nvidia ion : dolby truehd en DTS-HD master passtru?

Gestart door tmt, december 6, 2009, 21:33:04

Vorige topic - Volgende topic

tmt

simpele vraag eigenlijk: ik ben voor mijn nieuwe "hd afspeeldoos" aan het twijfelen om voor de eerste keer voor een NMT te gaan (C-200 waarschijnlijk) of toch maar een nieuwe HTPC in elkaar te steken (iets met de nvidia ion lijkt me wel leuk, en goedkoop).
Maar kan de ion wel de HD audio formaten via hdmi doorsturen (truehd en dergelijke)? Dus echte pass-tru ipv omzetten naar LPCM.

Indien niet valt deze keuze gelijk weg...
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

surfin

volgens mij wel, kijk anders even naar de asrock ion330ht is er ook met bd..
Nec aspera terrent

donaldk

De nieuwe machientjes met de nieuwe Atom D410 single core en D510 dual core komen er snel aan. Alleen kan ik nergens informatie vinden over de op de chip geintegreerde grafische core.

kaajee

Nou vergeet het maar, vrees ik.

Het grafische gedeelte wordt verzorgd door de zgn. NM10 chipset en die is nog slechts DirectX 9 (gebaseerd op de GMA 3100) en lijkt het bij lange na niet te halen bij de nVidia ION chipset. Bijv. ook geen hardware acceleratie van H.264 e/o VC1, slechts MPEG2. Zelfs de resoluties haal je niet: de maximale bij HDMI/DVI is 1366 x 768.
CiteerNo Native Hardware H.264 Decoding: Long Live Ion
The integrated GMA 3150 graphics hasn't been used by Intel before, it's a 45nm shrink of the GMA 3100. It's technically a DX9 GPU running at 400MHz, however as you'll soon see - you can't really play any games on this platform. The GPU only offers hardware acceleration for MPEG-2 video, H.264 and VC-1 aren't accelerated.
&
Max output resolution is also limited. The best you can get over a digital connection (HDMI/DVI) is 1366 x 768, over analog VGA you can do 2048 x 1536 (only 1400 x 1050 on the N450). It's a curious coincidence, Poulsbo also had a 1366 x 768 digital output limitation
(bron)

GH

Inderdaad, de nieuwe Atom's gebruiken eigenlijk alleen minder stroom. Voor de rest schiet je er niets mee op....

Zo ASRock ION lijkt aardig, met in mijn optiek als belangrijkste voordeel dat de behuizing lekker klein is. Dat is alleen ook gelijk de beperking, weinig ruimte om nadien nog uit te breiden.
En de HD audio formaten kan je ook wel vergeten. Maar dat is eigenlijk op de meeste pc's nog een probleem.

Kijk anders ook eens op hardware.info, daar staat een adviessysteem voor een HTPC met het nodige commentaar.