Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Alleen als je ermee gaat bi-ampen denk ik.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Erwin.VL

http://emotiva.com/podcasts/12-16-13/podcast.mp3

Recentste podcast.

Ik snap niet goed wat ze nu juist van plan zijn met Rotterdam? Iets van "putting the plans to bed" ???
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

alex1511

meestal bedoelen ze daarmee dat ze klaar zijn met dat deel en kunnen beginnen met de volgende stap.

Cobraatje

Citaat van: Erwin.VL op december 17, 2013, 23:18:42

Recentste podcast.

Ik snap niet goed wat ze nu juist van plan zijn met Rotterdam? Iets van "putting the plans to bed" ???

Wat ik van de podcast begreep is dat ze wachten op de internationale verkoopsite en het service center in Rotterdam bijna geregeld is.
Bij Emotiva zegt bijna klaar/geregeld natuurlijk helemaal niets :o.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Midcall

Citaat van: Erwin.VL op december 17, 2013, 23:18:42

Recentste podcast.

Wel een informatieve podcast waaruit wel doorsijpelt dat ze erg veel problemen hebben met hun Chinese/Taiwanese 'partner'. Ze gaan steeds meer dingen zelf, in eigen huis, doen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

gew55

Citaat van: RogerS op december 14, 2013, 11:51:19
Nou de UMC-1 noem ik toch niet echt top spul... Vanwege de trage HDMI switching, bij DTS-MA geluid duurt het wel 14 seconden voordat er geluid komt en vaak "unsupported video format" bij het schakelen van mijn media center PC, is mijn vrouw dat ding liever kwijt dan rijk...

En dan toch weer een Emotiva willen  :eh:

Grappig is wel dat mijn UMC dit probleem ook vertoont, geen geluid na starten film via hdmi vooral bij meerkanaals audio.
Echter...
doet dit probleem zich vooral voor bij mijn AC-Ryan (flut) media speler.
Start ik, ongeacht wat op, mijn PS3 en ik heb gelijk geluid nooit geen problemen  ???
Mijn vraag is dan. ligt het nou aan de UMC of aan de manier waarop de AC-Ryan de UMC benaderd  :withstupid:

Midcall

Citaat van: gew55 op december 18, 2013, 09:48:36

Mijn vraag is dan. ligt het nou aan de UMC of aan de manier waarop de AC-Ryan de UMC benaderd  :withstupid:
Gezien de ontelbare problemen bij ontelbare mensen met ontelbare hdmi-apparaten (en de ontelbare hoeveelheid mensen die geen enkel probleem hebben met de AC-Ryan (flut) media speler), ben ik toch geneigd te denken dat het aan de UMC ligt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

evilniek

Citaat van: Midcall op december 18, 2013, 09:24:39
Wel een informatieve podcast waaruit wel doorsijpelt dat ze erg veel problemen hebben met hun Chinese/Taiwanese 'partner'. Ze gaan steeds meer dingen zelf, in eigen huis, doen.

Yipee, gaat het waarschijnlijk nog langer duren voordat ze een opvolger hebben.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

gew55

Citaat van: Midcall op december 18, 2013, 12:17:29
Gezien de ontelbare problemen bij ontelbare mensen met ontelbare hdmi-apparaten (en de ontelbare hoeveelheid mensen die geen enkel probleem hebben met de AC-Ryan (flut) media speler), ben ik toch geneigd te denken dat het aan de UMC ligt.

Da's k*t  :ph34r:

gew55

Citaat van: Midcall op december 18, 2013, 12:17:29

Daar denken ze op het AC-Ryan forum toch anders over  :google:

Maar wanneer die UMC zo slecht is waarom dan toch weer een opvolger kopen  :withstupid:

Midcall

Citaat van: gew55 op december 18, 2013, 15:27:28
Daar denken ze op het AC-Ryan forum toch anders over  :google:

Als die 300 man de maatstaf zijn voor de 300.000 verkocht AC-Ryans, dan heb je een punt.

evilniek

Citaat van: gew55 op december 18, 2013, 15:27:28
Maar wanneer die UMC zo slecht is waarom dan toch weer een opvolger kopen  :withstupid:

Beats me.

RogerS

Citaat van: evilniek op december 18, 2013, 15:58:29
Beats me.

Mijn vraag is dan wat is het alternatief met ongeveer dezelfde features? Een goed room correction systeem, die jezelf nog kunt aanpassen, is voor mij een must. O ja een pre-processor zonder zwik aan analoge video ingangen alsmede allerlei audio streaming functionaliteit strekt tot aanbeveling... Helaas is de Dataset RS20i duurder dan wat ik er voor wil uitgeven...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

gew55

BDP9700 aangesloten op de UMC-1 en ja hoor problemen, geen beeld, wel beeld, geen beeld. De UMC hikt.
Na switchen input lijkt het te werken ?
Wel typisch dat ik dit probleem nog nooit met de PS3 heb gehad, alleen met de AC-Ryan en nu met de Philips  :sneaky2:

één ding moet gezegd worden de DA conversie van de UMC is wel erg goed  :music:
En het geluid van de philips liegt er ook niet om  :clapping:

Veel beter dan Blu-ray vanaf de PS3, maar die werkt weer soepeler  :dozingoff:

MegaJ

De UMC-200 heeft juist problemen met de PS3, alle andere apparaten die ik erop heb zitten met HDMI niet.  Moet van input wisselen als ik bijv. op de PS3 en spel start omdat het anders blijft flikkeren tussen wel en geen input.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

gew55

Probleem met de BD-9700 op de UMC-1 lijkt opgelost.
Instelling Video ingesteld;

TVScherm. 16:9
HDMI-OUT. 1080I (stond op automatisch)
DEEP COLOR. uit (stond op automatisch)
BEELDINSTELLING. geen optimalisatie (stond op automatisch)
3D-VIDEO BEKIJKEN. uit (heb ik n.l. niet)

Ik vermoed dat de beeldoptimalisatie de boosdoener is, i.i.g. raakt de UMC-1 ergens van in de war  :unsure:

Nu blijft het beeld en het geluid gewoon aan, meerdere keren geswitcht, gestart, gestopt etc. :clapping:

Nu kan het grote genieten weer beginnen  :worship:
Even al mijn BRetjes er doorheen blazen met de kerst ;)

evilniek

Citaat van: RogerS op december 18, 2013, 21:59:33
Mijn vraag is dan wat is het alternatief met ongeveer dezelfde features? Een goed room correction systeem, die jezelf nog kunt aanpassen, is voor mij een must. O ja een pre-processor zonder zwik aan analoge video ingangen alsmede allerlei audio streaming functionaliteit strekt tot aanbeveling... Helaas is de Dataset RS20i duurder dan wat ik er voor wil uitgeven...

Ik zou dan zeggen, een Anthem MRX300 (of 310), strikt genomen een av-receiver maar ook prima te gebruiken als pre.

Nooff

Heeft voornamelijk met de deep color instelling te maken.

gew55

Iemand ervaring met PT-7020 Sherbourn
Zou een een UMC-1 zijn in een ander jasje  :huh2:

$399,- lijkt me prima.

http://www.sherbourn.com/products/pt7020-1

Ziet er wel gelikt uit  :wub:

gew55

Citaat van: Nooff op december 20, 2013, 21:07:28

Oké TnX  :exclamation:
Dan maar geen deep color, gewoon je TV goed instellen lijkt me beter  :thumbs-up:

Witalik

Citaat van: evilniek op december 18, 2013, 15:58:29
Beats me.

Met een nieuwe versie zullen ze dat wel onder de knie hebben hoor. Mijn receiver heeft geen problemen met HDMI switchen dus ik neem aan dat ze diezelfde regeling in de nieuwe spullen ook maken.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

evilniek

Citaat van: Witalik op december 20, 2013, 22:27:46
Met een nieuwe versie zullen ze dat wel onder de knie hebben hoor. Mijn receiver heeft geen problemen met HDMI switchen dus ik neem aan dat ze diezelfde regeling in de nieuwe spullen ook maken.

Ja, ik heb nog steeds geen glazen bol, valt dus nog geen zinnig woord over te zeggen. Laat ik het dan zo zeggen, ik heb niet heel veel vertrouwen in Emotiva wat hun processors betreft, maar ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.

RogerS

Citaat van: evilniek op december 20, 2013, 21:06:52
Ik zou dan zeggen, een Anthem MRX300 (of 310), strikt genomen een av-receiver maar ook prima te gebruiken als pre.
Daar heb ik serieus over nagedacht. Ik ben zelfs bij Klinktbeter in België gaan wezen luisteren. Wat mij tegen heeft gehouden zijn de eindtrappen. Ook al gebruik ik ze niet ze verbruiken wel energie en genereren extra warmte. Ik heb mijn apparatuur in de TV kast staan waar alleen de achterkant open is. Dus de hoeveelheid warmte die in totaliteit wordt genegeerd wil ik zoveel mogelijk beperken.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

RalphH

Verslagje van een Emotiva-bezoekje in de Tuinkamer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

gew55

Citaat van: Nooff op december 20, 2013, 21:07:28

Ik geloof dat je gelijk hebt  :clapping:
Ik heb nu bij de AC-Ryan ook de deep color op uit gezet i.p.v. automatisch en de beeldinstelling op 1080I aangezien al die apparaten automatisch op 1080P gaan (schokkend beeld) vind IK 1080I mooier.
En jawel hoor geen problemen meer met passtrough  :headbanging:

Als dat alles is, ik ben weer blij met mijn UMC-1  :worship: