Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: Midcall op augustus  7, 2014, 23:39:25
Ik heb deze week definitief de knoop doorgehakt en besloten hem niet te kopen. De concurrentie was voor het verschijnen van de XMC-1 al 1 generatie verder en het lijkt me niet heel erg slim om nu nog een HDMI 1.4 apparaat aan te schaffen nu de hele wereld gaat overstappen op 4k en HDMI 2.0. De prijs van € 2k vind ik gewoon te hoog voor een apparaat met deze nadelen. Zodra de prijs is gezakt naar ergens tussen de €1000,- en € 1500,- zal ik het wellicht heroverwegen, maar ik vermoed dat ik voor die tijd dan al een andere heb staan.

Zit wat wel wat in, maar over welke concurrentie heb je het dan? Ik kan in deze prijsklasse met vergelijkbare specs alleen Marantz verzinnen. De volle mep betalen zou ik waarschijnlijk ook niet doen, maar als je lid wordt van de Emotiva club krijg je sowieso al 10% korting en de afgelopen weken had Emotiva een actie dat je zelfs 20% korting kreeg. En zoals Nooff zegt, wie weet is er wel iemand die recht heeft op levenslang 25% korting die bereid is om er een voor je te bestellen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Als je de features van de XMC-1 afzet tegen een Onkyo PR-SC5530.... tja...

http://www.nl.onkyo.com/en/products/pr-sc5530-117878.html
Bringing next-generation audio and video processing together with flagship connectivity and audiophile build quality, the PR-SC5530 represents the ultimate in A/V separates technology. This THX® Ultra2™ Plus-certified controller supports Ultra HD video at 60 Hz with HDCP 2.2 via HDMI® 2.0, with Qdeo™ 4K upscaling technology and ISF video calibration ensuring the absolute best picture quality possible, even from low-resolution sources. A massive toroidal transformer with separate EI transformers for A/V processing, seven discrete 32-bit TI Burr-Brown DACs, and two 32-bit DSP engines support hi-res audio streaming via Wi-Fi® and the new Dolby Atmos® format for unbelievably realistic multi dimensional surround-sound. Your choice of balanced or unbalanced 11.4-channel pre-outs—along with Zone 2/3 audio and HDMI Zone 2 out—allow you to build the home cinema of your dreams, be it a Dolby Atmos-ready 7.2.4-channel theater complete with in-ceiling speakers or an app-controllable multi-zone A/V system.

Het enige waar de emotiva beter in scoort is vermoedelijk de roomcorrection, maargoed, die krijg je er nu nog niet eens bij. Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat het hele roomcorrection gebeuren soms wat overhyped wordt, of anders/beter gezegd, dat de negatieve aspecten soms wat onderbelicht blijven. Voor mij is de evt betere roomcorrection (er zijn nog geen vergelijkingstests verschenen, dus het is niet zeker wat nu het betere system is) geen punt wat opweegt tegen het grote nadeel dat je nieuwe hardware koopt waarvan je bij aanschaf al weet dat het verouderd is.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

norman

En hij is volgens een ander forum 2499 dollar.
Atmos support kan ook nog op de xmc worden toegevoegd, maar dan voor 5.2.2 ofzo iets.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Midcall

Citaat van: norman op augustus  8, 2014, 14:32:16
En hij is volgens een ander forum 2499 dollar.
Atmos support kan ook nog op de xmc worden toegevoegd, maar dan voor 5.2.2 ofzo iets.
Of Emotiva zal daar geld voor vragen, of het gaat nimmer gebeuren vermoed ik. Dolby wil namelijk wel wat licentiegelden zien voor ieder Dolby Atmos system wat er verkocht wordt. Denk niet dat Dolby heel gelukkig gaat zijn wanneer merken gratis hun nieuwste creaties gaan verspreiden. Maar het gebrek aan HDMI 2.0 en alle daarbij horende 4k functionaliteit is voor mij de echte dealbreker.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Die Onkyo ziet er idd wel goed uit. Maar een adviesprijs van $2499 (€?) wordt me wat te gortig. Atmos zie ik zelf niet zitten (nog meer speakers) en ik neem aan dat Emotiva in de toekomst nog wel met een 4k board komt.

Maar als ik in jouw schoenen stond (geen korting en stereo in jouw situatie helemaal voor elkaar) dan zou ik waarschijnlijk ook voor de Onkyo kiezen.  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

norman

Citaat van: clockwork op augustus  8, 2014, 15:19:39
Die Onkyo ziet er idd wel goed uit. Maar een adviesprijs van $2499 (€?) wordt me wat te gortig. Atmos zie ik zelf niet zitten (nog meer speakers) en ik neem aan dat Emotiva in de toekomst nog wel met een 4k board komt.

Maar als ik in jouw schoenen stond (geen korting en stereo in jouw situatie helemaal voor elkaar) dan zou ik waarschijnlijk ook voor de Onkyo kiezen.  ;D

De XMC heeft een 4K bord maar waarschijnlijk geen HDMI 2.0 ?
http://www.xmc-1.com/#xmc-1-menu

Kan de precieze spec niet vinden....

Midcall

Wat heb je aan een 4k bord als je bronnen HDMI 2.0 gebruiken om de 4k content over te brengen?

Ze zullen dus met een HDMI 2.0 hardware update moeten komen vrees ik en hoeveel moet daar straks voor betaald worden? En wanneer gaat die uitkomen? We kennen allemaal de reputatie van Emotiva.... geduld is een onmisbare eigenschap om een gelukkige Emotiva bezitter te worden.

Het staat buiten kijf dat het een kwalitatief goede pre/pro zal zijn. Het biedt voor mij alleen niet veel toegevoegde waarde tov pre/pros die in 2012 zijn uitgebracht en die zijn 2e hands financieel gezien een stuk aantrekkelijker. Met de 40% korting die velen hebben wordt dat wellicht anders, die mensen kan ik wel begrijpen in hun wens voor een XMC-1. De adviesprijs van de Onkyo is inderdaad wel wat hoger, maar na een paar maandjes zal die in de praktijk ook iets onder de 2 mille zijn gezakt. Voor mij dus nog even die paar maandjes wachten, maarja, dat moeten XMC-1 kopers nu ook, met die 60 dagen uitlever-delay voor niet-amerikanen.

Nooff

Ik hoop wel dat Onkyo nu eindelijk die HDMI issues heeft opgelost. Ze verhogen zowat elk jaar de advies prijzen maar er komt steeds minder kwaliteit voor terug. Ze lopen al jaren voor met features ten opzichte van de concurrentie, maar dat hele HDMI 2.0 gebeuren staat ook nog in de kinderschoenen. Ik vraag me af in hoeverre dat 'bugfree' werkt. Tegen de tijd dat HDMI 2.0 mainstream wordt zijn we vast een jaar of 2-3 verder.

Erwin.VL

Citaat van: Erwin.VL op augustus  8, 2014, 00:08:15
Ik probeerde zopas een UPA-700 te bestellen, met Bongo voor de eerste keer dus, maar de VISA card certification faalde om "technische redenen". Verdorie toch!

Uiteindelijk opgelost door Firefox als browser te gebruiken in plaats van Safari. Tjonge tjonge wat een soep.

BTW, ik betaalde destijds een shipping kost van een $250 (iets onder €190) voor de XPR-5. De UPA-700 kost 126 euro aan transport, plus 8 euro verzekering, via Bongo dus. Lijkt me veel want die weegt maar een derde. De DC-1 was $90 (€68).
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

Ik zag je oplossing al op het Emo forum. Dank je voor de tip!

Ik had ook al niet het idee dat het nieuwe systeem een echte verbetering was. Wat mij betreft was er niets mis met het oude 'Houtje Touwtje' bestel systeem.
:(

Wel mazzel dat je een XPR hebt kunnen scoren :pompom:

norman

Mm Mm ben benieuwd wanneer die komt,

Thank you for your email. The next batch of XMC-1 processors are expected this month. I do not have a date that has been provided to me. Once your order ships out you will receive tracking information directly from UPS. If you have any other questions please let us know. Thank you for your support!

FeaR1986

Citaat van: Nooff op augustus  8, 2014, 18:49:35
Ik hoop wel dat Onkyo nu eindelijk die HDMI issues heeft opgelost. Ze verhogen zowat elk jaar de advies prijzen maar er komt steeds minder kwaliteit voor terug. Ze lopen al jaren voor met features ten opzichte van de concurrentie, maar dat hele HDMI 2.0 gebeuren staat ook nog in de kinderschoenen. Ik vraag me af in hoeverre dat 'bugfree' werkt. Tegen de tijd dat HDMI 2.0 mainstream wordt zijn we vast een jaar of 2-3 verder.

Onkyo HDMI issues waren toch vooral doordat het board letterlijk smolt doordat de gehele receiver te warm werd? Kan me voorstellen dat je daar met een pre/pro toch minder snel last van hebt. Door die defecten is het enige wat ik van Onkyo zou kopen de pre/pro.

HDMI 2.0 staat inderdaad nog in de kinderschoenen. Kennis van me vertelde dat de huidige HDMI 2.0-chips nog helemaal niet zo goed zijn en dat bepaalde merken daarom zelfs wachten met implementatie van HDMI 2.0 in hun machines. NAD is daar een voorbeeld van.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Maro

Citaat van: Nooff op augustus  8, 2014, 18:49:35

Dat gaat voor meer merken op. De 700x van Marantz is kwa bouw ook niet meer met de de oude 800x en 9X00 serie's te vergelijken? Denon ed precies hetzelfde verhaal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Midstar

Citaat van: Maro op augustus 12, 2014, 16:59:36
Dat gaat voor meer merken op. De 700x van Marantz is kwa bouw ook niet meer met de de oude 800x en 9X00 serie's te vergelijken? Denon ed precies hetzelfde verhaal.
Dit hoorde ik in de jaren 90 dat Denon in de 80er jaren beter was, ik hoorde het in de jaren 2000 dat het in de 90s beter was en ik hoor het nu ook nog dat het een aantal jaren geleden beter was.

Ondertussen moet het merk Denon een Yoko variant zijn ;)

Nee ik denk dat ieder zijn eigen gevoel heeft bij zijn eigen periode met merken.

Ik koop Denon al sinds de jaren 80 en het blijft gewoon goed spul.

Maro

Ik zeg ook niet dat het slecht spul is nu hoor. Kwa bouw voelt het allemaal wat goedkoper aan. Waar bv in de Marantz SR8002 nog een mooie verkoperd chassis, ringkern trafo ed zaten is het met de huidige "topmodel" 7008 toch beduidend minder gesteld. Of je het verschil hoort?...daar laat ik me niet over uit.  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

norman

Volgens het emotiva forum, is de nieuwe lading XMC-1's binnen.
Ze worden nu massaal uitgestuurd, dus ben benieuwd wanneer ik mijn verzendbericht ontvang :)

clockwork

spannend zeg!

ik heb toevallig vanochtend gemaild dat ik niet op Dirac ga wachten en dat ze er een voor me mogen reserveren. Ik verwacht dat ik eerst mijn upgrade card zal moeten opsturen.

Er is overigens nogal wat kritiek op het nieuwe internationale order systeem.

Absurde verhogingen van verzendkosten en vreselijke wisselkoersen die er niet om liegen. ik ben benieuwd of Emotiva iets gaat doen met deze klachten.   :o

norman

Volgens mij als je een upgrade kaart heb, werkt het niet via bongo.
Tenminste bij mij volgens mij niet...

norman

Oh en DIRAC schijnt morgen te komen

clockwork

Citaat van: norman op augustus 14, 2014, 14:15:59
Volgens mij als je een upgrade kaart heb, werkt het niet via bongo.
Tenminste bij mij volgens mij niet...

dat is dan weer goed nieuws!

Citaat van: norman op augustus 14, 2014, 14:16:21

en dit ook! ik kan niet wachten op de eerste gebruikers ervaringen.  :pompom:

RogerS

Citaat van: norman op augustus 14, 2014, 14:16:21
Waar heb je dat gehoord cq gelezen?
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

clockwork

Citaat van: RogerS op augustus 14, 2014, 14:19:10
Waar heb je dat gehoord cq gelezen?

ik kan het ook niet vinden. Maar dat is niet raar gezien het grote aantal XMC draadjes.  :crazy:

norman

clockwork

Citaat van: norman op augustus 14, 2014, 14:27:55
Dat zei iemand hier, geen idee wat zijn bron is :)
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1617090-emotiva-xmc-1-owners-only-thread-4.html#post26545761

Gaat dat niet over de 1.1 firmware waarin alleen een aantal kleine bugs wordt opgelost?

RogerS

Citaat van: clockwork op augustus 14, 2014, 14:39:26
Gaat dat niet over de 1.1 firmware waarin alleen een aantal kleine bugs wordt opgelost?
yep nergens staat dat Didac nu wordt uitgeleverd.  Dan zou dat zeker breed hebben aangekondigd. ....
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90