XTZ Divine 100.49

Gestart door Nooff, november 17, 2009, 21:03:28

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Oeh, wat een prachtige speakers  :clapping:
Die zullen hier erg mooi staan  ;D

Nooff

van de intosurround pagina:

Citeer
Met de Divine wil XTZ de lat nóg hoger leggen, hierdoor is gekozen voor Thiel & Partner C173-T6-90. Dit is een van 's werelds beste midrange drivers die gebruikt wordt in veel high-end speakers. Deze driver lag ten grondslag aan het ontwerp van deze nieuwe XTZ-telg. Verder is er gekozen voor een keramische tweeter uit de absolute topklasse van German VISATON. Voor de weergave van bas wordt gebruik gemaakt van 10" SEAS drivers met een aluminium conus. Deze driver heeft zijn kwaliteiten in de referentie klasse ruimschoots bewezen.

De kast is ontworpen met ietwat bolle kanten om zo min mogelijk staande golven te creëren. Daarnaast zorgt het voor een krachtiger aanblik dan platte kanten. Het design is op alle vlakken geperfectioneerd; van de dikte van de gebruikte materialen tot aan de inhoud van de kast. De midrange driver is bijvoorbeeld geplaatst in een V-vorm om interne resonanties te voorkomen.

De XTZ Divine zal naar verwachting vanaf het eerste kwartaal 2010 in twee uitvoeringen te leveren zijn: pianolak zwart en met een walnootafwerking. De afmetingen zijn 123cm hoog, 42,3cm breed en 60cm diep met een gewicht van 60kg.

Former member 78

Ze zijn dus 10cm lager dan wat ik nu heb, maar wel breder en dieper.
Hoop snel negatieve revieuws te lezen, want anders wordt het sparen denk ik  :D

mikeske

Citaat van: ArjanR1 op december  1, 2009, 20:02:35
;D ;D ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

celerontje

Citaat van: ArjanR1 op december  1, 2009, 20:02:35
CiteerDe XTZ Divine 100.49's klinken werkelijk ZWAAR KLOTE, een kat in de wasmachine op volle toeren klinkt in vergelijking met deze gedrochten als de Negende Symfonie van Beethoven.
Etc. etc. 
Zo goed? :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Former member 78

Citaat van: celerontje op december  1, 2009, 21:45:09
Zo goed? :D :D :D

Hehe, hier was ik naar op zoek! :)
Maar ik wil ze zeker een keer horen, dus een tripje
Eindhoven komt er zeker aan.

Neem ik mijn eigen buis mee, dan eens lekker luisteren.

Oeh, wat zijn ze mooi!

holco

Onlangs is de state-of-the-art speaker van XTZ aangekondigd, de XTZ Divine 100.49.

Hiervan is de verkoopprijs nu bekend. Deze is € 3.999,- per stuk (oeps). De eerste exemplaren worden pas op zijn vroegst volgende jaar Februari verwacht.

Zo gauw IntoSurround beschikking heeft over een set, zullen we dit op onze website laten zien. Er zal ook beslist een luistershow georganiseerd worden om diegene die interesse hebben, kennis te laten maken met deze uitzonderlijke speaker.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

daxie

Citaat van: holco op december  3, 2009, 20:17:16
Onlangs is de state-of-the-art speaker van XTZ aangekondigd, de XTZ Divine 100.49.

Hiervan is de verkoopprijs nu bekend. Deze is € 3.999,- per stuk (oeps). De eerste exemplaren worden pas op zijn vroegst volgende jaar Februari verwacht.

Zo gauw IntoSurround beschikking heeft over een set, zullen we dit op onze website laten zien. Er zal ook beslist een luistershow georganiseerd worden om diegene die interesse hebben, kennis te laten maken met deze uitzonderlijke speaker.

sparen, Mike!

mikeske

Ik had enkele dagen geleden van Marc in een mail gekregen dat het inderdaad 3999€ per stuk zou worden  ;D ;D ;D

Citaat van: daxie op december  3, 2009, 20:19:18
sparen, Mike!

Begin ik zelfs niet aan  :P
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Former member 78

Dan haak ik af, is een ''iets'' andere prijs dan op pagina 1 wordt gezegd.

daxie

Eindversterkers waren ook leuk geweest, maar 110 bij 8 en 180 bij 4 is wat te licht. Ik zou er dus 5 nodig hebben, en dat wordt wat te kostelijk :)

Nooff

Citaat van: holco op december  3, 2009, 20:17:16

Hiervan is de verkoopprijs nu bekend. Deze is € 3.999,- per stuk (oeps).

Jammer, daar gaat de extreem goede prijs/kwaliteit verhouding. Deze speaker is dus niet echt veel goedkoper dan een B&W 800 serie speaker. Ik had toch stilletjes gehoopt op een 1500-2000 p.s prijs. Maar goed, het blijft een mooie speaker! Zou mooi zijn als er ook een center beschikbaar komt.

Nooff

Citaat van: daxie op december  3, 2009, 22:25:45
Eindversterkers waren ook leuk geweest, maar 110 bij 8 en 180 bij 4 is wat te licht. Ik zou er dus 5 nodig hebben, en dat wordt wat te kostelijk :)
Het is sowieso de bedoeling dat elke speaker een eigen monoblock krijgt (ofwel een bridged AP100)

Roksan

Zo dat wordt een beste prijs. Als je kijkt naar de gebruikte units, dan houdt je nog heel veel geld over voor filtering (actief) en het bouwen van mooie kasten om ze zelf te (laten) bouwen. Dat was juist het mooie van de "goedkopere" serie. Voor die prijzen en afwerking niveau kon je ze niet zelf bouwen. Maar deze prijs is toch wel andere koek.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mario D

Als je dan de 99.38 bekijkt bv. heeft deze wel een zeer goede Prijs/kwaliteit.
Deze kosten 1500 Euro de set en mogen gerust tegen een setje van 3000 Euro (B&W's) staan.
Smaken verschillen natuurlijk.  :D
4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

daxie

Citaat van: Nooff op december  4, 2009, 00:43:18
Het is sowieso de bedoeling dat elke speaker een eigen monoblock krijgt (ofwel een bridged AP100)

Dan ontwikkelen ze beter een monoblock... Een stereo versterker die gebridged kan worden betekent altijd een compromis (crosstalk tussen de kanalen bvb)

Robke

Goed nieuws voor degenen die deze luidsprekers wel zien zitten.
Ik kom net uit Eindhoven waar Marc me wist te vertellen dat de prijs van net geen €4000,- toch een setprijs betreft!
Deze luidsprekers zijn als alles goed verloopt tijdens het transport voor het eerst te aanschouwen in Antwerpen komend weekend op de Beeld & Geluid beurs.