Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Laurens_B

Aardig setje Emotiva apparatuur staan na de aanwinst van een ERC-1 gisteren. Nu alleen nog een kast vinden waar alles netjes in past. Ik ben niet zo zeker van de DAC op de XPA ivm warmte, maar we zullen het even aankijken.

Marco66

Mooie set zo bij elkaar!
Persoonlijk zou ik de boutjes wel terug plaatsen, ben je vd gaatjes af.
Have fun ciao

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Laurens_B

Citaat van: Marco66 op juli 22, 2015, 09:11:03
Mooie set zo bij elkaar!
Persoonlijk zou ik de boutjes wel terug plaatsen, ben je vd gaatjes af.
Have fun ciao

Marco

Ja daar ben ik nog even naar aan het kijken, misschien kan ik zwarte boutjes kopen bij de Gamma, even uitzoeken of dat de maat een standaard maat is.

FeaR1986

Citaat van: Laurens_B op juli 22, 2015, 09:12:39
Ja daar ben ik nog even naar aan het kijken, misschien kan ik zwarte boutjes kopen bij de Gamma, even uitzoeken of dat de maat een standaard maat is.

Zwarte boutjes is wel mooier naar mijn mening. De zilveren terug plaatsen komt zo over alsof je Electrocompaniet wilt nadoen.Black Trim bestellen kan ook, heb ik op de mijne zitten en vind het wel wat hebben.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Laurens_B

Citaat van: FeaR1986 op juli 22, 2015, 11:32:08
Zwarte boutjes is wel mooier naar mijn mening. De zilveren terug plaatsen komt zo over alsof je Electrocompaniet wilt nadoen.Black Trim bestellen kan ook, heb ik op de mijne zitten en vind het wel wat hebben.

Ja ik vind de verzendkosten voor de black trims alleen wat hoog, wie weet begint langzaam de upgrade naar gen2 producten wel  ;D

Sopper

Citaat van: Laurens_B op juli 22, 2015, 11:37:45
Ja ik vind de verzendkosten voor de black trims alleen wat hoog, wie weet begint langzaam de upgrade naar gen2 producten wel  ;D

Ik heb de black trims Gen 2 nog liggen... gekocht bij Emotiva, maar inmiddels mijn XPA-5 ook verkocht.
PM maar even
# LHY SW6 # Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Pass Aleph 5 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Witalik

Je kan die trims toch makkelijk een kleurtje geven  ::)
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Erwin.VL

Ik heb ergens zwarte inbus boutjes zonder kop gekocht. Less is more vind ik.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Laurens_B

Citaat van: Erwin.VL op juli 23, 2015, 18:02:08
Ik heb ergens zwarte inbus boutjes zonder kop gekocht. Less is more vind ik.

Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Ik heb namelijk gekeken bij de Gamma en Praxis maar zonder succes, nergens in t zwart.

rovinggecko

Citaat van: Laurens_B op juli 23, 2015, 18:53:31
Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Ik heb namelijk gekeken bij de Gamma en Praxis maar zonder succes, nergens in t zwart.
zoek eens op "Stelschroef inbus M4 x 6mm Blank Staal ( Zwart ) Per 10 stuks"
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Laurens_B

Citaat van: rovinggecko op juli 23, 2015, 21:11:15
zoek eens op "Stelschroef inbus M4 x 6mm Blank Staal ( Zwart ) Per 10 stuks"

Mooi, thanks!

Erwin.VL

Zoiets inderdaad, ik zou echt moeten zoeken waar ik ze destijds vandaan haalde!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

balboa

Citaat van: magicbas op april 23, 2015, 12:00:56
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn XPA-3, waarbij een van de 3 boards defect bleek. Emotiva heeft mij toen een nieuw board opgestuurd en ik ben hiermee naar Zandvliet Audio/Video in Aalsmeer gegaan. Hij heeft het board vervangen voor een paar tientjes en daarmee was het euvel verholpen.
In theorie kan je het zelf natuurlijk ook vervangen, maar aangezien de aansluiting gelast moesten worden en het allemaal nogal krapjes was (en ik geen electro wonder ben) heb ik dat stukje maar gewoon uitbesteed :-)

Afgelopen weekend de versterker naar Stephan gebracht. Aardige kerel zeg! Ben benieuwd wat er uit komt.

Zit nog wel eens voor een XDA-2 Dac van Emotiva te kijken, maar die worden weinig aangeboden. Weet iemand er toevallig nog eentje staan?Die nieuwe Gen2 vind ik niet mooi en past niet bij de rest van de set.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Erwin.VL

Ik denk dat ik nog een XDA-1 nieuw in ongeopende doos heb staan. Was bedoeld voor een slaapkamer in ons nieuwbouwproject maar dat is al een paar jaartjes in vertraging. Ondertussen denk ik daar aan iets compacter toestel. Laat maar via PM weten of dit past. Ik woon wel in Oost-Vlaanderen.

balboa

Citaat van: Erwin.VL op augustus 14, 2015, 21:47:22
Ik denk dat ik nog een XDA-1 nieuw in ongeopende doos heb staan. Was bedoeld voor een slaapkamer in ons nieuwbouwproject maar dat is al een paar jaartjes in vertraging. Ondertussen denk ik daar aan iets compacter toestel. Laat maar via PM weten of dit past. Ik woon wel in Oost-Vlaanderen.

Wellicht, maar was eigenlijk op zoek naar een XDA-2 omdat die ook standaard 24/192 ondersteunt en een ASRC (asynchronous sample rate converter) heeft
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Erwin.VL

Ik heb zopas een perfecte UPA-2 op de kop getikt om onze terrasluidsprekers te voeden vanaf de XMC-1 (zone 2). De man heeft nog 3 UPA-1 te koop trouwens. Locatie Moorsel bij Aalst.

balboa

Citaat van: balboa op augustus 13, 2015, 21:05:24
Afgelopen weekend de versterker naar Stephan gebracht. Aardige kerel zeg! Ben benieuwd wat er uit komt.

Zit nog wel eens voor een XDA-2 Dac van Emotiva te kijken, maar die worden weinig aangeboden. Weet iemand er toevallig nog eentje staan?Die nieuwe Gen2 vind ik niet mooi en past niet bij de rest van de set.

Gisteren weer even bij Stephan langs geweest om de XSP-1 op te halen. Hij heeft de soldeerverbindingen van de voeding opnieuw gesoldeerd en wat condensatoren vervangen. Vooralsnog speelt hij weer geheel naar tevredenheid. :)

mel

Heren,
Neem me vooral niet kwalijk omdat ik niet eerst deze honderden paginas uit dit topic heb doorgeworsteld.
Ik bezit een XP A 5, die nog in garantie is.vermits de versterkers uit amerika komen vraag ik me af wat jullie doen als erbrokken zijn aan jullie emotiva??
Zowel in garantie als buiten garantie

Dank
Mvg
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

balboa

Citaat van: mel op september 16, 2015, 21:18:40
Heren,
Neem me vooral niet kwalijk omdat ik niet eerst deze honderden paginas uit dit topic heb doorgeworsteld.
Ik bezit een XP A 5, die nog in garantie is.vermits de versterkers uit amerika komen vraag ik me af wat jullie doen als erbrokken zijn aan jullie emotiva??
Zowel in garantie als buiten garantie

Dank
Mvg

Je had geen honderden pagina's hoeven te lezen. Enkel de meest recente berichten boven je eigen bericht. Ik heb die van mij - in de garantie periode - naar Stephan gebracht. Mochten er onderdelen uit Amerika moeten komen, dan worden deze onder garantie opgestuurd. Andere optie is dat je de audio spullen zelf naar Amerika verstuurt, maar dan kun je net zo goed een nieuwe kopen mbt verzendkosten.

mel

Das een mooie oplossing....bedankt voor het snelle antwoord
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

NokNok

Citaat van: clockwork op november  2, 2014, 18:36:30
Dat klinkt inderdaad twijfelachtig. Ik zou een mail naar Emotiva sturen. Ze antwoorden meestal snel (zeker als het een bestelling betreft  ;)).

Wat ga je bestellen?

Zo, even na 10 maanden weer wat van me laten horen ;D

Het bestellen ging niet helemaal soepel maar uiteindelijk wel gelukt.
Het verzendadres was blijkbaar niet helemaal duidelijk ; heb aangegeven dat het bij mijn ouders moest worden afgeleverd. Maar is gewoon naar mijn adres gestuurd, was toen dus niet thuis en hebben het bij mijn buren aangegeven..............niet handig lijkt me.

Nou, wat heb ik gekocht: wilde eigenlijk een Xpa-2 kopen als stereo-versterker, en "later" nog een tweede erbij om ze ieder gebrugd als mono-versterker te gebruiken.
Maar je moet soms keuzes maken, financieel wat het toch wel te gortig.(2X ca. €850 plus invoer/verzendkosten)
Dus toen gekozen voor 2 monoversterkers. Dat werden dus de XPA-100.

Er zit natuurlijk heel wat verschil in vermogen tussen de Xpa-2 in mono(1000W) en de XPA-100(250W), waarbij die 1000W natuurlijk overkill is. Maar was "bang" dat de XPA-100 misschien te "licht"was.
Het antwoord(kort maar krachtig): Zat genoeg!!

gr. NokNok

Erwin.VL

Welke speakers heb je?

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

broodro0ster

Zijn er hier kenners die me het verschil kunnen uitleggen tussen een V1 en V2 XPA5?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

norman

Citaat van: clockwork op september 24, 2015, 19:06:45
http://www.audioholics.com/av-preamp-processor-reviews/xmc-1-7.2-av-processor

Weer een test voor de XMC-1. Komt er niet slecht uit.... ;D

Tja audioholics en hometheaterhifi zal ik niet zo serieus nemen....
Wil wel is een review zien van een 'echte' review site.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer