Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Toch veel quality issues bij emotiva lijkt het,
JBL PRX Power!

RobMeul

Totaal geen issues. Wel 2 x probleem met mijn CD speler, zelf de drive unit vervangen nadat deze was opgestuurd. Geen probleem.

Inmiddels een nieuwe versterker lijn, XPA Gen 3. Maar ik ben nog steeds erg tevreden met mijn XPA Gen 1 versterkers
https://emotiva.com/products/amplifiers/xpa-gen3?mc_cid=47dad21575&mc_eid=96463f3180
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

road rebel

De XMC-1 krijgt deze zomer een HDMI2.0/HDCP2.2 upgrade in de vorm van de XMC-1 gen2(1x input/output).
Begin 2017 komt er dan een XMC-1 gen3 met Dolby Atmos en DTS:X.
Ook bestaande XMC-1 zullen geüpdatet kunnen worden (299USD voor HDMI en 499USD voor DTS:X)

bron: emotiva.com

Het is overigens verdacht stil rond de nieuwe Emersa-lijn met Icepower eindversterker (IceMatch?) en Dirac-live 7.1 processor.

Wie is er op de hoogte van de nieuwe lijn van Emotiva: BasX?!

Citaat van: Dan LaufmanHi all,
The new BasX line is going to be great for all of you value conscious audio lovers! BasX stand for "Basic X" and that's what this line is all about. Emotiva doubles down on value and performance.

The BasX and X-Series components can be mixed and matched as you system grows, and as your needs change. The front panel details are designed to allow them to be mixed and matched together while keeping a "family look".

The BasX designs are all new, and performance is enhanced across there board. The new BasX A-100 is also all new, and has a lower noise and distortion design derived from the bigger models in the line up. It can do double duty as a very high power headphone amplifier!! Great for Planar driver fans! :)

We believe you are going to really love these new models from Emotiva.
Cheers,
Big Dan

The PT-100 preamp/tuner (MSRP: $299)
features a high-quality FM tuner and both digital and analog inputs to connect to all audio sources. The PT-100 includes a precision phono preamp that supports moving magnet and moving coil cartridges, a USB input that supports digital audio up to 24/96k without having to install computer drivers, and an optional Bluetooth module input.
The menu system is both powerful and intuitive; the front panel VFD display is bright and easy to read, and all unit controls can be accessed from either the front panel or the remote control.

The IA-100 tuner/amplifier (SRP: $399)
includes all of the features of the PT-100, but adds a powerful 50-watt RMS/channel into 8 ohms stereo amplifier.

The BasX A-100 (MSRP: $199)
is a small, powerful, and great sounding integrated amplifier in a half-rack-width package and is ideal for pairing with a small stereo system. Use the A-100 as an auxiliary amplifier for a larger system; it includes automatic turn-on, front panel volume control, and a high-powered headphone output.

The BasX A-150, BasX A-300, BasX A-500, and BasX A-700 power amplifiers are powerful amps that feature a heavy-duty power supply, audiophile-quality Class A/B output stages on each channel, high-quality construction throughout, sophisticated fault protection, informative front-panel status indicators, heavy-duty audiophile speaker terminals, trigger input and output, and understated yet elegant styling.
• BasX A-150 (MSRP: $299): two channels; 75 watts RMS/channel into 8 ohms
• BasX A-300 (MSRP: $399): two channels; 150 watts RMS/channel into 8 ohms
• BasX A-500 (MSRP: $499): five channels; 100 watts RMS/channel into 8 ohms
• BasX A-700 (MSRP: $599): seven channels; 100 watts RMS/channel into 8 ohms

• BasX A-800 (MSRP: $599)
A multi-zone amplifier that features a heavy-duty power supply, audiophile-quality Class A/B output stages on each channel, high-quality construction throughout, sophisticated fault protection, informative front-panel status indicators, trigger input and output, and understated yet elegant styling. The A-800 has individual inputs for each channel and an input bus for multi-zone and multi-room sound distribution. It boasts eight channels; 50 watts RMS/channel into 8 ohms. Channel pairs are bridgeable to 100 watts per channel into 8 ohms.

BasX MC-700 (MSRP: $599)
A high-performance 7.1 AV preamp/processor with HDMI 2.0 and Emo-Q room correction. Featuring twin dual-core 32 bit DSP engines, it handles all HD decoding with precision and exceptional fidelity. Five HDMI 2.0-capable inputs support HDCP 2.2, and Emotiva's acclaimed Emo-Q automatic room correction engine produces excellent results in nearly any room. Also, the MC-700 features manual parametric EQ on all channels with independent presets and a pure audio-bypass mode. Rounding out its deep feature set are 7.1 analog inputs and USB audio support.

Roeru117

Citaat van: road rebel op mei 24, 2016, 11:33:51

Het is overigens verdacht stil rond de nieuwe Emersa-lijn met Icepower eindversterker (IceMatch?) en Dirac-live 7.1 processor.

Dat viel mij ook al op. Ik ben toch best wel benieuwd naar die nieuwe processor. Nu alleen nog een keer een distributeur aan deze kant van de oceaan. Dan laten ze ook eens zien dat ze echt verder denken/willen dan alleen de VS.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

Cobraatje

Dat verwacht ik niet.
Emotiva heeft de zoektocht naar een partner in Europa en een vestiging in Nederland juist gecancelled.

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Erwin.VL

Ah zo? Ik dacht dat ze contact hadden met een kandidaat distributeur in UK?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Roeru117

Citaat van: Cobraatje op mei 24, 2016, 17:49:26
Dat verwacht ik niet.
Emotiva heeft de zoektocht naar een partner in Europa en een vestiging in Nederland juist gecancelled.

Dat was toch alweer een tijd terug. Of waren ze daar weer mee bezig? Het zou wel mooi zijn dat ze dit een keer doorpakken, want ze maken bij Emotiva mooie producten.

Het zou ze ook sieren om daar eens duidelijk over te zijn, maar volgens mij is de VS hun markt en is de rest mooi meegenomen.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

road rebel

De distributeur moet ook rondkomen natuurlijk. Een kijkje naar de niet-zo-lang-geleden-vriendelijk-geprijsde JL Audio of Anthem zegt genoeg ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cobraatje

Gezien hoeveel plannen er al zijn geweest, neem ik contacten en plannen van Emotiva over een Europees distributiecentrum met een korrel zout.

Een paar jaar geleden met een sterke Euro en schappelijke prijzen, vond ik Emotiva een bang for tha buck.
Tegenwoordig met de sterke Dollar en prijsverhogingen niet meer.

Ik heb de XMC-1 gehad en vergeleken met de Marantz AV8801 en ik vond ze gelijkwaardig.
Meer een smaakkwestie welke je voorkeur heeft. Ik een slechte ruimte zal Dirac beter zijn dan Audyssey.
Er toen voor gekozen, voornamelijk omdat de Marantz MM8077 duidelijk beter was dan de Emotiva XPA5, om de AV8801 te houden.
Mijn huidige Marantz AV7702mkii plaats ik boven de XMC1.
Ook 2 versies van de XPA-5 gehad en dat klonk in mijn set niet goed genoeg voor mijn eisen.

Bovenstaande en het steeds uitstellen van producten hebben mij mijn interesse en enthousiasme voor Emotiva grotendeels doen verliezen.
Maar toch zit Emotiva nog in mijn systeem en wie weet ooit ;)

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

road rebel

Foutje!

Roeru117

Citaat van: Cobraatje op mei 24, 2016, 23:48:34
Bovenstaande en het steeds uitstellen van producten hebben mij mijn interesse en enthousiasme voor Emotiva grotendeels doen verliezen.
Maar toch zit Emotiva nog in mijn systeem en wie weet ooit ;)

Dat heb ik ook. Eigenlijk is er weinig interessants meer aan qua prijs en eventuele garantie, maar toch blijf ik er naar kijken. Ik heb de umc200 gehad en ik vond het verfrissend om een processor te hebben waar ze niet meer al die oude aansluitingen op hebben zitten (component/composiet) maar gewoon de aansluitingen die tegenwoordig vooral gebruikt worden. Als ik de achterkant van mijn Marantz av8802a zie dan word ik zenuwachtig van al die (overbodige) aansluitingen.

Gelukkig zie ik normaal alleen de voorkant en werkt/klinkt het fantastisch.  8)

Erwin.VL

De 16-kanaal AVP, formerly known as the XMR-1, wordt het natuurlijk helemaal. Daar heb ik nog een upgrade kaart voor achter de hand. Ooit, op een dag dat je het niet meer verwacht!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

RobMeul

Emotiva komt nu met een aanbieding voor een update van de XMC-1.

http://emotiva.com/products/pres-and-pros/hdmi-20-upgrade-board?mc_cid=d349479838&mc_eid=96463f3180

Iemand die deze upgrade gaat aanschaffen?

Afgezien van de prijs van de kaart komt er ook nog de verzendkosten bij!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

TornadoGo

Als je nu een nieuwe XMC-1 besteld zit dat board er al in en bovendien is de prijs tijdelijk verlaagd naar $1999. Ik ben aan het twijfelen..

Ik heb volgens mij nog geen gebruikerservaringen gelezen op dit forum. Klopt dat?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

knubbe

Als je hem toch op gaat sturen zou ik even wachten tot ook de Atmos upgrade beschikbaar is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nahpets

Citaat van: knubbe op oktober  6, 2016, 17:44:27
even

Ik heb het Emotiva woordenboek er bij gepakt:

even = tijdsduur die varieert tussen 2 dagen en 5 jaar. Soms ook nooit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobMeul

Info van Emotiva over de kosten...........

The XMC-1 HDCP 2.2 board, which upgrades the XMC-1 from HDMI 1.4a to HDMI 2.0, must be installed by an Emotiva technician. When your XMC-1 comes in for the board upgrade, it will be run through a comprehensive testing procedure before it goes back home to you.

The cost to upgrade the board is $299 plus $219.05 shipping back to you.

Geen update voor mij dus, veel te duur. Volgens mij is er toen ze reclame maakten voor de mogelijkheid to upgraden nooit gesproken dat de unit terug moest naar de USA. Maar goed, ik ben zeer tevreden over de XMC-1 en heb totaal geen spijt.

Erwin.VL

Citaat van: knubbe op oktober  6, 2016, 17:44:27
Als je hem toch op gaat sturen zou ik even wachten tot ook de Atmos upgrade beschikbaar is.

Dat is ook mijn plan.

corival

Ik volg al een paar jaar niet actief meer de XMC processor. Ik ben zelf een tevreden UMC-1 gebruiker. Vandaag kreeg ik een aanbieding voor een XMC-1 Voor $ 1.999 - 25% van Emotiva.

De IR poort aan de achterzijde van de UMC-1 werkt niet meer en ik was juist aan het nadenken, of het na 6 jaar niet eens tijd werd voor iets anders.

Is de XMC-1 voor deze prijs een aanrader?

Gebruik is 30% netflix/ps4/blu-ray en 70% stereo streaming.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

TornadoGo

Als je (net als ik) niets met Dolby Atmos kan/wil doen dan is de XMC voor +/-$1500 prima denk ik. Let wel; er komen nog verzend-, invoer- en BTW kosten bij. Je komt daarmee volgens mij op rond de 2000 euro uit.

RobMeul

Wat ook belangrijk is:

Voor evt. benodigde service moet de unit terug naar Emotiva en ben je zelf verantwoordelijk voor de transport kosten!
Ook voor evt. upgrades moet de unit naar Emotiva.

TornadoGo

Vind ik persoonlijk een verwaarloosbaar risico. In het verleden hebben mensen in de EU Emotiva kunnen overtuigen om vervangende onderdelen op te sturen die ze zelf hebben (laten) vervangen. De XMC is modulair opgebouwd (net als een PC) dus lijkt het me niet zo ingewikkeld om e.e.a. te vervangen.

/edit; ik lees nu je post over dat de XMC terug moet voor een upgrade. Het feit dat de XMC nog geen HDMI 2.0 had is precies de reden dat ik nog even heb gewacht met kopen. Atmos ben ik niet in geinteresseerd en mocht ik ooit op het punt komen dat ik wel hoogtespeakers kwijt kan zijn we alweer een generatie verder.

corival

Zijn er forumleden die verstand hebben van het inregelen van de XMC-1? Is het verstandig dit te laten doen door iemand met expertise op dit vlak? De UMC-1 heb ik automatisch met dat goedkope microfoontje ingeregeld, maar ook daar heb ik vast niet her uiterste uit de set gehaald.

Is de Dirac-live ($100 extra) de moeite waard?

Mijn XPA-5 heeft XLR balanced in. Emotiva biedt ook 2 type xlr interlinks aan. Iemand hier ervaring mee?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

road rebel

Merk ook op dat je tegenwoordig ook DIRAC bij Arcam hebt, dan heb je wel lokale garantie e.d.

Erwin.VL

Ik ben wel fan van Arcam, maar dan betaal je die garantie er van tevoren natuurlijk gewoon bij. En de Arcam 550 mag dan wel 7 versterkers aan boord hebben, ze geven toch slechts 7 x 90 Watt. Atmos hier en nu zou me anders wel bevallen.

Wat Emotiva betreft, ik heb tal van apparaten van ze maar van de garantie heb ik nog geen gebruik moeten maken. Ik krab me wel in mijn haar op het ogenblik dat de Atmos upgrade voor de XMC-1 eraan komt, ik hoopte op een oplossing binnen EU, maar voorlopig houden ze zich van de domme als je er naar vraagt. Ik heb gemaild, maar ze antwoorden naast de kwestie.

Wat Dirac betreft, ik heb het naast de XMC-1 ook al ettelijke jaren op mijn Mac staan die mijn stereo bron is, met oa een XSP-1 in de set. Ik vind het niet ingewikkeld om te gebruiken, maar je bent er wel een avondje zoet mee, zoals dat gaat met die dingen. En het moet absoluut stil zijn in huis! Dus iedereen moet de deur uit, anders is het niet te doen, de mic neemt immers alles op dat je anders nauwelijks zou horen, tot voorbijrijdend verkeer toe... Maar het is de moeite, er bestaat volgens mij niets beter. Of het zou Dirac Unison moeten zijn dat er later aankomt.