Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

Vraagje..
Wat is exact het verschil tussen de gain in de oude en nieuwe serie? Oud is 32dB en nieuw 29. Wat doet wat? Wel wat gegoogled, maar kom r niet helemaal uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Gerrit RSV Mille

Citaat van: RalphH op december 22, 2013, 15:03:26
Vraagje..
Wat is exact het verschil tussen de gain in de oude en nieuwe serie? Oud is 32dB en nieuw 29. Wat doet wat? Wel wat gegoogled, maar kom r niet helemaal uit.

De Gain zegt iets over de mate van versterking. Bij een hoge gain reageert de eindversterker veel feller op een klein beetje volume toename op je voorversterker. 32 is naar mijn smaak te veel, 29 is een gebruikelijker gain.  Maar ik heb liever nog iets minder anders kun je met je volume knop alleen kleine beetjes gebruiken.

rovinggecko

Het mixen van verschillende gains is dus niet zo handig als je op verschillende volumes speelt....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Citaat van: Gerrit RSV Mille op december 22, 2013, 16:45:35
De Gain zegt iets over de mate van versterking. Bij een hoge gain reageert de eindversterker veel feller op een klein beetje volume toename op je voorversterker. 32 is naar mijn smaak te veel, 29 is een gebruikelijker gain.  Maar ik heb liever nog iets minder anders kun je met je volume knop alleen kleine beetjes gebruiken.

Ok, duidelijk, heeft dus enkel met het regelen van volume te maken, niets met afspelen.

Had namelijk ergens (juist..ergens..kan het nu niet meer vinden ;D) iets gelezen waarin aangegeven werd dat de verlaging naar 29 db gunstiger voor muziek zou zijn en wat meer laid back voor film. Maar dat raakt dus eigenlijk kant nog wal (?)

Citaat van: rovinggecko op december 22, 2013, 17:57:24
Het mixen van verschillende gains is dus niet zo handig als je op verschillende volumes speelt....

Das wel iets om in de gaten te houden inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

rovinggecko

Citaat van: RalphH op december 22, 2013, 18:51:24
Maar dat raakt dus eigenlijk kant nog wal (?)

Da's mijn begrip ervan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Citaat van: rovinggecko op december 22, 2013, 20:19:20
Da's mijn begrip ervan.

;D Duidelijk. Klinkt ook logisch.

Heb nog een vraagje bij Emotiva gedropt, wachtend op een antwoord. ;D

gew55

Citaat van: gew55 op december 20, 2013, 21:39:45
Oké TnX  :exclamation:
Dan maar geen deep color, gewoon je TV goed instellen lijkt me beter  :thumbs-up:
En goede HDMI kabels doet ook wonderen heb ik net ondekt.
Vind de UMC-1 erg fijn  :exclamation:
Heb er net 2 RU Connected HDMI kabeltjes tussen gehangen als ik nu switch tussen verschillende kanalen op de UMC-1 met verschillende audio bronnen maar wel hetzelfde video hdmi signaal blijft het beeld gewoon staan en gaat tijdens het switchen niet op zwart  :clapping:

rovinggecko

Citaat van: RalphH op december 24, 2013, 13:02:48
;D Duidelijk. Klinkt ook logisch.

Heb nog een vraagje bij Emotiva gedropt, wachtend op een antwoord. ;D
Volgens mij gaat de xpa-2 het beter doen dan de xpa-5 gen 2. ik gok dat het verschil wat je hoort komt door de capacitance, de reserve zogezegd. En dat verschilt niet bij de gen 2.

De xpr-5 zit een stuk ruimer in zijn jasje. Gok dat die wel in de buurt komt van de xpa-2, zo niet beter is.  Maar, ook dik 2.5x aan de prijs.
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Verwacht dat het inderdaad is zoals je schetst en ook is wat emotiva gaat zeggen.

clockwork

Het staat een beetje 'verdekt' op het Emotiva forum:
http://emotivalounge.proboards.com/post/592374

Maar het lijkt erop dat je garantie kunt claimen op Emotiva gear via deze club in Elst:

http://www.audioservice.nl

Goed nieuws dus!
:clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

moviemaster

Doen service voor Kef, Onkyo, zeer deskundige mensen en vriendelijk en kennis van zaken.
Doen hun best om als je van ver komt om het te herstellen,zodat je erop kan wachten.
Natuurlijk wel na afspraak.

Had eens Kef speaker waar tweeter van vervangen moest worden, na afspraak kon ik erop wachten en was binnen 30 min. weer weg.

Ff een update m.b.t. XPR-1 versterkers ,dat gaat echt als de brandweer  :headbanging:
In het echt zijn ze echt wel groot, lijkt de XPA familie wel een kleuter bij.
LG60PK950 - Onkyo PR-SC5508 - 2x Emotiva XPR-1  - Emotiva XPA-5 - Emotiva XPA-2 - Mackie S525 front - Kef Q5 HighFront - Kef Q9C center - Kef Q7 Surround - Kef Q2ds SB - Kef PSW 4000 - Kef PSW 3000

MegaJ

Citaat van: clockwork op december 26, 2013, 15:16:29
Het staat een beetje 'verdekt' op het Emotiva forum:
http://emotivalounge.proboards.com/post/592374

Maar het lijkt erop dat je garantie kunt claimen op Emotiva gear via deze club in Elst:

http://www.audioservice.nl

Goed nieuws dus!
:clapping:

Dat is zeker goed nieuws.  :pompom:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

clockwork

Citaat van: moviemaster op december 26, 2013, 22:32:25
Doen service voor Kef, Onkyo, zeer deskundige mensen en vriendelijk en kennis van zaken.
Doen hun best om als je van ver komt om het te herstellen,zodat je erop kan wachten.
Natuurlijk wel na afspraak.

Had eens Kef speaker waar tweeter van vervangen moest worden, na afspraak kon ik erop wachten en was binnen 30 min. weer weg.

Ff een update m.b.t. XPR-1 versterkers ,dat gaat echt als de brandweer  :headbanging:
In het echt zijn ze echt wel groot, lijkt de XPA familie wel een kleuter bij.

Netjes!

Die Xpr's zijn echt groot.  :blink: Heel stiekum ben ik wel benieuwd naar de verschillen met mijn XPA-1's, maar vooralsnog houd ik me vast aan het credo: Ignorance is bliss.  :blush:

Daar komt nog bij dat die XPR's niet meer in mijn rack passen.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Thesqualer

Is iemand de Phono pre-amp van Emotiva al opgevallen:
http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/xps-1-phono-stage

Ben benieuwd hoe deze presteert.
Gezien geen plek heb voor een XSP-1 en bij mij alleen voor de platenspeler zal zijn een beetje zonde.
De specificaties zijn er goed uit. En met de XMC-1 misschien wel een ultieme combinatie?
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

moviemaster

Het is ook niet mogelijk om de XPR-1 rechtstreeks bij Emotiva te bestellen.
Ze verzenden de XPR-1 niet internationaal vanwege mogelijke transportschade.

Zie deze mail:

Hello Carlo,

Thank you for your email. The XPR-1 monoblocks are no longer shipped loose. They are now shipped on a pallet in order to properly protect them during shipping. I am sorry that you are disappointed the decision was made to ship XPR amplifiers on a pallet due to the feedback that we had received from customers regarding the condition that they received their amplifiers in. If you want to use a freight forwarder for your purchase we are happy to help you with your order. You are responsible for making all necessary arrangements for the freight forwarder for the delivery. But at this time we do not have an option for directly shipping the XPR amplifiers internationally. Thank you for your understanding.
Nick Kaumeyer
Sales Representative
Emotiva Audio Corporation

www.emotiva.com
www.emotivapro.com

PRIVACY NOTICE:
This message (including any attachments) contains confidential information intended for a specific individual and purpose, and is protected by law. If you are not the intended recipient, you should delete this message. Any disclosure, copying, or distribution of this message, or the taking of any action based on it, is strictly prohibited. [v.E.1]

www.emotiva.com
www.sherbourn.com
www.emotivapro.com
LG60PK950 - Onkyo PR-SC5508 - 2x Emotiva XPR-1  - Emotiva XPA-5 - Emotiva XPA-2 - Mackie S525 front - Kef Q5 HighFront - Kef Q9C center - Kef Q7 Surround - Kef Q2ds SB - Kef PSW 4000 - Kef PSW 3000

clockwork

Oke, begrijpelijk verhaal. Wel jammer. :(

Hoe ben jij er aan gekomen, of heb jij besteld voordat deze maatregel inging?

Laten we hopen dat het Nederlandse distributiecentrum uitkomst biedt voor de XPR-gegadigden.

moviemaster

Gewoon zelf het transport regelen en betalen, ze zijn het gezeur met transportschades zat.

MegaJ

Nog een tip voor de UMC-200 bezitters onder ons voor als je problemen hebt met HDMI handshaking (ik heb dit alleen i.c.m. de Playstation 3).

Dit goedkope apparaatje lost bij mij de problemen op: http://www.amazon.de/Verteiler-Automatische-Umschaltung-Verstärker-Fernbedienung/dp/B00B2IHB4W/

Is geschikt voor 3D en HD audioformaten.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

gew55

Citaat van: MegaJ op december 27, 2013, 20:06:24
Nog een tip voor de UMC-200 bezitters onder ons voor als je problemen hebt met HDMI handshaking (ik heb dit alleen i.c.m. de Playstation 3).

Dit goedkope apparaatje lost bij mij de problemen op: http://www.amazon.de/Verteiler-Automatische-Umschaltung-Verstärker-Fernbedienung/dp/B00B2IHB4W/

Is geschikt voor 3D en HD audioformaten.

TnX goede TIP  :smile:

Mario D

Is er hier al iemand die ervaring heeft met de XPA-1L. ?

Dit lijkt de enige emotiva amp te zijn die stabiel is tot zeker 4ohm. ?

rovinggecko

Ik stuurde met een xpa-5 probleemloos mijn 4 Ohm monitors aan...
Roving Gecko's Woonkamer

Xstream

Citaat van: gew55 op december 20, 2013, 21:36:46
Iemand ervaring met PT-7020 Sherbourn
Zou een een UMC-1 zijn in een ander jasje  :huh2:

$399,- lijkt me prima.

http://www.sherbourn.com/products/pt7020-1

Ziet er wel gelikt uit  :wub:
Interessant. Dat ga ik even in de gaten houden. Lees er best goede dingen over. En qua looks is 't beter dan de Emotiva iig :D
Iemand hier al ervaringen mee toevallig (of handige links)?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Volgens mij is de 20 uitverkocht. Maar als ik jou was zou ik sowieso dan naar de 30 kijken. Die heeft iets modernere/ betere specs.

Xstream

En hoe verhoudt zich dat m.b.t. Emotiva. Vergelijkbaar?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Uit de commentaren lees ik dat ze absoluut vergelijkbaar zijn. De Sherbourn-reeks was in eerste instantie meer gericht op professionele installers. De EQ functie is meer flexibel maar wel wat bewerkerkelijker dan de Emo-Q van Emotiva.

Ik heb zelf erg serieus gekeken naar de 7030 maar uiteindelijk vanwege de looks toch maar afgehaakt. Hoewel die prijs.....  :crazy: