Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

road rebel

Voor mensen die een emotiva eindbak willen maar geen zin hebben in import enz:

399£ bij http://www.nakamichi.co.uk

De processor clone van de UMC200 met XLR is er voor 199£.

Flavio

Dus die Nakamichi versterker is een Emotiva kloon maar van welke dan?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Sopper

Citaat van: road rebel op april  2, 2015, 19:20:42
Voor mensen die een emotiva eindbak willen maar geen zin hebben in import enz:

399£ bij http://www.nakamichi.co.uk

De processor clone van de UMC200 met XLR is er voor 199£.

Hmmmz, geneigd om te bestellen en uit te proberen  8)
# LHY SW6 # Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Pass Aleph 5 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

XtrmB

Ziet er wel prima uit maar de kwaliteit is wat me zorgen baart.

http://www.whathifi.com/nakamichi/av1avp1/review
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Sopper

Citaat van: XtrmB op april  2, 2015, 19:42:47
Ziet er wel prima uit maar de kwaliteit is wat me zorgen baart.

http://www.whathifi.com/nakamichi/av1avp1/review

Komt er inderdaad niet best van af...

https://www.avforums.com/threads/nakamichi-av1-avp.1937969/
Nog meer leesvoer
# LHY SW6 # Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Pass Aleph 5 replica EV # Graham LS8/1F

Sopper

Toch maar even besteld om te proberen  :clapping:
€328 totaal met verzendkosten, kan ik nooit veel op verliezen als ie me niet bevalt...

XtrmB

Citaat van: Sopper op april  2, 2015, 20:34:28
Toch maar even besteld om te proberen  :clapping:
€328 totaal met verzendkosten, kan ik nooit veel op verliezen als ie me niet bevalt...

Alleen de pre-amp neem ik aan. Kan helaas niet 1 van de twee uitproberen dus moet ze meteen allebei kopen
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Sopper

Citaat van: XtrmB op april  2, 2015, 20:37:22
Alleen de pre-amp neem ik aan. Kan helaas niet 1 van de twee uitproberen dus moet ze meteen allebei kopen

De pre-amp inderdaad. Sluit ik aan op de XPA-5.
Zal verder het emotiva topic niet vervuilen met Nakamichi... zal ter zijner tijd mijn bevindingen posten in een nakamichi thread  ;D

road rebel

Is die eindbak niet hetzelfde als de upa7? Eerst gingen ze de nakamichi set 2000£ verkopen maar blijkbaar werd de prijs toch naar beneden gedaan.
Uiteindelijk is het allemaal jade design, dus of de eindbak nu xtz, advance acoustics, tonewinner, emotiva of nakamichi heet zal wel niets uitmaken? Voor de processor weet ik niet hoe het met de software geregeld is, op AVS loopt er een thread...

clockwork

Hier een link die ik even met jullie wilde delen. Het gaat hier om een professionele film mixer die sinds kort zelf een XMC-1 heeft.

http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1617090-emotiva-xmc-1-owners-only-thread-57.html#post33555657

:D :D :D

(En ik ben het vanzelfsprekend ook eens met zijn commentaar over de Andrew Jones speakers van Pioneer).  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Erwin.VL

The XMC-1 has arrived...

Vrouwtje is TV aan het kijken, dus ik moet nog effe nagelbijten. Ik heb alleen de Amerikaanse stekker vervangen. Toch wel vervelend dat er niet een land-specifieke stekker af kan, maar goed.

Het duurde maar even 17 dagen eer mijn Upgrade Card in Tennessee aankwam. Gelukkig arriveerde de XMC-1 slechts 9 dagen later bij mij.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

Gefeliciteerd! Volgens mij ga je heel tevreden zijn.  :headbanging:

Mijn card was er volgens mij binnen een week.

Heb je de volledige Dirac direct bij besteld?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

balboa

Sinds kort een probleem met mijn XSP-1. Als ik hem aan zet, dan schakelt hij automatisch weer uit. Je hoort hem klikken en gaat weer terug naar stand-by.
Ik heb emotiva gevraagd wat te doen en zij geven aan dat het een soort beveiliging is. Een half uur de stekker er uit en het probleem zou moeten zijn opgelost. Nu gebeurt het ad random, want soms start hij wel gewoon op en soms niet. De stekker er uit maakt geen verschil.

Emotiva weer een mail gestuurd en zij stellen voor de versterker op te sturen naar de VS. Dat lijkt me niet echt een optie. Daarop hebben ze voorgesteld om een lokale reparateur te zoeken en de onderdelen onder garantie op te sturen.

Vraag aan jullie. Herkennen jullie het probleem en zo ja, wat is een goede reparateur in het midden van het land?  Of zijn er nog andere tips?

Hoor het graag.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

clockwork

Citaat van: balboa op april 23, 2015, 09:22:05
Sinds kort een probleem met mijn XSP-1. Als ik hem aan zet, dan schakelt hij automatisch weer uit. Je hoort hem klikken en gaat weer terug naar stand-by.
Ik heb emotiva gevraagd wat te doen en zij geven aan dat het een soort beveiliging is. Een half uur de stekker er uit en het probleem zou moeten zijn opgelost. Nu gebeurt het ad random, want soms start hij wel gewoon op en soms niet. De stekker er uit maakt geen verschil.

Emotiva weer een mail gestuurd en zij stellen voor de versterker op te sturen naar de VS. Dat lijkt me niet echt een optie. Daarop hebben ze voorgesteld om een lokale reparateur te zoeken en de onderdelen onder garantie op te sturen.

Vraag aan jullie. Herkennen jullie het probleem en zo ja, wat is een goede reparateur in het midden van het land?  Of zijn er nog andere tips?

Hoor het graag.

Wat een vervelend probleem. Ik herken het niet dus helaas kan ik je daar niet mee helpen.

Kijk voor een reparateur eens naar: audioservice.nl die hebben als het goed is ervaring met Emotiva.

En wellicht kun je zelf ook een board vervangen. Dat is namelijk vaak niet echt heel moeilijk.

sterkte ermee!  :(   

magicbas

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn XPA-3, waarbij een van de 3 boards defect bleek. Emotiva heeft mij toen een nieuw board opgestuurd en ik ben hiermee naar Zandvliet Audio/Video in Aalsmeer gegaan. Hij heeft het board vervangen voor een paar tientjes en daarmee was het euvel verholpen.
In theorie kan je het zelf natuurlijk ook vervangen, maar aangezien de aansluiting gelast moesten worden en het allemaal nogal krapjes was (en ik geen electro wonder ben) heb ik dat stukje maar gewoon uitbesteed :-)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

knubbe

Als er aan de versterker gelast moet worden zou ik het ook niet graag zelf doen :) En dat terwijl ik nog kan lassen ook..  :headbanging:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RogerS

Citaat van: knubbe op april 23, 2015, 12:15:40
Als er aan de versterker gelast moet worden zou ik het ook niet graag zelf doen :) En dat terwijl ik nog kan lassen ook..  :headbanging:
lol
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

magicbas

foutje, bedoel natuurlijk solderen :P
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

balboa

Is dat deze?

Hadleystraat 16, 1431 SM Aalsmeer

0297 343 227

Zal morgen eens bellen, want het begint behoorlijk te irriteren.

Audio service in Elst heb ik jaren geleden wel eens een reparatie laten doen. Vond het destijds lang duren en flink aan de prijs.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

magicbas

Citaat van: balboa op april 23, 2015, 18:41:03
Is dat deze?

Hadleystraat 16, 1431 SM Aalsmeer

0297 343 227

Zal morgen eens bellen, want het begint behoorlijk te irriteren.

Audio service in Elst heb ik jaren geleden wel eens een reparatie laten doen. Vond het destijds lang duren en flink aan de prijs.

Ja klopt, daar ben ik geweest. Is een hobbyist met een berg aan oude apparatuur in z'n garage (best geinig om te zien), die het vooral doet uit liefde voor electronica (was mijn indruk).

Midcall

Gezien het kleine aantal Emotiva eigenaren valt me op dat er relatief erg veel mensen met techische problemen te maken hebben (gehad). Natuurlijk is het dan wel fijn dat het meestal wel goed wordt afgewikkeld door Emotiva, maar een solide gevoel geeft het toch niet.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Erwin.VL

Citaat van: clockwork op april 22, 2015, 22:19:32
Gefeliciteerd! Volgens mij ga je heel tevreden zijn.  :headbanging:

Mijn card was er volgens mij binnen een week.

Heb je de volledige Dirac direct bij besteld?

Gisteren dan aangekoppeld en even daarna Dirac laten lopen, zonder veel naar de manual te kijken. Ging prima. Het geluid is met stemmen iets helderder dan met de UMC-1, die opvallend hairy-chested klonk met mannenstemmen. Dan nog enkele fragmenten van The Beatles "Yellow Submarine" (Blu-ray dts 5.1) gespeeld. Klonk super, heel erg precies. Ik probeer nog wel wat recenter materiaal. Normaliter haal ik zondag een andere (okkazie) center speaker, namelijk de B&W CMC2 in plaats van mijn kleine CMC. Daarna ga ik de XPR-5 tijdelijk vervangen door één van mijn Marantz MM8803. Ik dacht er ook aan om geluid-absorberende elementen te maken, maar ik heb het te druk met de nieuwbouw. De opstelling moet uiteindelijk daar belanden en dan komt de UMC-1 terug.

Voorlopig enkel basic Dirac LE.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Erwin.VL

Citaat van: Midcall op april 24, 2015, 12:06:09
Gezien het kleine aantal Emotiva eigenaren valt me op dat er relatief erg veel mensen met techische problemen te maken hebben (gehad). Natuurlijk is het dan wel fijn dat het meestal wel goed wordt afgewikkeld door Emotiva, maar een solide gevoel geeft het toch niet.

Ik heb -tig Emotiva apparaten (enfin, 12 denk ik) en heb er nog nooit wat mee aan de hand gehad.

Midcall

Citaat van: Erwin.VL op april 24, 2015, 18:46:12
Ik heb -tig Emotiva apparaten (enfin, 12 denk ik) en heb er nog nooit wat mee aan de hand gehad.
Je bent in de minderheid op dit forum vrees ik.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.