Ongelooflijke tweak

Gestart door S@m, oktober 24, 2009, 15:25:12

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Snowmaster op oktober 28, 2009, 19:27:00
Maar jou ken ik toch als iemand met een open mind en je verbaast mij nu.

Ik heb een open mind, maar ik geloof niet alles klakkeloos. Ik ga altijd af op mijn EIGEN waarneming. En de verschillen die jij aangeeft, vind ik nogal sterk overkomen. Dingen zoals 'Het fundament (lage bas en midden) verdwijnt voor een groot deel. Het geluid wordt ongelooflijk steriel en dunner' doen mij wel even op mijn hoofd krabben...

THX-UltraII

nogmaals, de believers stoppen mijn voorstel (bijeenkomst) weer met een heel leuk grapje  :-X in de doofpot en willen daar gewoon niet aan. Bang om door de mand te vallen.....

S@m

Citaat van: THX-ultraII op oktober 29, 2009, 11:51:44
nogmaals, de believers stoppen mijn voorstel (bijeenkomst) weer met een heel leuk grapje  :-X in de doofpot en willen daar gewoon niet aan. Bang om door de mand te vallen.....

Welnee, de 'believers' hebben helemaal geen bevestiging nodig...ze genieten van hun muziek én hobby... ;)

THX-UltraII

Citaat van: S@m op oktober 29, 2009, 12:27:53
Welnee, de 'believers' hebben helemaal geen bevestiging nodig...ze genieten van hun muziek én hobby... ;)

en weer zo n antwoord om ermee weg te komen  :dozingoff:

S@m

Citaat van: THX-ultraII op oktober 29, 2009, 12:29:50
en weer zo n antwoord om ermee weg te komen  :dozingoff:

Nee hoor...

Ik vind het leuk om af en toe eens iets te proberen en soms verbaast het me dat iets invloedt heeft op de muziekbeleving, maar om ergens te gaan zitten luisteren of ik het op een bepaald moment wel of niet hoor... :nowink:

Btw. dat kan me ook helemaal niets schelen. Ik hoor het , morgen kan alles anders zijn... ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Een vriend van mij had een 5-tal van deze jongens een aantal maanden geleden in elk gat wat hij tegenkwam gestopt en zweerde bij de RUST wat dit introduceerde...geweldig gaat er nooit meer tussenuit claimde hij....

Afgelopen week-end sprak ik hem..."ik heb alle 5 erweer tussenuit gehaald wat een DOODS geluid...

Als zoiemand al een discussie met zichzelf heeft :-X......Tja rust is dood geen speld tussen te krijgen.... :devil:

Het doet in ieder geval wel wat... ;D

Ik blijf mij verbazen waarom dit soort produkten met een dom verkoopverhaal aan de man moet worden gebracht....wat is er mis met "binnen 14 dagen niet goed geld teruggarantie"...

Je introceert als verkoper zelf een loose-loose situatie ....je weet toch dat de gemiddelde consument geen bal van al je super-techno-claims snapt....en mocht hij het toch snappen dan begrijpt de consument ineens dat er veel afstotelijke onzin in staat.... :threadclosed:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

solitaire

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 29, 2009, 12:36:38
Een vriend van mij had een 5-tal van deze jongens een aantal maanden geleden in elk gat wat hij tegenkwam gestopt en zweerde bij de RUST wat dit introduceerde...geweldig gaat er nooit meer tussenuit claimde hij....

Afgelopen week-end sprak ik hem..."ik heb alle 5 erweer tussenuit gehaald wat een DOODS geluid...

Als zoiemand al een discussie met zichzelf heeft :-X......Tja rust is dood geen speld tussen te krijgen.... :devil:

Het doet in ieder geval wel wat... ;D

Ik blijf mij verbazen waarom dit soort produkten met een dom verkoopverhaal aan de man moet worden gebracht....wat is er mis met "binnen 14 dagen niet goed geld teruggarantie"...

Je introceert als verkoper zelf een loose-loose situatie ....je weet toch dat de gemiddelde consument geen bal van al je super-techno-claims snapt....en mocht hij het toch snappen dan begrijpt de consument ineens dat er veel afstotelijke onzin in staat.... :threadclosed:

Ha ha, wat een herkenbaar verhaal. Vaak is een winst aan een kant een verlies aan de andere ... Ach, alles is een afweging.

Waar me dit wel aan doet denken is mijn ervaring met het toepassen van afscherming: afgeschermde kabels, afgeschermde onderdelen of schakelingen, afgeschermde apparatuur ... alles kan effect hebben, maar te veel afscherming toepassen kan het mogelijk positieve effect doen omslaan naar een over-all negatief effect (te veel afscherming kan idd. zeer 'doods' klinken imo.). Dit zou dan idd. kunnen wijzen op een werking van deze "ongelooflijke tweak" in de zin van 'afscherming'.

Niet dat eea. er in mijn ogen veel toe doet: als het per saldo auditief postief uitwerkt op de audio-weergave is het een positieve tweak

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Citaat van: garmtz op oktober 29, 2009, 11:17:50
Ik heb een open mind, maar ik geloof niet alles klakkeloos. Ik ga altijd af op mijn EIGEN waarneming. En de verschillen die jij aangeeft, vind ik nogal sterk overkomen. Dingen zoals 'Het fundament (lage bas en midden) verdwijnt voor een groot deel. Het geluid wordt ongelooflijk steriel en dunner' doen mij wel even op mijn hoofd krabben...

Heb je goed gelezen, dat ik dit waarnam bij VERKEERD aansluiten (bijna zelfs kortgesloten  :-[) en VOLLEDIG VERKEERDE afregeling?

Daarnaast aan eenieder :  ik heb twee pluggen van verschillende soort die elkaar aanvullen.

Als ik er eentje inplug, zomaar ergens in de kamer word ik er niet echt warm van en kan het alleen bij bepaalde omstandigheden herkennen.  Marginale verbetering heet dat. Bij een DBT ga ik dan gewoon de mist in.

Maar....beide pluggen op de goede plek, doen wel degelijk iets.  De goedkoopste kost mij waarschijnlijk max. € 30,- dus waar hebben wij het over.

De verbeteringen zijn een beetje vergelijkbaar met netkabels in fase zetten.  Afhankelijk van de set is dat soms goed hoorbaar en soms nauwelijks/niet.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Rednaxela

Wie A zegt moet ook BX zeggen.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Staaled

ach zolang het niet dubbelblind bevestigd wordt kan ie hem wat mij betreft in z'n r**t houden :tongue2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reMC

Lig dubbel hier achter m'n bureau hahahaha.

Lex Groningen

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

roeleken

Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Snowmaster

Da's een andere plug hoor !   :D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

CineManno

Ik dacht dat ik alles gezien had. Maar deze overtreft zelfs de houten volume knop voor je versterker (van berkenhout - 500 euro).

Het gevolg van dit effect is natuurlijk dat als het onweert (ergens op aarde) dit je geluidsbeeld ook aantast, omdat dan het aardse schuman effect beinvloed wordt. Het lijkt me dus wel lastig als dit effect heeft en jij kunt het effect horen.

S@m

Citaat van: CineManno op november  2, 2009, 19:43:52
Ik dacht dat ik alles gezien had. Maar deze overtreft zelfs de houten volume knop voor je versterker (van berkenhout - 500 euro).

Het gevolg van dit effect is natuurlijk dat als het onweert (ergens op aarde) dit je geluidsbeeld ook aantast, omdat dan het aardse schuman effect beinvloed wordt. Het lijkt me dus wel lastig als dit effect heeft en jij kunt het effect horen.

Daar heb je het al...luisteren doe je met je oren  ;)

Lex Groningen

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Snowmaster

Dat is nu juist het mooiste : als het onweert hoor ik het niet !

(mits ik mijn HT hard genoeg zet)  :D 

dekkersj

Welkom in de krankzinnige wereld die audio heet  ;D (als het moet, kan het nog veel en veel gekker)

Het heeft ook helemaal geen effect. En men denkt het te kunnen horen. Dat Sjoeman-resonantie-effect-ding zegt dus alles over hem of haar die het effect denkt waar te nemen.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

stone56

Het is toch wat, die zekerheid van de natuurkunde ;D
It's only rock 'n roll (but I like it)

dekkersj

Ik vind het geweldig! Zo zeker dat dat biertje lekker koud uit die koelkast rolt, elke keer weer. En dat ik kracht zet op de arm om de kroonkurk te vervormen opdat ie open gaat. Vervolgens de zwaartekracht dat het vorstelijk nat in mijn glas vloeit.

Uit de kunst, gewoon.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort