Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbo

Explorer zonder behuizing:



road rebel


Exxar


road rebel

Een heuse mediacampagne van Meridian!
Aan de ene kant is het wel duidelijk dat de Explorer een omzetvergrotend product is die voornamelijk op de naam verkocht zal worden en die vlot over de toonbank moet schuiven.
Aan de andere kant kan ik mij moeilijk voorstellen dat een bedrijf zoals Meridian een slecht product op de markt zou neerzetten.

Kjelt

Met een laptop kan ik me nog iets voorstellen maar als je deze op een normale pc gaat gebruiken ben ik bang dat de brakke pc voeding parten gaat spelen als je tenminste de analoge uitgangen neemt.

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op februari 15, 2013, 17:25:12
Met een laptop kan ik me nog iets voorstellen maar als je deze op een normale pc gaat gebruiken ben ik bang dat de brakke pc voeding parten gaat spelen als je tenminste de analoge uitgangen neemt.

Ik ben benieuwd naar je onderbouwing waarom dat bij een PC voeding anders is, dan bij een laptop.

Groet,

Bjorn

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op februari 15, 2013, 17:58:33
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing waarom dat bij een PC voeding anders is, dan bij een laptop. 
Meervoudig:
1) Vermogen: PC praat je al gauw over 500W, bij een laptop nog geen 80W, EMC technisch gezien een wereld van verschil (zie ook verder).
2) Grootste storing ontstaat bij het gelijkrichten en PFC deel van een schakelende voeding, deze zit bij een laptop op een veilige afstand van het apparaat.
3)In een laptop zit er "slechts" een eenvoudige DC-DC converter , die van rond de 19V de benodigde 1,5 , 1,8, 3,3 en 5V maakt. Deze zijn EMC technisch vrij goed te filteren en redelijk goedkoop ook goed te krijgen. Waar bij een laptop eventuele rotzooi zou kunnen ontstaan is in de schakelende voeding (de adapter) maar die heb je dus niet echt nodig  ;) Je kunt eenvoudig testen of je adapter goed is door te luisteren met en zonder adapter.
Als je op een laptop zonder adapter draait heb je eigenlijk het beste van twee werelden.
Maar eerlijk is eerlijk andere rotzooi veroorzakers zoals de CPU en GPU moeten wel goed afgeschermd zijn etc. etc., je wilt dus een goed merk gebruiken die verstand heeft van EMI/EMC en daar ook op test.


road rebel

Ik ben hier wel benieuwd naar, ik zal in mijn (bescheiden) set luisteren of ik een verschil kan horen tussen
MacBook AIR 2010
MacMini 2012
2 oude klassieke pc's (eentje met xp en pata schijven en eentje met win 7 en sataII SSD)
;)

jaco

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2013, 21:07:25
Vandaag een upgrade uitgevoerd en dit is toch echt een zeer uitgebreide update.
Compleet voedingsboard en voeding wordt vervangen, ID29 kaart is een extra en de complete speakerline board is vernieuwd.


Updates zijn zoals altijd bij Meridian, understated op papier, maar in het echt een flinke upgrade.

Groet,

Bjorn
Is de id29 nu optioneel ?
Ik snap nog steeds niet wat de upgrade is. Ik lees berichten dat in de uk een upgrade door dealers voor 1500 pond aangeboden wordt als je een v6 koopt.
Die zullen toch geen verlies leiden neem ik aan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Maro

Vraagje: Zijn er Meridian gebruikers die een 800 goed in een Logitech Harmony One hebben kunnen krijgen?  De software ziet die nl als een DVD speler en kan dan dus geen volume en input regeling doen. Zou mooi zijn als ik hem er goed in kon krijgen. Meridian is mooi spul maar die AB vind ik persoonlijk niet echt handig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

Citaat van: Maro op februari 16, 2013, 10:12:39
Vraagje: Zijn er Meridian gebruikers die een 800 goed in een Logitech Harmony One hebben kunnen krijgen?  De software ziet die nl als een DVD speler en kan dan dus geen volume en input regeling doen. Zou mooi zijn als ik hem er goed in kon krijgen. Meridian is mooi spul maar die AB vind ik persoonlijk niet echt handig.

Al de remote settings van een 808 of een 861 geprobeerd?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

 :D. Slim, ga ik even proberen... :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Citaat van: Maro op februari 16, 2013, 10:12:39
Vraagje: Zijn er Meridian gebruikers die een 800 goed in een Logitech Harmony One hebben kunnen krijgen?  De software ziet die nl als een DVD speler en kan dan dus geen volume en input regeling doen. Zou mooi zijn als ik hem er goed in kon krijgen. Meridian is mooi spul maar die AB vind ik persoonlijk niet echt handig.

Je moet een 808 wel een configuratie geven... Zie je wel volume in het display? 

Nahpets

Liever de 808 als de 861 denk ik.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2013, 12:19:58
Je moet een 808 wel een configuratie geven... Zie je wel volume in het display?

Nee, hij denkt dat het een CD speler is dus geen bronkeuze mogelijkheid en geen volume regeling.. :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Citaat van: Maro op februari 16, 2013, 12:30:36
Nee, hij denkt dat het een CD speler is dus geen bronkeuze mogelijkheid en geen volume regeling.. :nopompom:

Dan moet je hem dus opnieuw typen, makkelijkste om dat via MConfig te doen.
En via RS232 aan je computer/ laptop te hangen.

Groet,

Bjorn

Nahpets

Bjorn, het gaaat om de Harmony ab, de 800 en de MSR+ begrijpen elkaar perfect.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Ik heb hem nu als de 861 ingevoerd en ik ben er bijna. gebruik de CD speler maar zelden dus het gaat me vooral om slechts 1 bron (SBT). Deze heb ik onder de Aux input zitten maar die zit blijkbaar niet meer op een 861 dus ik kan die niet kiezen. Heb wel handmatig een Aux aangemaakt maar dan switcht de 800 naar 'Disc' Niet echt erg. Heb de volume up en down handmatig toegevoegd en nu werkt het allemaal. Alleen nog even de naam op het display verandren en de sp/dif veranderen naar coax en klaar. Wel zo handig alles met de Harmony.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Citaat van: Nahpets op februari 16, 2013, 13:21:30
Bjorn, het gaaat om de Harmony ab, de 800 en de MSR+ begrijpen elkaar perfect.

duidelijk... ik dacht dat de msr het ook niet deed voor volume.

bmateijsen

Citaat van: jaco op februari 16, 2013, 10:12:19
Is de id29 nu optioneel ?

Viertron biedt hem alleen aan met ID29.

CitaatIk snap nog steeds niet wat de upgrade is.

De update is:
- Volledig nieuwe voeding en powerboard
- Nieuwe speakerlink board
- Nieuw ID29 board

optioneel:
- Nieuwe ID41 board

Ik heb de update uitvoerig beluisterd bij een klant die ook naar DSP7200.2 is gegaan en dat was echt weer een mooie sprong vooruit.

Groet,

Bjorn

jaco

Hebben jullie ook btw vrije dagen binnenkort ?  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

road rebel

#447
Vandaag kwam de postbode langs:




Zo dadelijk aangesloten, is nu aan het "inspelen"  :music: lol  :D
Van zodra ik wat tijd heb zal ik de verschillende instellingen en mogelijke aansluitmogelijkheden proberen.

Maro

Heb het toch voormekaar gekregen. In de Harmony heet de aux ingang LP. Knop en activiteit aangepast en alles werkt perfect.  :pompom:

Dacht, laat het nog even weten. Hoe kleine dingetjes je blij kunnen maken.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.