Beeldverlies tussen PC en TV

Gestart door Kamping, december 9, 2009, 10:00:10

Vorige topic - Volgende topic

Kamping

Goedendag allemaal,

Ik ben nieuw in dit formum en ben niet op de hoogte van alle termen. Maar ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen naar een oplossing voor onderstaand probleem.

Onlangs heb ik een LG LED TV (42SL9000) en een PC (HP Pavilion Elite HPE-020nl) gekocht (zie links hieronder)
=> TV http://nl.lge.com/products/model/detail/ledlcdtv_42sl9000.jhtml
=> PC http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/12454-12454-3329740-64546-64546-4011395-4045735.html

Het probleem is dat als ik een dvd-film kijk via mijn DVD speler die nog met een scart is aangesloten op de TV een scherper beeld geeft dat wanneer ik de DVD afspeel via de PC (windows Media center). Via Media center is het beeld een klein beetje korreliger. De PC is aangesloten met een HDMI kabel.
De videokaart drivers heb ik al geupdate en deze staan al (standaard) ingesteld op HDMI. Deze instellingen heeft NVidia automatisch gevonden/ingesteld.
Ik heb wel een lange HDMI kabel 3mtr tussen de PC en TV zitten, de kleinere 1.5mtr waren uitverkocht.  In verband met de overlengte lag de HDMI kabel naast de boxen die achter de TV-kast staan, deze zijn inmiddels verplaatst maar geen resultaat.
Moet ik misschien nog andere software installeren of instellingen aanpassen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Moondust

Een wilde gok van me is dat de ene wordt gescaled door de dvd-speler en de ander door de tv (signaal vanaf pc). Ik gok tevens dat de scaler van je tv slechter is dan die van je dvd-speler. Welke resolutie gooit jouw pc eruit? Komt dit overeen met de reolutie van je scherm (1920x1080)? Het is aanbevelenswaardig de output van je pc synchroon te laten lopen met wat je tv zal gaan weergeven. Doen hoeft er geen overbodige conversie plaats te vinden.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R