Review: Vergelijking tussen stroomkabels en toepassing van SilClear

Gestart door HTip, november 16, 2009, 18:12:27

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Audiofiel

Mijn ervaring met SilClear is ook negatief, precies zoals Garmt ook omschreef. Zónder een schoner geluid en mét een drukker, dichtlopende stage. Gelukkig is het goed te verwijderen met 96% alcohol, mits je in alle gaatjes kunt komen. :P

Dat een dergelijke pasta niet een verbetering oplevert, vind ik ook wel logisch. Ondanks het zilver, zorg je namelijk voor een verhoging van de overgangsweerstand tussen je plug en de entree. Het is een vettig goedje met zilver er in. Dat geleidt duidelijk minder dan helemaal niets er tussen. Hier op het forum staan overigens meer van die soortgelijke ervaringen. Ik ken tot nu toe niemand die het er op de lange duur tussen laat zitten. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTip

Behalve Hipster dan ;)

Hoe komt het overigens dan dat ik (en mijn vrouw ;)) een verbetering merk? Omdat ik naast de stroomkring ook de speakerkabels heb bewerkt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Audiofiel

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 20:30:36
Behalve Hipster dan ;)

Okee, maar die ken ik dan zelf ook niet. ;D

CiteerHoe komt het overigens dan dat ik (en mijn vrouw ;)) een verbetering merk? Omdat ik naast de stroomkring ook de speakerkabels heb bewerkt?

Ik denk omdat veel mensen een verandering in eerste instantie ervaren als een verbetering en pas later gaan missen wat ze kwijt zijn geraakt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTip

Citaat van: Audiofiel op november 16, 2009, 20:32:17
Okee, maar die ken ik dan zelf ook niet. ;D
Je kan ook niet iedereen kennen :D

Citaat van: Audiofiel op november 16, 2009, 20:32:17
Ik denk omdat veel mensen een verandering in eerste instantie ervaren als een verbetering en pas later gaan missen wat ze kwijt zijn geraakt. ;)
Kan zijn. De tijd zal het leren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Citaat van: Audiofiel op november 16, 2009, 20:25:54
Mijn ervaring met SilClear is ook negatief, precies zoals Garmt ook omschreef. Zónder een schoner geluid en mét een drukker, dichtlopende stage. Gelukkig is het goed te verwijderen met 96% alcohol, mits je in alle gaatjes kunt komen. :P

Dat een dergelijke pasta niet een verbetering oplevert, vind ik ook wel logisch. Ondanks het zilver, zorg je namelijk voor een verhoging van de overgangsweerstand tussen je plug en de entree. Het is een vettig goedje met zilver er in. Dat geleidt duidelijk minder dan helemaal niets er tussen. Hier op het forum staan overigens meer van die soortgelijke ervaringen. Ik ken tot nu toe niemand die het er op de lange duur tussen laat zitten. ::)
Zou het kunnen dat je "meer" signaal dus meer te horen krijgt?
Als je bijv. net je akoestiek en plaatsing optimaal hebt zou dat wel eens voor een verandering in negatieve zin kunnen zorgen.
Htip gebruikt het voor zover ik weet in een straf gedempte setting en ik doe nog wel eens een recal met de TDAi.

Over de geleiding, ik heb zelfs de pins van mijn element gedaan (eddy135 trouwens ook  ;))
Da's toch aardig zwak signaal en er was een hoop meer te genieten. :music:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Ik zou wat ik hoorde met Silclear toch niet willen omschrijven als 'nog meer informatie'. Het was gewoon minder goed.

HTip

Citaat van: Hipster op november 16, 2009, 20:48:57
Zou het kunnen dat je "meer" signaal dus meer te horen krijgt?
Als je bijv. net je akoestiek en plaatsing optimaal hebt zou dat wel eens voor een verandering in negatieve zin kunnen zorgen.
Htip gebruikt het voor zover ik weet in een straf gedempte setting en ik doe nog wel eens een recal met de TDAi.
Klopt helemaal! Mijn ruimte is akoestisch behandeld en de nagalm is op de hele lage tonen (<50Hz) na, bijna optimaal. Of dat er iets mee te maken heeft, geen idee, maar zou natuurlijk wel kunnen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:54:36
Ik zou wat ik hoorde met Silclear toch niet willen omschrijven als 'nog meer informatie'. Het was gewoon minder goed.
Ik ervaar wel 'meer informatie'. Of dat positief is weet ik niet, maar op dit moment beleef ik dat als een verbetering.
Showcase - Topic

garmtz

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 20:56:00
Ik ervaar wel 'meer informatie'. Of dat positief is weet ik niet, maar op dit moment beleef ik dat als een verbetering.

Ach, iedereen luistert anders moet je maar denken... :)  Kies gewoon wat JIJ het beste vindt! Er zijn zat mensen die zweren bij Silclear, ik ben er alleen niet eentje van.

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:57:11
Ach, iedereen luistert anders moet je maar denken... :)
Gelukkig maar, anders had iedereen dezelfde apparatuur, kabels, etc. ;) En niet iedereen hoort dezelfde frequenties...

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:57:11
Kies gewoon wat JIJ het beste vindt! Er zijn zat mensen die zweren bij Silclear, ik ben er alleen niet eentje van.
Doe ik ook! Ik ben gewoon benieuwd naar alle ervaringen, zowel positief als negatief.
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:54:36
Nog even ter volledigheid, heb je het laten "settelen"?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Om mijn meer informatie ervaring te illustreren een voorbeeld.

Afgelopen Wimbledon toernooi Federer vs "Herinnerik me niet Meer"  :lookaround:
Werd een gelopen partij,vond het commentaar wat scherp in de mic, had time to kill en wat op de speakerpluggen (2de hifi-set) gedaan.
Ik had al een soort "hiss" opgemerkt zonder.
Mét bleek het om de "sluiterclicks" v/d fotografen te gaan waarbij duidelijk waarneembaar was dat Federer én het meest fotogeniek en de nr 1 seeded was.
Had veel meer "clicks". :P

HTip

Ik ga zometeen Baraka kijken en luisteren. Als er een BD met goed geluid is, dan is dat die wel. Ook DTS-HD 96/24, net zoals Celine Dion.

Ben benieuwd hoe ik die ervaar :unsure:
Showcase - Topic