Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RobMeul

Inmiddels alweer 4 weken sinds de email van Big Dan dat de XMC klaar was voor versturen en dat de afhandeling van de reserveringslijst was begonnen. Na een aantal dagn bleek dat Dirac niet geïmplementeerd was, binnen 60 dagen werd dit nageleverd.
Een tijdje later bleek dat internationale klanten niet konden bestellen voordat Dirac klaar was.

Ik denk dat de 60 dagen deadline, geheel in Emotiva stijl, niet gehaald gaat worden. Wat denken jullie?

Trouwens weinig berichten over bugs e.d. Dat is wel een goede zaak!
En is er al een Setup Tutorial video voor de XMC-1, die ga ik nu bekijken.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RogerS

Ik twijfel ook ernstig of die 60 dagen wel gehaald zullen worden maar omdat ik pas vorig jaar juni mij op de reserveringslijst heb laten plaatsen, zal het nog wel een hele tijd duren voordat ik aan de beurt ben om de XMC-1 te bestellen.
Geduld is een schone zaak.  :(
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

norman

Citaat van: RobMeul op augustus  7, 2014, 14:30:20
Inmiddels alweer 4 weken sinds de email van Big Dan dat de XMC klaar was voor versturen en dat de afhandeling van de reserveringslijst was begonnen. Na een aantal dagn bleek dat Dirac niet geïmplementeerd was, binnen 60 dagen werd dit nageleverd.
Een tijdje later bleek dat internationale klanten niet konden bestellen voordat Dirac klaar was.

Ik denk dat de 60 dagen deadline, geheel in Emotiva stijl, niet gehaald gaat worden. Wat denken jullie?

Trouwens weinig berichten over bugs e.d. Dat is wel een goede zaak!
En is er al een Setup Tutorial video voor de XMC-1, die ga ik nu bekijken.

Ik heb hem net besteld dus ben benieuwd! :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op augustus  7, 2014, 14:42:12
Ik heb hem net besteld dus ben benieuwd! :)

Jij kon hem wel bestellen? Ondanks dat je 'international' bent?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Citaat van: clockwork op augustus  7, 2014, 17:03:36
Jij kon hem wel bestellen? Ondanks dat je 'international' bent?

Das wel vreemd ja.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Citaat van: RobMeul op augustus  7, 2014, 18:48:28
Das wel vreemd ja.

We horen het vanzelf......

Ik vond de tutorial wel erg:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

norman

Naja ze hebben me een vracht quote gegeven. En ik heb nu aangegeven akkoord te zijn.
Moet de reactie nog afwachten.

norman

Is er hier iemand die een XPR versterker heeft eigenlijk?

RobMeul

De tutorial was zeker geen hogere wiskunde nee.....

Hopelijk wordt er in de volgende wat 'dieper' op de materie ingegaan!

RobMeul

Citaat van: norman op augustus  7, 2014, 18:55:00

Volgens mij niet, er is wel iemand in België die re eentje heeft, was helemaal misgegaan bij transport maar gelukkig was alleen de embalage beschadigd. Sindsdien verzenden ze de XPR per pellet wat zeer kostbaar is. Emotiva heeft besloten dat het te duur is voor internationale klanten.

clockwork

Citaat van: norman op augustus  7, 2014, 18:54:34
Naja ze hebben me een vracht quote gegeven. En ik heb nu aangegeven akkoord te zijn.
Moet de reactie nog afwachten.

Naar Nederland? Wat was je kwijt?

norman

155 dollar vroegen ze ervoor. Ze hebben trouwens niks geroepen over bongo, bij jullie wel

clockwork

Citaat van: norman op augustus  7, 2014, 19:12:56
155 dollar vroegen ze ervoor. Ze hebben trouwens niks geroepen over bongo, bij jullie wel

Dat lijkt dus wel mee te vallen.
Nee, daar hebben ze niets over gezegd. Ik neem aan dat Bongo alleen geautomatiseerde bestellingen kan verwerken.

Ik zit nu te twijfelen of ik de XMC toch niet alsnog laat komen. Zonder Dirac dus.  :eh:
Hoe moeilijk kan die update zijn.  :notify:

Nahpets

Citaat van: clockwork op augustus  7, 2014, 20:34:51
Hoe moeilijk kan die update zijn.  :notify:

Gebaseerd op de veronderstelling dat die er daadwerkelijk komt. Wat dan weer geen vanzelfsprekendheid is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Ach, ik houd wel van een gokje....

Nahpets

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik verbaasd ben dat de XMC-1 daadwerkelijk uitgeleverd wordt, ik had het niet meer verwacht. En dan is die DIRAC een relatief kleine stap.
I love everybody!
some I love to avoid,

rasman

En er is (al) een draadje over de eerste ervaringen met de xmc-1. Nog niet echt een review, maar ik volg het al enige tijd. Tot ik overtuigd ben  8)

Zie http://emotivalounge.proboards.com/thread/37903. Een review van de htforummers zou natuurlijk nog mooier zijn t.z.t.  ;D
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

clockwork

Die gaat Norman vast wel schrijven.  ;)

@Nahpets: ik was eerlijk te zijn ook niet 100% zeker dat hij zou uitkomen. Maar je mag komen luisteren als hij hier staat.

rasman

^^

Norman, dank vast! we zijn benieuwd  8)

En misschien ben jij wel eerder Clockwork  :tounge:

Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

norman

Ben ook wel benieuwd hoe die dac zich verhoudt ten opzichte van me metrum

Midcall

Citaat van: Nahpets op augustus  7, 2014, 21:08:22
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik verbaasd ben dat de XMC-1 daadwerkelijk uitgeleverd wordt, ik had het niet meer verwacht. En dan is die DIRAC een relatief kleine stap.
Ik heb deze week definitief de knoop doorgehakt en besloten hem niet te kopen. De concurrentie was voor het verschijnen van de XMC-1 al 1 generatie verder en het lijkt me niet heel erg slim om nu nog een HDMI 1.4 apparaat aan te schaffen nu de hele wereld gaat overstappen op 4k en HDMI 2.0. De prijs van € 2k vind ik gewoon te hoog voor een apparaat met deze nadelen. Zodra de prijs is gezakt naar ergens tussen de €1000,- en € 1500,- zal ik het wellicht heroverwegen, maar ik vermoed dat ik voor die tijd dan al een andere heb staan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Erwin.VL

Citaat van: norman op augustus  7, 2014, 19:12:56

Ik probeerde zopas een UPA-700 te bestellen, met Bongo voor de eerste keer dus, maar de VISA card certification faalde om "technische redenen". Verdorie toch!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Erwin.VL

Citaat van: norman op augustus  7, 2014, 18:55:00

Ik heb de XPR-5, één van de eerste. Die is eigenlijk bedoeld voor de homecinema die we aan het bouwen zijn, maar doet nu dienst in de huidige woonkamer. Niet verkeerd!

De UPA-700 die ik zopas vergeefs poogde te kopen is er dan om het gat te vullen als de XPR-5 verhuist. Processor is een UMC-1, van de laatste serie. Werkt 100% perfect.

Een XPR-2 zou ik ook nog graag kopen, ooit. Maar omdat die XPR's nu "gepalletiseerd" worden verzonden, is de verzendkost naar ons te astronomisch volgens Emotiva en geheel op initiatief van de koper te regelen, ook als er ooit iets zou aan schorten...
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Nooff

Citaat van: Midcall op augustus  7, 2014, 23:39:25
Ik heb deze week definitief de knoop doorgehakt en besloten hem niet te kopen. De concurrentie was voor het verschijnen van de XMC-1 al 1 generatie verder en het lijkt me niet heel erg slim om nu nog een HDMI 1.4 apparaat aan te schaffen nu de hele wereld gaat overstappen op 4k en HDMI 2.0. De prijs van € 2k vind ik gewoon te hoog voor een apparaat met deze nadelen. Zodra de prijs is gezakt naar ergens tussen de €1000,- en € 1500,- zal ik het wellicht heroverwegen, maar ik vermoed dat ik voor die tijd dan al een andere heb staan.
wellicht dat iemand em voor je wil bestellen met 25 of 40% korting, dan zit je op 1400/1500 euro.