Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

Handshake -> 2 apparaten. Kan dus evengoed aan de tv liggen. of de combi.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xstream

Citaat van: Nahpets op september 18, 2014, 12:25:35
Handshake -> 2 apparaten. Kan dus evengoed aan de tv liggen. of de combi.
Als 't alleen de TV zou zijn inderdaad ...
Van een receiver verwacht ik echter een brede ondersteuning op dat vlak. Dat is immers een grote rol van een receiver ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

nogmaals: het ligt in dit geval aan de Dune. Zie hiervoor ook de tekst van deze test:

'For HD or Blu-ray viewing I connected by trusty Dune-HD Max Blu-ray/Media player to the XMC-1′s first (1) HDMI input. Dune branded players have been notoriously finicky when it comes to their performance when used with Emotiva equipment. Because Dune players are not HDMI certified, the user must take special care when setting it up to ensure all of its audio and video settings are correct in order for it to work properly – something many Dune customers either don't understand or are unwilling to accept. In order for my Dune player to work properly with the XMC-1 I had to set its video output settings to the following; 1080p/24, 24Hz/60Hz, 8-bit color with BT.709 (Rec 709) color space selected. If you own a Dune player like me, do not put it on Auto (EDID) or try and boost the color output to 10-bit or anything other than Rec. 709 as you will be treated to nothing but grief. Again, this isn't a fault with the XMC-1, just the cost of doing business if you choose to employ such a player'.

De Sony BD speler wordt hier zonder enige vertraging verbonden.

Maar als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik het zeker niet doen. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xstream

Ok, als 't 1 apparaat specifiek is, dan is 't een ander verhaal inderdaad. Maar er zijn wel meer apparaten niet hdmi certified. M'n HTPC dus blijkbaar ook. Dus die zal dan 't zelfde probleem hebben vermoed ik.
Maargoed, blijf 't wel even volgen. Momenteel is 't vertrouwen niet zo hoog inderdaad. De tijd zal leren of dat nog veranderd. Alles moet wel tip top zijn om me zover te krijgen denk ik :)

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Xstream

Cobraatje

Mijn 40% off card schreeuwt om ingeleverd te worden 8), iemand nog nieuws meegekregen wanneer Dirac klaar is?
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

hdnoob

Citaat van: clockwork op september 10, 2014, 16:56:12
Dank je. Ik moest 348 betalen maar daar zat ook nog een XPS bij. Ik schat dat er nog 310 bijkomt voor de XMC. Ik hoop nog een goede specificatie te krijgen want deze was wat summier.

Kon je alleen contant betalen?

clockwork

Citaat van: hdnoob op september 25, 2014, 11:52:30
Kon je alleen contant betalen?

yep. Cash betalen (bij voorkeur gepast) bij aflevering. Stenen tijdperk....  :ohmy:

RubenV.

Citaat van: clockwork op september 18, 2014, 16:17:13
die quote kwam overigens uit deze test:

http://arccinema.com/emotiva-xmc-1-7-1-av-preamp-processor/

Ook een interessante quote:
Earlier in my review I said the XMC-1 was more akin to a multi-channel, analog-only preamp that just so happened to possess video chops too. This is the type of language I would use to describe the Meridian 861V8, for it too has placed its focus squarely on the reproduction of sound rather than the processing of video. In that respect, the XMC-1, sonically, is a closer rival to the Meridian, Classe and Mark Levinson products, than it is to a Japanese big-box brand. In truth, and I said this the day after receiving my XMC-1 for evaluation, I feel the XMC-1′s overall sonic character is extremely reminiscent of Meridian's G Series components, as well as Classe's current SSP-800, and even Mark Levinson's now discontinued No.502 processor -albeit with a few more modern technological touches.

Dat maakt mij ook wel nieuwsgierig naar de XMC-1.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Tjoh, als mijn g68 eens vervangen moet... Toch eens hiernaar kijken dan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Citaat van: RubenV. op september 28, 2014, 20:18:22
Ook een interessante quote:
Earlier in my review I said the XMC-1 was more akin to a multi-channel, analog-only preamp that just so happened to possess video chops too. This is the type of language I would use to describe the Meridian 861V8, for it too has placed its focus squarely on the reproduction of sound rather than the processing of video. In that respect, the XMC-1, sonically, is a closer rival to the Meridian, Classe and Mark Levinson products, than it is to a Japanese big-box brand. In truth, and I said this the day after receiving my XMC-1 for evaluation, I feel the XMC-1′s overall sonic character is extremely reminiscent of Meridian's G Series components, as well as Classe's current SSP-800, and even Mark Levinson's now discontinued No.502 processor -albeit with a few more modern technological touches.

Dat maakt mij ook wel nieuwsgierig naar de XMC-1.

Nog een quotje:

...Hell, I know Dan personally...

Ik vraag me dan wel meteen de objectiviteit af.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RubenV.

Citaat van: Maro op september 28, 2014, 21:32:30
Nog een quotje:

...Hell, I know Dan personally...

Ik vraag me dan wel meteen de objectiviteit af.  ;)

Met zulke uitspraken is het slechts een kwestie van tijd eer iemand een shootout doet met zo'n Meridian G/861V6, SSP800 of misschien zelfs een No. 502. Hopelijk is dat dan wat objectiver  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Kijk, ik ken deze pre niet. Het zou zomaar een hele fijne pre/pro kunnen zijn maar die review legt de lat wel belachelijk hoog. De prijstechnische concurrentie wordt zo van tafel geveegd (Marantz/Onkyo/Integra) en meteen wordt hij in de zelfde klasse gezet met Pre's die 10 keer  :blink: zo duur zijn. Meridian, Classe, ML ed.  Dan is bij mij de geloofwaardigheid meteen weg. 

Eerst maar eens een zo objectief mogelijk (liefst Europese want Amerikanen zijn niet vies van een beetje boel chauvinisme. Dat zag je ook bij Anthem reviews  ;)) vergelijk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RubenV.

Citaat van: Maro op september 28, 2014, 21:52:15
Kijk, ik ken deze pre niet. Het zou zomaar een hele fijne pre/pro kunnen zijn maar die review legt de lat wel belachelijk hoog. De prijstechnische concurrentie wordt zo van tafel geveegd (Marantz/Onkyo/Integra) en meteen wordt hij in de zelfde klasse gezet met Pre's die 10 keer  :blink: zo duur zijn. Meridian, Classe, ML ed.  Dan is bij mij de geloofwaardigheid meteen weg. 

Eerst maar eens een zo objectief mogelijk (liefst Europese want Amerikanen zijn niet vies van een beetje boel chauvinisme. Dat zag je ook bij Anthem reviews  ;)) vergelijk

Als er zulke uitspraken worden gedaan laten dat soort reviews of shootouts vaak niet zo heel lang op zich wachten. Al was het maar om de stelling te ontkrachten. Ik heb verder ook
nog geen andere reviews gelezen (ik zal eens gaan zoeken) en de XMC-1 ook nog niet gehoord. Ik heb hier op het forum ook al eens een mooie shootout voorbij zien komen met een Classe
SSP-75 en nog wat modellen. Wellicht dat zoiets ook nog eens met de XMC-1 wordt gedaan.
Mijn topic
Bluray collectie

Cobraatje

Hee de reviewer Andrew Robinson werkt al niet meer voor Emotiva, die is er kort werkzaam geweest.

Een Europese shoot out zo mooi zijn, ik vind dat veel Amerikaanse reviewers een krachtig en in your face sound erg hoog waarderen. 
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

simsalabim

Tsja, reviews..

Een shootout zou interessant zijn, Dirac is ook wel een behoorlijke meerwaarde misschien tov de Marantz/Onkyo/Denon etc.

De SSP heeft dat ook niet, dus misschien zelfs tov de duurdere pro's dat dit een +punt is.

Maar vergelijken zou een uitkomst kunnen bieden.
Ben wel benieuwd wanneer de eerste HTforum shootout komt met de XMC1 ..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Vik

Er vallen mij wel wat punten op bij de review :

The XMC-1′s retrieval of transient information is one of its strongest traits. Bass notes were rich, textural and deep without excess bloat or overhang. The midrange was uncolored, and true, presenting Morissette's vocals with all her trademark 'quirks' intact. The highs were clear, grain free and free of distortion (provided it wasn't in the recording) even at high volumes. In terms of soundstage the XMC-1 possesses one that is equal parts width and depth, with exceptional separation

Even with peaks approaching 110dB in my room, which is higher than I typically listen to movies, the XMC-1 showed no signs of compression or strain. Nor did it fall to pieces in the face of the film's chaotic action sequences; retaining all the composure, detail and nuance throughout the frequency range.

This made-in-the USA masterpiece goes head-to-head with AV preamps costing 10X as much

::) Dat zijn toch behoorlijk wat uitspraken. Alles is mogelijk natuurlijk maar de reviewer zegt dat deze moet kunnen concurreren met pre-pro's van $19990 (ongeveer € 15,884.62 EUR). Als dat allemaal zo is dan heb je een top processor voor weinig geld.

Mocht er ooit een shoot out komen dan wil ik wel een gemodifceerde processor ter beschikking stellen met een verkoop waarde van € 6000,-

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

simsalabim

Citaat van: vik op september 30, 2014, 14:27:57

Mocht er ooit een shoot out komen dan wil ik wel een gemodifceerde processor ter beschikking stellen met een verkoop waarde van € 6000,-

Kijk dat is een constructieve bijdrage!!!

ik ben oprecht benieuwd of er zo een shootout komt, zou leuk zijn!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

clockwork

nu nog een XMC.......  :lookaround:

:D
ja, hoor. Die stel ik graag ter beschikking. Mijn luisterruimte (eventueel ook). Zullen we eerst de levering van Dirac afwachten?

Nooff

Lijkt me niet de bedoeling dat je een gemodificeerd (lees van het origineel afwijkend) apparaat mee neemt in een shootout waarbij je originele processors gaat vergelijken van een totaal andere prijsklasse. Voorzie ze dan tenminste allen van een mod en ga dan vergelijken.

Vik

Hebben we weer een excuus voor een gezellige dag  :clapping:

Citaat van: clockwork op september 30, 2014, 14:53:40
nu nog een XMC.......  :lookaround:

:D
ja, hoor. Die stel ik graag ter beschikking. Mijn luisterruimte (eventueel ook). Zullen we eerst de levering van Dirac afwachten?

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

clockwork

Citaat van: vik op september 30, 2014, 16:12:50
Hebben we weer een excuus voor een gezellige dag  :clapping:

Gezellig!  :popcorn:

knubbe

Leuk ! Dat wordt idd een leuk midagje zo te zien :D Wel merk/type heb je ter beschiking Vik?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Vik

Mijn idee erachter is om te kijken hoe de Emotiva stand houdt tegen de wat hogere klasse pre-pro's zoals geclaimed wordt door de reviewer. Dan kom je in de prijsklasse van bijvoorbeeld de Anthem Dv2, Classé SSP 800 etc. Hogere klasse pre-pro's zijn er naar mijn weten niet op ons forum. (leden die in het bezit zijn bedoel ik dan)  Dan praten we toch al gauw over processoren van dik € 8000,-

Het is maar een idee en een aanbod, en dat wil niet zeggen dat alles naar mijn hand gedraaid hoeft te worden natuurlijk.  ::)

Citaat van: Nooff op september 30, 2014, 16:09:26
Lijkt me niet de bedoeling dat je een gemodificeerd (lees van het origineel afwijkend) apparaat mee neemt in een shootout waarbij je originele processors gaat vergelijken van een totaal andere prijsklasse. Voorzie ze dan tenminste allen van een mod en ga dan vergelijken.