Ongelooflijke tweak

Gestart door S@m, oktober 24, 2009, 15:25:12

Vorige topic - Volgende topic

dekkersj

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 15:50:20
Enkele van ons hebben naast de hobby > het beluisteren van muziek, ook proberen het uiterste te halen uit die muziek. Toevallig kan dit met tweaks...

Om dan te verkondigen dat dit onzin is, daar zou ik -als ik niet de rust zelve zou zijn- zooo kwaad om kunnen worden. Al dat betweterige geneuzel.

Probeer het eerst en verkondig dan je mening... :devil:
Dus ik moet mijn tampeloeres dus eerst in kokende olie swaffelen voordat ik mag beweren dat dat pijn gaat doen?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

S@m

Citaat van: dekkersj op oktober 26, 2009, 15:56:01
Dus ik moet mijn tampeloeres dus eerst in kokende olie swaffelen voordat ik mag beweren dat dat pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Als kind heb je al ontdekt dat dit pijn doet. Proefondervindelijk weet je ondertussen waar je van af moet blijven, daar is niets wetenschappelijks aan... ;)

scrutinizer

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:00:27
Als kind heb je al ontdekt dat dit pijn doet. Proefondervindelijk weet je ondertussen waar je van af moet blijven, daar is niets wetenschappelijks aan... ;)
:laugh:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dekkersj

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:00:27
Nee hoor, dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Jij wel?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

S@m

Citaat van: dekkersj op oktober 26, 2009, 16:06:38

Groet,
Jacco

1x en toen wist ik uit ervaring dat het heet was  ;)

hifiman

Citaat van: dekkersj op oktober 26, 2009, 16:06:38
Hoe is tie dan zo gekrompen  :-X  ;D  ;)

Koen K

Ik zie audiofiele tweaks éérder dan de afwezigheid daarvan als compensatie van lichamelijke onderdimensionering ::)

S@m

Jacco, jij bent (in je jeugd) ook vast wel eens van een iets te hoog muurtje gesprongen om tot de ontdekking te komen dat de landing pijnlijk was en een nog hoger muurtje er, kwa pijngrens. niet in zou zitten. Of heb je dit ook van te voren berekend?

Koen K

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 15:50:20
Enkele van ons hebben naast de hobby > het beluisteren van muziek, ook proberen het uiterste te halen uit die muziek. Toevallig kan dit met tweaks...

Om dan te verkondigen dat dit onzin is, daar zou ik -als ik niet de rust zelve zou zijn- zooo kwaad om kunnen worden. Al dat betweterige geneuzel.

Probeer het eerst en verkondig dan je mening... :devil:

Ik heb die hobby ook, maar ik probeer het uiterste eruit te halen met dingen die ook daadwerkelijk resultaat hebben. Als het om de beleving gaat kun je beter de luisterruimte eens gaan aanpakken volgens Zen en/of Feng Shui.

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:13:05
Jacco, jij bent (in je jeugd) ook vast wel eens van een iets te hoog muurtje gesprongen om tot de ontdekking te komen dat de landing pijnlijk was en een nog hoger muurtje er, kwa pijngrens. niet in zou zitten. Of heb je dit ook van te voren berekend?

Het is een feit dat van te voren nadenken een hoop pijn kan besparen ::)

bmateijsen

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:14:00
Ik heb die hobby ook, maar ik probeer het uiterste eruit te halen met dingen die ook daadwerkelijk resultaat hebben. Als het om de beleving gaat kun je beter de luisterruimte eens gaan aanpakken volgens Zen en/of Feng Shui.

Eerst proberen, dan kan je het pas echt concluderen of het wel/ niet werkt. Nu ga je er standaard vanuit dat het niet werkt.
Dan kan/ mag je de discussie ook niet aangaan.

Groet,

Bjorn

Koen K

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:15:13
Eerst proberen, dan kan je het pas echt concluderen of het wel/ niet werkt. Nu ga je er standaard vanuit dat het niet werkt.

Da's onzin. Ten eerste zijn er meerdere methoden om de werking vast te stellen, waarvan logisch redeneren er één is. Ten tweede is 'proberen' weliswaar een methode, maar absoluut geen betrouwbare methode om de werking vast te stellen.

S@m

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:15:13

Groet,

Bjorn

dekkersj

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:13:05
Nu zijn we op de juiste weg. Ik hoef dus niet eerst uit te proberen om van een nog hoger muurtje te springen. Als ik jouw redenatie zou volgen, moet ik dus eerst van dat nog hogere muurtje springen.

Groet,
Jacco

S@m

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:17:33
Ten tweede is 'proberen' weliswaar een methode, maar absoluut geen betrouwbare methode om de werking vast te stellen.

Maar wel om er een oordeel over te vellen...

Koen K

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:18:29
Maar wel om er een oordeel over te vellen...

... Waar niemand iets aan heeft. Mijn subjectieve oordeel zegt namelijk letterlijk niets over wat een ander voor oordeel zal hebben.

Objectieve beoordelingen zijn de enige die uitwisselbaar zijn en universeel opgaan.

S@m

Citaat van: dekkersj op oktober 26, 2009, 16:17:57
Nu zijn we op de juiste weg. Ik hoef dus niet eerst uit te proberen om van een nog hoger muurtje te springen. Als ik jouw redenatie zou volgen, moet ik dus eerst van dat nog hogere muurtje springen.

Groet,
Jacco

Nee, dat muurtje heb je gehad en de wetenschap dat je dat beter niet meer kunt doen..., maar wat als je een paraplu vasthoudt, misschien is de landing dan zachter...Alleen door te proberen zal je achter het antwoord komen, anders blijft het speculeren  ;)

bmateijsen

Zie mijn antwoord.. Logisch redeneren is niet daarvan een optie.

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:17:33
Da's onzin. Ten eerste zijn er meerdere methoden om de werking vast te stellen, waarvan logisch redeneren er één is. Ten tweede is 'proberen' weliswaar een methode, maar absoluut geen betrouwbare methode om de werking vast te stellen.

garmtz

Laat het S@m, sceptici kunnen luisteren wat ze willen, maar ze zullen de verschillen niet horen. Of de niet-sceps die verschillen wel echt horen, zullen we op hun woord moeten geloven, maar ik ben er eentje van de laatste categorie (niet-scep, maar toch met de benen op de grond en een open mind).

bmateijsen

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:19:55
... Waar niemand iets aan heeft. Mijn subjectieve oordeel zegt namelijk letterlijk niets over wat een ander voor oordeel zal hebben.

Objectieve beoordelingen zijn de enige die uitwisselbaar zijn en universeel opgaan.

Als jouw oordeel niemand iets heeft, dan hoef je ook niet mee te discussieren.
End of story. ;)

S@m

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:19:55

Daar hebben we in elk geval meer aan dan het gewauwel dat het onzin is.

Als je het hebt geprobeerd dan kan je meedelen dat je niets bijzonders hebt opgemerkt of dat je een opmerkelijke gebeurtenis hebt meegemaakt waarvan je weliswaar zelf niets gelooft, maar je hebt het wel ervaren...

S@m

Citaat van: garmtz op oktober 26, 2009, 16:24:17
Laat het S@m, sceptici kunnen luisteren wat ze willen, maar ze zullen de verschillen niet horen. Of de niet-sceps die verschillen wel echt horen, zullen we op hun woord moeten geloven, maar ik ben er eentje van de laatste categorie (niet-scep, maar toch met de benen op de grond en een open mind).

Ik weet het Garmtz, maar ik had even wat overtollige energie....da's nu op dus ik ben klaar  ;D

Koen K

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:24:36
Als jouw oordeel niemand iets heeft, dan hoef je ook niet mee te discussieren.
End of story. ;)

Aan jouw oordeel (als je het überhaupt geprobeerd hebt) heeft ook niemand iets, tenzij je het weet te onderbouwen.

Wie zichzelf voor de gek wil houden moet dat vooral doen, maar ga dan niet zitten zeggen dat de mensen die een nuchterdere visie hebben hun mond moeten houden.

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:23:09
Zie mijn antwoord.. Logisch redeneren is niet daarvan een optie.

Hahaha... In de rest van de wereld werkt de logica prima hoor.

bmateijsen

Citaat van: Koen K op oktober 26, 2009, 16:27:07
Aan jouw oordeel (als je het überhaupt geprobeerd hebt) heeft ook niemand iets, tenzij je het weet te onderbouwen.

Wij hebben het geprobeerd... En nee, ik kan het niet onderbouwen.

CiteerWie zichzelf voor de gek wil houden moet dat vooral doen, maar ga dan niet zitten zeggen dat de mensen die een nuchterdere visie hebben hun mond moeten houden.

Dat is een waardeoordeel en helaas met weinig respect. Je hebt een keuze in deze om niet te reageren als je dat niet wil.
Dus met een nuchtere visie en je wil het niet proberen, dan kan/ mag je ook niet mee discussieren.

Groet,

Bjorn

Koen K

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 16:24:54
Daar hebben we in elk geval meer aan dan het gewauwel dat het onzin is.

Hoezo? Wees blij, dan kun je jezelf de moeite en het geld besparen die het kost om dergelijke dingen uit te proberen. ;)

Citeer
Als je het hebt geprobeerd dan kan je meedelen dat je niets bijzonders hebt opgemerkt of dat je een opmerkelijke gebeurtenis hebt meegemaakt waarvan je weliswaar zelf niets gelooft, maar je hebt het wel ervaren...

Tja... Dan heb je één vaststelling die je van te voren al kon doen en één ervaring die geen waarde heeft behalve voor jezelf...

Koen K

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 16:29:29
Wij hebben het geprobeerd... En nee, ik kan het niet onderbouwen.

Dat is een waardeoordeel en helaas met weinig respect. Je hebt een keuze in deze om niet te reageren als je dat niet wil.
Dus met een nuchtere visie en je wil het niet proberen, dan kan/ mag je ook niet mee discussieren.

Jammer dat je dat zo ziet, want ik heb uit principe respect voor iedereen.

Overigens vind ik het tamelijk bizar dat je probeert andersdenkenden uit te sluiten van deelname aan een discussie. Als je geen andere meningen wilt horen kun je beter een site starten in plaats van aan discussies op een forum deel te nemen.