Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: norman op oktober 14, 2014, 20:09:09
Las op het emo forum dat DIRAC eind vh jaar wordt.
Zou niet best zijn.
Hij zou dit via de telefoon gehoord hebben.
Dat duurt nog wel even! Oh nee dat is al bijna.

road rebel

Hebben ze ook gezegd welk jaar?  :baaa:

RogerS

11 September de XMC-1 bestelt waarbij Emotiva aangaf dat deze op of voor 15 oktober uitgeleverd zou worden. Gisteren maar een mailtje gestuurd over de status van uitlevering. Als antwoord krijg ik nu dat de XMC-1 voor het einde van deze maand wordt uitgeleverd.  :(
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

norman

Citaat van: RogerS op oktober 16, 2014, 12:38:47
11 September de XMC-1 bestelt waarbij Emotiva aangaf dat deze op of voor 15 oktober uitgeleverd zou worden. Gisteren maar een mailtje gestuurd over de status van uitlevering. Als antwoord krijg ik nu dat de XMC-1 voor het einde van deze maand wordt uitgeleverd.  :(

Misschien krijg je hem direct met DIRAC :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

RogerS

Citaat van: norman op oktober 16, 2014, 14:17:50
Misschien krijg je hem direct met DIRAC :)
Dat hoop ik ook...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Vik

Helemaal goed Clockwork,  druk is druk en komt dan wel een keer.  ;)

Citaat van: clockwork op oktober 15, 2014, 09:34:44
Wat mij betreft komt in een of andere vorm nog wel een shoot out maar ik heb het nu zakelijk (en prive) erg druk. Ik zie dus even geen kans om er een follow up aan te geven.

Mocht een andere XMC bezitter zich geroepen voelen, dan voel ik me niet gepasseerd hoor!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

norman

Er staan nu DIRAC screenshot op het emotiva forum. Gaat wel de goede kant op iig.

RogerS

Vrijdag de XMC-1 mogen ontvangen. Helaas nog zonder DIRAC.

Wel is de XMC-1 nu al een verbetering tov de UMC-1. Klinkt beter zeker bij 5.1 opnames een betere plaatsing van het geluid. Ook het laag klinkt wat strakker. Een hele verademing is dat het schakelen van audio en video een heel stuk sneller gaat.

Nu wachten op DIRAC want daar heb ik de XMC-1 toch voornamelijk voor gekocht.
Setup:

NokNok

Goedemorgen heren,

ik probeer een op de site van emotiva een order te plaatsen, maar loop elke keer vast na het invullen van het verzendadres.
Krijg namelijk een melding dat ik op een niet beveiligde site kom.
Zie plaatje:

Kunnen jullie wel gewoon orders plaatsen?

EDIT: het is mij wel gewoon gelukt om lid te worden van de e-club.

clockwork

Hi, welkom op het forum.

ik heb zelf Bongo nog niet gebruikt, maar wat gebeurt er als je zegt: 'ik begrijp de risico's'?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

NokNok

Bedankt voor het verwelkomen.

Zie nu ook dat ik naar tranZactions.bongous ipv tranSactions.bongous wordt gestuurd.
Dus heb dat venster maar snel gesloten.

clockwork

Dat klinkt inderdaad twijfelachtig. Ik zou een mail naar Emotiva sturen. Ze antwoorden meestal snel (zeker als het een bestelling betreft  ;)).

Wat ga je bestellen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Ik moet nog is verder testen, maar ik heb wel het idee dat het analoge pad van de xmc, niet zo vrij van kleuring is als ze beweren....

Zal binnenkort is de dac direct op me eind versterker aansluiten....

Lucky.L

Zijn er nog geen plannen van emotiva,om ze hier via een dealer te verkopen?

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Cobraatje

Nee de plannen voor een warehouse in Nederland zijn juist afgeblazen.
Met daarbij het idiote Bongo verzendkostenverhaal voor internationale kopers, zegt Emotiva eigenlijk F*& you tegen niet Amerikaanse kopers.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Flavio

Citaat van: Cobraatje op november  3, 2014, 13:14:54
Nee de plannen voor een warehouse in Nederland zijn juist afgeblazen.
Met daarbij het idiote Bongo verzendkostenverhaal voor internationale kopers, zegt Emotiva eigenlijk F*& you tegen niet Amerikaanse kopers.

Ik zit al 2 weken te wachten op wat quotes. Via de website lukte het niet en ze hebben op de eerste mail wel gereageerd maar de quotes zit ik nog steeds op te wachten. Het blijft een vreemd bedrijf.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Xstream

Ben er ook wel klaar mee. Komt echt zo enorm hakkie takkie over. Al vind ik ze qua support best wel netjes hoor. Maar toch al een hoop gezeik gehad met allerlei Emotiva apparaten. Wil nu weleens wat, wat gewoon werkt en blijft werken. 

Vond een hele aantrekkelijke deal voor een AV8801 + MM8807, dus de knoop maar doorgehakt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

corival

Sinds gisteren doet mijn Harmony afstandsbediening het niet meer op de UMC-1.
De afstandbediening doet het nog wel met andere apparaten, dus die is niet stuk.

Ik gebruikte de 3.5mm IR ingang op de achterzijde van de UMC-1, maar ook als ik die niet aansluit reageert de UMC-1 ook niet va het IR-oog op de voorzijde.

Ik heb een factory reset gedaan van de UMC-1, zonder resultaat.
Iemand nog een idee dat ik iets over het hoofd zie?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

RobMeul

Heb je de originele afstandsbediening al geprobeerd?
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

corival

Daar heb ik nieuwe AM5 batterijen voor besteld.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

warcow

Was eerst van plan mijn set uit te breiden met de xmc-1 maar ben momenteel meer bezig met andere hobbies. Heb alles incl 40% kortingsbon voor de xmc-1 te koop staan. Stiekem wel erg benieuwd naar de xmc, zeker met dirac. Als ik geen koper vind wordt het toch even doorsparen. :)

Xstream

Citaat van: Xstream op november  3, 2014, 17:24:57
Ben er ook wel klaar mee. Komt echt zo enorm hakkie takkie over. Al vind ik ze qua support best wel netjes hoor. Maar toch al een hoop gezeik gehad met allerlei Emotiva apparaten. Wil nu weleens wat, wat gewoon werkt en blijft werken. 

Vond een hele aantrekkelijke deal voor een AV8801 + MM8807, dus de knoop maar doorgehakt.
Voor wie 't wil weten. Ik ben zeer tevreden met deze upgrade! Alles werkt goed, gebruikersvriendelijke en snel. En ik verbaas me hoeveel verschil er nog in zit qua geluid. Ik had 't wel wat beter verwacht, maar toch niet zo'n groot verschil. Zeker met Audyssey is 't nu strakker dan 't ooit geweest is. Vooral qua diepte en rust is het echt een heel groot verschil. Merk nu ook hoe verneukeratief de sub werd aangestuurd met de UMC-1. Al heb ik 't idee dat 't geluid, en de balans, mis is gegaan bij firmware updates die natuurlijk een hell waren om voor elkaar te krijgen. Dan moest echt de trukendoos open en hoopte je ondanks allerlei rare meldingen dat 't dan na 100x een keer proberen en falen dat 't een keer goed was.

Na een eerder al defecte XPA-1 is nu ook nog 's de UPA-2 aan de beurt. Dus ook m'n woonkamer set gaat eruit en ga ik voorlopig even vervangen met een Marantz PM6005. Ben helemaal klaar met Emotiva :) Al was de support mbt allerlei pogingen de UPA2 nog te repareren prima in orde bij Emotiva. Dus op dat vlak heb ik geen kritiek. Op al het andere wel.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

corival

Citaat van: RobMeul op november 16, 2014, 09:57:10
Heb je de originele afstandsbediening al geprobeerd?
Vandaag nieuwe batterijen in de UMC-1 remote gedaan en ook daar werkt het niet mee.

norman

Volgens de podcast worden nu de mic's etc ingepakt voor shipment!
Jeej misschien dirac voor de kerst 😄

RogerS

Dat zou inderdaad geweldig zijn!

Dan kan ik mijn demo bij audioclub Limburg in Januari gewoon doorgaan...
Setup: