Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Ik heb audio nooit als hoofdmoot gezien, ik heb wel mijn HAA certificeren maar dat is weer meer acoustiek en calibraties voor geluid.
Met geluid was het probleem altijd dat mensen hier luisteren en online kopen omdat het een tientje goedkoper is (licht overdreven).

We doen trouwens natuurlijk wel de import van Eichmann op audio gebied wat ENORM succesvol is, en natuurlijk onze eigen speaker lijn.

Maar in contrast met beeld is het inderdaad heel klein/weinig wat we doen.
ITC is helemaal Annewiek haar deel, we hebben hier ook wat personeel rondlopen vergeet dat niet, dus wel delegeren veel, zelfs voor de fotografie heb ik full time iemand erbij, op die manier kunnen we ons concentreren op wat we echt zelf moeten doen.

Ik weet dat Meridian ook goedkopere spullen heeft maar laten we eerlijk zijn, de G68 is wel het product dat voor een echte HT enthousiast interessant is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2010, 17:37:16
Ik weet dat Meridian ook goedkopere spullen heeft maar laten we eerlijk zijn, de G68 is wel het product dat voor een echte HT enthousiast interessant is.

Weet je het verschil tussen de G61R en G68?

J.A.F._Doorhof

#127
Duh....
Ben nog steeds op de hoogte natuurlijk :D

Voornaamste verschil is het videoswitch gedeelte.
Wat inderdaad steeds minder belangrijk word maar in de meeste gevallen nog niet weg kan.
Heb nog steeds wat analoge bronnen die ik toch echt naar de projector wil zoals oa DVD-Recorder, Laserdisc, Tele2 decoder.

Hij is een stuk goedkoper zonder meer maar ik vind de videoswitching de meerprijs waard op de G68.
En ook de G61R kan ik niet warm voor draaien voor dezelfde redenen, geen 7.1 ingang.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2010, 18:48:35
Duh....
Ben nog steeds op de hoogte natuurlijk :D

Voornaamste verschil is het videoswitch gedeelte.
Wat inderdaad steeds minder belangrijk word maar in de meeste gevallen nog niet weg kan.
Heb nog steeds wat analoge bronnen die ik toch echt naar de projector wil zoals oa DVD-Recorder, Laserdisc, Tele2 decoder.

Alleen video-switching en nb component. Voeg de HD621 toe en je hebt geen video-switching nodig. Immers alles is HDMI, behalve Laserdisc. Maar goed, LD in HD tijdperk kijken ;D

CitaatHij is een stuk goedkoper zonder meer maar ik vind de videoswitching de meerprijs waard op de G68.
En ook de G61R kan ik niet warm voor draaien voor dezelfde redenen, geen 7.1 ingang.

De G61R heeft dezelfde ingangen als een G68, dus ook meerdere MHR ingangen.
Het verschil dus qua aansluitingen is met G61 en G68 nihil, behalve dat je nu nog een G68 met balanced outputs kan krijgen. Maar de G68 is toch niet dubbel opgebouwd, dus dat is slechts een vertaling van RCA.

Er is wel een verschil tussen de G61R en G68 en dat zit hem in de processingcapaciteit en rekenkracht, die bij de G68 net iets hoger is.
Echter die noem je dan weer niet ;).

Groet,

Bjorn


Robbo

#129
Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2010, 19:27:30
Er is wel een verschil tussen de G61R en G68 en dat zit hem in de processingcapaciteit en rekenkracht, die bij de G68 net iets hoger is.
Echter die noem je dan weer niet ;).

Groet,

Bjorn



Dat was zo bij de G61.   De G61R heeft net zoals de G68, 900 MIPS ter beschikking.

Dat de G68 intern niet balanced is opgebouwd was mij niet bekend.    Naast component switching zijn AM/FM radio, Zone 2/3 en 2x analoog out de  verschillen.   Niet echt heel spannend dus.

J.A.F._Doorhof

#130
Bjorn,
Waar ben je mee bezig ?
Vind dit een beetje vreemd om eerlijk te zijn en kan het niet waarderen.

Over dubbele betekenissen in een post drukken gesproken, je verwijt het mij maar hier ligt het wel heel dik bovenop.
Als je goed leest zie je dat IK de videoswitching de prijs van de G68 waard vind boven de G61.
ik ga hier niet elk verschil opsommen, download de PDF (als die er is) en je kan ze zo naast elkaar leggen.

edit Robbo was me al voor op rekenkracht.
En heb de rest maar verwijderd van de verschillen, pak de PDF er maar bij (die is er namelijk)

Het feit waarvan je dacht dat ik je beschuldigde word me langzaam duidelijk dat het misschien wel echt zo is......

"waarom LD kijken in een HD tijd"
Maar als ik aangeef dat ik liever een BD speler had gezien dan een CD speler is dat ineens een verkeerde opmerking.

Bjorn, het is mij denk ik duidelijk.
Je bent absoluut blind voor wat ik bedoel, je blijft simpelweg met hand en tand Meridian verdedigen.

Maar realiseer jezelf wel dat er ook mensen zijn die graag WEL willen beschikken over 7.1 ingangen en dit eisen van een processor die NU op de markt komt, of die nu 8K of 11K of 15K kost, heb je nog wel enigszins gevoel voor de waarde van geld ?
En dat er waarschijnlijk meer mensen zijn die bij dit soort bedragen zeer kritisch is dan de mensen die maar gewoon 10K neer leggen of meer voor een systeem dat niet voldoet aan de HEDENDAAGSE eisen.
Daarbij komt dat het signaal wat Meridian NU afgeeft geen vertrouwen geeft voor de toekomst, want BD is DE standaard op dit moment. Ik verwacht voor dit geld een investering in de toekomst en als het nu al niet voldoet aan de HUIDIGE normen wat moet dat dan voor de toekomst ?

Vraag me af wat er gebeurt als er een concurrent komt die het wel kan en hoe je er dan over schrijft......

Ik vind dit jammer om eerlijk te zijn, ik leg al een paar pagina's uit wat ik bedoel en waar ik mee zit (en blijkbaar ben ik niet de enige) het enige wat jij doet is Meridian verdedigen, aangeven dat 7.1 niet belangrijk is (wat onzin is) en je probeert wanhopig om mij in discrediet te brengen op dit moment alsof ik het Meridian assortiment niet ken, je vergeet alleen dat wij een ZEER fanatieke Meridian dealer waren en zelfs nu ik dat niet meer ben nog steeds elke persrelease in de gaten hou en regelmatig op de Meridian achtige forums zit te kijken.

Het komt misschien hard over maar ik ben het nu toch echt een beetje zat aan het worden.
Als je commercieel meridian ziet zitten geen probleem maar reageer dan niet op dit soort topics want ik proef hier gewoon enorme commerciële belangen in.

Meridian heeft met de G68 in MIJN optiek steken laten vallen, wat je ook aanhaalt veranderd niet mijn mening.
En ik VREES dat je op het Meridian forum hier ook wel wat over gaat lezen, het lijkt me niet dat ik de enige ben die teleurgesteld is in het missen van 4x SPDIF.

Je mag kwaad worden op mijn opmerking maar ik heb al aangegeven dat als me iets dwars zit ik dit openbaar post en niet via steken onder water.
En de innuendo's zitten me al een paar posts dwars, ik ben zeer goed van Meridian op de hoogte en dat weet je heel goed ik deed het merk al ver voor BB&G op de tekentafel lag en nogmaals ook nu hou ik alles nauwlettend in de gaten want het is en blijft voor mezelf mijn favoriete merk op dit moment.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Frank,

Je moet eerlijk zijn, dat hand en tand verdedigen van merk 'x' moet jou toch zeker niet onbekend overkomen.......

J.A.F._Doorhof

#132
Kom op Robbo, ik ben zeer reëel in mijn opmerkingen in dit topic.
Ook in mijn eigen reviews ben ik denk ik zeer reëel. Lees de reviews over de Epsons (want daar doel je denk ik op) maar erop na.

Sterker je hoeft alleen maar de reviews van de 3000/3800 en 2900/3500 op te zoeken.

Als er iets niet in zit zal ik dat zeer zeker aanhalen en uitlichten.
Maar je hebt gelijk als ik een merk goed vind verdedig ik dat maar hopelijk wel met steekhoudende argumenten.
Wat hier gebeurt is gewoon ontkennen dat 7.1 ooit belangrijk word. En als ik daar tegenin ga word ik gewoon ronduit belachelijk gemaakt omdat ik ergens aandacht aan geef wat volgens de jongens van BB&G nooit zal gebeuren...... sorry maar dat vind ik gewoon denigrerend.

Ik heb die fout ooit gemaakt door klanten te vertellen dat HDMI waarschijnlijk pas met 3 echt door zou breken, en dat gebeurde een kleine anderhalf jaar later al, sindsdien doe ik die uitspraken NOOIT meer :D
Maar een merk verdedigen als ik het qua prijs prestatie het beste vind, ZONDER TWIJFEL.
Maar een "design flaw" verdedigen zul je me niet meer op betrappen, heb ooit de PSM-1 en Immersive met hand en tand verdedigt omdat de fabrikant beweerde dat bepaalde oplossingen zouden worden ingevoerd wat nooit gebeurt is (waarbij trouwens ook bleek dat het niet in alle sets optrad), sindsdien ben ik van mening dat het eerst zien dan geloven is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik heb trouwens geen problemen met iemand in deze thread. Maar de post moest me van get hart. Ook ik heb ergens een grens.

Zoek er dus geen andere dingen achter want die zijn er niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Vwb de rekenkracht, ik dacht dat er nog steeds een verschil in zit, maar ik heb het niet meer gecheckt, excuses daarvoor.
Als dat niet het verschil is, dan vind ik dat de G61R de meeste prijs/ prestatie biedt, t.o.v. de G68. Video-switching is ondergeschikt in een HDMI tijdperk.

Verder zijn er meer dan genoeg mensen die 5.1 willen draaien, waaronder ik persoonlijk thuis, en niet meer luidsprekers willen hebben. Ga je die dan een negatief advies geven omdat Meridian niet discreet 7.1 kan decoderen? Meridian heeft zelf aangegeven dat zij niet de ontwikkeling kunnen doen voor een BD-speler omdat zij de markt in de nabije toekomst snel zien veranderen en de investering in een BD speler niet kunnen en willen verantwoorden. Met De HD621 hebben ze laten zien dat kwaliteitsverschillen in BD-spelers bijna niet noemenswaardig worden.

Overigens voeren wij o.a. Meridian, naast Arcam, Linn, Naim, etc.... En ben ik/ wij enthousiast over de merken die wij voeren.

Nu weer even bloed serieus, jij bent degene die zegt dat er gelezen moet worden en er niet tussen de regels door gelezen moet worden.
Echter blijkt ook hierboven maar weer, dat dit opgaat voor anderen blijkbaar, maar nooit voor jezelf. Dit is niet de eerste keer dat ik dit opschrijf.

Maar ik laat het zoals gezegd hierbij. En lees de smiley's, of mag er ineens geen humor meer zijn?

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

Er mag altijd humor zijn maar een rot opmerking word geen humor als je er een smiley achter zet.
Er zijn inderdaad mensen die geen 7.1 willen of kunnen draaien maar dat is ook geen probleem voor een echte 7.1 procesor.
We draaien in rondjes en het gaat nergens over je begrijpt of wil niet begrijpen dat er mensen zijn die teleurgesteld zijn met deze nieuwe meridians. Je doet dit af met dat het toch echt heel goed is en dat er mensen zijn die geen 7.1 willen, wat moet ik dan nog ?

Ik zou zeggen kijk ook eens op het meridian forum en dan zie je dat ik niet de enige ben die graag 4x spdif zou willen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik met het gemis van de HD geluidsvormen zou kunnen leven (hoewel ik het nog steeds jammer zou vinden aangezien je de speler dan de decoding laat doen en dat is niet altijd goed) maar een 8 chanbel systeem met maximaal 6 channel input vind ik gewoon niet kunnen in dit segment.

En dat is hopelijk de laatste keer dat ik het zeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

OK, we gaan weer terug naar het echte nieuws.  Informatie genomen van het ultrahighendforum.com



I had a lengthy and informative meeting with Ken this morning. He was very forthcoming. Obviously there are things he could not tell me, but there is lots of news.

First of all, I need to make a couple of corrections. The new G61R and the G68 do NOT have apodizing. Secondly, I referred to the 861 as having a motherboard. That is obviously not the case. Purely a mental lapse on my part. It happens.

The only components in the new lineup are the HD621, G08.2, 808.3, G61R, G68, 861V6, and Sooloos Control 10, Ensemble and TwinStore. The only loudspeakers are the DSP420 (now with SpeakerLink), DSP3100, DSP5200, DSP7200 and DSP8000.2. They will come out with a new line of in-wall DSP speakers but Ken could not elaborate on the details or a timetable. Everything else is discontinued.

Meridian is aware that there is a gap for the two channel enthusiast who wants to integrate his music system with television and movies, and it is an area of interest to them. That is all Ken would say on the subject.

The only products with apodizing filters are the HD621, G08.2, 808.2 (discontinued), 808.3, 861V6, DSP5200, DSP7200 and DSP8000.2. Meridian has no present intention of providing apodizing filter upgrades for any prior products. The apodizing filters are different in each of the products owing to differences in architecture and processing power.

There will be no hardware upgrades for the G61R or G68. If you want the new features and other improvements, including new digital clocking circuitry, you need to buy the new models.

The 861V6 is a completely new unit from the ground up. To upgrade your current 861, you will need to replace everything except the case. There is a new backplane, which means all of the new cards are neither hardware nor software compatible with the old cards. The new digital cards also have new DACs.

Meridian is aware that the ID26 is mislabeled DIGITAL OUTPUT. It will be corrected on the shipping version.

They have not decided whether to offer upgrades to existing 808s and 808.2s. I may know something more on that issue that before I leave CES.

New products will ship in February. Meridian is working out the final details re: pricing and timing for upgrades. Announcements will be made in the coming months. They are shooting for early summer to begin upgrades, but that is not fixed.

The G61R and G68 come in black or silver only. The 808.3, 861V6 and DSP loudspeakers come in black as standard. For a 20% upcharge, you can customize them to any of 256 colors.

The AC12 is a small box the size of a 519 or 421. Two fit in a 1U rack space. The AC12 handles two speakers, so if you have a 7.1 DSP system, you will need four of them. They convert SpeakerLink to SPDIF and COMMS. It is an active device, which means you are going to need to plug it in the wall.


http://www.ultrahighendforum.com/viewtopic.php?p=8984&f=209#p8984



bmateijsen

@ Frank, je punt is duidelijk, we laten het hierbij, want uiteindelijk komen we er toch niet uit. ;) Als je 8 kanaals MHR wil moet je blijkbaar naar een 861, wil je die stap niet maken, en toch discreet 7.1 tracks afspelen, dan zal je moeten switchen naar een ander merk.

@Robbo, is er iets bekend of ze hun custom serie ook gaan verlaten? M.a.w. alle custom verpakte processors, inwall's, etc?

Groet,

Bjorn

Robbo

#138
Citaat van: bmateijsen op januari 10, 2010, 10:04:21
@Robbo, is er iets bekend of ze hun custom serie ook gaan verlaten? M.a.w. alle custom verpakte processors, inwall's, etc?

Groet,

Bjorn

Ja, vervangen door een nieuwe DSP inwall range, zoals in mijn vorige post dik gedrukt staat


Dit was eerder gemeldt op het Meridian forum:


In short, the following products are going to be removed from the January 2010 price list, although they will remain on the website until Q2 2010:

G-series
G01 (preamp)
G02 (preamp)
G51 (receiver)
G56 (power amp)
G57 (power amp)
G41 (power amp)
G55 (power amp)
G95 (all-in-one)

C-series
C50 (power amp)
C51 (power amp)
C52 (power amp)

Loudspeakers
300 series (passives)
M3100 (actives)

Other
HDMAX421 (HDMI switch)



De C61R zie ik er niet tussen staan.  Maar die is op de frontpanel na gelijk aan de G61R.  

Dat ze de G41, C51 wel beeindigen en de 300 actives niet, wijst er inderdaad op de dat ze met nieuwe DSP inwalls komen.   Verder is daar nog niks van bekend.   Ik vind het wel opmerkelijk want juist voor custom installers moet het prettig zijn om alles in 1 rack te hebben.   Per DSP is uiteraard een stopcontact nodig.

Ik vermoed dat Meridian besloten heeft om terug naar hun 'core' te gaan:  DSP speakers en CD spelers.    Ze hadden ook wel een enorme product range voor zo'n kleine fabrikant. Zeker omdat ze op de cases en componenten na, zowat alles zelf produceren.

bmateijsen

Hm, dat is inderdaad jammer dat ze die benadering ook cancellen.
Betekent voor ons ook letterlijk dat we in de home-cinema een verandering gaan krijgen.

Groet,

Bjorn

jaco

Het probleem wordt nu weer de kosten.
USA en UK prijzen lijken wat 'mee' te vallen. Weer afwachten wat hier de prijzen worden.

Verder gaat het gerucht dat de upgrade van de 861 min of meer het hele binnenwerk vervangen moet worden.
Verder zouden oude interface kaarten ook niet meer gebruikt kunnen worden. Dit betekent het scrappen van goed functionerende kaarten en in het slechtste geval weer de volle nieuwprijs nog een keer betalen..

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat een upgrade moet kosten...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Verhalen gaan van bedragen rond 20k in us.
Dus beter om de oude te verkopen en een nieuwe te kopen.

Misschien ga ik wel zoeken naar een oude 861 met 4x spdif.
Moet nu wel goedkoop te vinden zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#142
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 10, 2010, 13:53:20
Verhalen gaan van bedragen rond 20k in us.
Dus beter om de oude te verkopen en een nieuwe te kopen.

Misschien ga ik wel zoeken naar een oude 861 met 4x spdif.
Moet nu wel goedkoop te vinden zijn.

Als dit zo is zullen de tweederhands prijzen zich daar zeer snel aan aanpassen (lees: nieuweprijs 861v6 - upgrade = tweedehandsprijs 861v4)

Een oude 861 schiet je niks mee op tov de G68 of Apodizing en de IE44 moeten ook beschikbaar komen op de 861v4 en ouder.   Lees de post van Jaco nog maar eens goed (hint: waarschijnlijk nieuwe backplane in 861v6)


En dan is nog de vraag : zijn al die duizenden euros het wel waard voor die (momenteel) paar (discrete?) 7.1 Blu-Ray titels die je in kast hebt staan.

BarcoCRT

#143
Citaat van: jaco op januari 10, 2010, 13:46:51
Verder gaat het gerucht dat de upgrade van de 861 min of meer het hele binnenwerk vervangen moet worden.
Verder zouden oude interface kaarten ook niet meer gebruikt kunnen worden. Dit betekent het scrappen van goed functionerende kaarten en in het slechtste geval weer de volle nieuwprijs nog een keer betalen..

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat een upgrade moet kosten...

Citaat van: Robbo op januari 10, 2010, 09:44:03
The 861V6 is a completely new unit from the ground up. To upgrade your current 861, you will need to replace everything except the case. There is a new backplane, which means all of the new cards are neither hardware nor software compatible with the old cards. The new digital cards also have new DACs.
Volgens mij wordt het gewoon flink sparen!
Dit strookt niet met het principe dat de 800-serie kan mee-evolueren met de ontwikkelingen in de markt. Dat zou betekenen dat Meridian apparatuur eenzelfde technische levensduur is beschoren als apparatuur uit de de Marantz en Denon klasse. Ofwel je kan gewoon weer nieuw spul kopen na 1,5 jaar omdat er:
- Een nieuwe Audio-codec uitkomt.
- Een neiuwe Video-codec uitkomt.
- 3D zijn intrede doet.
- 4k zijn intrede doet.
- Etc., etc.
Als hiermee ook met de high-end klasse omgegaan moet worden als zijnde wegwerpapparatuur, zoals nu met computers, mobieltjes of fotocamera's  (lang leve de consumptiemaatschappij!), dan resteert er voor de gemiddelde particulier niets anders dan apparatuur voor zo weinig mogelijk geld aan te schaffen om de afschrijving nog enigzins acceptabel te houden. Hiermee zou dan ook het einde van High-end ingeluid zijn, de fabrikanten kunnen immers niet meegaan in de korte cyclus waarmee de appratuur zich vernieuwd, en de afzetmarkt is niet groot genoeg om de torenhoge ontwikkelingskosten in een periode van 1,5 jaar terug te verdienen.

Kortom, ik ben benieuwd.....
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

J.A.F._Doorhof

#144
@robbo,
het apodizing is heel leuk maar voor MIJ niet de meerwaarde van enkele duizenden euro's.
Ik koop dan inderdaad liever een actuele 861 met 4x spdif en ik heb altijd nog de optie voor de hd621 als ik het perse wil.

En ik hecht inderdaad waarde aan die discrete 7.1 maar niet zoveel dat ik van meridian af stap op dit moment maar ook niet genoeg dat ik 20k neerleg voor een 861 nieuwe versie.

Als er een 861 beschikbaar komt van iemand die wel upgrade kan dat een mooi alternatief zijn.  
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Maar hoezo 861 met 4xSP/DIF ?   Dat bestaat niet.  Ook niet op de 861v6

jaco

UK RRP: £ 11,500.00  (minder dan 13.000 euro)

Wat er standaard in zit:
CitaatThis sixth version of 861 – 861 V6 Reference Digital Surround Controller incorporates SpeakerLink output connectivity for up to eight
channels of Meridian DSP Loudspeakers and an eight-channel MMHR input as standard features.

Onduidelijk is of de IA04 kaart ook in deze standaard unit zit.



9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Citaat van: Robbo op januari 10, 2010, 14:14:37
Maar hoezo 861 met 4xSP/DIF ?   Dat bestaat niet.  Ook niet op de 861v6
Wel als output voor 8 DSP speakers  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

#148
Fout van mijn kant dacht dat er een kaart was voor 4xspdif en rj45.
Maar blijkt toch anders te zitten als ik dacht (zit niet zo in de 861).

Dus voorlopig blijft het de g68 en ga tussendoor eens luisteren naar alternatieven voor de toekomst.
Maar zal moeilijk worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Simel gedacht:
861v4 en G serie is in basis 6 kanaals tot de laatste DSP chip die er 8 kanaals van maakt.

De v6 wordt bijna compleet geupgrade om tot 8 kanalen input/output te komen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm