Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaco

#275
De dealer kan ook langskomen natuurlijk.. Paar uur werk en wat kilometers, maar dat is peanuts vergeleken bij de nieuwprijs  ;)

Ik ga ook maar niet mijn opgehangen DSP speakers los schroeven en alles in de auto zetten, niet zo praktisch..

Verder heb ik net als Robbo een 621 waar alles al door loopt, en ik heb al 96/24 naar alle speakers toe, dus of die een update nodig hebben ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Als het alleen een software update is dan vind ik het inderdaad jammer dat ze hem niet online zetten, ik moet er niet aan denken om mijn processor los te koppelen, ben daar een halve dag mee bezig.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Dat valt hier wel mee: Power, en 9 RJ-45 kabels en 3 SPDIF's, maar ik ga het niet doen ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

De eerste indrukken van de updates zijn positief. Ik heb mijn dealer maar gebeld en gevraagd of hij een afspraak kan maken :bigsmile:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Bensz

Bjorn,

Hebben, krijgen, jullie de nieuwe DSW ook op voorraad?

Groet Ben

bmateijsen

Citaat van: Bensz op november 19, 2011, 10:42:53
Bjorn,

Hebben, krijgen, jullie de nieuwe DSW ook op voorraad?

Groet Ben

Beste Ben,

Momenteel niet, maar wie weet in de (nabije) toekomst ;).

Groet,

Bjorn

Bensz

Al geluisterd in combi met DSP3200's?

bmateijsen

Citaat van: Bensz op november 19, 2011, 12:30:39
Al geluisterd in combi met DSP3200's?

Nee, helaas nog niet, maar als jij hem bij ons koopt, beluister ik hem graag met je met de DSP3200's ;).

Groet,

Bjorn

Bensz

#283
Iets zegt me dat bovenstaande niet helemaal de juiste volgorde is.

Maar wie weet...

bmateijsen

Citaat van: Bensz op november 19, 2011, 13:06:24
Iets zegt me dat bovenstaande niet helemaal de juiste volgorde is.

Maar wie weet...

Net als een consument moeten wij ook afwegingen maken wat we neerzetten en dus investeren. Voor ons is dus product neerzetten, ook een betaling doen ;)

jaco

Er zin op het Meridian forum al mensen die hun oude M sub verkopen omdat ze blind die dsw gekocht hebben. Of wellicht toch een demo ik de UK gehad.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Citaat van: jaco op november 20, 2011, 14:10:28
Er zin op het Meridian forum al mensen die hun oude M sub verkopen omdat ze blind die dsw gekocht hebben. Of wellicht toch een demo ik de UK gehad.

Schapen... :)


R


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Ik schreef het niet :devil:

Ik heb zo een ingeruilde sub erbij gekocht, ze zijn niet super krachtig, maar met 2 heb ik laag genoeg.

Wat wel suf is dat er nog geen echte specs uit zijn. Alleen dat het een 12" sub is met een 600 watt class-d versterker.

De 1600 heeft ook een 12" maar een 150 watt class-g versterker.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Complimenten voor de foto!

VlisChris

Dank je.
Was ook heerlijk om te maken met die rakkers die afwisselend kwamen kijken wat voor geks ze nu opeens in hun weiland hadden liggen haha.
Uiteindelijk kwam er een hele kliek recht op me af. Ja, dan ben je gek om de foto waar je op hoopte niet te maken. En hij is voor forumtradities ook goed bruikbaar ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Wat ik wel erg leuk vond is dat ik tijdens het surfen op een blog bij wordpress stuitte van iemand die zichzelf
Mr Apodizer noemt. Hij heeft in enkele maanden tijd de firmware van diverse Meridian apparaten geanalyseerd en
zoals het er op lijkt het apodizing filter van Meridian verbeterd.

Er staan in ieder geval erg lovende kritieken van een aantal testers bij. Daarnaast beweert hij ook dat een oudere firmware beter
klinkt dan de nieuwste (wellicht in combinatie met z'n eigen filter?).
Het gaat om de G08, 800v4, 808v1, 568.2, G61, G61R, G68, 861v3 en 861v4.

Heeft iemand van jullie dit al geprobeerd en wat waren jullie resultaten?

bmateijsen

Hij is in ieder geval de reden waarom de nieuwe software nu alleen nog via de dealer te installeren is. Ik weet niet of het waar is (kan het zelf niet verifiëren), maar er schijnen apparaten defect te zijn gegaan bi het verkeerd gebruiken van zijn software..

Robbo

#297
Dat is niet helemaal correct.   Je loopt altijd kans om bij een software update een apparaat te 'bricken'.    Meridian vindt het natuurlijk niet geweldig dat ze een apparaat ter reparatie krijgen aangeboden met dergelijke 'hack firmware' problemen.   Of het met de hack firmware nou echt vaker voorkwam durf ik te betwijfelen. De verhalen die ik gelezen heb over het bricken waren afkomstig van eigenaren van de 800, die normaliter eigenlijk enkel door de importeur geupdate mogen worden, omdat dit een lastig apparaat is.

Ik heb het zelf de apodizing hack niet geprobeerd omdat 99% van mijn gebruik ligt met multichannel audio die via een HD621 geroute wordt (apodizing daar aanwezig, en hoe vroeger in de keten hoe beter volgens Meridian).  


Zover ik weet Mr Apodizing (een nederlander overigens) de Meridian apodizing niet verbeterd. Tenminste niet voor de Meridian producten.  Hij heeft het echter wel mogelijk gemaakt dat apodizing beschikbaar werd voor Meridian modellen die dat nog niet hadden.  Dit was mogelijk omdat Meridian over heel hun linie producten dezelfde Freescale DSPs gebruiken (CD spelers 1x, DSP Speakers 2x, SSPs 5x) gebruikt.  Hij heeft feitelijk gedeeltes van de firmware van een model waar al apodizing firmware voor beschikbaar was, gecombineerd met 'oude' firmware.  

Voordat ze dit openbaar hebben gemaakt hebben ze nog contact gehad met meerdere mensen voor Meridian, maar kregen hier verder weinig commentaar op.   Nadat de firmware werd uitgebracht, werd een ingezonden stuk van Bob Stuart op het Meridian forum gepost (gebeurd zeer zelden) dat hij hier niet blij mee was (IP; garantie; kwaliteitwaarborging etc.) en vanaf dat moment is elke referentie op het Meridian forum naar de hack firmware verboden.

Uiteraard had Meridian dit update zelf ook allang kunnen doen, maar uiteraard ligt daar niet enkel een technische beslissing ten grondslag.  Ik vermoed zelf dat het exclusief houden van bepaalde nieuwe producten (861v6, 808.3) daarbij gespeeld heeft.  

Anyway, al met al is het nog goed gekomen.   Er ligt nu een gratis firmware update voor de meeste producten die Meridian in de laatste 10-15 jaar uitgebracht heeft (!).   Het nadeel is dat deze niet meer via internet te verkrijgen zijn, maar dat je deze bij je dealer kan ophalen.

jaco

En er staat post na post op het Meridian forum dat dealers het niet kunnen, of erg duur zijn. Dit model lijkt het ook niet helemaal te zijn.

Er is trouwens ook software gemaakt met een aangepast filter. Niet slechts een copy uit een ander apparaat.
Daar is maar kort iets over te lezen geweest volgens mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: jaco op december 23, 2011, 07:20:15
En er staat post na post op het Meridian forum dat dealers het niet kunnen, of erg duur zijn. Dit model lijkt het ook niet helemaal te zijn.

Zo moeilijk is het niet, maar het vereist wel tijd en planning ;).

CitaatEr is trouwens ook software gemaakt met een aangepast filter. Niet slechts een copy uit een ander apparaat.
Daar is maar kort iets over te lezen geweest volgens mij.