Zekeringen : AHP, Hifi Tuning en Furutech/Padis

Gestart door Snowmaster, november 20, 2009, 14:16:45

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: advr op december 23, 2009, 13:18:39
inmiddels met Peter contact gehad.
Er is een HiFi tuning 16A 10x38 mm zekering maar niet in de Ultimate uitvoering. Ik heb die in ieder geval besteld bij Peter.
Misschien ook nog een keer de De Groef versie proberen.

vanavond ga ik even de andere zekering waarden opnemen en waarschijnlijk de Furutech's bestellen.

Ad.

Hifi Tuning heeft inderdaad maar één grote uitvoering met gouden kappen en zilver binnenwerk.
De kleine 5 x 20 zijn er wel in Ultimate 3.

Waar komen de Furutechs in?  Anders zou ik er eerst eentje proberen om te horen/zien hoe je installatie reageert in vergelijk met een Hifi Tuning. 
Ik weet niet of Peter je wel de Padis/Furutech kan leveren.  Furutech Nederland vraagt nl. een belachelijke prijs hiervoor en brengt ze alleen onder eigen naam uit (Furutech).   Hij kan misschien eens kijken of een importeurschap van Padis/Furutch niets is (idee?). Volgens mij is die er niet in Nederland.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Davey

advr

Citaat van: Snowmaster op december 23, 2009, 21:04:58
Hifi Tuning heeft inderdaad maar één grote uitvoering met gouden kappen en zilver binnenwerk.
De kleine 5 x 20 zijn er wel in Ultimate 3.

Waar komen de Furutechs in?  Anders zou ik er eerst eentje proberen om te horen/zien hoe je installatie reageert in vergelijk met een Hifi Tuning. 
Ik weet niet of Peter je wel de Padis/Furutech kan leveren.  Furutech Nederland vraagt nl. een belachelijke prijs hiervoor en brengt ze alleen onder eigen naam uit (Furutech).   Hij kan misschien eens kijken of een importeurschap van Padis/Furutch niets is (idee?). Volgens mij is die er niet in Nederland.

de Furutech's wil in mijn Audio Innovations en North Star Dac en Loopwerk stoppen en ook in linto en radikal.

nu zit er hifituning in, oude types.

zijn de Padis dan zo speciaal. Volgens mij heeft Audio-Life het importeurschap? http://distribution.audio-life.nl/usermedia/files/Fuse.htm

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

@advr :

Wij snappen elkaar niet.  Padis /Furutech is hetzelfde als Furutech, alleen zegt Furutech NL dat zij ze nog eens gecryoniceerd hebben. Daarom kosten zij ruim het dubbele.
Een Cryo behandeling kost absoluut niet zoveel en in mijn ogen is. € 40,- een woekerprijs. 
Maar waar haal jij je info vandaan?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Op Kemp Elektroniks staat dat de zekeringen van Hifi-Tuning ook cryogeen behandeld zijn.

http://www.kempelektroniks.com/Accessoires/Audio-Grade-Fuses.aspx

Kosten minder dan de helft van een Furutech, dus lijkt me de keuze niet zo moeilijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joep

Audio-Life is de Nederlandse importeur van Furutech. Padis is dat voor Duitsland. Padis heeft destijds uit eigen beweging zekeringen gemaakt omdat Furutech dit nog niet had. Later is het wel gekomen en inderdaad, ze zijn als extra cryogeen behandelt (zgn. Alpha-process). Ze zijn inderdaad erg duur en dat is jammer, maar weinig aan te doen.

Furutech heeft zelfs nog geprobeerd om handgemaakte zekeringen te ontwikkelen en voor een prijs van €100,- (+/-) op de markt te zetten, maar dat is er nooit van gekomen. Die waren groen.

advr

Citaat van: Snowmaster op december 23, 2009, 23:55:10
@advr :

Wij snappen elkaar niet.  Padis /Furutech is hetzelfde als Furutech, alleen zegt Furutech NL dat zij ze nog eens gecryoniceerd hebben. Daarom kosten zij ruim het dubbele.
Een Cryo behandeling kost absoluut niet zoveel en in mijn ogen is. € 40,- een woekerprijs. 
Maar waar haal jij je info vandaan?

dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen...  :xmas:

40 euris voor een zekeringetje ga ik niet doen. het moet leuk blijven.
ik ga voor gewone Furutech icm HiFituning zekeringen

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: Joep op december 24, 2009, 00:41:11
Audio-Life is de Nederlandse importeur van Furutech. Padis is dat voor Duitsland. Padis heeft destijds uit eigen beweging zekeringen gemaakt omdat Furutech dit nog niet had. Later is het wel gekomen en inderdaad, ze zijn als extra cryogeen behandelt (zgn. Alpha-process). Ze zijn inderdaad erg duur en dat is jammer, maar weinig aan te doen.

Furutech heeft zelfs nog geprobeerd om handgemaakte zekeringen te ontwikkelen en voor een prijs van €100,- (+/-) op de markt te zetten, maar dat is er nooit van gekomen. Die waren groen.

Maar info uit Duitsland en Nederland leerde mij dat het om exact dezelfde zekeringen gaat, maar met andere opdruk.  Daarbij zie ik in Duitsland soms de mededeling van de cryo behandeling, maar op de webside van Padis vind je dit niet terug. Daarom denk dat dit verschil (opgave Frutech NL) misschien juist is.  Eén telefoontje naar Furutech Nederland en wij hebben duidelijkheid.

Joep

Ik ben Audio-Life. :)  Maar stuur anders maar even een mailtje naar info"at"audo-life.nl, dan zullen m'n collega's Remko en Caspar het voor je verduidelijken.
Ik heb momenteel vakantie. :D

Snowmaster

Citaat van: Joep op december 24, 2009, 11:56:03
Ik ben Audio-Life. :)  Maar stuur anders maar even een mailtje naar info"at"audo-life.nl, dan zullen m'n collega's Remko en Caspar het voor je verduidelijken.
Ik heb momenteel vakantie. :D

Kijk, dit moet je dus bij mij niet doen....ik sudder nu achter mijn PC !!!!
Heb al rechtstreeks contact met jullie (Furutech) gehad en moest toen ook de woorden uit jullie mond trekken om een open en eerlijk antwoord te krijgen!

Vertel gewoon hier in deze topic hoe het zit met het verschil tussen de Padis/Furutech zekering en de zgn. Furutech zekering.
Volgens mij wordt hij in Duitsland ontwikeld en zijn jullie degenen die er een ander opdrukje opzetten en hem duur aanbieden !
Vertel het ons gerust als het anders is en niet via PM !

Joep

Relax.. de zon schijnt! :)

Houdt wel de context in de gaten, alsjeblieft. Wijzetten niks ergens op hoor. Wij zijn Audio-Life en we importeren Furutech voor de Benelux. We zijn geen fabrikant. Ik kom er later wel even op terug in dit topic, pauze is voorbij.

Snowmaster

Citaat van: Joep op december 24, 2009, 12:29:23
Relax.. de zon schijnt! :)

Houdt wel de context in de gaten, alsjeblieft. Wijzetten niks ergens op hoor. Wij zijn Audio-Life en we importeren Furutech voor de Benelux. We zijn geen fabrikant. Ik kom er later wel even op terug in dit topic, pauze is voorbij.

Het is kerstmiddag en ik ga zo de kroeg in....beregezellig !
Werk ze nog eventjes.

Staaled

Citaat van: Snowmaster op december 24, 2009, 12:11:48
Kijk, dit moet je dus bij mij niet doen....ik sudder nu achter mijn PC !!!!

Voorzichtig hoor.
Straks klap je en dat kost weer een zekeringetje.... :P ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

reMC

Meerdere mensen hebben gelijk in deze topic :)

Het is gelukkig niet zo ingewikkeld: de fuse wordt geproduceerd in Duitsland door de Duitse importeur: Padis. Dit in samenwerking met Furutech! Zij zijn overeengekomen dat de verkoop op twee manieren geschiedt: Padis verkoopt de fuse rechtstreeks en ook Furutech biedt 'm aan, met als toegevoegde waarde dat die gedemagnetiseerd en cryogeen behandeld is volgens het Furutech Alpha-process. Uiteraard staat er in dit laatste geval een Furutech label op.

De prijs van de Furutech zekering is inderdaad flink hoger en dat vind ik ook wel jammer. Als je bedenkt dat het over 3 extra schijven moet gaan valt het echter weer een beetje mee: Padis verkoopt de zekering rechtstreeks aan de eindgebruiker.  Furutech haalt ze echter uit Duitsland, zal ze vervolgens demagnetiseren en cryogeen behandelen, dan gaat het naar een importeur, vervolgens naar een dealer en DAN pas naar de eindgebruiker. En iedereen wilt wat verdienen... Vervolgens is de keuze aan jou als gebruiker of je voor de Padis gaat of voor de Furutech. Als je wilt weten hoe verschillend ze klinken zul je ze moeten proberen of kun je bijvoorbeeld Wilbert Hifi benaderen. Zij hebben beiden uitgebreid getest en ik kan me voorstellen dat je het liever van een winkel hoort die expliciet kiest voor de Furutech dan van een importeur ;)

Om de zekering toch wat extra aantrekkelijker te maken hebben wij als Audio-Life de prijs verlaagd van €48 naar €40 per stuk (5x20mm) en €54 naar €46 (6x32mm). Zoals Joep al aangaf heeft Audio-Life echter niets met de productie te maken (wij importeren het gewoon uit Japan, net als elk ander Furutech product), de Furutech fuse wordt door heel Europa gewoon verkocht ;)

Hoop dat het zo duidelijk is :)

HTip

Bedankt voor de duidelijke uitleg reMC :thumbs-up:
Is bij die test door Wilbert Hifi van Padis en Furutech ook Hifi-Tuning meegenomen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reMC

Graag gedaan. Ik DACHT dat ze wel Hifi-Tuning hebben gehad, maar weet het niet zeker...

Snowmaster

Citaat van: Hipster op december 24, 2009, 12:51:18
Voorzichtig hoor.
Straks klap je en dat kost weer een zekeringetje.... :P ;)

Nee hoor, ze zijn ijzersterk die zekeringen  ;).
Ondertussen heeft reMC al een net antwoord gegeven en goed verwoord hoe het zit.
Demagnetisch gebouwd is de zekering al en nog eens extra demagnetiseren is slechts van tijdelijke aard.
Blijft over : de cryobehandeling als enige verschil ? 
Natuurlijk zoek ik dat nog even uit in Duitsland  :).

Maar eerlijk is eerlijk....de opbouw is echt top van deze zekering en samen met de Hifi Tuning versie 3 het beste op de markt.

solitaire

inspirerend topic (heb de complete thread gelezen)

Heb in het verleden al de meest uiteenlopende zaken op klankprestatie onder handen genomen, maar 'zekeringen' waren tot nu wat op een zijspoor geraakt. Dat moet asap maar eens veranderen ! Dank voor de heads-up en ideeën.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jodokus

@Snowmaster: ik heb hier bijna overal HifiTuning II in gebruik, is er iets zinnigs te zeggen wat ik van de HifiTuning III kan verwachten (anders dan gewoon proberen)?
Tag McLaren AV32R192-bp 7.1 DP | Meridian 558.2 | Tag McLaren DVD32FLR | Oppo BDP-83SE NuForce | Humax iHDR-5050c | Pioneer PDP-428XD ISF | B&W 804S, HTM4S, 805S | Velodyne SPL-1200R | Bekabeling: Nordost, Canare, Siltech, Mark Grant | Stroom: AudioConnexion | Logitech Harmony 900

phy

Citaat van: Jodokus op december 26, 2009, 08:16:27
@Snowmaster: ik heb hier bijna overal HifiTuning II in gebruik, is er iets zinnigs te zeggen wat ik van de HifiTuning III kan verwachten (anders dan gewoon proberen)?
Is het verschil tussen de 2 en 3 zilver en gouden eindkapjes?
Als dit zo is dan hoor ik geen verschil .
Er is ook geen verschil tussen Padis en Furutech
het verschil tussen padis furutech en Hifi tuning vind ik wel erg groot.
tenmiste groot voor audiofiele begrippen  :smile:
de meeste `normale` mensen denken daar anders over :bigsmile:

Snowmaster

Citaat van: Jodokus op december 26, 2009, 08:16:27

Zelf heb ik het niet geprobeerd, maar de leverancier had hier wel ervaring mee.
De Hifi Tuning 3 schijnt gewoon nog verfijnder te reageren.
Wat je kunt doen is alleen de versie in je DVD speler vervangen. Dit geeft je direct veel duidelijkheid over de mate van vooruitgang.
Bovendien ben ik erg voorzichtig met een bewering over beter/slechter omdat elke keten ietsje anders reageert en ook niet alles hoorbaar maakt.

Citaat van: phy op december 26, 2009, 11:48:02
Is het verschil tussen de 2 en 3 zilver en gouden eindkapjes?
Als dit zo is dan hoor ik geen verschil .
Er is ook geen verschil tussen Padis en Furutech
het verschil tussen padis furutech en Hifi tuning vind ik wel erg groot.
tenmiste groot voor audiofiele begrippen  :smile:
de meeste `normale` mensen denken daar anders over :bigsmile:

Hoi phy,
Je hebt hier al iets gepost zie ik.
Misschien is het aardig om de karakterverschillen te beschrijven in jouw set zoals jij ze hoort.
"Erg groot verschil" is ietswat heftig uitgedrukt, want er zit inderdaad een gering verschil in.

phy

hoi snowmaster
Padis klinkt dunner Hifituning vetter ,niets om je zorgen over te maken.
Er is ook niets beter of slechter het is net wat je nodig hebt
In mijn systeem doet een Hifi tuning het gewoon het beste maar
mijn dac heeft zelfs een gewone zekering dit klinkt hier weer het beste .
Richtingsgevoeligheid tja ik weet het eigenlijk niet ...
Het verschil als het er is vind ik zo onbeduidend dat het voor mij niet van belang is
het verschil tussen de merken is veel groter (onder ons gesproken dan )  ;D

Snowmaster

Voor de liefhebbers :
Morgen wil ik wel de Padis/Furutech en de Hifi Tuning 3 beiden in mijn DVD speler en in de decoder zetten.
Draai ik ze ook nog een keer om en luister nog een keer wat er gebeurd.
Alle zekeringen zijn ruimschoots ingespeeld en laten hun ware karakter nu horen.
Dunner klinkt de Padis/Furutech bij mij niet. Dit leek zo te zijn in het begin toen ze nieuw waren.
Daarom doe ik morgen wel een proef op de som, kan ik direct nog een keer kijken of de Padis nu wel/niet richtinggevoelig is.

reMC

Voor de goede orde (maar ik begrijp dat het onduidelijk is): er bestaat niet zoiets als een Padis/Furutech zekering. Je hebt OF een Padis OF een Furutech ;)

Snowmaster

Citaat van: reMC op december 27, 2009, 12:57:49
Voor de goede orde (maar ik begrijp dat het onduidelijk is): er bestaat niet zoiets als een Padis/Furutech zekering. Je hebt OF een Padis OF een Furutech ;)

Je hebt gelijk.
In Duitsland wordt de Padis aangeboden als Padis/Furutech, maar de zekering is gewoon een Padis.
Op de verpakking wordt verwezen naar de website www.padis-furutech.de
Furutech Duitsland biedt gewoon Padis zekeringen aan en zij hebben geen Furutech zekeringen in hun pakket.