Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Goed om te horen dat het wel degelijk iets toevoegt.  :

Wat zit er nu precies in dat pakket? Een microfoon, kabel, een klem, een triod en een manual?

Heb je de metingen gedaan met een staande microfoon standaard? Is dat allemaal soepel verlopen?

Gelukkig dat je op tijd bent voor je demo bij de audio club.  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RogerS

Citaat van: clockwork op december 25, 2014, 10:07:27
Goed om te horen dat het wel degelijk iets toevoegt.  :

Wat zit er nu precies in dat pakket? Een microfoon, kabel, een klem, een triod en een manual?

Heb je de metingen gedaan met een staande microfoon standaard? Is dat allemaal soepel verlopen?

Gelukkig dat je op tijd bent voor je demo bij de audio club.  :pompom:
Plus een USB stick met Emotiva erop (voor sw updates en backup settings). Oh ja ook nog Mmmmmm ☺.
Ja ik heb een microfoon standaard gebruikt. Dat heb je wel nodig.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

Citaat van: RogerS op december 25, 2014, 10:29:43
Plus een USB stick met Emotiva erop (voor sw updates en backup settings). Oh ja ook nog Mmmmmm ☺.
Ja ik heb een microfoon standaard gebruikt. Dat heb je wel nodig.

Oké! Dank je. De standaard had ik inderdaad wel verwacht. Die staat hier al klaar.
Hopelijk komt mijn zending de 31ste een beetje op tijd.  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

RogerS

Citaat van: clockwork op december 25, 2014, 10:33:09
Oké! Dank je. De standaard had ik inderdaad wel verwacht. Die staat hier al klaar.
Hopelijk komt mijn zending de 31ste een beetje op tijd.  ;D
succes ermee
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Cobraatje

Mooi dat Dirac bij meerderen binnen is :clapping:.

Zou graag gebruikerservaringen horen en ook hoe je de XMC-1 inschaalt tav andere versterkers die je kent.

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

RogerS

Hierbij mijn DIRAC resultaten van de tweede meeting die ik vanmiddag heb uitgevoerd (vrouw en de kinderen zijn naar de schaatsbaan dus ben ik "home alone"  ;D )

Spectrum:

Impuls:

Setup:

clockwork

Ziet er (voor mijn leken oog) netjes uit Roger. Klinkt het ook echt beter in jouw situatie?

Mijn microfoon staat nu al in Duitsland. Dus we komen in de buurt.  ;D

RogerS

Citaat van: clockwork op december 28, 2014, 16:13:49
Ziet er (voor mijn leken oog) netjes uit Roger. Klinkt het ook echt beter in jouw situatie?

Mijn microfoon staat nu al in Duitsland. Dus we komen in de buurt.  ;D
Plaatsing van de instrumenten is beter.
Klinkt ook beter. De scherpe slissende S bij opnames van Seal is minder.

Als je mic nu al in Keulen is dan krijg je hem morgen.
Setup:

clockwork

Citaat van: RogerS op december 28, 2014, 16:23:23
Plaatsing van de instrumenten is beter.
Klinkt ook beter. De scherpe slissende S bij opnames van Seal is minder.

Als je mic nu al in Keulen is dan krijg je hem morgen.

Mooi zo! Kan echt niet wachten.
(Maar Volgens de track and trace moet ik toch echt tot de 31ste wachten).  :(

(O ja, de code van Emotiva heb ik ook nog niet binnen).

RogerS

Misschien dat de Duitse douane vannacht niet werkt. Maar dinsdag zou toch zeker haalbaar moeten zijn.
Setup:

norman

Yes yes yes!!!!
Nu nog een key alleen......

Hahaha die special treat is mooi [emoji1]
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Lekker! Had jij ook een verwachte ETA van 31/12?

norman

Citaat van: clockwork op december 29, 2014, 10:37:06
Lekker! Had jij ook een verwachte ETA van 31/12?
Jep hij zat in dezelfde shipment als die van jou.
Jij krijgt vandaag denk ik ook de bezorger aan huis [emoji1]

Gelukkig heb ik me key nog niet, anders moest ik nu wel naar huis van werk  :wub:

clockwork

Citaat van: norman op december 29, 2014, 10:38:15
Jep hij zat in dezelfde shipment als die van jou.
Jij krijgt vandaag denk ik ook de bezorger aan huis [emoji1]

Dat zou snel zijn.  ;D
Volgens de T&T staat de mijne nog in Keulen, maar dat is niet altijd even accuraat.  :notify:

Hopelijk krijg je de key ook vandaag zodra ze wakker worden in Franklin.

Raphie

Ik heb vorige maand met DIRAC pro op de PC lopen spelen, was niet 100% overtuigd, hoewel DIRAC bepaalde zaken wel goed deed, werden andere zaken compleet verkeerd geïnterpreteerd.
Het loont om de metingen op een grote virtuele bank te doen (L en R minimaal 2m uit elkaar) en ook minimaal 1m tussen de voor en achter de oren)
Tevens van tevoren je target curve een beetje temperen in het hoog anders wordt het een groot treblefeest.

Ik vond uiteindelijk met getemperde settings het verschil te klein voor wat het bracht en het klonk te artificieel. Focus en 3D soundstage klonk beter zonder.

JBL PRX Power!

norman

Citaat van: Raphie op december 29, 2014, 10:52:28
Ik heb vorige maand met DIRAC pro op de PC lopen spelen, was niet 100% overtuigd, hoewel DIRAC bepaalde zaken wel goed deed, werden andere zaken compleet verkeerd geïnterpreteerd.
Het loont om de metingen op een grote virtuele bank te doen (L en R minimaal 2m uit elkaar) en ook minimaal 1m tussen de voor en achter de oren)
Tevens van tevoren je target curve een beetje temperen in het hoog anders wordt het een groot treblefeest.

Ik vond uiteindelijk met getemperde settings het verschil te klein voor wat het bracht en het klonk te artificieel. Focus en 3D soundstage klonk beter zonder.

Ben benieuwd Ralf, zodra ik alles ingemeten heb en een film heb gezien meld ik het :)
Iedereen meld andere ervaringen, hoewel de meeste toch wel positief zijn......

Raphie

Je kan het ook mooier vinden idd.
Beste test is om te A/B zonder vooroordeel, dus er niet vanuit gaan dat hoe DIRAC het meet met default settings is zoals het HOORT te klinken, want dat is dus standaard niet het geval.
Op het moment dat je wat meer real world settings hebt gevonden, ga dan maar eens goed luisteren naar wat muziek met redelijke 3D plaatsing zoals krall of Deadmau5
En luister hoe alles verschuift en hoe bijv synthlijntjes een kunstmatig randje krijgen
JBL PRX Power!

norman

Toch maar even een mail naar Emotiva gestuurd voor een key ....
Heb jij hem al binnen Clock?

clockwork

Citaat van: norman op december 29, 2014, 16:06:31
Toch maar even een mail naar Emotiva gestuurd voor een key ....
Heb jij hem al binnen Clock?

Nope. Geen kit en geen key.  :(

RogerS

Setup:

clockwork

Citaat van: RogerS op december 29, 2014, 16:34:52
jammer

Ach, er zijn ergere dingen.

Ik krijgt zojuist wel de key.  :headbanging:
Vanavond de software alvast installeren.

clockwork

En de software is geïnstalleerd. Eitje..   :yawnee:

norman

Mmm moet nu weg, balen. Maar eerste indruk is nog niet heel positief en kan ik me in Ralph zijn opmerkingen vinden.
Voornamelijk in bass (ik draai 5.0 en die lijkt weg) en hoog is wat scherp

Wordt vervolgd.....

Raphie

Citaat van: norman op december 29, 2014, 18:57:02
Mmm moet nu weg, balen. Maar eerste indruk is nog niet heel positief en kan ik me in Ralph zijn opmerkingen vinden.
Voornamelijk in bass (ik draai 5.0 en die lijkt weg) en hoog is wat scherp

Wordt vervolgd.....
yep.... target curve aanpassen en breder meten dan wordt het allemaal wat minder nep.
ook is de aan/uit versie op de PC misleidend, "uit" op DIRAC klinkt veel slechter als helemaal geen DIRAC, lijkt wel alsof de programmer mensen extra wil overtuigen hoe "goed" het klinkt. DIRAC heeft best wel potentieel maar je moet het wel op de goede manier calibreren.
JBL PRX Power!

clockwork

Helaas kun je de target curve in de meegeleverde software niet aanpassen. Daarvoor heb je een upgrade nodig die $99 gaan kosten.

Ik begrijp van andere gebruikers wel dat de plaatsing van de meetmicrofoon wel veel invloed kan hebben op het eindresultaat.