snelheid HTForum

Gestart door audiolover, november 13, 2009, 08:00:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Tube-freak op december  7, 2010, 20:57:39
Ik heb sowieso die hele donaties nooit begrepen waar dat dan voor nodig was ooit, maar misschien zie ik iets helemaal verkeerd.

dan waren we allang eerder uit de lucht geweest! :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tube-freak

Dat lijkt me erg sterk.  Ik weet wat hosting ongeveer kost en ik kan rekenen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Sjaudio

@ Tube-freak, misschien moet jij vanaf nu alles regelen? Kennelijk waren we dan niet offline geweest en waren er geen donaties nodig?

Wat wil je nou precies zeggen?

VlisChris

#328
Volgens mij dat hij alles heel goed weet.

Hij kan ook gewoon blij zijn dat het geregeld is en dat het forum netjes in de lucht is, en blijft ondanks een enkel flink probleem zo af en toe.
Er zal altijd wel groener gras te vinden zijn.
Gaat het er niet om dat Frank aangeeft heel blij te zijn met hoe het nu gaat?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaudio

Citaat van: Christiaan S op december  7, 2010, 23:41:34
Volgens mij dat hij alles heel goed weet.

Hij kan ook gewoon blij zijn dat het geregeld is en dat het forum netjes in de lucht is, en blijft ondanks een enkel flink probleem zo af en toe.
Er zal altijd wel groener gras te vinden zijn.
Gaat het er niet om dat Frank aangeeft heel blij te zijn met hoe het nu gaat?

+1

J.A.F._Doorhof

#330
Ik heb al heel vaal aangegeven dat je niet simpelweg de banners kan optellen en dan het bedrag weet dat het forum opbrengt. Denk BV aan de BTW en belasting die wel betaald moeten worden. Maar....

Ten eerste zijn lang niet alle banners die je ziet betaalde banners, met sommige sponsoren zijn andere afspreken gemaakt, in de sponsor lijst staan BV ook mensen dubbel.
Ten tweede wisselt het aantal betalende sponsoren enorm.
En ten derde, er moet een buffer zijn voor kosten tussendoor.
Denk aan kleine reparaties, software updates, fouten oplossen, server settings aanpassen etc.

We proberen de banners voor de sponsoren zo goedkoop mogelijk te houden 25.00 of 50.00 euro waarbij de meeste gaan voor de 25.00 ondanks die bedragen zijn er jammer genoeg toch sponsoren die stoppen en daar moeten weer andere voor terug gevonden worden. Als je een forum op lange termijn in de lucht wil houden en niet afhankelijk wilt zijn van het bedrijf dat er achter zit (ITC) zul je er sowieso voor moeten zorgen dat je reserves hebt in momenten van nood.

Als inkomsten hebben we de opbrengsten van Google, de sponsoren en heel soms wat donaties.
Donaties wisselen normaliter tussen de 0,50 tot 5,00 en soms hoger. Op dit moment komt er wel veel binnen en dit word bijgehouden natuurlijk, op dit moment rond de 421.00 na aftrek van de paypal kosten.

Er zullen misschien mensen zijn die alles wel "even" zelf doen, maar ik weet niets van het onderhoud van een server in een datacenter. Wel weet ik dat we regelmatig een update nodig hebben van BV php of mysql en dat dit simpelweg geld kost.

Dan over de donaties.
Op dit moment echt ronduit fantastisch, maar in de maanden daarvoor is er misschien 50,00 binnengekomen via de donateurs. Of wel zo hard loopt dat niet. En dat hoeft natuurlijk ook niet.

Ik ben altijd redelijk transparant geweest in de kosten van het forum, gemiddeld betalen we tussen de 400-500.00 per maand aan vaste kosten, onderhoud en updates komen daar nog eens bij. Dankzij de sponsoren blijven we gezond in de lucht met een kleine buffer. Er zijn ook periodes geweest waarin we veel te weinig via de sponsoren binnen kregen en ITC het leeuwendeel betaalde. Op dit moment door het jaar heen gekeken draaien we met een kleine buffer, en daarvoor proberen we af en toe prijsvragen te doen.

Als je denkt dat er vette winst gemaakt word zit je 100% fout, dat is ook nooit de opzet van het forum geweest..... Aan de andere kant ook al zou dat zijn, so what ?
Echter dan zou ik dat eerlijk zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

advr

Citaat van: Tube-freak op december  7, 2010, 22:17:11
Dat lijkt me erg sterk.  Ik weet wat hosting ongeveer kost en ik kan rekenen.


Nu weet ik dat ook redelijk en als je het goed wilt doen kost je dat aardig wat geld en inspanning :o
Zeker als je 24/7 beschikbaar wilt zijn.

Waarom die argwaan? Dat snap ik niet, iedereen loopt op het forum te hakken op een ander als ze maar denken dat er iets of iemand er een voordeel mee heeft. Als je dat denkt hoor je hier niet thuis. :-X

Waarom niet blij zijn dat we een heerlijk forum hebben waarop we onze ervaringen delen met anderen. ???

Dit is niet het topic daarover maar nu weer een hele discussie over donaties/kosten/nieuwe server. Alsof er iemand rijk van wordt en alles delegeert vanuit een luie stoel.....

Frank heb ik een keer mogen ontmoeten op een BBQ een aantal jaren geleden. Groot, aanwezig en een eigen mening maar als je daardoor heen "leest" staat er wel iemand met een passie en iemand die ergens voor staat.
Vanaf papier en beeldscherm is het altijd makkelijk iemand aan te vallen en neer te sabelen zonder de persoon echt te kennen.
Men "denkt" iets maar men moet zeker weten voordat een oordeel gegeven kan worden.

Laten we nu eens positief zijn dat er donaties zijn om ons forum in de lucht te houden en dat er iemand (samen met de MODS) er voor zorgt dat het nog steeds in de lucht is.

Voor niets gaat de zon op, en voor de zwartkijkers, ook weer onder. De rest kost geld, inspanning en vaak vrije tijd.

Ik kijk elke dag op het forum en haal er veel info vanaf maar ontdek ik nieuwe dingen.

Ik hoop echt dat Frank het in de lucht kan houden en zich niet aangesproken voelt door al die negatieve berichten en aannames!!
Je moet niet denken maar zeker weten! :clapping: :clapping:


Ad.
 





Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fugazi_2009

Citaat van: Tube-freak op december  7, 2010, 22:17:11
Dat lijkt me erg sterk.  Ik weet wat hosting ongeveer kost en ik kan rekenen.


Man wat zeur je nu? Jij wordt zelfs nog toegestaan, na een kleine sponsorbetalinging, om je totaal niet-HT gerelateerde handel hier onder de aandacht te brengen. Als het mijn forum had geweest dan had ik dat al niet toegestaan. En als je dan zoveel weet over het in de lucht houden van een website, ga dan eerst eens zorgen dat die van jezelf op orde is. Ik ging laatst kijken of je toevallig kijken of je de bijbehorende pepermolen bij de zoutmolen die ik heb ook verkocht. En aangezien ik niet direct de modelnaam wist en dus op foto's hoopte af te gaan had ik toch een probleem, gros van het spul op de website heeft geen foto. Dus toen moest ik toch op een andere website de foto opzoeken, heb ik hem ook gelijk daar maar gekocht.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

EJ

@Frank: Net als tubefreak verbaas ik me ontzettend over de kosten die je maakt om het forum in de lucht te houden. Je zit echt bij een hele dure partij, en dan vind ik de service zoals die recent is verleend eigenlijk gewoon slecht. De motivering daarvan is als volgt: het heeft veel (echt veel) te lang geduurd voordat de conclusie werd getrokken dat de server niet goed meer was. Let wel: ik doel niet op onze admin, maar op de professionele kwaliteiten van een duur betaalde hoster.

Daarnaast speelden er technische problemen bij de hoster die veel te veel tijd kostten om opgelost te krijgen (de packetloss zat over het hele segment van mevers, Slecht met een hoofdletter!), is de dns infra uiterst dom opgezet, heeft mevers geen uitwijk dns locatie en zit mevers ook nog eens bij een 'minder goede' hoster, leaseweb.

Dan kan ik niet anders dan concluderen dat mevers te veel rekent. Er zijn echt zat partijen waar zaken veel beter geregeld zijn en waar blijkbaar meer kennis aanwezig is. Want het lijkt om kennis te draaien in deze. Mevers loopt hard en lijkt daardoor een goede partij. Ik heb zelf liever een beheer team dat met zijn/haar voeten op tafel ligt, die hebben hun zaken over het algemeen veel beter voor elkaar.

Je zegt ook dat het updaten van php en mysql geld kost: merkwaardig, want centos, het hostingplatform, kent een simpel commando: yum update. Klaar. Mijn eigen webserver draait sinds pak'm'beet 2001, en meer dan de commando's voor update/upgrade is niet nodig gebleken. Natuurlijk hoor je regressietesten te doen, maar de uitkomst was altijd: het werkt... RedHat (en diens afgeleide centos) zijn er bij gebaat om de business zo min mogelijk te verstoren. Heck, zelfs Debian lukt dat. ;)

En ja, als je meer vrijwillige(!) technische ondersteuning nodig hebt hoef je het maar te zeggen. Ik ben bereid je te helpen zoals ik ook al aan Jeroen heb gemeld.

J.A.F._Doorhof

We kunnen er lang en breed over spreken, ik heb een goed gevoel bij Mevers.
We zijn in principe altijd probleem loos online en als er een probleem is word dit netjes opgelost, zelden heb ik het volle pond moeten betalen.
Natuurlijk kan het goedkoper, natuurlijk kan het beter maar ik vraag me af of het flexibeler kan.

Dus laten we die discussie staken, er zijn altijd manieren om het anders te doen, wij hebben dit gekozen en normaliter heeft niemand er last van.
Overal kan wat enorm mis gaan, als je bv KPN internet hebt ben je ook niet gelukkig de laatste tijd :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

#335
Als je server 4 dagen uit de lucht is kan ik niet professioneel noemen.  Daarom snap ik ook niet echt waarom er wordt gedaan of mevers zo goed is.
Overigens zal het mij weinig boeien of ITC er winst op maakt of niet met dit forum, daar gaat het helemaal niet om.

Ik probeer alleen aan te geven dat er goedkopere betere alternatieven zijn met monitoring en 99,9% uptime garantie en dat je niet 4 dagen plat ben zoals bij mevers.
Zijn gewoon goedbedoelde adviezen die weer compleet anders worden geintrepreteerd (Zoals dat overigens altijd gaat als er kritiek is op Frank en/of ITC).

Maar dit is het laatste wat ik er over wil zeggen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

LET WEL.
De server zelf is online geweest in het weekend, anders had ik geen mails gehad en zouden ook de ITC sites niet werken.
Er is gekozen om de database offline te houden omdat deze direct crashte op het moment dat we hem op een andere server lieten draaien, daar is donderdag mee getest.
Vrijdag is er nog een test gedaan die zo langzaam liep dat we hebben besloten de database offline te houden en Mevers heeft in het weekend gekeken wat er precies aan de hand was en heeft de structuur toen ook weer gerepareerd.

Dit is dus een duidelijke beslissing van het gehele team geweest.
Hadden we hem laten draaien en het had mis gegaan waren we alle posts van dat weekend kwijt geweest, het lullige is dat het precies in een weekend viel anders hadden we na 2 dagen weer online geweest.

We hebben er nu voor gekozen om de database te bewaren en te repareren en ervoor te zorgen dat alles gewoon perfect werkt.
Vergis je niet in het aantal mensen dat aan de database hangt, we hebben er niets aan als alles crasht. En we via sites en mails als bedrijf niet meer bereikbaar zijn.

We hebben een volle dag verloren door te proberen dingen over te zetten, daarna was het al weekend, in het weekend is Mevers in eigen tijd bezig geweest alles over te zetten en te installeren en maandag zijn we weer online gekomen.

MAW alleen de database is offline geweest, als bedrijf konden we gewoon door draaien, zo dramatisch was het dus niet als je schetst.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EJ

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  8, 2010, 09:24:43
We kunnen er lang en breed over spreken, ik heb een goed gevoel bij Mevers.
We zijn in principe altijd probleem loos online en als er een probleem is word dit netjes opgelost, zelden heb ik het volle pond moeten betalen.
Natuurlijk kan het goedkoper, natuurlijk kan het beter maar ik vraag me af of het flexibeler kan.

Dus laten we die discussie staken, er zijn altijd manieren om het anders te doen, wij hebben dit gekozen en normaliter heeft niemand er last van.
Overal kan wat enorm mis gaan, als je bv KPN internet hebt ben je ook niet gelukkig de laatste tijd :D


Ok, we staken de discussie, blijkbaar wil je niet op mijn aanbod ingaan. Maar je refereert aan de server alsof hij ook je bedrijfsdata afhandelt... Hmmm, dat is niet de gedachte achter donaties... Dat is ook niet wat wordt vermeld.

Tube-freak

Offtopic:
Over mijn sponsoring.   Dat heb ik een tijdje geprobeerd, maar het zet toch niet genoeg zoden aan de dijk dus mijn sponsoring heb ik stop gezet per 1 Januari 2011.
Dat had ik al gedaan voordat deze hele dicussie er was ergens half novemebr 2010 heb ik al een mail gestuurd voor beeindiging sponsoring.  De sponsering is overigens in goed overleg gebeurt met ITC en de moderators dus als mijn sponsoring niet gewenst is of was dan had je dat met Frank Doorhof moeten opnemen als je het er niet mee eens was en moeten julie niet mij scheef aankijken.  Ik heb gezegt dat het een niet ht sponsering was en blijkbaar was dat akkoord met iedereen die er wat over te zeggen heeft.

Offtopic:
@fugazi_2009
Over die pepermolens op de site staan alleen pepermolens met foto.
Ik heb er nu maar 2 modellen opstaan van de aanbieding.  Ik ben nog bezig om alle peugeot pepermolens erop te zetten met foto.
Maar er staan geen pepermolens zonder foto op.  Ik ben er wel mee bezig om alle modellen erop te zetten dus maar dat is gewoon veel werk want het zijn meer dan 70 modellen en allemaal met diverse lengtes dus dat zijn een paar honderd entries.   Ik kan ook maar een ding tegelijk.  Wellicht dat je pepermolens ben tegengekomen via de zoekfunctie, dan kan het zijn dat er geen foto bij stond maar niet via het gewone menu.

Als je een mail had gestuurd met een foto van je zoutmolen had ik je zo kunnen vertellen welk model het was.
had ik ook gedaan als je hem alsnog ergens anders zou hebben gekocht.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

@EJ,
Sorry voor de opmerking maar loop je niet ENORM te zeuren ?

Van origine is het HTforum altijd betaald en gehost door ITC.
Een jaar of 3-4 geleden hebben we voor het forum een server moeten aanschaffen en zijn daar ook met de sites van ITC op gegaan natuurlijk.
Op dit moment draait het forum op de nieuwe server en zijn de ITC sites ook gewoon daar op aanwezig.

Data verbruik van de ITC/Doorhof sites is echter nog geen 2% van wat het forum gebruikt.
Dus loop aub niet te doen alsof we de server misbruiken en hier handenwrijvend het geld zien binnen stromen en binnenkort verhuizen naar de bahama's van de duizenden euro's donaties die we per uur binnen krijgen....

Nu maak je me echt een beetje boos/verdrietig, en daar is best wel veel voor nodig.

Het forum is al vanaf het begin eigendom van ITC, als we met sponsoren en donaties nog willen inhalen wat er in de jaren voordat we sponsoren toestonden door ITC is betaald dan mag je nog wel even..... en daar wil ik het bij laten dit soort aanvallen is nergens voor nodig.
Als je wilt mag je rustig langs komen in Emmeloord en alle data inzien, ik denk alleen dat je je daarna rotschaamt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

Ik denk dat het anders zit. Stel ik heb geen verstand van projectoren, maar heb er een gekocht bij een geweldig bedrijf. Ze leveren fantastische service, voor 50 euro per maand komen ze mijn projector iedere keer stofvrij maken! Al 5 jaar hoef ik maar te bellen en ze staan direct op de stoep. Tevens hebben ze de settings helemaal ingesteld! De kleur blauw die geprojecteerd wordt is meer paars maar dat heb ik als leek niet door.

Ik ben dus een uiterst tevreden klant maar als professional die dit hoort zul je veel moeite hebben om je in te houden. Dat hoeft ook niet want dit is per slot van rekening een forum. Ik denk dat EJ een dergelijke professional is dus kan zijn goedbedoelde reactie wel begrijpen. Wat ik minder begrijp is dat dit als een persoonlojke aanval gezien wordt.

J.A.F._Doorhof

Sorry maar :
CitaatMaar je refereert aan de server alsof hij ook je bedrijfsdata afhandelt... Hmmm, dat is niet de gedachte achter donaties... Dat is ook niet wat wordt vermeld.
Zie ik toch echt als een persoonlijke aanval.
Kan dat met de beste wil van de wereld niet anders uitleggen.

Ik snap best dat iedereen het forum een warm hart toedraagt maar we hebben goed overwogen de beslissing gemaakt om met deze partij in zee te gaan, that's it.
Ik vind het heel aardig en vriendelijk dat iedereen aanbied te helpen maar wat mensen zich niet realiseren is dat vrijwilligers op een gegeven moment stoppen of als ze boos worden bv een database om zeep kunnen helpen waardoor we enorm in de problemen komen.
Mevers helpt mijn inziens goed, en als ik offertes van andere bedrijven bekijk met DEZELFDE service dan kom ik simpelweg of iets goedkoper of veel duurder uit.

Realiseer je wel dat een groot gedeelte van de kosten datatransport zijn, en dat kost bij nagenoeg alle providers gelijk, we komen er bv niet met een pakketje van 250GB per maand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sjaudio

#342
Frank, laat het rusten joh. Je hebt geen enkele reden om jezelf te verdedigen. Laat ze maar mauwen! Alle tijd en energie die je erin gestoken hebt om dit forum te brengen na hoe het is verdient gewoon respect. Egaal hoe je host en wat je betaald en wat je over houdt :)
Punt.

Deleted member

Tenenkrommend dit en duidelijk weer een gevalletje 'beste stuurlui' staan al wal. Als de heren met de goede suggesties claimen iets van IT te weten dan moeten ze ook weten dat dingen vaak niet zo simpel zijn als ze lijken en er altijd veel haken en ogen zijn. Zonder dus de ins & outs te kennen kun je een situatie als deze simpelweg niet op afstand beoordelen. En over de financiën achter 't forum en met wie ITC zaken doet hoeven ze al helemaal niets te roepen, wees blij dat 't forum er is, accepteer 't 'as is' en ga je zorgen maken om dingen dichter bij jezelf die er wel toe doen. Als Frank jullie/onze hulp nodig heeft dan vraagt 'ie er wel om.

advr

Citaat van: Antoine op december  8, 2010, 12:00:45
Tenenkrommend dit en duidelijk weer een gevalletje 'beste stuurlui' staan al wal. Als de heren met de goede suggesties claimen iets van IT te weten dan moeten ze ook weten dat dingen vaak niet zo simpel zijn als ze lijken en er altijd veel haken en ogen zijn. Zonder dus de ins & outs te kennen kun je een situatie als deze simpelweg niet op afstand beoordelen. En over de financiën achter 't forum en met wie ITC zaken doet hoeven ze al helemaal niets te roepen, wees blij dat 't forum er is, accepteer 't 'as is' en ga je zorgen maken om dingen dichter bij jezelf die er wel toe doen. Als Frank jullie/onze hulp nodig heeft dan vraagt 'ie er wel om.

zoals in een eerdere post aangegeven ben ik het daar helemaal mee eens ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

EJ

Citaat van: maxtrash op december  8, 2010, 10:22:15
Ik denk dat het anders zit. Stel ik heb geen verstand van projectoren, maar heb er een gekocht bij een geweldig bedrijf. Ze leveren fantastische service, voor 50 euro per maand komen ze mijn projector iedere keer stofvrij maken! Al 5 jaar hoef ik maar te bellen en ze staan direct op de stoep. Tevens hebben ze de settings helemaal ingesteld! De kleur blauw die geprojecteerd wordt is meer paars maar dat heb ik als leek niet door.

Ik ben dus een uiterst tevreden klant maar als professional die dit hoort zul je veel moeite hebben om je in te houden. Dat hoeft ook niet want dit is per slot van rekening een forum. Ik denk dat EJ een dergelijke professional is dus kan zijn goedbedoelde reactie wel begrijpen. Wat ik minder begrijp is dat dit als een persoonlojke aanval gezien wordt.


Goed beschreven. Toch had ik graag eerder de info gehad dat we ook de bedrijfsserver van itc sponsoren. Dat lijkt me niet meer dan fair om die info te geven. Waarschijnlijk had ik dan alsnog de beslissing genomen te doneren.

Frank, het is zeker niet als aanval, laat staan als persoonlijke aanval bedoeld, maar zoals Maxtrash het al beschrijft: het is een mening van een professional over een dienst.

Einde discussie? En mijn aanbod om te helpen blijft staan.

fugazi_2009

Citaat van: EJ op december  8, 2010, 13:50:25
Goed beschreven. Toch had ik graag eerder de info gehad dat we ook de bedrijfsserver van itc sponsoren. Dat lijkt me niet meer dan fair om die info te geven. Waarschijnlijk had ik dan alsnog de beslissing genomen te doneren.

Voor iemand die zoveel van IT beweerd af te weten vind ik het wat kort door de bocht om de email server gelijk te stellen aan de bedrijfsserver.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

J.A.F._Doorhof

wat is een bedrijfsserver ?

Er draait Email op, wat sowieso nodig is voor het forum.
En onze sites draaien erop, die in totaal misschien 1% van de traffic trekken die het HTforum trekt.

Dus ik zie echt niet in waar je een probleem mee hebt, ik wil best 1% van je donatie terug storten ?
Sterker wil hem ook wel helemaal terug storten ?
Ben de moeilijkste niet.

Verder is het NOOIT een geheim geweest dat het een server is die met ITC gedeeld word, het is toch absolute waanzin om ergens anders je sites te zetten als je een server neerzet ?
Daarbij komt trouwens dat de server door ITC gekocht is, we hebben NOOIT gevraagd om donaties, deze zijn vrijwillig gegeven en op dit moment staat de teller op 450.00 maw we hebben nog een kleine 1500.00 zelf geïnvesteerd op hardware, sterker die 450.00 zal misschien net de kosten van arbeid dekken.

Bij de vorige server is ook een groot gedeelte door ITC zelf betaald.
Dus je moet geen stennis maken over iets dat er niet is.

Het HTForum is en blijft het forum van ITC, alleen ITC is zeer op de achtergrond, sterker veel mensen weten dit niet eens.
De server is en blijft eigendom van ITC, maar staat voor 100% ter beschikking voor het forum (ok 99%).
Je bent VRIJWILLIG om te doneren en je doneert niet voor de server, maar je doneert omdat je het forum een warm hart toedraagt en de mensen die er achter zitten.

Als ITC het forum NIET zou hebben zouden we gewoon ergens een standaard pakket hebben op een shared server van een paar euro per maand. Nu liften we gewoon mee inderdaad op onze eigen server.......... tja.... ik zie het probleem echt niet.

Het zou anders zijn als iemand anders de gehele server zou doneren, de maandlasten op zich neemt etc.
Dan zouden we netjes overleggen en vragen of het mogelijk is om, zo nee dan wijken we zoals aangegeven uit naar een simpele hostings oplossing die voor ons meer dan genoeg is.

Maar goed, je kan van al het positieve blijkbaar iets negatiefs maken, alleen jammer dat ik daar nu het dupe van word.
Ik zal je donatie terug storten als je daar prijs op stelt, geen probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Zo ben je weken weg en zo heb je niets gemist.

De vier dagen zijn blijkbaar geen 4 dagen van bezinning geweest ;)


@Frank: je moet je niet zo verdedigen, je staat in je recht, jij betaald, het is jouw forum. Een ieder die het er niet mee eens is heeft de keus zich stil te houden of te vertrekken. We zijn altijd open in dit soort zaken, dat blijkt ook wel uit het feit dat er genoeg leden op de hoogte zijn.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Frank laat je niet gek maken door een paar mensen die waarschijnlijk anders denken dan de meerderheid.

Ik vind het top dat je tijd en geld in dit forum stopt !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI