Ongelooflijke tweak

Gestart door S@m, oktober 24, 2009, 15:25:12

Vorige topic - Volgende topic

dekkersj

Snowmaster heeft een levendige beleving en ik kan het verder dan dat ook niet serieus nemen.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

garmtz

Kan het dit keer niet helemaal oneens zijn met Jacco. Ik ben echt duidelijk een voorstander van zelf proberen (wat ik met de AR RR-77 heb gedaan), maar zulke verschillen horen vind ik wel echt een sterk verhaal... Maargoed, iedereen moet het denk ik voor zichzelf bepalen, zoals altijd.

Koen K

S@m

Ach, een ieder omschrijft zijn/haar beleving op eigen wijze. Het gaat erom of er wel/geen verbetering te beluisteren valt...en of dit wetenschappelijk te verklaren is: 'What the f*ck"...

Koen K

Wat dat betreft ben ik blij voor Snowmaster dat 'ie een verbetering opmerkt en hoop ik voor hem dat het resultaat blijvend is.

THX-UltraII

en heb het nu al ZOOOOO vaak voorgesteld maar ik stel mijn ruimte graag ter beschikking als meeting waar we BLIND kunnen testen. Iedereen neemt zijn spullen mee waar hij denkt verschillen te horen en ik frats in Excel wel iets in elkaar. Ik switch vervolgens constant (MET iemand die dit controleert!) en de 'believers' mogen kruisjes zetten.

hifiman

Citaat van: THX-ultraII op oktober 28, 2009, 09:45:17
Ik switch vervolgens contant
Mogen we ook met pinpas betalen  ;)

THX-UltraII

Koen K

vtuinen

Maar

- alhoewel ik werelden van verschil hoor kan ik het in een andere ruimte niet
- in mijn eentje hoor ik blind al mijn tweaks maar onder druk lukt me dat niet
- de rest van de set heeft gewoonweg niet genoeg resolutie
- het is te ver weg
- etc
- ad infinitum
Equipment check my avatar

THX-UltraII

Citaat van: vtuinen op oktober 28, 2009, 09:58:45
Maar

- alhoewel ik werelden van verschil hoor kan ik het in een andere ruimte niet
- in mijn eentje hoor ik blind al mijn tweaks maar onder druk lukt me dat niet
- de rest van de set heeft gewoonweg niet genoeg resolutie
- het is te ver weg
- etc
- ad infinitum

bedoel het niet persoonlijk maar dit zijn de reguliere 'smoesjes' van de believers, believe it or not :)

dekkersj

Kortom: fantasie en emotie.

Ik ga alvast maar hier aan beginnen:

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

THX-UltraII

vandaar ook dat het nooit tot een meeting komt. De believers haken met dit soort argumenten af.

Koen K

Citaat van: dekkersj op oktober 28, 2009, 10:04:02

Wacht je nog heel eventjes? :angel:

Koen K

Citaat van: THX-ultraII op oktober 28, 2009, 10:03:42
bedoel het niet persoonlijk maar dit zijn de reguliere 'smoesjes' van de believers, believe it or not :)

Ik denk dat vtuinen wat dat betreft een beetje de advocaat van de duivel aan het spelen is ;)

vtuinen

Citaat van: Koen K op oktober 28, 2009, 10:06:59
Ik denk dat vtuinen wat dat betreft een beetje de advocaat van de duivel aan het spelen is ;)

Ik weet het wel zeker  ;)

THX-UltraII

welke datum prikken we. Kom op

hifiman

Citaat van: THX-ultraII op oktober 28, 2009, 10:04:29
vandaar ook dat het nooit tot een meeting komt. De believers haken met dit soort argumenten af.
Ik heb er nog eentje:

Ik heb geen behoefte om te bewijzen dat ik verschil hoor.  ^-^

vtuinen

Citaat van: THX-ultraII op oktober 28, 2009, 10:34:33
welke datum prikken we. Kom op

Geen believer maar ben wel eens benieuwd. Kan voorlopig alleen het weekend van 28 november niet. Wie regelt de pluggen ?

S@m

Citaat van: Audioloog op oktober 28, 2009, 10:35:02

Ik heb geen behoefte om te bewijzen dat ik verschil hoor.  

Ik ben ook een vrij nuchter persoon, maar sta wel open voor andere zaken... ;)

scrutinizer

Citaat van: dekkersj op oktober 28, 2009, 10:04:02

Groet,
Jacco

Als remedie tegen onwrikbaarheid? :smile:

:coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dekkersj

Een beetje alcohol doet niets met de onwrikbaarheid van de natuurwetten. Nee hoor, het is uit puur entertainment.

Groet,
Jacco

Snowmaster

Citaat van: garmtz op oktober 28, 2009, 09:22:08
Kan het dit keer niet helemaal oneens zijn met Jacco. Ik ben echt duidelijk een voorstander van zelf proberen (wat ik met de AR RR-77 heb gedaan), maar zulke verschillen horen vind ik wel echt een sterk verhaal... Maargoed, iedereen moet het denk ik voor zichzelf bepalen, zoals altijd.

Jacco heeft zijn eigen weg en dat mag.

Maar jou ken ik toch als iemand met een open mind en je verbaast mij nu.
De mate waarin iets wijzigt, is altijd lastig te omschrijven. Het gaat erom dat er verschil is bij mij thuis.
Als het een te positieve toon heeft, dan komt dit omdat ik er aanvankelijk niets van geloofde. Die pluggen leken mij altijd niets. Ik beveel nog niemand iets aan. Eerst verder experimenteren en ook achter een Lexiconset wil ik ze graag horen.
Het blijkt ook wel uit mijn beschrijving dat het ook niet zomaar plug en play is.
Als ik ze gewoon ergens in het lichtnet stop dan word ik er niet echt warm van.
Maar als ik ze op een bepaalde plek in de stroomaanvoer van mijn set plug, gebeurd er wel degelijk iets.
Het leuke is, dat dit met zo'n noisegenerator van Kemp ook nog meetbaar is. Eerst ben ik mijn oren achterna gegaan en toen heb ik dat meetapparaat eens gepakt. Heel verassend want mijn sub bleek een flinke stoorzender in de keten volgens de meting. Gelukkig kan ik het zelf niet waarnemen.

Als dit voor sommige mensen entertainment is, geniet er dan gewoon van, want dat doe ik ook  ;).
Komende dagen probeer ik ze verder uit en kijk ik of de resultaten bestendig zijn.

So.....I'll still keep on plugging  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

roeleken

ben benieuwd, wat kost die plug ook alweer?
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Lex Groningen

Dacht dat ik iets gelezen had van €195,-.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki