Tip wil je de kwaliteit van je cd speler opkrikken.

Gestart door Helmuth, november 1, 2009, 18:51:43

Vorige topic - Volgende topic

Helmuth

Hallo mensen,

Hierbij een tip je kan natuurlijk op marktplaats een 24bit dac dvd speler kopen of je oude loopwerk handhaven en een externe Dac aansluiten.

Ik heb me op ebay een Zhaolu D3 DAC gekocht en moet zeggen dat die toch hoorbaar wat extra heeft tenopzichte van mijn Marantz CD17mk2 en Sony DVP930 (ook een 24bit dac). Extra wil zeggen een voller laag en wat extra resolutie meen ik waar te nemen om dat het nog net wat gedetailleerder is.

De Zhaolu D3 heeft al standaard dip8 voetjes in de eindtrap zitten zodat je er zelf een ander type opamp in kan drukken als je een favoriet hebt.
Er zit een mooie voeding met ringkern trafo in.

Ik heb wel een probleem gehad, toen stond de Dac boven de trafo's van de buizenbak. Dan kon bij een piek op het net zoveel storing veroorzaakt worden dat die van slag was. Toen de oorzaak bekent was heb ik de spullen anders opgesteld en geen problemen meer gehad.

Input 2X spdif coax en 1X toslink. De tg link werkt volgens mij alleen met een geluid kaart van zhaolu

#  It supports SPDIF and TG-link D3 decoders
#  It supports 24/192 SPDIF inputs
#  Input selections: two coaxial SPDIF , one optical and one TG-link
#  Following is a 24bit/96kHz some of the test results:
#  115dB -115dB (A-weighted)
   113dB dynamic range (A-weighted)
   <-100dB <0.001% Total Harmonic Distortion : "-100dB " (0.001%)
#  111dB 1KhZ -111dB 1KhZ stereo separation
# 108dB 300hZ -108dB (300hZ--40KhZ)
#  Weight: 4.5KG
#  POWER INPUT : 110  or  220V/50Hz ± 10%  ( I'll send your country's voltage version unless you specify which     version 110 or 220V you needed ).
#  Cirrus Logic CS8416 for digital receiver
#  Cirrus Logic CS4398 for D/A Converter

Kost zo'n 160 euro reken daar nog 25% belasting bij.

Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Helmuth

Het voordeel tenopzichte van een speler met 24bit dac intern is dat je alles via dezelfde dac laat gaan.

In mijn geval zit de sateliettuner/tv aan de toslink en de cd/dvd aan de coax en er is nu nog een coax input over voor de computer. Lekker weergeven met topkwaliteit van de externe dac.

Verder denk ik na mijn eerste SACD ervaring dat je beter je geld aan een goede DAC kan spenderen dan aan de meerprijs van de sacd. Dan koop je de zelfde opname op cd en dan verdient de dac zich vanzelf terug.

neverywhere

De tip is dus eigenlijk: koop een betere speler?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Helmuth

Citaat van: neverywhere op november  7, 2009, 12:02:40
De tip is dus eigenlijk: koop een betere speler?

Nee hoor de tip is elke cd/dvd speler met spdif is goed genoeg met een goede dac, want daar kunnen alle digitale bronnen op.
CD
DVD
Sateliet tuner
Computer.

Dat red je niet met een andere speler en de Zhaolu kost 160euro met verzend kosten en belasting zo'n 200 euro wat voor speler heb je daarvoor?