pc aansluiten op plasmascherm

Gestart door luuk, december 23, 2009, 20:25:29

Vorige topic - Volgende topic

luuk

Hallo.
Ik heb geen idee waar ik het even moet zoeken.
Ik heb mijn pc aangesloten met een hdmi-kabel aan mijn Panasonic plasma scherm. Via de ab ff op de juiste uitgang gezet en ik heb beeld.
Maar geen geluid. Ik heb al bij alle instellingen van de tv gekeken of ik een bepaalde instelling moet veranderen maar heb niets kunnen vinden.
Het zal toch niet zo zijn dat ik ook nog een apart geluidskabeltje van de pc naar de tv moet laten lopen?
Hdmi geeft ook geluid door dus ik snap er niets van.
Wat zie ik over het hoofd? Ik ga de pc ook nog verbinden met mijn versterker maar ik wil ook geluid hebben zonder mijn versterker aan te zetten dus gewoon via de speakertjes van de tv.
Wie o wie heeft een idee?
Alvast thanx.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

kaajee

Welke tv?
Welke PC? Grafische kaart?

Kun je op/met een andere manier testen of er uberhaupt geluid uit de HDMI komt?
Je zegt wel er kán geluid bij HDMI zijn, maar weet je 100% zeker dat er ook geluid in jouw HDMI kabel/uitgang zit/komt?

Wel de HDMI audio driver geïnstalleerd en geselecteerd?

GH

Zonder meer details inderdaad erg lastig op te lossen.....

luuk

Ik heb een Acer X1700 met een Ati HD4350 videokaart erin. En de tv is een Panasonic 42GA11 zeg maar de luxere variant van de G10 serie.                                                                                                                                                         
En ik dacht dus gewoon geluid te krijgen met de hdmi kabel. Schijnbaar dacht ik te simpel. Hoe test ik of er geluid uit de hdmi-uitgang komt?
Ik heb wel bij Ati de nieuwste drivers gedowdload toen ik de pc net had, 2 maanden geleden. 
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

ivo89

Hey,

Ik heb van de week precies het zelfde gehad. Aan de tv kan het bijna niet liggen. Ik had ook de jongste drivers geïnstalleerd. Maar daarna moet je in windhoos bij geluidsbeheer nog je tv kiezen. Hij staat namelijk automatisch op speakers ingesteld.

Als je onderaan in windhoos op het geluidslogotje klikt. Zie je dan dat de tv geselecteerd is en dat er een groene balk heen en weer gaat? (geeft aan dat hij wel geluid herkent)

We wachten met smart op meer info :D
Panasonic TX-P42S10 | HK HKTS 11 | HK AVR 330 | HTPC
Macbook 1.83 DC | Airport Extreme | Logitech DiNovo Edge

luuk

Ik ben eruit! Ik moest inderdaad het luidsprekertje, rechts onder in de systeemregel, met rechts aanklikken, audioapparaten kiezen, apparaat voor digitale invoer met links selecteren en dan als standaard instellen.
Hij stond inderdaad op speakers ingesteld.
Thanx voor de hulp!

ivo89

Graag gedaan.

Dit is ook bijna altijd de oplossing.. Iedereen is altijd zo druk met de kabels aansluiten en welke kabels die nodig heeft dat ze in het instellen van de software helemaal vergeten :D
Panasonic TX-P42S10 | HK HKTS 11 | HK AVR 330 | HTPC
Macbook 1.83 DC | Airport Extreme | Logitech DiNovo Edge