Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

ldegouw

Ik had een UMC-1 die er ook mee stopte.
Uiteindelijk goed opgelost door emotiva en gratis nieuwe onderdelen verstuurd.
Maar door de handshake issues en het gebrek aan vertrouwen toch maar weg gedaan.
Qua geluid vond ik het ook niet geweldig, mijn huidige Denon x4000 speelt boven dat niveau.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

simsalabim

Citaat van: Midcall op april 25, 2015, 01:53:59
Je bent in de minderheid op dit forum vrees ik.
Ik heb alleen.de XPA versterkers en UPA versterkers gehad maar die hebben een zeer goede bouwkwaliteit voor wat het destijds koste.
Ook nog nooit problemen mee gehad.
De processoren daarentegen hadden wel de nodige kuren maar goed kijk eens naar Onkyo, je durft gewoon geen 2dehands model meer te kopen dat geen garantie meer heeft ivm de hdmi boards die 'uitvallen'..
Dat maakt ook dat de restwaarde gewoon belabberd is.
Emotiva is iig ook een merk dat wel service probeert te geven, alleen zijn ze gewoon weinig consequent in het nakomen van beloftes, maar goed, je kunt ook de goede kanten van het bedrijf bekijken en dat is toch wel de prijs/kwaliteit verhouding.
Enige is dat de belofte dat ze ook in de EU zouden gaan opereren gebroken is en dat maakt voor velen denk ik dat ze toch eens verder gaan kijken bij merken die wel in de EU verkocht worden, zeker met garantie kwesties wel zo praktisch.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

road rebel

Grote veranderingen op komst bij Emotiva:

-Productie in de VS
-Dealers in de VS
-6 internationale distributeurs

Laurens_B

Citaat van: road rebel op juni 10, 2015, 17:54:50
Grote veranderingen op komst bij Emotiva:

-Productie in de VS
-Dealers in de VS
-6 internationale distributeurs

bron?

clockwork

Als dit echt geen prijsverhogingen veroorzaakt, lijkt dit me een goede ontwikkeling.  ;D

Afwachten maar.... :popcorn:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Laurens_B

Citaat van: clockwork op juni 10, 2015, 19:43:45
Als dit echt geen prijsverhogingen veroorzaakt, lijkt dit me een goede ontwikkeling.  ;D

Clockwork, ik zie in je signature dat je een ERC-1 bezit, en toevallig ben ik opzoek naar deze speler. Zou je je ervaring willen delen over de prestaties hiervan, t.o.v. de prijs. Ook vergeleken met andere spelers? Zitten er bepaalde aspecten aan die je juist wel of niet voor deze speler vind spreken? Ik ben benieuwd!

clockwork

Citaat van: Laurens_B op juni 10, 2015, 19:54:40
Clockwork, ik zie in je signature dat je een ERC-1 bezit, en toevallig ben ik opzoek naar deze speler. Zou je je ervaring willen delen over de prestaties hiervan, t.o.v. de prijs. Ook vergeleken met andere spelers? Zitten er bepaalde aspecten aan die je juist wel of niet voor deze speler vind spreken? Ik ben benieuwd!

Ja dat klopt, die staat hier in mijn rack. Ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks (5 keer per jaar) gebruik aangezien in vrijwel alles stream met mijn Linn. Het is op zich een goede cd speler. Zeker voor het geld. Ik heb hem niet vergeleken met een andere cd speler omdat ik voordat ik hem kocht cd's afspeelde met een BD speler van Pioneer. Dat was vanzelfsprekend wel een verbetering. Streamer met de Linn Akurate is beter, maar daar is het prijskaartje dan ook naar.  ;D

Waarom zoek je perse een ERC-1 en niet een type 2 of 3? Die schijnen net weer wat beter te zijn. Ik zou zelf voor de 3 gaan vanwege de lader. Die in de 1 werkt goed hoor, maar wellicht voor de langere termijn wat kwetsbaar. Ik ken een gebruiker die het mechaniek (onder garantie) moest vervangen.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Laurens_B

Citaat van: clockwork op juni 10, 2015, 20:03:08
Ja dat klopt, die staat hier in mijn rack. Ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks (5 keer per jaar) gebruik aangezien in vrijwel alles stream met mijn Linn. Het is op zich een goede cd speler. Zeker voor het geld. Ik heb hem niet vergeleken met een andere cd speler omdat ik voordat ik hem kocht cd's afspeelde met een BD speler van Pioneer. Dat was vanzelfsprekend wel een verbetering. Streamer met de Linn Akurate is beter, maar daar is het prijskaartje dan ook naar.  ;D

Waarom zoek je perse een ERC-1 en niet een type 2 of 3? Die schijnen net weer wat beter te zijn. Ik zou zelf voor de 3 gaan vanwege de lader. Die in de 1 werkt goed hoor, maar wellicht voor de langere termijn wat kwetsbaar. Ik ken een gebruiker die het mechaniek (onder garantie) moest vervangen.

Ik speel zelf op het moment ook van een BR speler (Sony) dus ongetwijfeld een verbetering voor me. Dank voor je ervaring! Ik vind een type 2 of 3 ook prima, maar die zie ik gewoon zelden aangeboden worden, en het lijkt me dat een type 1 ook het goedkoopste zal zijn. Ik wist niet dat de magnetische lader kwetsbaarder is, ik vond het er juist wel gaaf uitzien haha. De ERC-3 is me op het moment met de huidige koers en verzending etc. toch net iets te duur.

clockwork

Citaat van: Laurens_B op juni 10, 2015, 20:10:53
Ik speel zelf op het moment ook van een BR speler (Sony) dus ongetwijfeld een verbetering voor me. Dank voor je ervaring! Ik vind een type 2 of 3 ook prima, maar die zie ik gewoon zelden aangeboden worden, en het lijkt me dat een type 1 ook het goedkoopste zal zijn. Ik wist niet dat de magnetische lader kwetsbaarder is, ik vond het er juist wel gaaf uitzien haha. De ERC-3 is me op het moment met de huidige koers en verzending etc. toch net iets te duur.

De lader ziet er inderdaad gaaf uit en ik heb er geen enkel probleem mee. Het kan een pech geval zijn geweest. Ik heb je advertenties zien staan en heb even getwijfeld. Maar ik vind het geheel er zo mooi uit zien, vandaar dat ik de mijne nog even laat staan.  ;)

Laurens_B

Citaat van: clockwork op juni 10, 2015, 20:36:17
De lader ziet er inderdaad gaaf uit en ik heb er geen enkel probleem mee. Het kan een pech geval zijn geweest. Ik heb je advertenties zien staan en heb even getwijfeld. Maar ik vind het geheel er zo mooi uit zien, vandaar dat ik de mijne nog even laat staan.  ;)

Haha, snap ik, helaas voor mij :P De nieuwe ERC-3 kost inc alle kosten toch wel over de 600 euro, terwijl de speler klein 400 kost met de kortingen eraf, iets teveel vind ik. Wie weet reageert er op korte termijn nog iemand ;)

Witalik

Citaat van: clockwork op juni 10, 2015, 19:43:45

As part of its strategy shift, Emotiva is offering "industry-standard margins" to retailers while maintaining current price points, which will be the same at retail as in Emotiva's own online store, said Laufman. Until recently, he explained, "it would have been challenging [to sell simultaneously through retailers and direct to consumers] without raising our prices at retail." But the company has increased its production scale and is building smarter to make it possible, he said.

Volgens de grote man zelf blijven de prijzen hetzelfde ? Misschien even een screenshot maken voor de zekerheid  >:D
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

RogerS

Citaat van: Witalik op juni 10, 2015, 21:00:30
As part of its strategy shift, Emotiva is offering "industry-standard margins" to retailers while maintaining current price points, which will be the same at retail as in Emotiva's own online store, said Laufman. Until recently, he explained, "it would have been challenging [to sell simultaneously through retailers and direct to consumers] without raising our prices at retail." But the company has increased its production scale and is building smarter to make it possible, he said.

Volgens de grote man zelf blijven de prijzen hetzelfde ? Misschien even een screenshot maken voor de zekerheid  >:D
De XMC-1 is al in prijs omhoog gegaan..
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

Lol! Ja goed plan.

En anders: Inflation is a bitch..... :hmmm:

clockwork

Citaat van: RogerS op juni 10, 2015, 21:04:17
De XMC-1 is al in prijs omhoog gegaan..

Dat vind ik toevallig nu net niet zo'n probleem....  ;)

Cobraatje

Hahahahaha, goeie grap  ;D.
Natuurlijk gaan de prijzen omhoog en het woord van Dan Laufman is breekbaar als glas.

Wel mooi dat er een distribiteur komt en garantie een toegevoegde waarde wordt.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Midcall

Hilarisch natuurlijk, zou hier geen enkele waarde aan hechten. Welke retailer zou nog geïnteresseerd zijn in de verkoop van Emotiva wanneer hij iets anders zou hebben gezegd? En ik ken de "industry standard margins" voor retailers, dan kan het niet anders dat prijzen gaan stijgen, anders is Emotiva snel failliet.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

road rebel

Als ze de productie naar de VS verplaatsen dan komen er gewoon nieuwe producten. Nieuwe producten aan nieuwe prijzen dus dan kunnen ze gemakkelijk beloven dat de huidige producten niet duurder worden...  ;)

Mijn haren gaan overeind als ik dit lees:

Citeer"We were never anti-dealer," Laufman said, "but I had been in the OEM business and had customers who didn't want to see me in the retail channel." So he sold Emotiva-branded products mainly to hobbyists via the Internet in the early days without objection from those OEM clients when that channel was a non-factor.

bron: technologyintegrator.net

Midcall

Hun XMC-1 was hun eerste product wat (uiteindelijk) in de US facility werd gebouwd. En je kon goed zien wat dat met de prijzen deed.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

simsalabim

Emotiva wil duidelijk groeien en daar is op zich niets mis mee.
Ze zijn toch echt altijd wel voor prijs kwaliteit geweest.
En nu komt de XPR serie dan waarschijnlijk ook eens hier heen.
Als de prijs 'laag' blijft, dwz een stuk lager dan de concurrentie in die kwaliteit, dan zou een XPR serie en de XMC1 echt wel een hele mooie set bieden voor de HT enthousiast.
En daar praten we toch ook gewoon over op het forum, goed spul voor in het HT.
Ik sta er niet negatief tegenover en ben benieuwd wat Emo buiten de US voor aandeel kan pakken in een toch wel moeilijke niche markt..
Ik zie ze toch steeds ontwikkelen en niet steeds slechter worden ala de 'Apple generatie' - mooi,klein,flitsend, weinig inhoud (mijn mening;) )
Ik vind dat amerikaanse wel wat hebben, bold en bad.. als ze de lichtjes maar een beetje dimmen ;)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Xstream

Allemaal waar wat je zegt, maar als Emotiva (en zeker die bobo's die je dan hoort praten) een beetje fatsoenlijk richting klant was geweest, vooral in de periode dat ze er 3 jaar langer over hebben gedaan dan ze beloofden, dan ben je (ongeacht welke prijs/kwaliteit) gewoon niet goed bezig.

Ik heb een UMC-1 gekocht met de belofte dat ik 40% korting op de XMC-1 zou krijgen. Na een jaar uitstel wordt vervolgens de prijs naar boven aangepast, daarna weer een jaar uitgesteld, zie je die pipo van Emotiva in allerlei filmpjes heel erg uit de hoogte en elitair doen (dat wij allemaal maar koekenbakkers zijn), een uitgebreide 1 April grap (campagne) maken etc ... Nou, toen was de irritatie tot zo'n hoog niveau gelopen dat 't voor mij een principe kwestie werd.

Als dat dan die coole "Amerikaanse cultuur" is, dan hoeft 't van mij niet meer. Er zijn natuurlijk wel grenzen.
En de logica achter de vergelijking met Apple ontgaat me compleet.

Bovendien is m'n UPA overleden en heb ik de nodige kuren gehad (zowel hard- als software) met de UMC-1. Dat is me voorheen nog nooit overkomen met (met name) Marantz bijv. die ook niet veel kost.

Dadelijk komt Emotiva hierheen met hun productie, zijn het allang geen vriendelijke prijzen meer (ver boven bijv Marantz wss) en weet ik in ieder geval dat ongeacht de kwaliteit ik die enorme *** van een Dan Laufman sponsor. Dat is wat ze in die paar jaar tijd vooral voor elkaar hebben weten te krijgen. Al geloof ik best dat die XMC-1 een beest van een apparaat is, maar helaas lang niet meer zo voordelig als weleer, dankzij Emotiva zelf en daarnaast de slappe euro.

Dus eigenlijk zijn ze stap voor stap alles waar Emotiva voor "stond" aan het ombouwen naar een nieuwe high-end merk, waarin ze zich dan eigenlijk niet meer onderscheiden. Dan kies ik toch echt liever voor een meer betrouwbaarder merk als we over zulke prijzen gaan praten.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Midcall

Citaat van: clockwork op juni 24, 2015, 17:29:06
Nieuwe review van de XMC-1:

http://www.soundandvision.com/content/emotiva-xmc-1-surround-processor-review
Ik lees dat er, net als op de UMC-200, geen auto lip-sync functie op de XMC-1 zit. Dit kan niet waar zijn, toch?

clockwork

Citaat van: Midcall op juni 27, 2015, 00:34:59
Ik lees dat er, net als op de UMC-200, geen auto lip-sync functie op de XMC-1 zit. Dit kan niet waar zijn, toch?

Nee hoor. Zit er gewoon op. Auto en manual (0-200 mSec).

clockwork

http://www.stereophile.com/content/music-round-73

Nieuwe review op stereophile van de XMC-1. Ook best wel positief  ;D
:headbanging: