Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

norman

Quote from: Cobraatje on December 18, 2014, 08:59:52
Ik denk ook omdat Emotiva is een klein bedrijf is en in de XMC-1 veel meer geld is gegaan dan Dan Laufman had gewild, dus er moest geld binnenkomen.
Je had de keuze om te wachten, zoals ik gedaan heb.

Zelf vind ik Emotiva nog steeds een goede bang for tha buck.
Wordt door de sterke dollar wel minder.

De sh@# die roepen ze erg vaak zelf over hun af, hun marketing is er slecht.

Ik heb gemengde ervaringen met Emotiva(maar dat geldt voor andere hifi bedrijven ook), van zeer positief tot gewoon geen antwoord krijgen
B.v. Mijn XMC-1's zijn op mijn verzoek een dag eerder verzonden, zodat ik ze nu zeer waarschijnlijk tussen kerst en oud en nieuw heb.
Ik krijg op mijn vragen, vaak maar half of geen antwoord en op mijn rekenvoorbeeld(set trims van $20 koste $30 en nu $67) waarom Bongo onfatsoenlijk duur is, krijg ik ook na herinnering helemaal geen reactie van het hoofd van sales. En ja hij werkt wel, want op een andere vraag gaf hij wel antwoord.


Tja ze hebben het nu gewoon heel erg druk en krijgen zeer vaak dezelfde vraag.
Dus vragen als waarom ben je zo duur laten ze links en technische vragen beantwoorden ze wel.
Op zich snap ik het wel alhoewel het niet heel klant vriendelijk is.

Die Nick Kaumeyer is een stuk minder vriendelijk dan de dames die het eerst deden.
Maar goed als je even dit vergeet en kijkt naar het product alleen valt er weinig over op te merken.

Denk dat aan de XMC-1 die ik nu heb weinig processors kunnen tippen voor hetzelfde geld, heb geen vergelijking waar ik het op baseer.
Behalve oudere processoren die ik heb gehad.

Anyways ik ben blij met me aankoop en wacht met smart op de mic en DIRAC.
Zal het laten weten als het binnen is en de resultaten die ik behaal, ben benieuwd! :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

simsatit

Quote from: norman on December 18, 2014, 07:53:58
Kan me trouwens zijn reactie wel voorstellen, lijkt net alsof iedereen iets moet hebben om over te zeuren.
Het is een merk fantastische producten leverd voor de prijs en mensen doen heel hard hun best om het onderuit te halen.
Ik ben in ieder geval tevreden met alles wat ik tot nu toe gehad heb.

Anders had ik ook nooit de spullen verkocht en geupgrade.
Kan niet wachten tot DIRAC 😄
Zelf heb ik aardig wat Emo spullen gehad, ik was het op een gegeven moment alleen zat om de ledjes af te moeten solderen omdat ik een batcave had.
Qua looks is het niet wat ik mooi vind, maar smaak valt niet over te twisten.
Alleen om mensen eindeloos zoet te houden met beloftes is niet netjes.
Xmc zou al heel lang geleden er zijn, met een upgrade certificaat hebben ze met deze loze belofte toch nog heel wat umc 1 weten te slijten, ook hier in nl.
Toen de belofte voor een hub in de eu.
Toen de overstap naar bongo (bingo qua verzendkosten)
Mijn indruk is dan inderdaad weinig positief.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

norman

Quote from: simsatit on December 18, 2014, 11:23:32
Zelf heb ik aardig wat Emo spullen gehad, ik was het op een gegeven moment alleen zat om de ledjes af te moeten solderen omdat ik een batcave had.
Qua looks is het niet wat ik mooi vind, maar smaak valt niet over te twisten.
Alleen om mensen eindeloos zoet te houden met beloftes is niet netjes.
Xmc zou al heel lang geleden er zijn, met een upgrade certificaat hebben ze met deze loze belofte toch nog heel wat umc 1 weten te slijten, ook hier in nl.
Toen de belofte voor een hub in de eu.
Toen de overstap naar bongo (bingo qua verzendkosten)
Mijn indruk is dan inderdaad weinig positief.

Tja ze hebben nooit een hub belooft, dat is een conclusie die mensen er aan hangen.
Ze waren ermee bezig en waren goed op weg, alleen het is niet doorgegaan.

Ben er zelf tegenwoordig ook achter gekomen dat je beter niks kan zeggen totdat het helemaal geregeld is anders wordt je er aan opgehangen.
Zelfde geld eigenlijk voor de XMC, ze hadden deze nooit moeten aankondigen.

Overigens was bij de UMC gezegd dat je alleen kon upgraden met het certificaat binnen dezelfde serie, dus naar een UMC200 bijvoorbeeld.
Dat je het certificaat nu ook voor de xmc mag gebruiken is een grote plus, maar niet zoals het toen der tijd beschreven stond.

Emotiva wordt gewoon niet veel goede woorden gegund en dat is jammer, het is een best goede club met high bang voor de buck.


Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Cobraatje

Ik ga de XMC-1 bij mij thuis vergelijken met mijn Marantz AV8801, daarna weet ik hoe goed de XMC-1 tav een huidige processor is.

Emotiva krijgt soms idd teveel kritiek, maar IMO is veel kritiek echt hun eigen schuld.

B.v.
De hub in Nederland was echt toegezegd, volgens Big Dan was het alleen nog de puntjes op de i zetten. Komt bij dat de locatie er al was en in gebruik. Sherbourn(ook van Big Dan) zat er en er is bewust voor gekozen om zich op dat gebied uit de Europese markt terug te trekken. Geen punt, maar kom dan niet met BS dat het niet rond is gekomen door allerlei regeltjes en er geen goede partner gevonden kon worden.
Het Bongo verhaal; dit heeft Emotiva maar om 1 reden gedaan en dat is gemak/kostenbesparing voor hun zelf. Dat is prima maar kom dan niet met een BS verhaal dat het is om de klanten beter te bedienen.
Beloven dat de UMC1 upgradable wordt en dan niet thuis geven etc. etc.

Persoonlijk sta ik erin dat de dingen zijn zoals ze zijn.
Emotiva levert goede spullen voor het geld, maar qua beloftes zijn ze vaak onbetrouwbaar.

Dit maakt ze zeker niet uniek, ik wacht b.v. nog altijd op antwoord van Marantz Nederland waarom de UD7007 slecht beeld gaf.
Meermaals een mailtje gestuurd, maar geen enkele reactie. Via via van Marantz Japan wel antwoord gehad.
Door een ontwerpfoutje werd het beeld bewerkt en slechter. Na een update is dit toen opgelost.

Xstream

#7454
Quote from: norman on December 18, 2014, 07:53:58
mensen doen heel hard hun best om het onderuit te halen.
Nou, dat vind ik ook niet. Emo is heel goed in staat gebleken zelf genoeg reden voor kritiek te creëren. Los van falende hardware (2 vd 5 Emo apparaten bij mij, vrij hoog, doch persoonlijk) hebben ze 't met de XMC-1 natuurlijk ook niet zo heel best gedaan. Ze geven gewoon teveel beloften en mooie verhalen die ze vrij structureel niet nakomen. Ze hebben me al heel veel redenen te geven om dan maar wat anders te kiezen, zelfs met de 40% korting die ik kreeg wisten ze me niet (meer) te overtuigen.

Ik vind Emotiva inmiddels ook niet zoveel bang for tha buck meer. Relatief duurder geworden qua shipping, maar ook de producten (de XMC-1 is bijv. flink verhoogd) zijn niet meer zo voordelig.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Flavio

Zit net wat te lezen op de Emotiva Lounge en Big Dan beweert bij hoog en bij laag dat er voor de Dirac microfoon geen verzendkosten zullen worden doorberekend alhoewel er 2 XMC-1 eigenaren zijn die dat wel is verteld.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de douane niet gewoon invoerrechten en BTW gaat heffen over de handelswaarde inclusief transport en probeer dat dan maar weer eens bij Emotiva terug te krijgen!
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

RogerS

Quote from: Flavio on December 18, 2014, 16:37:56
Zit net wat te lezen op de Emotiva Lounge en Big Dan beweert bij hoog en bij laag dat er voor de Dirac microfoon geen verzendkosten zullen worden doorberekend alhoewel er 2 XMC-1 eigenaren zijn die dat wel is verteld.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de douane niet gewoon invoerrechten en BTW gaat heffen over de handelswaarde inclusief transport en probeer dat dan maar weer eens bij Emotiva terug te krijgen!

De twee eigenaren die op het forum "klaagden" hadden hun XMC-1 naar een "inland" USA adres laten sturen om verzendkosten te besparen. Als ze de nalevering nu naar een ander international adres geleverd willen hebben dan begrijp ik dat Emotiva hier geld voor vraagt!

Als het goed is zal Emotiva de handelswaarde op 0 zetten omdat dit een nalevering betreft, de waarde is al verrekend in de prijs van de XMC-1...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Nooff

Quote from: RogerS on December 18, 2014, 18:32:35
De twee eigenaren die op het forum "klaagden" hadden hun XMC-1 naar een "inland" USA adres laten sturen om verzendkosten te besparen. Als ze de nalevering nu naar een ander international adres geleverd willen hebben dan begrijp ik dat Emotiva hier geld voor vraagt!

Als het goed is zal Emotiva de handelswaarde op 0 zetten omdat dit een nalevering betreft, de waarde is al verrekend in de prijs van de XMC-1...
In feite kan dit niet, helemaal niet voor zendingen buiten de US. Zelfs garantiegevallen behoren de oorspronkelijke waarde te vermelden en hierover moet men gewoon weer invoer ed betalen. Door een lagere waarde aan te houden neemt een verzender het risico een naheffing te krijgen of bij verlies/diefstal niets uitgekeerd te krijgen. Dat Emotiva dit voor lief neemt is een behoorlijk gewaagde actie. Ik denk eerder dat de oorspronkelijke waarde vermeld wordt en dat btw en invoer voor kosten van de verzender komen.

Maro

Quote from: Cobraatje on December 18, 2014, 12:34:03
Ik ga de XMC-1 bij mij thuis vergelijken met mijn Marantz AV8801, daarna weet ik hoe goed de XMC-1 tav een huidige processor is.

Emotiva krijgt soms idd teveel kritiek, maar IMO is veel kritiek echt hun eigen schuld.

B.v.
De hub in Nederland was echt toegezegd, volgens Big Dan was het alleen nog de puntjes op de i zetten. Komt bij dat de locatie er al was en in gebruik. Sherbourn(ook van Big Dan) zat er en er is bewust voor gekozen om zich op dat gebied uit de Europese markt terug te trekken. Geen punt, maar kom dan niet met BS dat het niet rond is gekomen door allerlei regeltjes en er geen goede partner gevonden kon worden.
Het Bongo verhaal; dit heeft Emotiva maar om 1 reden gedaan en dat is gemak/kostenbesparing voor hun zelf. Dat is prima maar kom dan niet met een BS verhaal dat het is om de klanten beter te bedienen.
Beloven dat de UMC1 upgradable wordt en dan niet thuis geven etc. etc.

Persoonlijk sta ik erin dat de dingen zijn zoals ze zijn.
Emotiva levert goede spullen voor het geld, maar qua beloftes zijn ze vaak onbetrouwbaar.

Dit maakt ze zeker niet uniek, ik wacht b.v. nog altijd op antwoord van Marantz Nederland waarom de UD7007 slecht beeld gaf.
Meermaals een mailtje gestuurd, maar geen enkele reactie. Via via van Marantz Japan wel antwoord gehad.
Door een ontwerpfoutje werd het beeld bewerkt en slechter. Na een update is dit toen opgelost.

Mocht je tijdens je vergelijk nog een plek op de bank over hebben hou ik me van harte aanbevolen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Je bent van harte welkom, ik laat je weten wanneer ik de XMC-1's heb.

Een 1-op-1 vergelijk is altijd leuk en leerzaam om te doen.
Ik ga ook een week met allebei luisteren. Mijn ervaring is dat vaak juist wanneer je niet intensief aan het luisteren bent, je verschillen het beste opmerkt.

Ik ben erg benieuwd of de verhalen vanuit Amerika van eigenaren die de AV8801 en nu de XMC-1 hebben en aangeven dat de XMC-1 duidelijk de betere is, kloppen.
Dit was dan al voor Dirac. Er is er zelf 1 op het AVSforum die de XMC-1 beter vindt klinken dan zijn Krell foundation.
Dat het ook op het AVSforum werd vermeld en niet alleen op het Emotivaforum, maakte dat ik de XMC-1 gewoon moest uitproberen.

Midcall

#7460
Quote from: Cobraatje on December 19, 2014, 07:34:34
Je bent van harte welkom, ik laat je weten wanneer ik de XMC-1's heb.

Een 1-op-1 vergelijk is altijd leuk en leerzaam om te doen.
Ik ga ook een week met allebei luisteren. Mijn ervaring is dat vaak juist wanneer je niet intensief aan het luisteren bent, je verschillen het beste opmerkt.

Ik ben erg benieuwd of de verhalen vanuit Amerika van eigenaren die de AV8801 en nu de XMC-1 hebben en aangeven dat de XMC-1 duidelijk de betere is, kloppen.
Dit was dan al voor Dirac. Er is er zelf 1 op het AVSforum die de XMC-1 beter vindt klinken dan zijn Krell foundation.
Dat het ook op het AVSforum werd vermeld en niet alleen op het Emotivaforum, maakte dat ik de XMC-1 gewoon moest uitproberen.
Enerzijds is het ook maar wat men wil lezen natuurlijk en daar maakt iemand dan zijn keuze op. Zo klinkt een Marantz AV7702 ook beter dan een AV8801 (oa door een sterk verbeterde Audyssey tov een 8801) en die is net zo duur als een XMC-1 en geen kostbaar gezeur over licenties, en die is aanzienlijk beter uitgerust dan een XMC-1, wat eigenlijk qua uitrusting een 2 jaar oude processor is (zo heeft een 7702 fatsoenlijke 4k support (HDMI 2.0) en Dolby Atmos).

De sterke kant van een XMC is dat hij bovengemiddeld goed presteert in stereo, maarja, als dat belangrijk is, koop dan een goede stereo pre, die zal het altijd nog beter doen.

Kortom, had nu ipv 2x een XMC-1 er gewoon 1tje gekocht en een AV7702, dan worden we met zijn allen pas echt veel wijzer  ;) ;) ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Cobraatje

Ik was getriggerd door de berichten(vooral door 1 AVS member die ik hoog heb zitten en als onafhankelijk zie) en wilde de XMC-1 zelf uitproberen.
Uiteindelijk is dat de enige goede manier, thuis luisteren hoe het in jouw situatie klinkt.
Dat mij dat wat geld kost, neem ik voor lief.

Ik dacht nav berichten uit Amerika ook dat de AV7702 net zo goed tot beter zou zijn.
Inmiddels is dat door mensen in Europa(o.a. Cinemike) ontkracht en de 8801 is beter dan de 7702.
Volgens Audyssey zelf zijn er geen aanpassingen in XT32 in de 7702. Wat wordt gesuggereerd is dat door de betere rekenkracht van de 7702 XT32 wat beter uit de verf zou kunnen komen.

Ik heb een 4K tv gehad, de Samsung F9000 maar er is bijna geen 4K en mijn huidige Pana plasma geeft door het veel betere contrast 4K beelden zeker zo goed/tot beter weer dan de F9000. Voor mij niet eerder weer een 4K tv dan dat Oled fatsoenlijke tv's oplevert en er genoeg 4K materiaal is.
Mijn set staat in een woonkamer en Atmos is voor mij niet interessant. Wil je Atmos dan moet je idd een nieuwere/beter uitgeruste versterker kopen.

Als de XMC-1 in stereo beter is, dan zal hij ook in HT beter zijn. Ik ken Dirac en schat dat iets hoger/beter in dan XT32.
Mijn ervaring is dat b.v. de Classe SP800 zonder nieuwe codecs voor HT toch beter klinkt dan een 'mindere' pre met alle codecs aan boord.
Zelf zoek ik naar een alles in één oplossing(vooral voor vriendin) en wil geen aparte HT- en stereopre meer.
Dus blijft een goede HT pre of terug naar stereo over ;).

Ik heb 2 XMC-1's besteld omdat ik ook voor een forumgenoot van een ander forum een XMC-1 besteld heb.
Helaas bleek deze 'meneer' geen fatsoen te hebben en laat mij er nu met zitten :(.
Verraste mij wel, tot nu toe nog nooit problemen gehad om samen met een forumgenoot iets te bestellen.
Zou zeggen doe er je voordeel mee ;D.

Als de XMC-1 beter is dan de AV8801 dan heeft Emotiva een winner.
Binnenkort weet ik het en zal dat hier melden ;).


norman

Quote from: Cobraatje on December 19, 2014, 15:11:12
Ik was getriggerd door de berichten(vooral door 1 AVS member die ik hoog heb zitten en als onafhankelijk zie) en wilde de XMC-1 zelf uitproberen.
Uiteindelijk is dat de enige goede manier, thuis luisteren hoe het in jouw situatie klinkt.
Dat mij dat wat geld kost, neem ik voor lief.

Ik dacht nav berichten uit Amerika ook dat de AV7702 net zo goed tot beter zou zijn.
Inmiddels is dat door mensen in Europa(o.a. Cinemike) ontkracht en de 8801 is beter dan de 7702.
Volgens Audyssey zelf zijn er geen aanpassingen in XT32 in de 7702. Wat wordt gesuggereerd is dat door de betere rekenkracht van de 7702 XT32 wat beter uit de verf zou kunnen komen.

Ik heb een 4K tv gehad, de Samsung F9000 maar er is bijna geen 4K en mijn huidige Pana plasma geeft door het veel betere contrast 4K beelden zeker zo goed/tot beter weer dan de F9000. Voor mij niet eerder weer een 4K tv dan dat Oled fatsoenlijke tv's oplevert en er genoeg 4K materiaal is.
Mijn set staat in een woonkamer en Atmos is voor mij niet interessant. Wil je Atmos dan moet je idd een nieuwere/beter uitgeruste versterker kopen.

Als de XMC-1 in stereo beter is, dan zal hij ook in HT beter zijn. Ik ken Dirac en schat dat iets hoger/beter in dan XT32.
Mijn ervaring is dat b.v. de Classe SP800 zonder nieuwe codecs voor HT toch beter klinkt dan een 'mindere' pre met alle codecs aan boord.
Zelf zoek ik naar een alles in één oplossing(vooral voor vriendin) en wil geen aparte HT- en stereopre meer.
Dus blijft een goede HT pre of terug naar stereo over ;).

Ik heb 2 XMC-1's besteld omdat ik ook voor een forumgenoot van een ander forum een XMC-1 besteld heb.
Helaas bleek deze 'meneer' geen fatsoen te hebben en laat mij er nu met zitten :(.
Verraste mij wel, tot nu toe nog nooit problemen gehad om samen met een forumgenoot iets te bestellen.
Zou zeggen doe er je voordeel mee ;D.

Als de XMC-1 beter is dan de AV8801 dan heeft Emotiva een winner.
Binnenkort weet ik het en zal dat hier melden ;).


Die raak je wel weer kwijt hoor :)
Zal me oren ook even openhouden voor je.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

knubbe

Niet echt netjes van die persoon  :o

Mag ik vragen wat het voordeel was om samen te bestellen? Verzendkosten bespaar je niet op toch?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Cobraatje

Thx Norman.

Quote from: knubbe on December 19, 2014, 15:27:33
Niet echt netjes van die persoon  :o

Mag ik vragen wat het voordeel was om samen te bestellen? Verzendkosten bespaar je niet op toch?

Het was meer dat ik al vaker vanuit Amerika besteld heb en weet hoe het werkt en de Engels taal redelijk machtig ben.
Verder weet ik een shipping company wat nog wat geld bespaart tav Bongo of Fedex via Emotiva.

Cobraatje

Quote from: Cobraatje on December 18, 2014, 00:06:15
Elke eigenaar van een XMC-1 kan full Dirac via Emotiva aanschaffen, de 2e, 3e etc. eigenaar kan geen Dirac LE meer aanschaffen.

De vragen de ik nog niet beantwoord heb gekregen zijn:

- of voor een 2e of 3e eigenaar ook full Dirac voor $99,-(deze prijs is bevestigt door Emotiva) aan te schaffen is;
- als ik de XMC-1 voor stereo uitprobeer zonder Dirac te gebruiken, ik dan de XMC-1 met licentie en overdracht van garantie zou kunnen verkopen mocht mijn voorkeur naar de Marantz AV8801 uitgaan.

Zelf denk ik doordat de Dirac licentie aan een emailadres en activeringscode is gekoppeld, het zeer eenvoudig is om Dirac over te dragen.
Zoals al eerder aangegeven, maak een apart emailadres aan en bij eventuele verkoop geef je dat emailadres met code door.
Emotiva kan garantie overdracht niet weigeren als de volgende eigenaar geen Dirac neemt, je kan ook zonder Dirac via EQ de boel willen inregelen.

Inmiddels antwoord gehad van Emotiva:

Een full Dirac licentie kost 99 dollar, ook voor een 2e of 3e eigenaar;
Zolang de activatiecode voor Dirac niet is gebruikt, kan deze worden doorgegeven aan een 2e eigenaar.

rovinggecko

Das heel wel te overzien.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xstream

Quote from: Cobraatje on December 19, 2014, 17:37:01
Zolang de activatiecode voor Dirac niet is gebruikt, kan deze worden doorgegeven aan een 2e eigenaar.
En wie zou dat dan überhaupt niet doen? Je koopt 't toch om te gebruiken? In 99/100 gevallen is die licentie dus niet overdraagbaar.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

In het geval van Cobraatje dus niet. Die heeft een gloednieuwe te koop.

$99 voor een nieuwe gebruiker is inderdaad redelijk.

Eind goed, al goed dus.


O nee: heb nog steeds niets gehoord over de verzending van mijn Dirac kit.  :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xstream

Quote from: clockwork on December 19, 2014, 18:03:01
In het geval van Cobraatje dus niet. Die heeft een gloednieuwe te koop.
Ja, ok, maar dat is dus die 1e uitzondering.
Tenzij je 't commercieel wilt inkopen en hier verkopen uiteraard. Maar punt blijft dat je als "gebruiker" die licentie gebruikt en dus niet kunt doorverkopen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Quote from: Xstream on December 19, 2014, 18:05:58
Ja, ok, maar dat is dus die 1e uitzondering.
Tenzij je 't commercieel wilt inkopen en hier verkopen uiteraard. Maar punt blijft dat je als "gebruiker" die licentie gebruikt en dus niet kunt doorverkopen.

Is ook zo. Dit was een vervelend 'ongelukje'. Elke andere eigenaar zal Dirac gaan gebruiken.  :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RogerS

Aks je de XMC-1 aan een goede vriend verkoopt dan kun je de dirac callibratie ook nog wel bij hem uitvoeren.  Dan hoeft er geen nieuwe licentie te worden gekocht.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Maro

Quote from: Cobraatje on December 19, 2014, 07:34:34
Je bent van harte welkom, ik laat je weten wanneer ik de XMC-1's heb.

Een 1-op-1 vergelijk is altijd leuk en leerzaam om te doen.
Ik ga ook een week met allebei luisteren. Mijn ervaring is dat vaak juist wanneer je niet intensief aan het luisteren bent, je verschillen het beste opmerkt.

Ik ben erg benieuwd of de verhalen vanuit Amerika van eigenaren die de AV8801 en nu de XMC-1 hebben en aangeven dat de XMC-1 duidelijk de betere is, kloppen.
Dit was dan al voor Dirac. Er is er zelf 1 op het AVSforum die de XMC-1 beter vindt klinken dan zijn Krell foundation.
Dat het ook op het AVSforum werd vermeld en niet alleen op het Emotivaforum, maakte dat ik de XMC-1 gewoon moest uitproberen.

:thumbs-up:

Ben wel benieuwd hoe die twee zich verouden tov elkaar. Zou bijna mijn 80.3 ook meenemen maar zou niet weten hoe je dat allemaal kunt vergelijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

Wellicht de meest nutteloze vraag ooit, dus wees gewaarschuwd:
Ik kom op diverse fora dit soort afbeeldingen tegen van het display van de XMC-1:



Is dat aan te passen/interactief dat je zelf kan kiezen wat er op de display staat (dus bijvoorbeeld alleen de track of volume) of kan je alleen dimmen? Echt puur ter nieuwsgierigheid  :blush:
Vind dat weergeven van de track met logo's eigenlijk best wel tof, die overvloed aan informatie ook. Maar dat zal wel de ICT-er in mij zijn die graag informatie ziet  :P Ik kan me voorstellen dat sommigen het too much vinden.

XMC-1 staat nu toch best hoog op mijn lijstje om de AVR-2809 te gaan vervangen. Mei 2015 met het vakantiegeld toch eens stappen ondernemen. Nu zit het er helaas even niet in.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

clockwork

Zo nutteloos vind ik die vraag (helaas). Want dat is dus niet mogelijk. Zou ik zelf wel een goede optie vinden want ik vind dat display zelf erg druk. Meestal heb ik hem dus op 100% dim staan.

Ik zou de XMC zeker overwegen.  :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling