Zekeringen : AHP, Hifi Tuning en Furutech/Padis

Gestart door Snowmaster, november 20, 2009, 14:16:45

Vorige topic - Volgende topic

phy

Citaat van: reMC op december 27, 2009, 12:57:49
Voor de goede orde (maar ik begrijp dat het onduidelijk is): er bestaat niet zoiets als een Padis/Furutech zekering. Je hebt OF een Padis OF een Furutech ;)
Klankmatig is er geen enkel verschil
het zijn exact dezelfde zekeringen.
Er is alleen een prijsverschil dat is het enige.
De Furutech zekering is een Padis

Raphie

voelt beter toch? wanneer je meer betaald en 3 extra gezinnen voorziet van kerstkadootjes  :devil:
JBL PRX Power!

Joep

Wie de uitleg van reMC heeft gelezen, weet dat de zekeringen in de basis inderdaad gelijk zijn, maar dat Furutech haar 'treatments' erop loslaat. Zie voor uitleg over dit Alpha-proces: http://distribution.audio-life.nl/index.php?pid=294#197

Hierdoor kan er dus niet meer gesproken worden van 'dezelfde zekeringen'. Maar ik zal niemand bestrijden die geen verschil hoort, wat niet ervaren wordt, is er simpelweg niet.

reMC

Inderdaad: lees mijn uitleg :) wat het voor de klank doet mag een ieder zelf bepalen...

phy

Citaat van: Joep op december 27, 2009, 15:47:01
Wie de uitleg van reMC heeft gelezen, weet dat de zekeringen in de basis inderdaad gelijk zijn, maar dat Furutech haar 'treatments' erop loslaat. Zie voor uitleg over dit Alpha-proces: http://distribution.audio-life.nl/index.php?pid=294#197

Hierdoor kan er dus niet meer gesproken worden van 'dezelfde zekeringen'. Maar ik zal niemand bestrijden die geen verschil hoort, wat niet ervaren wordt, is er simpelweg niet.

precies, het is niet hoorbaar :smile:

phy

Citaat van: reMC op december 27, 2009, 17:08:02
Inderdaad: lees mijn uitleg :) wat het voor de klank doet mag een ieder zelf bepalen...
Maar dan moet men ze eerst bij jullie kopen he  :hmmm:

reMC

Citaat van: phy op december 27, 2009, 20:57:24
Maar dan moet men ze eerst bij jullie kopen he  :hmmm:

Je hebt mij niet zien zeggen dat je Furutech zekeringen moet kopen... Ik wil alleen dat de productverschillen duidelijk zijn ;) En ook zekeringen kun je gewoon lenen/proberen...

phy

Ik heb eens een kabeltje proberen te lenen bij jullie  :eh:

Snowmaster

Citaat van: Snowmaster op december 26, 2009, 22:10:28
Voor de liefhebbers :
Morgen wil ik wel de Padis/Furutech en de Hifi Tuning 3 beiden in mijn DVD speler en in de decoder zetten.
Draai ik ze ook nog een keer om en luister nog een keer wat er gebeurd.
Alle zekeringen zijn ruimschoots ingespeeld en laten hun ware karakter nu horen.
Dunner klinkt de Padis/Furutech bij mij niet. Dit leek zo te zijn in het begin toen ze nieuw waren.
Daarom doe ik morgen wel een proef op de som, kan ik direct nog een keer kijken of de Padis nu wel/niet richtinggevoelig is.

Ondertussen heb ik de Padis/Furutech in mijn DVD speler omgedraaid. Twijfel was er daarna niet, het klonk beter.
Direct door (s'nachts om 01.15  :P ) naar de decoder en ook omgedraaid....ook direct beter.....en toen nog even snel genieten, kwam om 01.30 in bedje en moest volgende dag werken  :-\.
Vanavond heb ik ook mijn Pioneer 500 losgetrokken en daarin de Padis Furutech omgedraaid, want ook deze was geplaatst "met de tekst mee". Ook daar kreeg ik de bevestiging dat de Padis/Furutech "omgedraaid" het beste functioneert bij mij.

Ook heb ik de Hifi Tuning nog even geprobeerd. Deze speelt iets warmer, wolliger en heeft minder detail en definitie en minder natuurlijkheid in mijn set.  Nu ik in mijn huis aan de stroom e.e.a. heb veranderd is het verschil tussen de zekeringen groter geworden.
De Padis/Furutech is de zekering met de meeste kwaliteit, maar kan ook in een set tekortkomingen bloot leggen.

ADVIES :  start met je bron bv. DVDspeler en bestel bij twijfel bv. Hifi Tuning en een Padis.
Leer de karakterverschillen en ook de beste richting herkennen en maak je keuze. De Padis /Furutech heeft de meeste inspeeltijd nodig. Hij is in het begin misschien wat zakelijk van klank en neigt dan meer naar hoog. Dit verdwijnt langzaam en dan is hij gecontroleerder en natuurlijker.  Zit er al een harde klank of wat stress in je set dan legt hij dit genadeloos bloot.
Je kunt dan op zoek naar je nieuwe zwakke schakel.
Een Hifi Tuning is vergeeflijker en speelt ietsje wolliger, maar aangenaam en bedekt foutjes in set beter omdat hij minder definieert. Hij is van zilver maar neigt nooit naar hardheid of schelheid. Klinkt je set wat kalig, dan is hij zeker een aanwinst. Afhankelijk van de richting heb je meer en minder bas en openheid.
Als je geen verschillen hoort, dan zijn er elders zwakke schakels die beperken dat je verschil hoort.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Ik bewonder je geduld en instelling. Dat zekeringen (en eigenlijk alles waar electriciteit doorheen gaat ;)) nog ingespeeld moet worden heb je hiermee wel aangetoond.

Ik zet het vervangen van de zekeringen op mijn lijstje met tweak-activiteiten voor 2010 :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

phy

Citaat van: Snowmaster op december 30, 2009, 22:59:31
Afhankelijk van de richting heb je meer en minder bas en openheid.
Als je geen verschillen hoort, dan zijn er elders zwakke schakels die beperken dat je verschil hoort.

nou kan ik niet bepaald zeggen dat ik een zwak setje of schakels heb  :sigh:
mischien is het wel andersom  :smile:

Snowmaster

Citaat van: phy op december 31, 2009, 09:37:28
nou kan ik niet bepaald zeggen dat ik een zwak setje of schakels heb  :sigh:
mischien is het wel andersom  :smile:

Kan je reactie niet helemaal plaatsen, snap je wel wat ik bedoel?
Zelfs de duurste set heeft zwakke schakels en dat zal altijd zo blijven, want zodra de ene verbetering is doorgevoerd, dient een volgende zich vaak al aan. Er bestaat ook geen 100% perfectie, maar op bepaald niveau zal in een keten wel een bepaalde balans/verzadiging ontstaan en zullen verbeteringen nog slechts minimaal of niet meer zinvol zijn.
Dat heeft dus niets met de prijs van een set te maken.  
Soms is een set "ongevoelig" voor een wijziging. In de praktijk is hiervoor vaak wel een oorzaak te vinden.
Ik kan mij ook voorstellen dat de hele keten zo goed in balans is, dat er geen verschillen zijn. Maar of dat vaak voorkomt?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

phy

Citaat van: Snowmaster op december 31, 2009, 14:35:51
Kan je reactie niet helemaal plaatsen, snap je wel wat ik bedoel?
Zelfs de duurste set heeft zwakke schakels en dat zal altijd zo blijven, want zodra de ene verbetering is doorgevoerd, dient een volgende zich vaak al aan. Er bestaat ook geen 100% perfectie, maar op bepaald niveau zal in een keten wel een bepaalde balans/verzadiging ontstaan en zullen verbeteringen nog slechts minimaal of niet meer zinvol zijn.
Dat heeft dus niets met de prijs van een set te maken.  
Soms is een set "ongevoelig" voor een wijziging. In de praktijk is hiervoor vaak wel een oorzaak te vinden.
Ik kan mij ook voorstellen dat de hele keten zo goed in balans is, dat er geen verschillen zijn. Maar of dat vaak voorkomt?
wie heeft het hier over prijs?
dat heeft er inderdaad niets mee te maken maar ik hoor geen of mischien in elk geval niet om je druk over te maken verschil in zekering richting
zo onstabiel is ze niet.

Raphie

Citaat van: HTip op december 31, 2009, 09:04:52
Ik bewonder je geduld en instelling. Dat zekeringen (en eigenlijk alles waar electriciteit doorheen gaat ;)) nog ingespeeld moet worden heb je hiermee wel aangetoond.

Ik zet het vervangen van de zekeringen op mijn lijstje met tweak-activiteiten voor 2010 :thumbs-up:
Er is helemaal NIKS aangetoond, alleen weer subjebstief suggestief geneuzel in de marge
JBL PRX Power!

phy

Het is inderdaad allemaal subjectief
Ik zeg gewoon dat ik het verschil hoor tussen de verschillende merken
maar een richtig aan zekeringen toekennen is uitgevonden door de verkopers.
Bij het omdraaien klinkt het dan ineens beter de zekering zit er nl. bij de eerste keer altijd verkeerd in  ;D
Dat is ook zo met kabels als ze niet semi gebalanceerd zijn gebouwd maakt het echt niet uit .
Ik moet wel toegeven dat ik zelf mijn kabels altijd in dezelfde richting gebruik gewoon omdat ik er een beter gevoel bij heb.
Het is jammer dat sommige tweaks zoals de zekeringen in het belachelijke worden doorgetrokken
ze kunnen  echt wel een verandering  geven aan je set maar maar zo gaat de geloofwaardigheid om het eens te proberen er voor veel mensen wel vanaf.
maar goed iedereen mag het proberen en er van vinden wat hij wil .

En het moet ook allemaal een beetje genuanceerd worden zo.n zekering zorgt niet ineens voor een compleet andere set .

advr

net een beetje zitten spelen met de richting van een nieuwe HiFitunng U3 zekering in de Linn Linto ;D

ik moet bekennen dat er wel degelijk verschil tussen de ene kant op of de ander kant op.  :baaa: :baaa:

absoluut niet suggestief maar duidelijk waarneembaar... :nowink:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

phy

Citaat van: advr op januari  1, 2010, 14:54:52
net een beetje zitten spelen met de richting van een nieuwe HiFitunng U3 zekering in de Linn Linto ;D

ik moet bekennen dat er wel degelijk verschil tussen de ene kant op of de ander kant op.  :baaa: :baaa:

Jammer dat die Linn zo onstabiel is
je moet hem dan gewoon gebruiken zoals je vind dat het het beste klinkt  ;)

Snowmaster

Citaat van: SOS-Master op december 31, 2009, 17:52:29
Er is helemaal NIKS aangetoond, alleen weer subjebstief suggestief geneuzel in de marge

Jammer !

Snowmaster

Citaat van: advr op januari  1, 2010, 14:54:52

ik moet bekennen dat er wel degelijk verschil tussen de ene kant op of de ander kant op.  :baaa: :baaa:

Fijn dat je het herkent.  Afhankelijk van de klankwinst en hetgeen je hoort, kun je misschien ook de stap naar de Padis wagen.  Als je vind dat de Hifi Tuning 3 iets toevoegt aan je set, moet je eigenlijk zeker ook de Padis proberen.
Binnenkort bestel ik er een heel aantal en eentje extra is geen probleem. Verzendkosten voor eentje liggen relatief zo hoog.
Ik zou nooit meer terugwillen naar het de originelen.
Ondertussen ben ik alweer een tweak verder. Het is er eentje die helemaal niets kost.
Morgen ga ik hem uitproberen bij een forumlid met een Lexiconset voor de proef op de som. Hij weet nog niet dat ik kom, maar wel als hij dit leest  :D.  Ga ik ook effe zijn ISF vrijschakelen op zijn Pioneer  :clapping:  

advr

Citaat van: phy op januari  1, 2010, 15:40:24
Jammer dat die Linn zo onstabiel is

de Linto onstabiel, dacht het even niet :-X
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: Snowmaster op januari  1, 2010, 18:02:59
Fijn dat je het herkent.  Afhankelijk van de klankwinst en hetgeen je hoort, kun je misschien ook de stap naar de Padis wagen.  Als je vind dat de Hifi Tuning 3 iets toevoegt aan je set, moet je eigenlijk zeker ook de Padis proberen.

die wil ik proberen maar er schijnt geen 800mA T van te zijn... :o

Snowmaster

Citaat van: advr op januari  1, 2010, 18:04:43
de Linto onstabiel, dacht het even niet :-X

Laat ze nu maar.

Voor de waarde kun je ook gerust één stop hoger gebruiken.

Een Pioneer 500M heeft geloof ik iets van 450 watt max. maar er zit wel een zekering in van 10A. 
Dat is enorm hoog en die brand gewoon door bij problemen.

advr

Citaat van: Snowmaster op januari  1, 2010, 18:09:21
Laat ze nu maar.
ja, doe ik ook ;D

Citaat van: Snowmaster op januari  1, 2010, 18:09:21
Voor de waarde kun je ook gerust één stop hoger gebruiken.

verzekeringstechnisch niet aan te raden 8)

phy

de Hifi Tuning word standaard al 1 stap hoger aangeraden door de importeur.
Bij mij zijn er 3 stuks door gebrand in 1 week tijd ik heb toen nettjes nieuwe gekregen alleen 1 stap hoger
Ik heb toen geen problemen meer gehad.
In mijn eindversterkers wil ik in iedergeval ook geen andere meer.

advr

Citaat van: phy op januari  1, 2010, 20:39:30
de Hifi Tuning word standaard al 1 stap hoger aangeraden door de importeur.
Bij mij zijn er 3 stuks door gebrand in 1 week tijd ik heb toen nettjes nieuwe gekregen alleen 1 stap hoger
Ik heb toen geen problemen meer gehad.
In mijn eindversterkers wil ik in iedergeval ook geen andere meer.

verzekeringstechnisch wordt het zeer afgeraden. ???

de Hifituning in mijn AI 500 doet het uitstekend de afgelopen dagen... ik wacht wel af.