Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RogerS

Voor iedereen die de full license van DIRAC gaat kopen hierbij mijn relaas op de Emotiva website: http://emotivalounge.proboards.com/post/728824/thread

On Friday, after Emotiva fixed the "problem" that ordering the DIRAC FULL license should be shipped via Bongo, see also link, I stayed on the Emotiva page after entering my address.
Now I could select to order via Paypal or directly via Credit Card. Knowing that Paypal has rather poor exchange rates I used the option to pay via credit card directly. Unfortunately twice I recevied an error message that Emotiva was unable to process the Credit Card Payment. Although both times it showed up in my Credit Card account as a reservation (?!).

On Monday I called Emotiva explaining the problem. After a few hours I received an email, due to time differences we agreed that calling back might not be a good option, explaining to me that the E-Shop of Emotiva wasn't able to process International Credit Cards.... So I tried the Paypal option and that worked.
But indeed ordering via Paypal was around 4% (4 euro) more expensive than paying via Credit Card directly.....  :'(

Now waiting for the license code.. :)
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Erwin.VL

Kan iemand me vertellen hoeveel het transport tegenwoordig kost (in $) via Bongo van de XMC-1 of een ander spul van vergelijkbare omvang?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

Volgens mij kun je proberen om een neporder op de website te plaatsen. Je krijgt dan vanzelf de verzendkosten te zien. (Edit: voor Nederland 170 euro verzendkosten).

@RogerS: dank je voor de tip. Ik wilde over een paar dagen gaan bestellen en had de CC al klaar liggen. Zal ik toch weer de mannen bij PP moeten sponsoren.  :wacko:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RogerS

Citaat van: Erwin.VL op maart 31, 2015, 19:51:35
Kan iemand me vertellen hoeveel het transport tegenwoordig kost (in $) via Bongo van de XMC-1 of een ander spul van vergelijkbare omvang?
Volgens mij kun je gewoon een gedeelte van het bestelproces doorlopen tot en met de eerste stap op Bongo. Dan kun je de bestelling nog afbreken.

Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Sopper

Citaat van: RogerS op maart 31, 2015, 19:56:31
Volgens mij kun je gewoon een gedeelte van het bestelproces doorlopen tot en met de eerste stap op Bongo. Dan kun je de bestelling nog afbreken.

Klopt...
Ik dacht, laat ik zwarte sidebars kopen voor mijn XPA-5 voor 20 dollar...
110 euro verzendkosten haha  :-[

Dus maar afgebroken,...
# LHY SW6 # Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Pass Aleph 5 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Erwin.VL

Is die 170 euro incl 30% douane en BTW?

2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Sopper

Citaat van: Erwin.VL op maart 31, 2015, 20:19:46
Is die 170 euro incl 30% douane en BTW?

Puur verzendkosten... btw en invoer komen er nog bovenop via Bongo
# LHY SW6 # Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Pass Aleph 5 replica EV # Graham LS8/1F

Erwin.VL

Ik heb zelf even de oefening gedaan via Bongo en heb de optie tussen intl economy à 136 euro en express à 175 (naar BE)
Van Sales dept krijg ik $147 quote voor economy hetgeen met €137 overeenkomt.

Morgen bestellen denk ik. Omgerekend, zonder Dirac Live, komt het op €1.630 incl de taksen.

Erwin.VL

Citaat van: Sopper op maart 31, 2015, 20:12:57
Klopt...
Ik dacht, laat ik zwarte sidebars kopen voor mijn XPA-5 voor 20 dollar...
110 euro verzendkosten haha  :-[

Dus maar afgebroken,...
Dat soort accessoires moet je mee bestellen met het zware spul, dan kost dat niks aan transport.

Erwin.VL

Citaat van: RogerS op maart 31, 2015, 03:57:41
Voor iedereen die de full license van DIRAC gaat kopen hierbij mijn relaas op de Emotiva website: http://emotivalounge.proboards.com/post/728824/thread

Roger,

Die sleutel waarvan sprake, is dat een fysieke sleutel, die per post wordt verstuurd? Voor Amarra had ik er vroeger ook zo één, voor mijn CAD software zelfs nog steeds.

clockwork

Ik heb het nog even nagekeken maar ik was vorig jaar augustus 155 dollar kwijt aan verzendkosten voor de XMC-1. (naar Nederland).
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Erwin.VL

Kan kloppen want de fuel is nu goedkoper, vooral in $.

RogerS

Citaat van: Erwin.VL op maart 31, 2015, 20:42:22
Roger,

Die sleutel waarvan sprake, is dat een fysieke sleutel, die per post wordt verstuurd? Voor Amarra had ik er vroeger ook zo één, voor mijn CAD software zelfs nog steeds.

Nee, als het goed is krijg je een email met de sleutel voor de software. Ik moet deze emial nog ontvangen...
Setup:

Erwin.VL

Citaat van: RogerS op maart 31, 2015, 20:53:24
Nee, als het goed is krijg je een email met de sleutel voor de software. Ik moet deze emial nog ontvangen...
Ha, dan is het zoals Amarra iRC. Bedankt! Even een spraakverwarring, die gekke Amerikanen ook...

RogerS

Citaat van: clockwork op maart 31, 2015, 19:55:44
Volgens mij kun je proberen om een neporder op de website te plaatsen. Je krijgt dan vanzelf de verzendkosten te zien. (Edit: voor Nederland 170 euro verzendkosten).

@RogerS: dank je voor de tip. Ik wilde over een paar dagen gaan bestellen en had de CC al klaar liggen. Zal ik toch weer de mannen bij PP moeten sponsoren.  :wacko:

Nog een tip: Als je in het weekend wilt gaan spelen met de volledige versie van DIRAC bestel dan een paar dagen van te voren de key. Het duurt volgens Emotiva minimaal "1 Business Day", na een succesvolle bestelling, voordat je de email ontvangt met de download en licentiecode erin. Gezien het tijdsverschil met Nashville kan dit dus langer duren dan 24 uur!

Ik heb zojuist de code ontvangen. Dat betekent dat ik vrijdagochtend met de volledige versie kan gaan spelen.  :pompom:
Setup:

Sopper

Heeft iemand overigens ervaring met XSP-1 voorversterker van Emotiva?
Ik zoek nog steeds een oplossing om HT met stereo te integreren, dus gezien de HT passthrough van XSP-1 misschien een mooie oplossing i.c.m. mijn pas aangeschafte XPA-5..

En de XMC-1, hoe is deze in stereo?

Nahpets

Volgens mij heeft Clockwork ze allebei.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Citaat van: Nahpets op april  1, 2015, 14:00:51
Volgens mij heeft Clockwork ze allebei.

Ik heb ze inderdaad beiden gehad. De XSP inmiddels niet meer. Ik vond het een geweldige voorversterker en was erg tevreden ermee. Ik heb inmiddels de XMC en geheel tegen mijn verwachtingen in doet die niet onder in stereo voor de XSP. En met Dirac erbij waarschijnlijk nog wel beter.

Ik zou zelf dus weer kiezen voor een XMC, ook in stereo.

clockwork

Voor de XSP had ik overigens een Bel Canto pre3 met een adviesprijs van ik meen €2400. Ik vond de Emotiva beter. Meer detail en een ruimtelijker beeld. Dit zegt hopelijk iets over de prijs kwaliteit verhouding van de Emotiva. 😄

Sopper

Citaat van: clockwork op april  1, 2015, 15:08:28
Ik heb ze inderdaad beiden gehad. De XSP inmiddels niet meer. Ik vond het een geweldige voorversterker en was erg tevreden ermee. Ik heb inmiddels de XMC en geheel tegen mijn verwachtingen in doet die niet onder in stereo voor de XSP. En met Dirac erbij waarschijnlijk nog wel beter.

Ik zou zelf dus weer kiezen voor een XMC, ook in stereo.

Interessant, bedankt voor je reactie...
Moet ik toch ook maar eens proberen  :)
Eerst eens even kijken of er op de 2e hands markt wat te krijgen is, voordat ik bij Emotiva bestel.

clockwork

Citaat van: Sopper op april  1, 2015, 17:51:58
Interessant, bedankt voor je reactie...
Moet ik toch ook maar eens proberen  :)
Eerst eens even kijken of er op de 2e hands markt wat te krijgen is, voordat ik bij Emotiva bestel.

Tweedehands zijn de XMC's nog erg schaars. Er staat er volgens hifishark een te koop in Duitsland maar volgens mij is dat geen serieuze verkoper. Hij is namelijk wel erg goedkoop (€1000). Maar je zou er een mailtje aan kunnen wagen. De XSP wordt zo nu en dan wel eens te koop aangeboden voor rond de 750-800 euro.

Sopper

Citaat van: clockwork op april  1, 2015, 18:04:50
Er staat er volgens hifishark een te koop in Duitsland maar volgens mij is dat geen serieuze verkoper. Hij is namelijk wel erg goedkoop (€1000). Maar je zou er een mailtje aan kunnen wagen.

Tja... de advertentie is van september 2014... en voor €1000,... stinkt naar de misdaad  :nopompom:

Nahpets

Quoka, als je daar een eerlijke deal weet te vinden zou ik gelijk Staatsloten gaan kopen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Citaat van: Nahpets op april  1, 2015, 18:14:19
Quoka, als je daar een eerlijke deal weet te vinden zou ik gelijk Staatsloten gaan kopen.

Oeps, ik wist niet dat die site zo slecht bekend staat....

:blush:

Erwin.VL

Citaat van: Sopper op april  1, 2015, 13:55:31
Heeft iemand overigens ervaring met XSP-1 voorversterker van Emotiva?
Ik zoek nog steeds een oplossing om HT met stereo te integreren, dus gezien de HT passthrough van XSP-1 misschien een mooie oplossing i.c.m. mijn pas aangeschafte XPA-5..

En de XMC-1, hoe is deze in stereo?

Ik heb de XSP-1 op mijn stereo (overigens aangeschaft van een forumlid hier) met als bron mijn iMac via de Weiss DAC2 en dan naar 2 XPA-1 en de Jamo R909. En ja, de R van R909 staat voor referentie!  >:D Voordien gebruikte ik geen voorversterker. Eigenlijk hoor ik geen enkel verschil wat dus bewijst hoe goed de XSP-1 is want de beste voorversterker is geen voorversterker. Bovendien had ik vroeger last van een piekgeluid in de tweeter als de sample-frequentie van de DAC wisselde (bv van 16/44 naar 24/96). Dat is nu niet meer het geval.

De XMC-1? Heb ik zopas besteld voor mijn 5.1! Beide sets hebben dus Dirac want ik gebruik Amarra met iRC op de iMac. Wordt vervolgd...