Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: clockwork op augustus 14, 2014, 14:08:38
...
ik heb toevallig vanochtend gemaild dat ik niet op Dirac ga wachten en dat ze er een voor me mogen reserveren. Ik verwacht dat ik eerst mijn upgrade card zal moeten opsturen.

Er is overigens nogal wat kritiek op het nieuwe internationale order systeem.

Absurde verhogingen van verzendkosten en vreselijke wisselkoersen die er niet om liegen. ik ben benieuwd of Emotiva iets gaat doen met deze klachten.   :o
Ik denk weinig kans als mensen (zoals jij) dit wetende gewoon hun order plaatsen en al die verhogingen voor lief nemen.  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Citaat van: Midcall op augustus 14, 2014, 19:08:27
Ik denk weinig kans als mensen (zoals jij) dit wetende gewoon hun order plaatsen en al die verhogingen voor lief nemen.  ;)

De bestellingen voor de XMC gaan via het oude handmatige traject. Ik heb ook aangegeven dat ik gewoon via FedEx geleverd wil hebben. En als dit zou blijft zal dit waarschijnlijk mijn laatste order zijn.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Citaat van: clockwork op augustus 14, 2014, 20:29:30
De bestellingen voor de XMC gaan via het oude handmatige traject. Ik heb ook aangegeven dat ik gewoon via FedEx geleverd wil hebben. En als dit zou blijft zal dit waarschijnlijk mijn laatste order zijn.

Dus je kan hem als internationale klant WEL bestellen zonder Dirac?
Lijkt me sterk, er is mij telefonisch en per email bevestigd dat ze niet internationaal versturen voordat Dirac gereed is.
Ook kreeg ik een quote inkl. verzendkosten wat overeenkwam met online bestellen via Bongo.

Afwachten maar, ik reken op rond de kerst. 2014 dat wel  :clapping:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Citaat van: RobMeul op augustus 16, 2014, 19:10:55
Dus je kan hem als internationale klant WEL bestellen zonder Dirac?
Lijkt me sterk, er is mij telefonisch en per email bevestigd dat ze niet internationaal versturen voordat Dirac gereed is.
Ook kreeg ik een quote inkl. verzendkosten wat overeenkwam met online bestellen via Bongo.

Afwachten maar, ik reken op rond de kerst. 2014 dat wel  :clapping:

Ja hoor. Ik kreeg gewoon een quote in dollars (verzendkosten $154), een betalingsinstructie en de melding dat hij begin september verzonden wordt.
Ik heb mijn card gisteren op de bus gedaan (nou, ja aangetekend verzonden via het postagentschap)
Ik denk dat ze zich bedacht hebben.  :angel:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

clockwork

Aangezien ik de XSP stereo voorversterker niet meer nodig schijn te hebben met een XMC toch nog maar een XPS phono trap erbij besteld. De verzendkosten blijven hetzelfde.

Beetje jammer: mijn upgrade card is volgens de track and trace al bijna een week 'in Transit' ergens tussen Nederland en de VS. Hopelijk komt het goed.  8)

clockwork

Er zit bij de XPS een 12 volt adapter met een Amerikaanse stekker. Daar moet dus nog een verloopje tussen. Heeft iemand een idee waar je deze kunt kopen? Een reisstekker is natuurlijk meestal omgekeerd.
  :crazy:

Edit: al gevonden.  :clapping:

balboa

Die XPS zal snel weg zijn denk ik. Heb wel eens ergens gelezen dat het stereo gedeelte van de XMC gebaseerd is op de XPS.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

clockwork

Citaat van: balboa op augustus 22, 2014, 19:30:07
Die XPS zal snel weg zijn denk ik. Heb wel eens ergens gelezen dat het stereo gedeelte van de XMC gebaseerd is op de XPS.

ik neem aan dat je de XSP bedoelt?  ;) Erg verwarrend vind ik. Maar dat zou idd zomaar kunnen, hoewel de XMC normaal natuurlijk wel $2000 moet kosten. Dus als je niet perse surround nodig hebt....

Ik blijf er wel bij dat de XSP echt een geweldige stereo pre is.  :inlove: Ik hoop echt dat de XMC hetzelfde niveau haalt.

Cobraatje

Citaat van: clockwork op augustus 16, 2014, 19:56:51
Ja hoor. Ik kreeg gewoon een quote in dollars (verzendkosten $154), een betalingsinstructie en de melding dat hij begin september verzonden wordt.
Ik heb mijn card gisteren op de bus gedaan (nou, ja aangetekend verzonden via het postagentschap)
Ik denk dat ze zich bedacht hebben.  :angel:

Aaii dan ik houd mijn hart vast als ze nu wel internationaal verzenden.
Denk dat Dirac dan op zich laat wachten, ach ja what's new 8).
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

clockwork

Citaat van: Cobraatje op augustus 22, 2014, 19:50:23
Aaii dan ik houd mijn hart vast als ze nu wel internationaal verzenden.
Denk dat Dirac dan op zich laat wachten, ach ja what's new 8).

We zullen zien.  ;D

De eerste bugs zijn overigens toch opgedoken. De trigger functie schijnt niet te werken met eerste generatie XPA-1's. Laat ik die nu net toevallig hebben......

balboa

Citaat van: clockwork op augustus 22, 2014, 19:35:50
ik neem aan dat je de XSP bedoelt?  ;) Erg verwarrend vind ik. Maar dat zou idd zomaar kunnen, hoewel de XMC normaal natuurlijk wel $2000 moet kosten. Dus als je niet perse surround nodig hebt....

Ik blijf er wel bij dat de XSP echt een geweldige stereo pre is.  :inlove: Ik hoop echt dat de XMC hetzelfde niveau haalt.
Bedoelde idd de XSP. Vindt de benaming van hun apparatuur niet de meest makkelijke. Ben zelf ook erg tevreden met de XSP, al heb ik hem al een tijdje niet vergeleken met iets anders. Ben jaren achter elkaar druk met verschillende versterkers geweest, maar deze staat al weer een jaartje of twee.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

norman

Is de Dac zo goed?
Of wat is er precies zo goed aan eigenlijk?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op augustus 23, 2014, 10:12:31
Is de Dac zo goed?
Of wat is er precies zo goed aan eigenlijk?

Welke DAC bedoel je?

norman

Die van de XSP ?
Wat voegt deze anders toe?

rovinggecko

XSP is een pre-amp, zie https://emotiva.com/products/pres-and-pros/xsp-1
en heeft dus geen DSP. Wat voegt het toe? Voorversterking, volume controle, mogelijkheid te switchen tussen bronnen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

danielo

Citaat van: clockwork op augustus 22, 2014, 19:51:56
We zullen zien.  ;D

De eerste bugs zijn overigens toch opgedoken. De trigger functie schijnt niet te werken met eerste generatie XPA-1's. Laat ik die nu net toevallig hebben......

Ook is er al iemand die last had dat volume knop niet meer werkte en een hardreset nodig was.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

clockwork

Mijn XMC is betaald, de upgrade card is binnen.  :coffee:

De unit wordt begin september verstuurd. Op mijn vraag of Dirac dan geïmplementeerd is kreeg ik het volgende antwoord:

' Thank you for your email. Dirac is still being finalized and should be finished within the next 30 days or so. Once everything is finished and fully tested. If Dirac is no fully implemented before your unit ships you will receive a second shipment at no additional charge which will include the Dirac update on a flash drive, calibration microphone, and instruction manual. If you have any other questions please let us know.'

Witalik

Nice,

Dat Dirac lijkt me echt wel een dikke plus op deze unit ! De Room Correction die ik nu heb is zo basic, je kan naderhand niets eraan zien wat er nu precies ingesteld is aan waardes. Dat is wel jammer.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

clockwork

Citaat van: Witalik op augustus 26, 2014, 18:45:12
Nice,

Dat Dirac lijkt me echt wel een dikke plus op deze unit ! De Room Correction die ik nu heb is zo basic, je kan naderhand niets eraan zien wat er nu precies ingesteld is aan waardes. Dat is wel jammer.

Dat is idd jammer. Ik dat dat jouw Sherbourn juist wel een flexibel  EQ systeem had waar veel mee mogelijk is.

Als ik de commentaren mag geloven is Dirac echt heel goed. Ik ben erg benieuwd. Maar nog even geduld dus.  8)

Witalik

Ja dat is zeer zeker mogelijk. Daar kan je weken mee tunen per speaker. Maar zodra je de room correctie gebruikt kan je dat alleen selecteren als EQ en je kan er niks aan zien of aanpassen. Dat is juist jammer want dan zou je hem nog persoonlijker kunnen finetunen. Je kan met de 3 andere persoonlijke presets dan weer alles manueel aanpassen maar zoals ik al zei daar kan je echt weken mee zoet zijn.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

norman

Citaat van: clockwork op augustus 26, 2014, 17:34:11
Mijn XMC is betaald, de upgrade card is binnen.  :coffee:

De unit wordt begin september verstuurd. Op mijn vraag of Dirac dan geïmplementeerd is kreeg ik het volgende antwoord:

' Thank you for your email. Dirac is still being finalized and should be finished within the next 30 days or so. Once everything is finished and fully tested. If Dirac is no fully implemented before your unit ships you will receive a second shipment at no additional charge which will include the Dirac update on a flash drive, calibration microphone, and instruction manual. If you have any other questions please let us know.'

Mmm dat klinkt als een vertraging voor dirac ...
Anyway ik had 8 Aug betaald en het is me nog niet helemaal duidelijk wanneer het nou verzonden wordt.
Ze zeiden eind aug, dus als het goed is ergens deze week.

clockwork

De eerder genoemde 60  dagen termijn verstrijkt half september.

Ik neem aan dat we in dezelfde batch zullen zitten. :D

RogerS

@Clockwork of Norman: Een paar vragen:
1] Weten jullie of je voor de nalevering van de Mic en Dirac software apart invoerrechten moet betalen?
2] Wordt de XMC-1 met UPS of Bongo verstuurd?
3] Wat zijn de verzendkosten?
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

norman

Citaat van: RogerS op augustus 26, 2014, 21:28:29
@Clockwork of Norman: Een paar vragen:
1] Weten jullie of je voor de nalevering van de Mic en Dirac software apart invoerrechten moet betalen?
2] Wordt de XMC-1 met UPS of Bongo verstuurd?
3] Wat zijn de verzendkosten?

1] bij de UMC-1 is mij later een nieuwe mic en afstandbediening gestuurd, dit was kosteloos dus verwacht dat hier ook.
2] Volgens mij met UPS
3] 180 dollar voor mij incl. nog een extra pakketje

RogerS

Norman dank voor je reactie.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90