Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Ik durf het haast niet te zeggen, maar de XMC lijkt in  'Reference stereo' (puur analoog) wel beter te zijn dan de XSP. Luchtiger en meer detail.

Als de audio uit staat hoor je wel heel lichtjes een fan draaien.  :dontgetit:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Erwin.VL

Aha! Proficiat en laat aub gauw weten hoe het gaat met de XMC-1!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

Citaat van: Erwin.VL op september 10, 2014, 21:29:27
Aha! Proficiat en laat aub gauw weten hoe het gaat met de XMC-1!

Dankjewel! Zal ik zeker doen Erwin.

Eerste conclusie: Wow! Echt onwaarschijnlijk goed.
(Sorry, ben een beetje enthousiast.... :blush:)

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobMeul

Citaat van: clockwork op september 10, 2014, 21:48:31
Dankjewel! Zal ik zeker doen Erwin.

Eerste conclusie: Wow! Echt onwaarschijnlijk goed.
(Sorry, ben een beetje enthousiast.... :blush:)

Klinkt goed, maar hoe zit het nu met die ventilator.........
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

FeaR1986

Citaat van: clockwork op september 10, 2014, 19:11:00
Dat display is inderdaad wel wat vol. Ik zal een foto maken maar ik heb nog geen surround geprobeerd. De foto uit jouw link lijkt wel een voorlopige versie van de XMC te zijn. De letters bij mij zijn kleiner.

Het display kan (gelukkig) inderdaad ook uit gezet worden. Ik weet ook nog niet of ik de info kan verminderen. Dat moet ik nog uitzoeken. Ik wilde er eerst wat geluid uit zien te krijgen.

Je woont nogal ver weg geloof ik, anders zou je welkom zijn om te komen luisteren. Ik zou deze zeker op mijn lijstje laten staan.

Dat van het display was niet negatief. Ik vind het juist tof als er op mijn receiver een mooi HD Audio-lampje gaat branden en er "DTS-HD MSTR" in de display blijft staan.
Ik woon in het midden van het land, dat is - als ik je profiel mag geloven - een behoorlijk stukje rijden helaas. Mocht ik ooit in die regio zijn dan zoek ik van te voren wel even contact met je.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op september 11, 2014, 07:18:53
Dat van het display was niet negatief. Ik vind het juist tof als er op mijn receiver een mooi HD Audio-lampje gaat branden en er "DTS-HD MSTR" in de display blijft staan.
Ik woon in het midden van het land, dat is - als ik je profiel mag geloven - een behoorlijk stukje rijden helaas. Mocht ik ooit in die regio zijn dan zoek ik van te voren wel even contact met je.

Dat is goed. Gezellig.  :coffee: Wat mij betreft had het display iets minder druk gemogen.

Citaat van: RobMeul op september 10, 2014, 21:57:23
Klinkt goed, maar hoe zit het nu met die ventilator.........

De XMC had inmiddels de hele middag aangestaan om in te spelen. Toen hoorde ik zonder audio heeeeeel in de verte een fan draaien (denk ik  ???). Absoluut niet storend, je moet echt bijna met je oor tegen het apparaat.

Gisteren overigens surround getest. Klinkt erg goed. Veel helderder en ruimtelijker dan de UMC. Mag ook wel met dat prijsverschil en bijna 5 jaar verder. HDMI handshake gaat met mijn Sony Blu-Raymond (BDP 6200) speler erg snel. Met de Dune B1 iets langzamer. Ik zal nog even naar de instellingen op mijn Dune kijken.

FeaR1986

Waar zit die fan dan ergens? Op (wel oude) foto's van de XMC-1 kan ik deze zo niet ontdekken.
XMC-1 schijnt in full gebruik ook maar 35 Watt te verbruiken, dat moet dan met een goede heatsink wel op te lossen zijn? Martanz AV8801 met 90 Watt en de PR-SC5509 van Onkyo met 110 Watt zijn ook compleet passief.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op september 11, 2014, 09:51:54
Waar zit die fan dan ergens? Op (wel oude) foto's van de XMC-1 kan ik deze zo niet ontdekken.
XMC-1 schijnt in full gebruik ook maar 35 Watt te verbruiken, dat moet dan met een goede heatsink wel op te lossen zijn? Martanz AV8801 met 90 Watt en de PR-SC5509 van Onkyo met 110 Watt zijn ook compleet passief.

geen idee. Misschien heb ik het me wel verbeeld.  :o Ik zal het vanavond nog een keer onderzoeken.

RobMeul

Citaat van: clockwork op september 11, 2014, 10:08:57
geen idee. Misschien heb ik het me wel verbeeld.  :o Ik zal het vanavond nog een keer onderzoeken.

Openmaken die bak  :sarcasm:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op september 11, 2014, 09:51:54

Citaat van: RobMeul op september 11, 2014, 10:10:02
Openmaken die bak  :sarcasm:

No Way! ik heb de foto's op xmc-1.com bekeken en zie ze ook niet. Ik heb me me blijkbaar verbeeld. :blush: Negeer die posts maar.
Vanavond nog maar een keer luisteren.  :wacko: 

RobMeul

Citaat van: clockwork op september 11, 2014, 10:13:44
No Way! ik heb de foto's op xmc-1.com bekeken en zie ze ook niet. Ik heb me me blijkbaar verbeeld. :blush: Negeer die posts maar.
Vanavond nog maar een keer luisteren.  :wacko:

Hoor je ook stemmen?  :devil:

Nooff

Citaat van: RobMeul op september 11, 2014, 10:22:56
uit z'n center waarschijnlijk  :D

clockwork

Citaat van: RobMeul op september 11, 2014, 10:22:56

niet alleen dat maar ook:

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Mooie set en ruimte heb je inmiddels al, Clockwork! 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Citaat van: tiptop op september 11, 2014, 11:48:13
Mooie set en ruimte heb je inmiddels al, Clockwork! 8)

Dank je! Er is inderdaad veel veranderd sinds je hier voor het laatst was. Alleen de XPA-5 en de (surround) speakers zijn nog hetzelfde.  ;D

tiptop

Citaat van: clockwork op september 11, 2014, 11:51:21
Dank je! Er is inderdaad veel veranderd sinds je hier voor het laatst was. Alleen de XPA-5 en de (surround) speakers zijn nog hetzelfde.  ;D

En wat een versterkers! Gebruik je ze allemaal? Of in verschillende ruimtes/sets? Hier staat nu een Emotiva XPA-3 en een AUdionote eindversterker.Ik wissel af en toe. Mocht ik ooit surroundluidsprekers kopen, kan ik ze zo aansluiten. Maar meer heb ik niet nodig. Jij hebt hoeveel eindversterkers? 7? :o :crazy: ;D En dire voorversterkers/pcoessors. :mellow:

clockwork

Citaat van: tiptop op september 11, 2014, 12:04:23
En wat een versterkers! Gebruik je ze allemaal? Of in verschillende ruimtes/sets? Hier staat nu een Emotiva XPA-3 en een AUdionote eindversterker.Ik wissel af en toe. Mocht ik ooit surroundluidsprekers kopen, kan ik ze zo aansluiten. Maar meer heb ik niet nodig. Jij hebt hoeveel eindversterkers? 7? :o :crazy: ;D En dire voorversterkers/pcoessors. :mellow:

7? Nee hoor. Slechts drie:  2 monoblokken (XPA-1) en een 5 kanaals surround (XPA-5). 1 surround processor (de XMC-1) die sinds kort de UMC-1 (surround) en de XSP-1 (stereo pre) vervangt. Plus nog een XPS phono versterker.
Als bronnen een Linn Akurate, een Sony BD speler, een Dune en een Michell Gyrodec platenspeler.

Goh, al met al een hele lijst.  :confused:

Dus jij gaat op termijn wel weer naar surround? Die XPA-3 is dan wel een erg mooi startpunt.

tiptop

Citaat van: clockwork op september 11, 2014, 12:16:58
7? Nee hoor. Slechts drie:  2 monoblokken (XPA-1) en een 5 kanaals surround (XPA-5). 1 surround processor (de XMC-1) die sinds kort de UMC-1 (surround) en de XSP-1 (stereo pre) vervangt. Plus nog een XPS phono versterker.
Als bronnen een Linn Akurate, een Sony BD speler, een Dune en een Michell Gyrodec platenspeler.

Goh, al met al een hele lijst.  :confused:

Dus jij gaat op termijn wel weer naar surround? Die XPA-3 is dan wel een erg mooi startpunt.

Als het budget het ooit toelaat. Gewoon, een paar kleinere surroundluidsprekers erbij. Als het goed is heb ik nog kabel dat lang genoeg is en versterking is ook aanwezig. Wat ik nu wel heb is dat het geluid wat dunner klinkt hier. Op de zolder leek er meer laag te zijn en hierdoor ook geen behoefte aan een sub of grotere LS. Als ik nl een sub neem wil ik er ook meteen twee. (en goede). Of tweede hands vloerstaanders van Monitor Audio goldseries. Maar ja, allemaal toekomstpraat. ::)

Voorlopig eerstweer eens een vaste baan vinden.

simsalabim

okee, hij is er dan toch eindelijk gekomen die XMC 1, wat ik ook wel grappig vind is dat ze het nr 1 noemen, vraag me dan wel af of en zo ja wanneer we nr 2 kunnen verwachten....

okee, flauw..

Gefeli ermee Clockwork!
En fijn dat de performance dus beter is dan de UMC, maar dat mag idd ook wel;)

Maar waarom nu toch zoveel leds?
Dat zal zeker ook een grote groep weer afschrikken.. je kunt het iig geen minimal design noemen, maar goed aan de andere kant kan het ook wel fijn zijn om veel info van het scherm af te kunnen lezen, als je de hele boel maar kan dimmen en als je dat maar als vaste instelling mogelijkheid hebt, bv na 30 sec alle apperatuur op dimmen, of 30 sec na inkomend signaal alle apperatuur op dimmen dat gewoon via link/bus, heeft emo dat ook nu?

Al kunnen vogelen met Dirac?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

clockwork

@tiptop: een vast baan lijkt me inderdaad wel het belangrijkste. Maar fantaseren kan natuurlijk altijd....

@simsatit: ja, eindelijk dan. Als ze het nummer 2 hadden genoemd zou je toegeven dat nummer 1 een failure was. En dat wil je als fabrikant natuurijs ook niet.... ;)

Als je me zou vragen wat er anders had gemoeten zou ik (naast Atmos en HDMI 2 ;)) het display noemen. Je kunt hem wel dimmen en als je dan iets wijzigt springt het display weer aan voor een seconde of 10. Daar valt goed mee te leven.

Dirac wordt deze maand nog nageleverd (software en microfoon). Daar zijn ze (Emotiva en Dirac) nog de laatste rimpels in aan het wegwerken.

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Die had ik nog helemaal niet gelezen.  :blush: :blush:

Elite? Wow.  :wacko:

Heb je hem al aangesloten?

norman

Citaat van: clockwork op september 11, 2014, 19:24:36
Die had ik nog helemaal niet gelezen.  :blush: :blush:

Elite? Wow.  :wacko:

Heb je hem al aangesloten?
Hij is nu aangesloten, moet nog even gaan vogelen met het menu zie ik al
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer