Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

mP

Ik heb idd niet verder gelezen :withstupid: Maar hij doet het!
Krijgen jullie ook zo'n scherpe SSS toon na dirac?
-

norman

Citaat van: mP op januari 10, 2015, 10:41:56
Ik heb idd niet verder gelezen :withstupid: Maar hij doet het!
Krijgen jullie ook zo'n scherpe SSS toon na dirac?
Jep, het wordt beter als je zorgt dat je je  mic niet in de bank plaatst.
Dus altijd line of sight houd.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

RobMeul

Citaat van: norman op januari  9, 2015, 18:35:35
Toch andere kabel proberen.... misschien is het een oude cat kabel of een crosslink ofzo

Andere kabel werkte prima.
Nu voor de 2e keer crashed het programma bij het aanmaken van de filters.
Mail naar Emotiva is onderweg.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

TornadoGo

Überhaupt bij het meten altijd een statief gebruiken en nooit je microfoon op je meubels plaatsen en zeker niet op een bankstel. En besef dat een normale curve een bult in het laag heeft en flink afvalt boven de 10Khz. Als je dat allemaal recht gaat trekken klinkt het nergens naar.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Witalik

Citaat van: TornadoGo op januari 14, 2015, 23:15:39
Überhaupt bij het meten altijd een statief gebruiken en nooit je microfoon op je meubels plaatsen en zeker niet op een bankstel. En besef dat een normale curve een bult in het laag heeft en flink afvalt boven de 10Khz. Als je dat allemaal recht gaat trekken klinkt het nergens naar.

Waarom niet op het bankstel ? Dat is toch de luisterpositie ? Ik deed kussens stapelen en daar met statief de mic erop.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

erik s.

dank krijg je te veel demping van het hoog, en wordt er dus wat extra output gegeven om te compenseren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

RobMeul

Citaat van: RobMeul op januari 14, 2015, 22:40:07
Andere kabel werkte prima.
Nu voor de 2e keer crashed het programma bij het aanmaken van de filters.
Mail naar Emotiva is onderweg.

Inmiddels is de software geïnstalleerd op een andere laptop, zonder probleem trouwens, en zijn de calibraties uitgevoerd.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat zowel in surround als stereo.
De komende dagen nog eens goed testen en luisteren, Dirac moet tenslotte wel warmdraaien.....

Allemaal prettig weekend!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Witalik

Citaat van: erik s. op januari 15, 2015, 10:49:39
dank krijg je te veel demping van het hoog, en wordt er dus wat extra output gegeven om te compenseren.

Maar als ik die kussens stapel en daarna met een driepoot de meet microfoon erop zet is het toch net zoals ik er zelf zou zitten ? Leek mij juist een natuur getrouw situatie  ;D
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Raphie

Wat ook leuk is, is DIRAC nogmaals laten meten met correctie aan :)
Zie je dat de resultaat curve van de vorige meting niet helemaal overeen komt met wat gemeten wordt :D

DIRAC meet namelijk links en rechts apart en meet niet de som, regelmatig doven freqs L en R elkaar uit, of versterken ze elkaar juist. Ik ben inmiddels bezig met m'n 2e demo op de email van mijn vrouw, maar nog steeds niet 100% overtuigd om hier €400 aan te gaan uitgeven
JBL PRX Power!

Witalik

Jij was toch sowieso al niet van de aanpassingen via software ?

Zie je er stiekem toch wel potentie in dat je het voor de tweede keer test ?  ;D ;)

"Showcase"

Raphie

Nee, kan maar niet wennen aan wat DIRAC er van bakt, trekt alles uit verhouding, stemmen die bijv in het midden MOETEN staan, komen spontaan 2/3 van rechts.
Stereobeeld zwabbert afhankelijk van freqs in opnames héén en wéér
En het klinkt mij nog steeds té geforceerd. De "rust" en diepte/bubble is minder
JBL PRX Power!

Xstream

Als ik 't allemaal zo lees ben ik vooralsnog wel blij dat ik niet voor de XMC-1 ben gegaan ... Wat een rust  :smile:
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Stil hier....  :(

Er is een nieuwe podcast beschikbaar. Ik heb hem zelf nog niet beluisterd maar volgens het Emotiva Forum een aantal belangrijke zaken:

- komende vrijdag is de nieuwe firmware voor de XMC-1 beschikbaar en kun je naar de volledige Dirac upgraden;
- de prijs voor de XMC stijgt per 1 mei naar $ 2.500
- vanaf die datum is ook de 'Upgrade for life' korting van 25% niet meer van toepassing voor de kopers.

Ik ben zelf nog steeds erg tevreden met de XMC-1 maar ik kan me voorstellen dat er gezien de huidige dollarkoers en de aangekondigde prijsverhoging meer aantrekkelijke alternatieven beschikbaar zijn.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Citaat van: clockwork op maart 25, 2015, 13:16:19
- vanaf die datum is ook de 'Upgrade for life' korting van 25% niet meer van toepassing voor de kopers.

Hmmm, 'For life', aparte invulling van dat begrip.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

knubbe

Weet je ook hoe het zit met de 40% upgradekaart zit toevallig?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Die kaart blijft gewoon geldig (en is dus nu wel wat meer waard geworden). En de 'upgrade for life' geldt wel voor de kopers tot en met 30 april. Alleen voor de kopers die daarna een processor aanschaffen niet meer.   >:(

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Xstream

Het wordt idd steeds vreemder bij Emotiva.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

RogerS

Citaat van: Xstream op maart 25, 2015, 14:38:23
Het wordt idd steeds vreemder bij Emotiva.
Hoezo?

Dan geeft van te voren aan dat ze de prijs gaan verhogen. Er zijn veel leveranciers die dat niet doen.

Ook zijn verklaring voor de upgrade kaarten is helder.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Nooff

Helder of niet, "for Life" is in mijn boek nog steeds "for Life". Dat je de prijzen omhoog gooit is 1 ding, maar dat je ook nog eens een belofte breekt (de zoveelste) maakt het niet netter door het vooraf te melden. Ik vind het eigenlijk gewoon behoorlijk kansloos. Enfin, de huidige dollar-euro koers maakt Emotiva allang niet meer zo aantrekkelijk als een aantal jaren geleden en heeft mij mede doen besluiten helemaal niets meer daar te kopen voorlopig.

RogerS

Citaat van: Nooff op maart 25, 2015, 19:34:42
Helder of niet, "for Life" is in mijn boek nog steeds "for Life". Dat je de prijzen omhoog gooit is 1 ding, maar dat je ook nog eens een belofte breekt (de zoveelste) maakt het niet netter door het vooraf te melden. Ik vind het eigenlijk gewoon behoorlijk kansloos. Enfin, de huidige dollar-euro koers maakt Emotiva allang niet meer zo aantrekkelijk als een aantal jaren geleden en heeft mij mede doen besluiten helemaal niets meer daar te kopen voorlopig.
volgens mij blijft die for life gelden voor mensen die dat nu al hebben.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

^^

Volgens mij ook. De voorwaarden voor de nieuwe kopers veranderen alleen. Dat mag toch?

Erwin.VL

Nooff, ik zou écht niet weten welke belofte er gebroken wordt, maar soit, als je de dingen op jouw eigenste manier wil blijven bekijken, doe gerust.

Ik heb zopas mijn Upgrade Card verzonden en zal de XMC-1 voor 1 mei bestellen. De ruimte is nog in aanbouw maar het verschil van $390 ($500 -40% + 30% douane en BTW) na 1 mei doet me dan toch wel bijten in het aas nu. Ik hoop in juli geluid te kunnen maken in mijn nieuwbouw, maar ik zal de kist vooraf tijdelijk de plaats van mijn goeie UMC-1 laten innemen in mijn woonkamer.

Ik heb ook de Marantz 7702 overwogen, voor Atmos, maar uiteindelijk kies ik toch voor Dirac. Wellicht is de XMR-1 met 16 kanalen medio 2016 te krijgen. Dan heb ik het allemaal: Dirac en Atmos 9.1.6... Jaja, ik heb 2 Upgrade Cards!  :hehe:

2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Nooff

Ik ging uit van hetgeen eerder was vermeld. Ik had het zeker ook niet op prijs gesteld dat ik vanalles bij ze koop maar vervolgens uitgesloten zou worden. Anyway, de dollar-euro koers is momenteel zeer ongunstig. Daarbij komt het feit dat verzenden via Bongo belachelijk duurder is dan via FedEx. Wellicht bestel ik er nog wel eens via m'n FedEx account, scheelt me een behoorlijke zak geld.

Erwin.VL

Tja, ik heb al ergens gelezen dat "experts" niet uitsluiten dat de euro naar $0,85 zou kunnen zakken! Waar is de tijd dat de prijs die je in $ zag staan zich vertaalde in hetzelfde cijfer in €, maar dan met de transportkosten, douane en BTW inbegrepen... Die tijd komt niet meer weer denk ik.

Dat is voor mij één van de redenen om twee tweedehands MM8003 te kopen ipv twee XPA-7 (via via dan nog, want direct gaat niet). 100€ per kanaal tov 300€ per kanaal!

Maar wees dus gerust: zit je in de -25% regeling voor processors, dan blijf je erin.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]