snelheid HTForum

Gestart door audiolover, november 13, 2009, 08:00:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

StijnSpijker

Nou, dat lijkt me toch -heel- erg stug ;)

2 machines (Nijmegen en Amsterdam), 4 browsers (Opera, Firefox, Safari en Chrome), en tools zoals telnet die er allemaal op wijzen alleen al bij mij?
Lijkt me eerder problemen tussen providers / datacentrums die soms niet goed functioneren.
No-nonsense audio

EJ


StijnSpijker

In mijn geval Direct ADSL van KPN op 't werk, en Wanadoo/Orange/Online thuis in Nijmegen.
No-nonsense audio

J.A.F._Doorhof

Hier geen problemen met bereikbaarheid, alleen met safari.

Maar ik moet eerlijk zeggen ik heb het met een forum uit america waar ik gewoon niet op kom, en soms wel.
Andere hebben totaal geen problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Snelheid heb ik niet heel veel last van (antieke browser)
Wat wel irritant is dat de sever vaak tussen 06:00 en 07:00 een tijdje niet bereikbaar is. Er zal dan wel ergens onderhoud gedaan worden.

Ik volg een vrij lang pad:


Tracing route to www.htforum.nl [85.17.108.50]
over a maximum of 30 hops:

  1    22 ms    20 ms    21 ms
  2    21 ms    21 ms    21 ms 
  3    26 ms    30 ms    22 ms 
  4    27 ms    25 ms    27 ms 
  5    25 ms    27 ms    26 ms 
  6    25 ms    26 ms    28 ms 
  7    29 ms    34 ms    27 ms 
  8    34 ms    31 ms    28 ms  ge-7-4.car2.frankfurt1.level3.net [4.68.63.77]
  9     *        *        *     Request timed out.
10    29 ms    28 ms    31 ms  ae-72-72.ebr2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.140.21]
11    37 ms    36 ms    35 ms  ae-46-46.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.143.169]
12    37 ms    36 ms    37 ms  ae-1-100.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.141.150]
13    32 ms    31 ms    33 ms  ae-46-46.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.143.201]
14    37 ms    45 ms    39 ms  ae-1-51.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.137]
15    35 ms    34 ms    35 ms  leaseweb-crs-evo.Amsterdam1.Level3.net [212.72.33.94]
16    39 ms    38 ms    38 ms  te1-4.sr2.esy.leaseweb.net [85.17.100.146]
17    41 ms    40 ms    35 ms  te1-2.sr1.esy.leaseweb.net [85.17.96.5]
18    40 ms    38 ms    37 ms  htforum.mevershosting.nl [85.17.108.50]

Trace complete.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

EJ

Welke provider is dat? Lijkt tele2 wel... Via Frankfurt en Dusseldorf...

jaco

Nee hoor intern netwerk van bedrijf waar ik voor werk waar ik met een VPN naar toe zit (in Frankfurth), maar die details heb ik weg gelaten..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jeroen de Waal

Mede-forummers,

Is er mogelijk een wijziging in de snelheidservaring? Achter de schermen is er nu namelijk het een en ander veranderd. Kan het verschil zelf niet ervaren gezien ik nooit een probleem heb gehad.


Jeroen.

EJ

Vanmorgen voor 7 uur was het takketraag. Zal wel backup tijd zijn...

Jeroen de Waal

Ja dat punt moeten we nog verder oppakken met Mevers.
Bedankt voor je input.


Jeroen.

fugazi_2009

Citaat van: EJ op oktober 21, 2010, 12:16:44
Vanmorgen voor 7 uur was het takketraag. Zal wel backup tijd zijn...

Gewoon later opstaan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

EJ

Citaat van: Jeroen de Waal op oktober 21, 2010, 12:29:55
Ja dat punt moeten we nog verder oppakken met Mevers.
Bedankt voor je input.


Jeroen.
De rustigste tijd op het internet is rond 5-6 uur 's morgens. Zie de ams-ix grafieken: http://www.ams-ix.net/statistics/

Ik heb dat zelf ook gekozen als tijd voor de backups van mijn machines, misschien ook de moeite waard om mevers eens daarop te wijzen?

Etiennevh

Ik weet niet of het al gepost is, maar HTforum loopt constant vast met Safari op mijn MacBook. Ik moet dan ongeveer 3 minuten wachten, en dan ineens laad hij de pagina alsnog.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik

Dat was al bekend gewoon een echte browser gebruiken als Firefox of Chrome.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Citaat van: Erik op oktober 21, 2010, 15:26:20
Dat was al bekend gewoon een echte browser gebruiken als Firefox of Chrome.
Ik heb anders in chrome ook regelmatig dat het htforum hangt of niet verder in wil laden... eens kijken of dat nu beter gaat. Had het gisteren nog wel een paar keer maar tot nu toe vandaag niet.

jowi

... en daar ging het alweer mis. Het enige wat helpt is chrome compleet afsluiten en opnieuw opstarten. ALLE ANDERE websites GEEN probleem. Alleen het htforum wat continue loopt te kloten en de boel laat hangen.

jowi

... en nog een keer. Het ging de hele dag goed, maar nu gaat het haast bij elke post of refresh helemaal ruk. Elke keer als ik naar een andere ht forum pagina of topic ga moet ik heel chrome opnieuw starten. Da's nie handig.

Etiennevh

Citaat van: Erik op oktober 21, 2010, 15:26:20
Dat was al bekend gewoon een echte browser gebruiken als Firefox of Chrome.
Gelukkig is dat jouw mening. Voor mij is Safari een echte browser :)
Citaat van: jowi op oktober 21, 2010, 16:44:35
... en nog een keer. Het ging de hele dag goed, maar nu gaat het haast bij elke post of refresh helemaal ruk. Elke keer als ik naar een andere ht forum pagina of topic ga moet ik heel chrome opnieuw starten. Da's nie handig.
Bij mij gaat het ook achter elkaar mis.. dus het ligt niet aan welke browser je gebruikt, zelfs in IE hangt hij af en toe.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik

Citaat van: jowi op oktober 21, 2010, 15:44:51
Ik heb anders in chrome ook regelmatig dat het htforum hangt of niet verder in wil laden... eens kijken of dat nu beter gaat. Had het gisteren nog wel een paar keer maar tot nu toe vandaag niet.
Dan was het alleen Firefox dacht dat Chrome ook een keer door Frank genoemd werd als browser die altijd werkte.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#219
Citaat van: Etiennevh op oktober 21, 2010, 17:13:11
Gelukkig is dat jouw mening. Voor mij is Safari een echte browser :) Bij mij gaat het ook achter elkaar mis.. dus het ligt niet aan welke browser je gebruikt, zelfs in IE hangt hij af en toe.
Zoals ik al zei in Firefox nooit problemen mee dus er zijn wel browsers bij wie het normaal en goed werkt. Dus als je perse op Safari wilt, ga dan niet klagen als je wordt opgegeten ;D
Overigens ben ik wel met je eens dat het gek is dat mensen de problemen alleen bij het ht forum opmerken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

solitaire

Naar mijn gevoel ('k heb er geen studie van gemaakt ...) is de frequentie waarin de HTf benaderings-problemen voorkomen afgenomen de laatste paar weken.



Wolf

Hinterm Horizont geht's weiter.

Etiennevh

Hij lag er uit of niet? om 8.30
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Dirc

Kon er hier ook niet op om 8:30

Jeroen de Waal


jowi

Hele dag ging het goed, nu plots weer problemen met alleen htforum. Niet inladen of maar gedeeltelijk.