Ongelooflijke tweak

Gestart door S@m, oktober 24, 2009, 15:25:12

Vorige topic - Volgende topic

dekkersj

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:20:58
Nee, dat muurtje heb je gehad en de wetenschap dat je dat beter niet meer kunt doen..., maar wat als je een paraplu vasthoudt, misschien is de landing dan zachter...Alleen door te proberen zal je achter het antwoord komen, anders blijft het speculeren  ;)
Nee hoor, jouw muurtje was nog net niet hoog genoeg om pijn te doen. Ik beredeneer vervolgens dat ik niet meer moet gaan springen van een veel hogere muur. Dat ga ik niet eerst uitproberen en dat was de kern van mijn opmerking.

Die ongelooflijke tweak van jou is geen luidspreker dus akoestisch valt er in het hoorbare gebied niets te verwachten. Er is ook niks te horen wat enige relatie heeft met de muziek. En in het elektronische deel grijpt het al helemaal niet in. Dus: totale onzin.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Rednaxela

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:12:37
Ik zie audiofiele tweaks éérder dan de afwezigheid daarvan als compensatie van lichamelijke onderdimensionering ::)
Met name in de kabelsfeer.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

dekkersj

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:29:29
Wij hebben het geprobeerd... En nee, ik kan het niet onderbouwen.
Wil je hiermee aangeven dat je wel in de werking gelooft?  :blink: :blink:

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:29:29
Dat is een waardeoordeel en helaas met weinig respect. Je hebt een keuze in deze om niet te reageren als je dat niet wil.
Dus met een nuchtere visie en je wil het niet proberen, dan kan/ mag je ook niet mee discussieren.
Dat is een op inhoud voorwaardelijke discussie dus alles behalve open minded.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

hifiman

Citaat van: dekkersj op oktober 26, 2009, 16:34:58
Die ongelooflijke tweak van jou is geen luidspreker dus akoestisch valt er in het hoorbare gebied niets te verwachten. Er is ook niks te horen wat enige relatie heeft met de muziek. En in het elektronische deel grijpt het al helemaal niet in. Dus: totale onzin.
Ik zie toch wat zaken die nader onderzoek behoeven alsvorens deze tweak als onzin te bestempelen.

Het  bestaan van Schumann Resonance is een feit.
Een LF EM veld als bescherming (van je apparatuur) tegen RFI/EMI, wellicht zit daar wat in...
De Schumann resonantie bevind zich in hetzelfde "bereik" als bepaalde hersengolven. (de werking zou tenslotte wellicht puur/deels op het brein kunnen zijn)

garmtz

Nogmaals, 'het doet wat', maar het zit echt compleet in de marge... Heeft dus ook weinig zin, tenzij je AL het andere al perfect op orde hebt (IMHO). En dan nog kun je waarschijnlijk niet vaststellen of het ding als je de kamer in komt lopen aan of uit staat, tenzij je opnieuw gaat A/B-en.

dekkersj

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2009, 16:38:57
Ik zie toch wat zaken die nader onderzoek behoeven alsvorens deze tweak als onzin te bestempelen.

Het  bestaan van Schumann Resonance is een feit.
Ja, het bestaan van maanstof op de maan ook.

Een LF EM veld als bescherming (van je apparatuur) tegen RFI/EMI, wellicht zit daar wat in...
Je kijkt teveel Star Trek. Zolang de bronnen ongecorreleerd zijn kan er nooit sprake zijn van uitdoving of welke interactie dan ook. Het zijn lineaire verschijnselen die naast elkaar kunnen bestaan zonder last van elkaar te hebben.

De Schumann resonantie bevind zich in hetzelfde "bereik" als bepaalde hersengolven. (de werking zou tenslotte wellicht puur/deels op het brein kunnen zijn)
Totale onzin.

Groet,
Jacco

Snowmaster

Blijkbaar moet er gewoon iemand swaffelend  :tongue2: van een te hoog muurtje springen.

Maar zoals altijd bij heftige discussies, ga ik het gewoon proberen. Ik heb er eentje beschikbaar voor weinig geld, dus i'll give it a try  ;).
Daarbij is er voor mij maar één uitgangspunt :  5 keer mijn kamer binnenlopen terwijl ik niet weet of hij aangesloten is en 100% scoren. Ik ken mijn akoustiek dus ik ga niet zitten luisteren. Gewoon binnenlopen en binnen 3 seconden duidelijkheid kunnen geven.

Effe mijn post aangepast (21.50 uur) :
Zojuist bedacht ik mij....waarom haal ik nu niet zo'n plug op?  
Of gewoon direct een hele doos vol  :D.  Direct maar effe gebeld.....en ik ga nu een aantal (!) SR, SNS, AO en een Quiteplug ophalen. Die laatste schijnt maar een kwart te kosten en levert een beter resultaat volgens de klanten.
Ik plug vanavond nog mijn hele huis vol.......altijd dat gezeur hier, probeer het toch gewoon !  ;).
Tot straks en HAPPY PLUGGING  :thumbs-up:.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

hifiman

Citaat van: Snowmaster op oktober 26, 2009, 20:58:39
Ik plug vanavond nog mijn hele huis vol.......altijd dat gezeur hier, probeer het toch gewoon !  ;).
:happy:

erik s.

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:33:11

Overigens vind ik het tamelijk bizar dat je probeert andersdenkenden uit te sluiten van deelname aan een discussie. Als je geen andere meningen wilt horen kun je beter een site starten in plaats van aan discussies op een forum deel te nemen.

die is er en heet hififorum.nl
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Het is al weer laat en ik heb lekker geplugged..... ;D.

Tsja, een eerste indruk nadat de eerste plug erin ging.....ik hou het voorlopig maar op suggestie.
Nadat er ook een tweede plug inging.....kreeg ik langzaam problemen met suggestie want ik zag ook meer in beeld.
Eerlijk is eerlijk, ik vond dat zelfs vervelend. Suggestie bij horen...OK....maar meer zien in de grijswaardes  :-\.
Dus gingen de pluggen er net uit en dan moet alles slechter worden, toch?
Ik ben nu te vermoeid, ik ga slapen en morgen plug ik verder.

Er is een plug bij die mij irriteert.....met 2,5 meter antenne eraan, die moet je door je kamer spannen.....
Sorry, hoor...hoe gek kun je zijn  :crazy:......maar het beroerde is, ik hoor en zie..... :-X.
Dus ik dwing mijzelf sceptisch te blijven, maar ik ben echt bang dat het niet lukt en dan wordt het 5x DBT.
Maar nu ga ik eerst echt dromen..... ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Koen K

Citaat van: Snowmaster op oktober 26, 2009, 20:58:39
Tot straks en HAPPY PLUGGING  :thumbs-up:.

Klinkt een beetje als een aansporing xxxxxxxxxxxx, vind je niet? ;D

Citaat van: erik s. op oktober 26, 2009, 21:47:55
die is er en heet hififorum.nl

Ah, nou, dan stel ik voor dat je even de tekst uit het forumreglement van htforum citeert waarin staat dat je hier geen andere mening mag hebben dan een die bestaat uit het klakkeloos volgen van je oortjes.

--------------------------------------
Opmerking ADMIN

Dringend verzoek te letten op je taalgebruik aub. Verder graag de brontekst vermelden als je iets suggereert als het laatste.

Lex Groningen

Citaat van: Snowmaster op oktober 27, 2009, 00:26:01
Het is al weer laat en ik heb lekker geplugged..... ;D.

Tsja, een eerste indruk nadat de eerste plug erin ging.....ik hou het voorlopig maar op suggestie.
Nadat er ook een tweede plug inging.....kreeg ik langzaam problemen met suggestie want ik zag ook meer in beeld.
Eerlijk is eerlijk, ik vond dat zelfs vervelend. Suggestie bij horen...OK....maar meer zien in de grijswaardes  :-\.
Dus gingen de pluggen er net uit en dan moet alles slechter worden, toch?
Ik ben nu te vermoeid, ik ga slapen en morgen plug ik verder.

Er is een plug bij die mij irriteert.....met 2,5 meter antenne eraan, die moet je door je kamer spannen.....
Sorry, hoor...hoe gek kun je zijn  :crazy:......maar het beroerde is, ik hoor en zie..... :-X.
Dus ik dwing mijzelf sceptisch te blijven, maar ik ben echt bang dat het niet lukt en dan wordt het 5x DBT.
Maar nu ga ik eerst echt dromen..... ;)

En vandaag maar verder testen? Ben toch wel benieuwd wat je er van gaat vinden. Hou ons op de hoogte.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

erik s.

Citaat van: Koen K op oktober 27, 2009, 01:46:06
Klinkt een beetje als een aansporing tot anale sex, vind je niet? ;D

Ah, nou, dan stel ik voor dat je even de tekst uit het forumreglement van htforum citeert waarin staat dat je hier geen andere mening mag hebben dan een die bestaat uit het klakkeloos volgen van je oortjes.

de quote gaat puur over het andere forum starten...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: Snowmaster op oktober 27, 2009, 00:26:01

Voor het mooiste resultaat zou je hem inderdaad tussen de luidsprekers moeten hangen, maar waar ik de plug heb beluisterd hing de draad onopvallend in de hoek naast een gordijn.

hifiman

Citaat van: S@m op oktober 27, 2009, 09:37:30
Voor het mooiste resultaat zou je hem inderdaad tussen de luidsprekers moeten hangen, maar waar ik de plug heb beluisterd hing de draad onopvallend in de hoek naast een gordijn.
Ik zeg: buitenantenne  ^-^
Heeft de rest van de wijk er ook gelijk profijt van  :happy:

S@m

Citaat van: Audioloog op oktober 27, 2009, 10:03:36

;D

Lex Groningen

Citaat van: Audioloog op oktober 27, 2009, 10:03:36

;) ;D
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

hifiman

Wordt trouwens wat lastig als je op dit apparaat een halve golf (lengte) antenne op je dak wilt zetten  :-X

Rednaxela

Een tweak direct op je hersengolven lijkt me een uitkomst. Mijn laatste tweak moest nog met een injectienaald mijn aderen in. Bracht wel enorm veel rust in het geluid.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Perfectionist

Topic verplaatst naar het juiste board gezien inhoudelijke ontwikkeling van het topic.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

S@m

Snowmaster

Citaat van: Perfectionist op oktober 27, 2009, 19:29:38
Topic verplaatst naar het juiste board gezien inhoudelijke ontwikkeling van het topic.

Maar alle gekheid op een stokje.  Het werkt en is gewoon zichtbaar als je je scherm goed kent.
Gisteravond heb ik vluchtig alles doorgenomen en met CD leek het zelfs slechter te zijn. Vanavond de gebruiksaanwijzing gelezen en hetgeen ik waarnam, bleek overeen te komen met de gebruiksaanwijzing, want daar stond een waarschuwing in.

Vanavond maar eens geprobeerd betere posities te vinden en de antenne afgerold  ::).  Opnieuw heeft de combinatie van twee pluggen het beste resultaat. Eén plug is zichtbaar, maar marginaal.  Maar met beide pluggen is er meer rust en stijgt de zwartwaarde gewoon waarneembaar en is er meer diepte en verzadiging in beeld.

Ok, dit heet "subjectief" nietwaar?  Gelukkig beschik ik ook over de Kemp meetapparatuur om storingen waar te nemen  ;D.
Daarom deze maar eens aangesloten..... :devil:.....tot op zolder kan ik ineens iedereen volgen zolang ze het lichtnet maar gebruiken. Sterker nog als iemand door het beeld van de film loopt (contrastverandering) dan is dit hoorbaar.  Maar even met twee voeten op de grond :  dit meetapparaat komt van Kemp, een commercieel bedrijf dat pluggen verkoopt  :sneaky2:.
Ondanks mijn aparte Audiogroep is het nog een aardige puinhoop. Vooral de plasma refelecteert enorm op het lichtnet. Ik ga maar eens experimenteren met dit meetapparaat, want misschien krijg ik dan meer inzicht in mijn aansluitingen.
Maar één ding is zeker.....de pluggen werken.  Alleen is de werking voldoende en zijn ze hun geld waard?     

Snowmaster

De toon wordt nu iets serieuzer.
Want ondertussen herken ik de eigenschappen van de pluggen en een blinde test zal geen probleem zijn mits ik ook mijn plasma erbij mag gebruiken.

HET BEELD :
Het meest bijzondere is dat mijn scherm er ALTIJD van profiteert. Er komt gewoonweg meer rust in beeld en daardoor meer verzadiging en diepte. Met de filterende plug komt er ietsje meer zwart en rust. Met de "Schuman"plug komt er duidelijk nog meer diepte. Ook het TV geluid wordt ietsje ruimtelijker en frisser.

HET GELUID :
Met de filterplug wordt het geluid iets schoner. Dit geldt voor alle muziek. Maar een veel belangrijker constatering :
de controle neemt flink toe. Eén van mijn "test" cd's is altijd Madonna's Hard Candy. Velen vinden het een gedrocht, maar het is door de vele geluiden, tempowisselingen en diverse soorten bas, een scherprechter voor menige set.
Door de filterplug neemt de controle "flink" toe als je het hebt over verbeteringen in audioland. Daarbij weeg ik de prijs van € 35,- eigenlijk niet mee.  Ik heb nu al besloten dat ik er nog één of twee bijhaal om te kijken of de verbetering dan nog verder toeneemt. Ook wil ik de filterpluggen nog graag horen op een Lexiconset.
Deze plug wordt dus zeker een blijvertje  :).

Maar.......nu de Kempplug met die antenne......tsja, voorlopig kan ik niets anders zeggen dan dat het geluid verslechtert.  Beter beeld maar slechter geluid. Wat gebeurt er?  Het fundament (lage bas en midden) verdwijnt voor een groot deel. Het geluid wordt ongelooflijk steriel en dunner. SChuman heeft zijn berekening blijkbaar niet goed gedaan  ;).
Nu zit er een regelaar aan die plug en je kunt de plug verplaatsen. Maar als ik hem installeer volgens gebruiksaanwijzing dan had ik nu buikpijn gehad voor die €195,-.  Gelukkig is hij geleend. Ik moet dus op zoek naar verbetering, want dit kan Kemp nooit bedoeld hebben voor zoveel geld.  Deze plug gaat dus meer tijd vragen.

Nog even een wijziging om 00.45 :   Oorzaak gevonden. De plug bleef hangen op de rand van de contactdoos en maakte waarschijnlijk geen aarde en in ieder geval geen goed klemcontact. Daarnaast heb ik hem helemaal teruggeregeld.  De indruk is nu 180 graden gedraaid en ik kan ook van deze plug zeggen dat hij iets toevoegd.
Meer controle, dynamiek en lucht. Komende dagen experimenteer ik rustig nog even verder, maar deze plug gaat waarschijnlijk ook niet retour.

Wordt vervolgd.

dekkersj

S@m

Mooi verwoord Snowmaster en het doet me deugt.... :smile: