelijk al eens binnengekomen?

Edit. Ik wordt melig. Tijd voor mijn bed geloof ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op februari 27, 2013, 01:58:48
Dan moet je zeker even hier kijken 8) Als je die baan niet weet te vinden . . .
Of je moet wat anders bedoelen?
Nu wordt het dus tijd om dat ding uitgebreid zelf te beluisteren en daarna aan te schaffen 8) Bedankjes mogen opgestuud worden :P
PS: is die #)(UR# CD eindelijk al eens binnengekomen?

Edit. Ik wordt melig. Tijd voor mijn bed geloof ik.
Ik vind hem wel leuk eigenlijk. ;)
Die cd is binnen hoor! Mmm, heb ik niet in een PM laten weten dus...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Maakt niets uit. Ben allang blij dat die binnen is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

StefaanD

Citaat van: garmtz op februari 26, 2013, 14:03:01
Hier een blog-item van mij over de verschillen tussen de AudioQuest Dragonfly en Meridian Explorer:

http://www.beterbeeldengeluid.nl/blog/369-meridian-explorer-vs-audioquest-dragonfly-

Humm jullie hebben dus ook getest met hoofdtelefoons, zelfs moeilijk aanstuurbare. Wat verklaart dan deze wel zéér tegenstrijdige review met jullie enthousiaste bevindingen ?

2de pagina van de link hierboven verwijst naar metingen die de reviewer heeft uitgevoerd;

On a more serious note. The only reason I even bothered with measurements is because this thing sounded so off, at least with the HE500 and UERM. Measurements are a nice way to confirm subjective impressions. Here are some interesting results:

OUTPUT IMPEDANCE

Objective2 amp: 1.46 ohms
UHA-6HS: 0.95 ohms
Meridian Explorer: 47.95 ohms

The output impedance was measured with a DMM and a resistor (used both 50 and 100ohm for two sets to confirm), not with lab grade stuff. Nevertheless, the results should be a good indicator of the actual output impedance.

Yup. 47.95 ohms. I measured it again. I couldn't believe it myself. Well, not really. I expected it given the how the ME fubar'd the UERM's frequency response and turned it into an improperly driven LCD2/3. The ME would not be ideal with the HE500 or UERM. The HE500 having lowish impedance (~35-47 ohms), and the UERM ~16 ohms? with uneven impedance throughout the audio band. Maybe the HD800 would fair better...

garmtz

Ik heb hem uitsluitend vergeleken met de AudioQuest Dragonfly, niet met de genoemde amps. Ik zal zelf ook eens die uitgangsimpedantie meten. Lijkt mij erg sterk.

garmtz

Heb het review gelezen, maar lijkt me echt iets niet goed met het ding... Ik heb geen belang bij het beter zijn van de Explorer t.o.v. de Dragonfly. Dit zijn gewoon mijn bevindingen.

Het nadeel van Internet is dat je overal wel iets negatiefs over een apparaat kunt vinden en dat soms gebaseerd kan zijn op defecte spullen. Zeg niet dat dat hier zo is, maar ik kan me niet vinden in de bevindingen.

StefaanD

#468
garmtz, in dat draadje dachten ze ook dat hij een defect exemplaar had. Maar even verder was er nog iemand die deze had ontvangen en metingen had gedaan en tot dezelfde conclusie kwam.

Nu mij maakt het niet uit, zou het ding niet gebruiken als hoofdtelefoon-versterker maar verbinden met een set AudioEngine A5+

Zal in ieder geval een stuk beter klinken dan de standaard iMac speakertjes  :D


Wel benieuwd naar jou metingen, want vermoed dat er toch meer mensen deze wel gaan gebruiken als hoofdtelefoon-versterker, het handzame formaat schreeuwt hier immers wel om.

evilniek

Ik heb op headfi gelezen dat ze bij Meridian op de hoogte zijn van het probleem, blijkbaar word dit opgelost bij de volgende lading ME's.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

thepioneer

Iemand de nieuwe virtuele MSR+ al gezien? Staat in de appstore. Je moet wel een lan/rs232 interface kopen om de app te gebruiken.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

garmtz

Citaat van: StefaanD op maart 11, 2013, 16:33:26
garmtz, in dat draadje dachten ze ook dat hij een defect exemplaar had. Maar even verder was er nog iemand die deze had ontvangen en metingen had gedaan en tot dezelfde conclusie kwam.

Nu mij maakt het niet uit, zou het ding niet gebruiken als hoofdtelefoon-versterker maar verbinden met een set AudioEngine A5+

Zal in ieder geval een stuk beter klinken dan de standaard iMac speakertjes  :D


Wel benieuwd naar jou metingen, want vermoed dat er toch meer mensen deze wel gaan gebruiken als hoofdtelefoon-versterker, het handzame formaat schreeuwt hier immers wel om.

Ik meet ook zo'n 48 Ohm, dus die metingen kloppen wel. Mijn bevindingen blijven overigens overeind. Ik heb de verschillen overigens beluisterd met mijn AKG K500, die een impedantie heeft van 120 Ohm. Ik vond het laag wel wat minder strak dan van de AudioQuest (dit heb ik ook genoemd in het review). Misschien is dat wel een indicator van de hogere uitgangsimpedantie? Ben benieuwd of ze de Explorer dan nog extra kunnen verbeteren.

StefaanD

Bedankt voor de moeite en tijd die hiervoor uitgetrokken hebt garmtz  :thumbs-up:

Nu het is hier geen Meridian Explorer geworden want waar 'k ook een setje actieve luidsprekers heb besteld hadden ze de Explorer helaas niet op voorraad  :nopompom:

evilniek

#473
Citaat van: StefaanD op maart 11, 2013, 15:18:14
Humm jullie hebben dus ook getest met hoofdtelefoons, zelfs moeilijk aanstuurbare. Wat verklaart dan deze wel zéér tegenstrijdige review met jullie enthousiaste bevindingen ?

2de pagina van de link hierboven verwijst naar metingen die de reviewer heeft uitgevoerd;

On a more serious note. The only reason I even bothered with measurements is because this thing sounded so off, at least with the HE500 and UERM. Measurements are a nice way to confirm subjective impressions. Here are some interesting results:

OUTPUT IMPEDANCE

Objective2 amp: 1.46 ohms
UHA-6HS: 0.95 ohms
Meridian Explorer: 47.95 ohms

The output impedance was measured with a DMM and a resistor (used both 50 and 100ohm for two sets to confirm), not with lab grade stuff. Nevertheless, the results should be a good indicator of the actual output impedance.

Yup. 47.95 ohms. I measured it again. I couldn't believe it myself. Well, not really. I expected it given the how the ME fubar'd the UERM's frequency response and turned it into an improperly driven LCD2/3. The ME would not be ideal with the HE500 or UERM. The HE500 having lowish impedance (~35-47 ohms), and the UERM ~16 ohms? with uneven impedance throughout the audio band. Maybe the HD800 would fair better...


Citaat van: evilniek op maart 11, 2013, 16:43:43
Ik heb op headfi gelezen dat ze bij Meridian op de hoogte zijn van het probleem, blijkbaar word dit opgelost bij de volgende lading ME's.

Hier het resultaat.

http://www.innerfidelity.com/content/meridian-explorer-case-study-effects-output-impedance
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Bedankt voor de link, interessant! Ik blijf nog steeds achter mijn review staan, maar het heeft wel de mindere prestaties van de Explorer in het laag verklaard.