Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

het analoge aanbod van Meridian is inmiddels gediscontinueerd; Meridian gaat volledig over op digitaal. In concreto zijn de volgende producten dus gediscontinueerd:

G01 voorversterker/tuner
G02 voorversterker (gebalanceerd)
G51 stereo receiver
G56 eindversterker (2x100w)
G57 eindversterker (2x200w)
G95 geintegreerde dvd-receiver

Mocht je dus op zoek zijn naar één van deze producten, dan valt er waarschijnlijk wel wat korting te bedingen bij je dealer gok ik zo.

mahansz

vraagje: wat doet de Media Source 600 nou precies? Moet je hiervoor een Sooloos :sarcasm: :sarcasm: ('k ben nog een nitwit op het gebied van streaming etc....)

Robbo

De MS600 is een Sooloos 'source'.

Feitelijk bestaat het Sooloos systeem uit 3 modules:

- Source
- Storage
- Control

Een Source kan zijn: 808.3, 861v6 of MS600 (voor gebruik met niet-Meridian apparatuur)  of de oudere generatie Sooloos Source One of Sooloos Source Five.

Storage is de 'NAS' waar alle bronmateriaal op opgeslagen staat:   Store One, Store Two, Twinstore

Control:  is het bedieningspaneel:    Control One, Control 10 of Control 15.   Maar ook Ipad of Iphone.


Verder heb je nog de Ensemble.   Dat is een combinatie van een Source met Storage.

Robbo

Meridian M80 (chestnut leader):





Robbo

Meridian Announces Loudspeaker Trade-Up

Meridian is pleased to announce that from today, 1 October, until the end of 2010, owners of many Meridian floor-standing, stand-mounting and book-shelf loudspeakers will have an incredible opportunity to trade up to a model from the current range of Digital Active Loudspeakers.

Meridian will offer a minimum value trade-up price for existing Meridian loudspeakers against the purchase of higher performance, latest specification models, such as the DSP5200, DSP7200 or flagship DSP8000 models. The following loudspeakers qualify for this trade-up promotion:

DSP Digital Active: DSP6000, DSP7000, DSP5500, DSP5000, DSP3100, DSP33

Digital Active: D6000, D600, D10, D2500, D1500

Active: M3100, M33, M60, M100, M30, M20, M10, M3, M2, M1, M2500, M1500

Passive: A500, A3, A2, A1

For full details of the promotion, please contact your nearest Meridian Partner.

As inventors of the first consumer active loudspeaker, and originators of DSP loudspeaker technology, Meridian's loudspeakers are the epitome of the our absolute commitment to exceptional quality and performance. Our range of DSP Loudspeakers offers the perfect partner to a Meridian CD Player, Surround Controller or Meridian Sooloos Digital Media System.

Robbo

Nieuwe AC200 / DSP3300 combi.




mahansz

oei, serieus mooie monitors! Laat ik daar nou net naar op zoek zijn! Heb je er toevallig meer info over? Specs/prijs + wanneer komt ie op de markt? Ik heb al ff lopen googlen, maar vind nog geen extra info.... (wel van je vorige post)

advr

dat is een leuk setje ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mahansz

ah, het is de DSP3200!  ;D

Kjelt

Citaat van: Robbo op oktober  1, 2010, 11:40:40
Meridian Announces Loudspeaker Trade-Up
Sigaar uit eigen doos, als je onderhandeld krijg je een lagere nieuwprijs dan die gegeven wordt na inruil. :baaa:

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bmateijsen

Citaat van: mahansz op oktober  1, 2010, 15:24:34
oei, serieus mooie monitors! Laat ik daar nou net naar op zoek zijn! Heb je er toevallig meer info over? Specs/prijs + wanneer komt ie op de markt? Ik heb al ff lopen googlen, maar vind nog geen extra info.... (wel van je vorige post)

Zijn de DSP3200 luidsprekers, exacte prijs in NL is nog niet bekend en beschikbaarheid is uit mijn hoofd vanaf november.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Trade programma is ook beschikbaar in Nederland. Voor informatie over de modellen neem contact op mij ons.

Groet,

Bjorn

jaco

DSP 3100 voor 3200 ??
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: jaco op oktober  1, 2010, 19:11:54
DSP 3100 voor 3200 ??

Mail me maar, de info heb ik maandag/ dinsdag schat ik.

Groet,

Bjorn

Robbo

De DSP3200 is een DSP gestuurde actieve speaker met SpeakerLink inputs, een 3" breedbander voor mid/hoog en een 6,5 inch laagunit.

Uiteraard zoals elke Meridian DSP speaker gemaakt van Meridium: gelamineerd hout / aluminium plaat.   Aansluitingen zitten onderop.  Bijpassende stands volgen.

Een vrij origineel / eigenwijs ontwerp dus:




jaco

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2010, 19:15:21
Mail me maar, de info heb ik maandag/ dinsdag schat ik.
Volgens een sheet van een uk dealer:

DSP3100 -> DPS5200

End User               End User            End User
New Product         Trade-Up            Product Trade-In
RRP                     New Buy             Price Value

£6,750.00             £5,750.00           £1,000.00


Dat ga ik maar niet doen voor die prijzen.
1150 Euro (1000 Pond) terug voor een paar speakers welke bijna 4500 euro nieuw kosten.
Dan maar een paartje AC-12 units erbij om alles met speakerlink te kunnen bedraden. Veel goedkoper..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tompj

...en dat noemen ze een 'incredible opportunity to trade up' bij Meridian. 1000 Euro voor dsp 3100. Die zijn gebruikt met stands gewoon zeker EUR 2500 waard.  :devil:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

rbormans

Citaat van: tompj op oktober  2, 2010, 12:19:01
...en dat noemen ze een 'incredible opportunity to trade up' bij Meridian. 1000 Euro voor dsp 3100. Die zijn gebruikt met stands gewoon zeker EUR 2500 waard.  :devil:
mag je ze niet houden ? (zoals bvb bij de 861 upgrade)

tompj

Citaat van: Raf (B) op oktober  2, 2010, 15:45:27
mag je ze niet houden ? (zoals bvb bij de 861 upgrade)

dat was leuk geweest ja...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

jaco

Citaat van: Raf (B) op oktober  2, 2010, 15:45:27
mag je ze niet houden ? (zoals bvb bij de 861 upgrade)
Die mocht je ook niet houden.. De dealer wel..

Mooi wel dat het kan overigens. Maar 2e hands verkopen levert zo te zien (nog) meer op dan inruilen.
Enige argument voor mij was speakerlink, maar de 3200 heeft totaal andere drivers, dus zal wellicht iets anders klinken.
Dus dan maar meer AC12 units (of beter de alternatieve oplossingen die eraan komen) om van meters lange draden met DIN connectoren af te komen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tompj

Na contact met mijn dealer blijkt dat ik voor mijn mijn DSP 3100's, wanneer ik overstap naar 5200's, de nieuwprijs terugkrijg via dit programma........

Dat is ineens wel een hele mooie deal! Verleidelijk......
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Peerless Monster

Citaat van: Robbo op oktober  1, 2010, 11:44:58
Nieuwe AC200 / DSP3300 combi.





Vreselijk in love ;D
Wat een prachtige set is dit zeg.
WAUW!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jaco

Citaat van: tompj op oktober 15, 2010, 15:00:20
Na contact met mijn dealer blijkt dat ik voor mijn mijn DSP 3100's, wanneer ik overstap naar 5200's, de nieuwprijs terugkrijg via dit programma........

Dat is ineens wel een hele mooie deal! Verleidelijk......
Huh ?

Tja ik kan ze niet kwijt aan de zij en achterkant, maar dat is inderdaad een mooie deal.
Blijkbaar genoeg korting voor de dealer bij deze actie om het 'verlies' op een set 2e hands DSP3100 te dragen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#224
Er is inmiddels een alternatief voor de relatief dure AC-12
Dit is een unit die kleiner is en rond de 150 euro kost.

HighEnd-Source

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm