Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Shorty


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Het zal online komen samen met andere documenten uit de oude doos.
Er is een site waar alle documentatie op beschikbaar is/komt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Citaat van: garmtz op januari 12, 2010, 10:52:37
Wij hebben bijvoorbeeld met de HD621 gemerkt dat niet alleen het geluid erg goed is, maar ook het beeld beter wordt! Ik ben daar meestal zelf niet gevoelig voor (HDMI kabels etc.), maar ik merkte het wel op nadat we de HD621 tussen blu-ray speler en projector hadden gezet.
Hoe kan dat dan? Ik heb dit zelf ook als ik het beeld via de Classé SSP-800 laat lopen, maar begrijpen doe ik het niet. Er zit wel een volledige repeater inegbouwd, maa dat zou toch niet moeten uitmaken.

Kjelt

Citaat van: Teejoo op januari 14, 2010, 11:43:38
Hoe kan dat dan? Ik heb dit zelf ook als ik het beeld via de Classé SSP-800 laat lopen, maar begrijpen doe ik het niet. Er zit wel een volledige repeater inegbouwd, maa dat zou toch niet moeten uitmaken.
Behalve dat de kabels dan korter worden en dus minder kritisch voor de grote bandbreedte.

Teejoo

Citaat van: Kjelt op januari 14, 2010, 12:46:47
Behalve dat de kabels dan korter worden en dus minder kritisch voor de grote bandbreedte.
Nee, want ik gebruik nu zelfs een extra kabel tussen de speler en processor. Dus het totaal wordt langer.

Robbo

Meridian Select Offers Bespoke Colours
13 January 2010

Meridian Audio is now offering the ultimate bespoke colour service, Meridian Select, to customers worldwide. In today's interiors market, there is a huge array of furniture finishes available. As a result, consumers have a very specific idea of what themes they want to complement their living environment. The Meridian Select programme not only meets the requirements of the market but also responds to customers' wishes for a broader range of product colour options to co-ordinate with their interiors. 

Meridian Select uses the RAL Classic system, the most popular European colour reference standard in use today. Using this system, the Meridian Select customer can choose from a vast choice of colours, and in doing so achieve an ideal blend between Meridian components and their surroundings.

Meridian products are hand-built to order at the company's headquarters near Cambridge, giving Meridian the flexibility to offer this unique service. Meridian Select is available on all lacquered DSP loudspeakers including the multi-award winning DSP8000; the SW1600 and SW5500 subwoofers; and all 800 Series products; the 808.2 CD Player, the 800 DVD Player and the 861 Surround Controller.

In addition to bespoke colour lacquering, Meridian Select includes further personalisation in the form of a small plaque, featuring the customer's name alongside the signatures of Meridian's founders, Bob Stuart and Allen Boothroyd. 

Production time is approximately six weeks and prices for Meridian Select products will be on average 15%-20% above the current RRP. Customers are sent a sample of their selected colour to sign off before their products are manufactured, allowing them complete control over the appearance of the finished item.

The Meridian Select programme was a direct result of discussion with customers, and the company is confident that they will choose and value the Select programme for years to come.


jaco

De 861 upgrade lijkt een trade in te worden.
Oude unit inleveren, 'wat' bijbetalen, nieuwe V6 terug krijgen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Lonned

#183
Jaco, waar baseer je dat op? Ik dacht dat je er met de aankoop van drie kaarten zou zijn. Dat lijkt mij een raar gebruik van het idee van een modulaire upgrade.

jaco

#184
Citaat van: Lonned op januari 19, 2010, 14:45:18
Jaco, waar baseer je dat op? Ik dacht dat je er met de aankoop van drie kaarten zou zijn. Dat lijkt mij een raar gebruik van het idee van een modulaire upgrade.
kijk eens op het Meridian forum

Ik hoop dat de prijzen wat meevallen...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Lonned

Dank je wel. Dat klinkt niet echt best. Wellicht dat er nu een handel in oude 861v1-v4 kan ontstaan omdat ze met betrekking tot een toekomstige upgrade alleen een tijdelijke inruilwaarde zullen hebben als je naar de v6 gaat. Laten we maar eens zien waar ze mee komen.

jaco

Ik hoop maar dat er een redelijke aanbieding komt.
Ik heb een 861 met OA13, OE12, IA45, IA00 en ID20

Een standaard v6 zou een OE44 + IE44 (samen 1 kaart lijkt het) en een IA04 hebben.
Extra kaarten:
OA08 / OA18 - analoge uitgangen
ID26 - digitale inputs

Ik heb weinig zijn om xxxx euro voor de upgrade neer te leggen, en dan nog een OA18 voor 1000 euro te moeten kopen om mijn subwoofer aan te sluiten. Dan is het exit DD18 vrees ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Tja, SpeakerLink subwoofers hebben ze ook niet bij Meridian.

Robbo

Ik weet het antwoord van Meridian al:  gewoon DSP8000's kopen  :D

jaco

Citaat van: Robbo op januari 20, 2010, 09:41:25
Tja, SpeakerLink subwoofers hebben ze ook niet bij Meridian.
AC12 aansluiten en dan gewoon de normale digitale input op een Meridian subwoofer
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Meridian at ISE
19 January 2010

Trade visitors are welcome at the Meridian booth, 5N78, at Integrated Systems Europe, one of the largest shows of its kind in the world.

The event will be held from February 2nd to the 4th at the RAI in Amsterdam, The Netherlands, and will see visitors from all over the world.

Meridian will be presenting an array of new product introductions, most on show for the first time in Europe. These include:

ID40 Sooloos Card. This card suits the new 861 V6 products; it is also included in the new 808.3 (see below) and delivers the highest possible quality playback from a Meridian Sooloos Digital Media System.

808.3. The new Signature Reference CD & Network Player includes input and twin output SpeakerLink connections, preamplifier functionality and an ID40 Sooloos card for the highest quality audio from a Meridian Sooloos system.



861 V6. The new version of our flagship Digital Surround Controller includes SpeakerLink inputs and outputs. You can also install the new ID40 Sooloos Card, allowing replay of your Sooloos system at the highest possible quality.

G61R and G68 with SpeakerLink. New revisions of these popular Digital Surround Processors now provide eight channels of SpeakerLink output capability.

AC12. This compact unit includes RS232, S/PDIF, DIN and BNC Meridian Comms and SpeakerLink. It enables you to interface the latest Meridian processors fitted with SpeakerLink to older DSP Loudspeakers, and more.

jaco

Hmm 6500 uk pound voor een upgrade in de UK..

Hier wordt gezien de NL en de UK prijslijst gerekend met een pond koers van ~ 1.38 en zou het ongeveer 9000 Euro kunnen worden  :omg:.

Benieuwd wat voor prijs er hier straks uit komt.. (normale koers is ~ 1.15)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Lonned

Zou het afgezien van de dealerservice e.d. niet een stuk voordeliger zijn om de Boot te pakken en in de UK een nieuwe op te halen? Ik ben er al met al nog niet helemaal van overtuigd wat het nut is als je geen DSP speakers hebt. De nieuwe analoge kaart zal een vooruitgang zijn maar ik vraag mij af of die echt 9.000 euro waard zal zijn.

jaco

De service hier in NL is geweldig. Daar gaat het niet om. Helaas heeft Meridian in de UK andere prijzen dan in de rest van de wereld.
Kijk maar een naar de NL en de UK prijslijst..

Als je in de UK een nieuwe unit koopt voor 11500 pond, en daar 15% korting op kunt krijgen kost hij je ongeveer hetzelfde in Euro's.
Dan zou 9000 Euro voor een upgrade betalen wel zuur zijn ja..

Maar even afwachten wat het hier moet kosten..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

De prijzen zijn min of meer bekend.


USA prijs:

Citaat861
- v1 or v2 upgrade to v6 $17,995
- v3 or v4 upgrade to v6 $15,995


UK prijs:

Citaat861v6 trade-up prices

- Price when trading in an 861v1 or v2 = £7,500 (saving of £4000 vs. RRP of £11,500)

- Price when trading in an 861v3 or v4 = £6,500 (saving of £5000 vs. RRP of £11,500)

Kaarten:

CitaatThe AC12 retails for £400 inc VAT

New card costs:

ID40 Sooloos Card - £1,000
ID26 Digital Input Card - £550
OA08 Analogue Output Card (unbalanced) - £750
OA18 Analogue Output Card (balanced) - £750


Nu de Nederlandse prijs nog..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

7500 volgens mijn dealer, dat valt mee zeg..  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Lonned

Nu de prijzen en specificaties bekend zijn rest er natuurlijk de belangrijke vraag hoe de 861v6 bevalt. Als ik het goed heb is er al een aantal mensen (in de wereld) die hem hebben besteld. Is er al iemand die hem geleverd heeft gekregen of er in ieder geval naar heeft kunnen luisteren? Ben erg benieuwd!

jaco

Op het Meridian forum staan wel mensen die de levering deze week verwachten. Die zullen wel een post plaatsen met hun bevindingen neem ik aan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Enkele nieuwe producten van Meridian:

Media Source 600:
vervanger van de (PC-based) Source One   (1750 GBP)

http://www.meridian-audio.info/public/mediasource600_npi_external%5B3192%5D.pdf



Control 15:   
Sooloos 17" touch screen met ingebouwde 500GB (2,5")  stille HDD   (4750 GBP)

http://www.meridian-audio.info/public/control15-ds-scr%5B3193%5D.pdf



M80
Opvolger van de F80. Technisch gelijk, maar zonder Ferrari branding.   
Lederen afwerking in 3 kleuren   (1500 GBP)

http://www.meridian-audio.info/public/m80-ds-scr%5B3189%5D.pdf

jaco

Er komen ook DSP3200 speakers aan.
Nog geen foto's gezien, maar ze moeten lijken op de head unit van de DSP8000

Speakerlink only..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm