Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

MegaJ

Citaat van: broodro0ster op september 30, 2015, 08:52:08
Zijn er hier kenners die me het verschil kunnen uitleggen tussen een V1 en V2 XPA5?

Ik meen dat de gain van de v2 iets lager is (3 dB) dan die van de v1 en dat de RCA connectoren iets robuuster zijn. Een verlaagde gain helpt waarschijnlijk om ruis te voorkomen op gevoelige speakers. Daarnaast het uiterlijk.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

broodro0ster

M
Citaat van: MegaJ op september 30, 2015, 11:16:18
Ik meen dat de gain van de v2 iets lager is (3 dB) dan die van de v1 en dat de RCA connectoren iets robuuster zijn. Een verlaagde gain helpt waarschijnlijk om ruis te voorkomen op gevoelige speakers. Daarnaast het uiterlijk.

Thanks.
Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 89dB/W. Zou de ruis daarop waarneembaar zijn?
Ben aan het twijfelen om evt. een V1 XPA5 over te nemen voor m'n fronts (LCR) en 2 atmos speakers.

Vraag me alleen af als ik verschil zou horen. Anders kan ik even goed een goedkoop 2 kanaals versterkertje kopen voor m'n atmos speakers en de rest aan de AVR hangen zoals het nu al het geval is.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

MegaJ

Citaat van: broodro0ster op september 30, 2015, 11:20:02
M
Thanks.
Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 89dB/W. Zou de ruis daarop waarneembaar zijn?
Ben aan het twijfelen om evt. een V1 XPA5 over te nemen voor m'n fronts (LCR) en 2 atmos speakers.

Vraag me alleen af als ik verschil zou horen. Anders kan ik even goed een goedkoop 2 kanaals versterkertje kopen voor m'n atmos speakers en de rest aan de AVR hangen zoals het nu al het geval is.

Je zou geen last van ruis moeten hebben. Door de lagere gain in de v2 versterk  je simpelweg ook het ruisniveau minder en zou dit minder snel tot problemen moeten leiden als die er zijn. De v1 is een prima versterker die veel vermogen kan leveren, ik heb hem zelf ook. Alhoewel ik wel wat gelazer er mee gehad heb aan het begin (dat had dus ook met ruis / brom te maken en de gain, alleen was er iets niet helemaal goed aan mijn amp wat tot een brom leidde en die werd meeversterkt en hoorbaar werd door de hoge gain), maar dat is opgelost en ik ben er nu blij mee. Als je er een overneemt kan je altijd eerst luisteren of hij in orde is.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Toni71

"Zijn er hier kenners die me het verschil kunnen uitleggen tussen een V1 en V2 XPA5?"

85 graden elco`s tegen 105 graden elco`s.

Erwin.VL

Citaat van: broodro0ster op september 30, 2015, 08:52:08
Zijn er hier kenners die me het verschil kunnen uitleggen tussen een V1 en V2 XPA5?

De oude hadden een gain van 32 dB en de nieuwe 29 dB dacht ik. En zwarte trim (maar die haal ik er toch steeds af).

In hun woorden:
Inside the XPA-5 Gen 2, we've refined our classic differential input, fully complementary, short signal path Class A/B topology to deliver a stunningly low noise floor, so low-level detail and dialogue emerge from deep black background. Outside, we've added solid machined gold plated RCA jacks, high-quality metal toggle switches, sleeker, refined aesthetics, and a completely new high strength precision chassis for added durability and an even more impressive look in your rack.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

broodro0ster

Thanks!

De XPA5 die ik op het oog had, is niet meer te koop. Even verder zoeken dus
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000

broodro0ster

Wat zouden jullie nog geven voor een Emotiva XPA-3 Gen 1? 2 jaar oud en verkeerd in nieuwstaat.
Is 550euro een redelijk prijs daarvoor?

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

broodro0ster

Bedankt voor de info mannen.

Ik had een deal met de verkoper voor de XPA-3. Zou er vanavond of zaterdag omgaan, maar die klojo heeft hem ondertussen geruild met iemand anders.

Zijn er nu echt geen deftige verkopers/kopers te vinden op marktplaats?

clockwork

http://hometheaterreview.com/emotiva-xmc-1-72-channel-av-prepro-reviewed/

Nog een positieve review van de XMC-1. De auteur durft het zelfs aan om hem te vergelijken met de Anthem D2v processor ($9.500).

Voor wat het waard is.....

Voorlopig ben ik nog steeds erg blij met mijn XMC.  :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Erwin.VL

Bedankt voor de link!

En die Anthem is dan nog de persoonlijke processor van de reviewer... Het verbaast mij echter niks dat de XMC-1 op dezelfde hoogte wordt geplaatst.

Ten eerste: opname, speakers en de kenmerken van de luisterruimte staan voor minstens 90% van de ervaring van de geluidskwaliteit. Als beide toestellen dan nog over het neusje van de zalm van de digitale ruimtecorrectie beschikken wordt het verschil zo klein dat het zeker niet klinkt als $7.000.

Wat betreft de vergoelijking van het feit dat de XMC-1 niet over Atmos beschikt omdat Atmos ten tijde van de ontwikkeling van de XMC-1 nog niet bestond... Dat vind ik maar quatsch. Audissey DSX (een 11.1 up-mixer) was al jaren verkrijgbaar en men wist dat het maar een kwestie van tijd was voor er materiaal met meer kanalen zou verkrijgbaar zijn (jaja, ik weet dat het technisch om objecten gaat ipv kanalen).

Een meer-dan-acht-kanalen processor is zeker de ook de bedoeling geweest, waarom zouden anders de XPR versterkers verschenen zijn? Er was sprake van een 12-kanalen processor, maar men besloot zich blijkbaar te concentreren op de XMC-1 zelf. Atmos op een 7.2 processor is ook nauwelijks de moeite. Nu spreekt men van de XMR-1 met 16 kanalen. Ik hoop dat het waar is. Ik heb lang getwijfeld tussen de XMC-1 (met Dirac) en de Marantz 7702 (met Atmos) en heb toch maar voor de geluidskwaliteit gekozen en niet voor de kwantiteit. Met de XMR-1 krijg ik hopelijk snel beide!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

norman

Heb een heel vreemd probleem hoop dat iemand kan helpen.

Ik had de laaste tijd tijdens het film kijken op me mains rare squeek geluiden op me fronts tijdens het kijken van films/series.
Nu dacht ik dat het aan mijn Intel NUC lag en de HDMI handshake met me amp.
Maar sinds vandaag doen me front left en front right uitgang het niet meer van me processor.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Zeker weten dat het de processor is, heb de rear amp nog verplaatst naar front en visa versa en dan doen me front speakers het gewoon.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

chrisvansant

hallo

ik heb ook een emotiva xpa-2 en een xpa-5

deze zouden hersteld moeten worden .
hoe kan ik Stephan  vinden.

clockwork

Ook hallo en welkom.

Wie is Stephan? En wat is er aan de hand met je XPA's?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

chrisvansant

hallo

ik zie hier dat spephan de emotiva s repareert

waar kan ik deze persoon vinden
alvast bedankt

balboa

Dat is Stephan Zandvliet. Hij heeft mij ook eerder geholpen. Helaas is na verloop van tijd het probleem wel weer terug gekomen en heb ik waarschijnlijk een nieuw onderdeel nodig van Emotiva. Hij blijft opstart problemen houden.

Je kunt Stephan bereiken via de email stephan.zandvliet @ 12move. nl

Verwijder de spaties en je hebt z'n adres
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

MegaJ

Pfffff word een beetje moe van Emotiva. Mijn UMC-200 is defect en ik had op het officiële Emotiva forum eigenlijk al gevonden waar het aan ligt. Om het probleem op te lossen moeten er slechts 3 condensatoren op het voedingsprintje vervangen worden. Is dus een bekend probleem en eigenlijk heel goedkoop te repareren. Na contact met Emotiva moest en zou de UMC terug gestuurd moeten worden naar de USA, ik mocht het niet in NL laten repareren. Kosten voor mij €60 bij de TNT. Nu blijkt dus na de reparatie dat het inderdaad aan die 3 condensatoren lag en kan ik nog even $130 ophoesten voor de retour kosten... Wat een waardeloos bedrijf is Emotiva toch voor klanten buiten de USA.

Witalik

Wat apart, normaal zijn ze heel soepel daarmee?
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

NokNok

Citaat van: Witalik op januari  9, 2016, 01:05:19
Wat apart, normaal zijn ze heel soepel daarmee?

Wat ik begrepen heb op een andere site, is dat Emotiva gestopt is met het sturen van onderdelen.
Dus zal je het defecte toestel moeten opsturen.

Als dat inderdaad zo is, dan zou dat de verkoop in Europa niet "bevorderen"............

norman

Citaat van: NokNok op februari 23, 2016, 17:39:27
Wat ik begrepen heb op een andere site, is dat Emotiva gestopt is met het sturen van onderdelen.
Dus zal je het defecte toestel moeten opsturen.

Als dat inderdaad zo is, dan zou dat de verkoop in Europa niet "bevorderen"............
Dat klopt en ze moedigen af bij andere te repareren
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Slecht nieuws zeg. Dat ontmoedigt de verkoop m.i. enorm. :crazy: :butbut:

In het verleden waren ze erg soepel daarmee, wellicht is er misbruik van gemaakt.

Laten we hopen dat alles gewoon blijft werken.

balboa

Zeker slecht nieuws. Feitelijk betekent dat je de verkoop buiten de US ontmoedigt. Slechte aftersales. In plaats van zo'n besluit zou je ook met een paar distributeurs / reperateurs kunnen gaan werken.

Mijn XSP-1 weigert weer dienst. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen deze weg te brengen voor reparatie.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

clockwork

Citaat van: balboa op februari 23, 2016, 19:19:18
Zeker slecht nieuws. Feitelijk betekent dat je de verkoop buiten de US ontmoedigt. Slechte aftersales. In plaats van zo'n besluit zou je ook met een paar distributeurs / reperateurs kunnen gaan werken.

Mijn XSP-1 weigert weer dienst. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen deze weg te brengen voor reparatie.

Vervelend zeg. Zelfde probleem als de vorige keer?

balboa

Ja, opstart problemen. Zelfde als vorig jaar. Heb nog wel ergens een mail van emotiva dat ze aanboden vervangende onderdelen op te sturen. Eens kijken hoe ver ik daar mee kom. Anders ben ik er wel redelijk klaar mee.