Luidsprekerset tussen de 2000-3000 euro

Gestart door Poldo, november 18, 2009, 19:13:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reMC

Citaat van: Poldo op november 19, 2009, 20:23:28
ik ga eerst een keuze maken voor speakers en dan een passende versterker erbij kiezen.

Hmm, lijkt me toch niet helemaal logisch... Je wilt toch dat je versterker en speakers goed bij elkaar passen? Waarom niet meteen expliciet naar goede combinaties luisteren? Zou ik altijd aanbevelen. En als ik jou zo hoor en uitgaand van veel rock: Manley Stingray versterker op WLM luidsprekers, blijf er bij!

tiptop

Dynaudio is op zich ook mooi met rock. maar dient zeker gecombineerd te worden met een stevige versterker. (niet perse veel vermogen als wel veel stroom te kunnen leveren).
En het is het beste als je je luidsprekers direct op een versterker kiest (of andersom natuurlijk) omdat de samenwerking essentieel de waarde van beiden bepaald in je beoordeling. ;)

Zoals ReMc eigenlijk al zegt. ::) :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vanzomereng

Kijk ook eens bij onze oosterburen naar speakers van Nubert,
of flinke afgeprijsde (-40% a - 50% )overjarige modellen van Canton.

Verder heeft Elac ook leuke speakers in deze prijsklassen

Zelf ben ik zeer gecharmeerd van Triangle Genese Quartet
is behalve een mooi geluid, ook zeer fraai om te zien  :inlove: en makkelijk aanstuurbaar (hoog rendement)
Het zijn wel forse speakers en hebben wat ruimte nodig !

http://www.hayendaudio.nl/reviewquartet.pdf 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Poldo

Citaat van: tiptop op november 19, 2009, 20:35:30
Dynaudio is op zich ook mooi met rock. maar dient zeker gecombineerd te worden met een stevige versterker. (niet perse veel vermogen als wel veel stroom te kunnen leveren).
En het is het beste als je je luidsprekers direct op een versterker kiest (of andersom natuurlijk) omdat de samenwerking essentieel de waarde van beiden bepaald in je beoordeling. ;)

Zoals ReMc eigenlijk al zegt. ::) :P

Ik snap dat je direct een combinatie maakt tussen luidspreker en versterker. Echter je moet wel een uitgangspunt nemen en dan neem ik liever een speaker dan een versterker als uitgangspunt. Dit omdat een speaker veel meer het "karakter" van het geluid bepaald dan de versterker.

Dynaudio met primare een optie? De i-30?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

reMC

Daar maak je een denkfout denk ik. Je hoeft namelijk niet 1 vd 2 als uitgangpunt te nemen. Je neemt de COMBINATIE als uitgangspunt! Er zijn wel een aantal winkels waar je leuke combinaties kunt beluisteren. Nogmaals: bij ons ben je welkom voor de combi Manley/WLM bijvoorbeeld. Als ik het zo lees denk ik dat dat je wel aanspreekt.

Dirc

dali vind ik niet echt geschikt voor rock als je het mij vraagt.

aMUSEd

Het is handig om in de selectie voor een speaker alvast de versterker mee te nemen.
Het is de combinatie die muziek moet maken en de versterker heeft imo veel invloed.

In mijn ervaring moet de i30 behoorlijk hard spelen om echt te rocken. Dus als je ook graag op laag volume luistert dan zou ik de Primare i30 buiten beschouwing laten.

Poldo

Citaat van: reMC op november 19, 2009, 22:04:34
Daar maak je een denkfout denk ik. Je hoeft namelijk niet 1 vd 2 als uitgangpunt te nemen. Je neemt de COMBINATIE als uitgangspunt! Er zijn wel een aantal winkels waar je leuke combinaties kunt beluisteren. Nogmaals: bij ons ben je welkom voor de combi Manley/WLM bijvoorbeeld. Als ik het zo lees denk ik dat dat je wel aanspreekt.

Oke, dus ik kan beter mijn vraag anders stellen. Bijvoorbeeld Luidspreker-versterker combinatie tussen de 4 en 5000 euro?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

reMC

Zeker. En als je ook een cd-speler in je hoofd hebt voor de nabije toekomst: die ook ;)

Poldo

Citaat van: reMC op november 19, 2009, 22:31:43
Zeker. En als je ook een cd-speler in je hoofd hebt voor de nabije toekomst: die ook ;)

:xmas: ja is ook niet onbelangrijk anders heb je er nog niks aan. Ik ben niet echt van het mp3tjes luisteren namelijk.

AudioPhysic Sitara: 2700 euro (normaal houtfineer:2300 euro)
Naim Nait XS: 1700 euro
Naim cd5 xs: 2350 euro

totaal:6750 euro (exc. bekabeling etc.)

Dit is het mooiste wat ik tot nu toen heb gehoord (mijn muse collectie nog nooit zo lekker beluisterd) en ook wel een beetje mijn richtprijs voor een stereo-setje.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

reMC


aMUSEd

#36
Als (ex)muse fan ben ik wel verbaast dat je deze muziek lekker vindt klinken op Naim.
Ik ken de combi met AudioPhysic niet (en de XS ook niet, de 5X weer wel) maar op de speakers waarop ik naim heb horen spelen vond ik de weergave te 'enthusiast' voor rock.
De 5x is daarbij bijzonder snel maar ook erg kritisch naar de opnamekwaliteit en daar staat Muse nu niet bepaald bekend om  ;).

Poldo

Citaat van: aMUSEd op november 19, 2009, 23:09:33
Als (ex)muse fan ben ik wel verbaast dat je deze muziek lekker vindt klinken op Naim.
Ik ken de combi met AudioPhysic niet (en de XS ook niet, de 5X weer wel) maar op de speakers waarop ik naim heb horen spelen vond ik de weergave te 'enthusiast' voor rock.
De 5x is daarbij bijzonder snel maar ook erg kritisch naar de opnamekwaliteit en daar staat Muse nu niet bepaald bekend om  ;).

ik kom van de B&W 684 met een av-receiver dus dan klinkt al snel iets heel goed, daarom vraag ik in dit forum ook een beetje om advies

max 7,000 euro voor een luidsprekerset, versterker en cd-speler. muziekale voorkeur is rock en een beetje metal,klassiek, house en pop soms

Ik moet zeggen aMuseD, ik vond de naim ook veel te enthausiast op de Monitor Audio GS20,maar op de Audio Physic vond ik naim wel heel overtuigend klinken.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

ThomasBelgium

Vergeet zeker ook Klipsch niet. Ze zien er niet allemaal even mooi uit, maar de prijs/kwaliteitverhouding is vaak geweldig. Verder ook Dali en Focal. Audio Physic is ook erg mooi, maar dan wat minder voor rock.

Versterking: in dat budget zeker Marantz niet vergeten. Musical Fidelity kan ook erg fraai zijn. En de nieuwe Denon amp (PMA-2010AE, staat hier net op test) is ook niet om te lachen. Kost wel € 1995.

Ik zou dit dan combineren met een serieuze sub, genre Velodyne, REL of JL Audio.

Vloeken in de kerk voor de meeste hifi-liefhebber dat combineren met een sub, maar ik geloof er zeer sterk in. Zeker als je weet wat je doet qua plaatsing en integratie.

aMUSEd

Citaat van: Poldo op november 19, 2009, 23:19:19
Ik moet zeggen aMuseD, ik vond de naim ook veel te enthausiast op de Monitor Audio GS20,maar op de Audio Physic vond ik naim wel heel overtuigend klinken.
Alleen al bij de gedachte van 'Origin of Symmetry' op Naim-set gaan m'n nekharen overeind staan  :laugh:
Zo te lezen is Naim/AP mogelijk een combi die mij ook zou kunnen bekoren.

Martijn_H

Mag het ook "zelfbouw" zijn? Ik weet nog wel een bijzonder mooi klinkende en gebouwde 3 weg!  :-X

nimrod

Citaat van: Poldo op november 19, 2009, 23:00:32
:xmas: ja is ook niet onbelangrijk anders heb je er nog niks aan. Ik ben niet echt van het mp3tjes luisteren namelijk.

AudioPhysic Sitara: 2700 euro (normaal houtfineer:2300 euro)
Naim Nait XS: 1700 euro
Naim cd5 xs: 2350 euro

totaal:6750 euro (exc. bekabeling etc.)

Dit is het mooiste wat ik tot nu toen heb gehoord (mijn muse collectie nog nooit zo lekker beluisterd) en ook wel een beetje mijn richtprijs voor een stereo-setje.



Naim moet je het neutraal combineren. Bv met Wilson Benesch (square two), Harbeth(P3ESR),of Neat (elite sx). Deze Ls passen bij het karakter van Naim en dat geeft muzikale topcominaties(natuurlijk weer smaak gebonden).Vele andere ls maken Naim dus inderdaad te....Je kunt ook nog kijken naar Totem en inderdaad Ap.

Let wel, het zijn jouw oren :music:
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

reMC

Een Harbeth vind ik niet echt geschikt voor iemand die veel rock luistert :)

Poldo

Citaat van: reMC op november 20, 2009, 10:03:29
Een Harbeth vind ik niet echt geschikt voor iemand die veel rock luistert :)

Naim werd mij door verschillende audio-winkels aanbevolen in combinatie met rock muziek. Monitor Audio werd weer door 2 andere winkels als speaker aanbevolen voor rock muziek. Maar de combi Naim-monitor audio vond ik echt niet lekker.

Misschien is het Monitor Audio met een wat meer neutrale versterker bijvoorbeeld primare

En naim met een wat meer neutrale speaker zoals Audio Physic

Neat en harbeth worden vaak aangeboden in combinatie met Naim dus die ga ik ook maar eens beluisteren. Harbeth gaat alleen niet echt laag genoeg ,misschien icm een goede rel subwoofer?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

botsen

Harbeth is heel mooi maar ik vind het nogal een kabbelelende speaker, weinig dynamiek en impact. Het kon mij niet bekoren met rock.
Ik heb ze naast WLM gehoord bij audio-life en voor rock is de keus voor mij eenvoudig. Ook Monitor Audio lijkt me trouwens geschikt.

Poldo

ik heb geprobeerd om een planner van mijn woonkamer bij te voegen. Misschien hebben jullie nog enige tips wat betreft de plaatsing van de speakers?

groetjes rob
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

aMUSEd

Ga je altijd gehurkt met je schoenen op de bank staan?  :laugh:
Ik kan me het advies van Naim voor rock wel voorstellen.. de laagweergave is ritmisch en punchy.

Poldo

ik heb afgelopen weekend geluisterd bij wat hifi zaken.

Audio gallery r'dam: focal 826v met cambrige 740 kon mij rij weinig doen, de rest wat ze daar hadden al helemaal niet, paradigm, magnat, en focal profile deden mij vrij weinig.

Snijders hifi:
Naimxs - Audio physic tempo: erg mooi geluid, maar te weinig warmte ik vind audio physic toch niet helemaal mijn smaak
Naimxs- Monitor Audio gs20: opnieuw conclusie: Monitor Audo & Naim = onrustig
Naimxs- B&Wcm9: heel erg mooie combo lekker warm en toch heel sprankelend
Primare i21-Monitor Audio gs20: veel beter dan met naim, monitor audio en primare is een supermatch
Primare i21-B&W cm9: ook heel erg fijn
NaimXS-B&W 804S: super speaker de 804 met naim ook wel lekker
Primare i20-B&W 804S: Hier kwam de primare tekort ik denk dat een i-30 beter past bij de 804.

Hobo hifi:
Marantz pm8003-Monitor Audio rx8: heel lekker, de rx serie is echt super voor het geld
''- B&Wcm9- klonk ook niet verkeerd, vind de cm9 heel goed
"- Audio Physic Sitara- AP is het niet voor mij
"-Focal 816W- focal vind ik niet zo'n fijn merk
"- Dali Lektor 6 - klonk heel goed voor set van onder e 1000 euro, wil graag de ikon en mentor serie horen

Al met al een leuk weekend van luisteren met de voorkeur voor Monitor Audio en B&W, qua versterking viel Marantz mij erg mee en vond ik primare iets rustiger dan naim, naim vind ik vaak een beetje onrustig klinken.

ik ga verder met luisteren de komende weken:

Ik wil graag Dynaudio X32 en 36 en de Dali Ikon 6 en Mentor 5 een keer luisteren

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Koen K

Ik heb zeer goede verhalen gelezen over de Definitive Technology Mythos STS. 2900 euro het paar, als ik het goed heb. Misschien de moeite waard!